...ja zrozumialem, ale do konca sie nie zgodze, bo:
A) ..."
Polaczeniowosc"/"
bezpolaczeniowosc" protokolow polega na tym, ze w wypadku tych pierwszych (czyli np.
TCP) zestawiane jest wirtualne "polaczenie", tj. istnieje procedura otwierania takiego polaczenia a wszystkie pakiety (numerowane i potwierdzane w wypadku
TCP) ida pozniej ta sama droga, ktora zestawiono "polaczenie". Dzieki temu zachowana jest kolejnosc pakietow, bo nie ma mozliwosci zeby ktorys z pakietow poszedl inna (krotsza lub dluzsza) droga.
B) Dodatkowo wariancja "pinga", czyli czasu jaki potrzebny jest na dotarcie pakietu z A do B jest mala czyli wszystkie pakiety maja zgrubnie to samo opoznienie. (wynika bezposrednio z pkt A)
C) TCP zapewnia poza tym jakosc oferowanych uslug poprzez zastosowanie sum kontrolnych, i retransmisji w wypadku bledow, co niestety powoduje jego spowolnienie (jendym slowem
niezawodnosc kosztem szybkosci).
D) W wypadku protokolow bezpolaczeniowych (np.
UDP) kazdy pakiet jest bytem zupelnie niezaleznym i moze sie okazac, ze pakiety przychodza w roznej kolejnosci czasem uszkodzone, czasem nie...
i tutaj uwaga:
...jesli pakiety beda przychodzily w roznej kolejnosci i czesciowo uszkodzone to program, ktory musi cos z nimi zrobic w realtime'ie musi miec jakis algorytm usredniajacy, ktory jest pewnym kompromisem, o ktorego efektach wlasnie dyskutujemy. Prawdopodobnie jest jakis time'out czyli czas przez ktory serwer czeka na pakiet od klienta az uzna ze nie ma juz sensu czekac bo albo juz go nie ma (wystapily bledy i zostal "usmiercony") albo dotrze zbyt pozno i trzeba go "olac" (pamietajmy ze to realtime!). Klient zaklada, ze jak wyslal pakiet to moze uznac ze jest wszystko OK i pokazuje graczowi ze jest "na skrzydle". Serwer natomiast moze miec problemy z transmisja i jako, ze zajmuje sie "fizyka" to decyduje, ze gracz spada ze skrzydla... Stad wg mnie biora sie kwiatki o ktorych mowimy. Baaaardzo watpie, azeby rozdzialka miala jakikkolwiek wplyw na probemy o ktorych mowimy, chyba ze zupelnie posrednio - obciazenie procka zmniejszajace wydajnosc obslugi sieci... ale wlozmy to miedzy bajki
Pzdr,
Pre100
P.S.: Sorry, ze tak obszernie, ale temat jest dosyc ciekawy
