Teraz jest 20 lut 2025, 06:18

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2003, 21:16 
Offline

Dołączył(a): 22 gru 2002, 21:40
Posty: 374
Lokalizacja: KOŹLE
skad to przepisales ?

_________________
fajny :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2003, 22:46 
Offline

Dołączył(a): 24 gru 2002, 00:38
Posty: 315
mam domowy podręcznik samolotów i maszyn 2 wojny swiatowej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lut 2003, 12:54 
Offline

Dołączył(a): 29 sty 2003, 13:40
Posty: 68
Lokalizacja: Warshafka
Misiek_Blacha napisał(a):
Ju87 A-1 był następcą Ju 87V-4 . Otrzymał on nowy silnik Junkers-Jumo 210 o mocy 640 KM . Uzbrojenie samolotu składało się z jednego stałego , strzelającego poza kręgiem śmigła karabinu maszynowego typu Rhein-metall-Borsig Mg-17 kaliber 7,9 mm , karabin ten był zabudowany w prawym skrzydle i obsługiwany był przez pilota . Drugi karabin tego samego typu znajdował się w kabinie strzelca i był zmontowany na ramieniu zamocowanym do prawej burty kabiny . Strzelec mógł prowadzić ogień wzdłuż osi samolotu w zakresie od 0° do 70° , a także na boki . Pilot do swojej dyspozycji posiadał celownik bombardierski typu "Stuvi A2" a , samolot mógł zabrac jedną bombę lotniczą o masie 250 kg , umieszczoną w specjalnym wysięgniku pod kadłubem samolotu . Wprowadzono także prostą krawędź natarcia płata , co było uproszczeniem technologicznym i obniżalo koszty produkcji. Przed wprowadzeniem do produkcji seryjnej zbudowano 10 samolotów serii przedprodukcyjnej które nosiły oznaczenie Ju 87A-0 . Produkcję seryjną Ju 87A-1 (Anton) rozpoczęto na początku 1937 roku.
Jako pierwszy otrzymał Ju 87 A-1 Stuka Geschwader 162 Immelmann (St.G, 162 Immelmann) - pułk bombowców nurkujących
Gdy samoloty wersji A-1 i A-2 weszły na wyposażenie jednostek liniowych okazało się , że moc silnika jest niewystarczająca , a uzbrojenie ofensywne w postaci jednej bomby o masie 250 kg zbyt skromne . Podjęto prace studyjne nad nową wersją samolotu . Zespół kierowany przez Pohlmanna w pracach badawczych wykorzystał dwa kadłuby Ju 87 A-2 . Na jednym z kadłubów zabudowano nowo skonstruowany silnik Junkers-Jumo 211A o mocy 1000KM. Zamontowano śmigło Jumo Hamilton HPA III. Zainstalowanie nowego silnika doprowadziło do całkowitego przekonstruowania przedniej części kadłuba samolotu . Na grzbiecie kadłuba zainstalowano niesymetryczną , tunelową chłodnicę oleju , po prawej stronie kadłuba zamontowano chwyt powietrza do sprężarki . Całkowitej przebudowie uległa chłodnica glikolu , która znajdowała się pod silnikiem . Zmianie uległy także żaluzje chłodnicy . Zdecydowano się także na przebudowanie podwozia głównego . Podwozie dwugoleniowe zostało zastąpione przez widlaste , zlikwidowano także zastrzały . Osłony podwozia otrzymały kroplowy kształt.
Zmianie uległa także kabina załogi . Zamontowano nowe elementy odsuwane do tyłu w miejsce odsuwanych na prawą burtę . Wprowadzono celownik Revic 12 Cl . Wraz z zamontowaniem radiostacji pokładowej typu FuG VIIa likwidacji uległy dwa maszty antenowe na kabinie , które zostały zastąpione pojedyńczym masztem . Uzbrojenie strzeleckie zwiększono do dwóch karabinów Rheinmetall-Borsig MG-17 kaliber 7,9mm , które były zamontowane w obu skrzydłacyh . Karabin strzelca-radiotelegrafisty zamocowano w lawecie soczewkowej typu Limsenlafette 210d . Samolot mógł zabierać jedną bombę 250 kg i cztery bomby 50 kg w wyrzutnikach podskrzydlowych ETC 50/VIIIc lub jedną bombę o masie 500 kg . Tak skonstruowany samolot otrzymał oznaczenie Ju 87 V-6 i stał się maszyną wzorcową do uruchomienia produkcji seryjnej .
Produkcja seryjna Ju 87 B-1 (Berta) rozpoczeła się od wyprodukowania serii próbnej w ilości 10 sztuk , samoloty z tej serii nosiły oznaczenie Ju 87 B-0 . Samoloty Ju 87 B-1 produkowane były w zakładach Wesser-Berlin Tempelhof(filia w Dessau) , a także w Bremen-Lemwerder .

Wersja B-1 posiadała nastepujące odmiany:
- Ju 87 B-1/U2 - odmiana ta posiadała zmodernizowaną lączność wewnętrzną zalogi
- Ju 87 B-1/U3 - posiadała dodatkową plytę pancerną , montowaną za pilotem . A także dodatkowe opancerzenie boczne stanowiska strzelca .
- Ju 87 B-1/U4 - odmiana przystosowana do użytkowania w zimie (nie weszła do produkcji seryjnej)
- Ju 87 B-1/trop - odmiana tropikalna , posiadała filtr powietrza montowany na chwycie powietrza do sprężarki i wyposażenie pustynne (woda,żywność,broń) umieszczone w tylnej części kadłuba.

Ju 87 B-2 jest wersją rozwojową Ju 87 B-1 . Od swojego poprzednika samolot ten różni się silnikiem o większej mocy Junkers-Jumo 211Da ( 1200 KM ) , powiększoną chłodnicą , zmienionym układem żaluzji , wersja ta posiadała także wielosegmentowe regulowane klapki na wylocie powietrza z chłodnicy , które regulowały jego przepływ. Dla lepszego wykorzystania mocy , rury wydechowe wystające poza boki kadłuba wyposażono w końcówki ejektorowe , które zamieniały energie uchodzących spalin na niewielki dodatkowy ciąg. UWAGA - Niektóre wersje B-1 posiadały regulowane klapki i końcówki ejektorowe , elementy te miały tam charakter eksperymentalny. Niewielkim zmianom uległo także podwozie . Ze względu na cięższy silnik wzrosłoniebezpieczeństwo kapotażu .Aby zapobiec temu zjawisku widelce kół głównych zostały odgięte nieco do przodu przez co osie i punkty podparcia kół głównych znalazły się bardziej z przodu w stosunku do środka masy samolotu . Zmiana ta wymusiła wydłużenie przednich części owiewek kół .Zmianie uległy także osłony karabinów MG 17 znajdujących się na skrzydłach . Zmienione zostało śmigło na trójłopatowe drewniane Junkers VS 5 lub VS 11 o zmiennym , automatycznie nastawianym skoku . Dodatkowo wzbogacono wyposażenie radiowe o FuG 25 ( od polowy 1940 r. ) , a także o urządzenie nawigacyjne Peil G.IV. Produkcję seryjną Ju 87 B-2 rozpoczęto w grudniu 1939 r.
Samoloty Ju 87 B-2 występowały w tych samych odmianach co Ju 87 B-1 tzn: U2 ; U3 ; U4 ; trop


W 1938 roku, gdy trwała produkcja Ju 87 B-1 , kierownictwo Kriegsmarine zwróciło się do wytwórni z prośbą o opracowanie morskiej wersji Ju 87 . Dwa seryjne egzemplarze Ju 87 B-1 przebudowano i przystosowano do warunków, jakie miał spełniać samolot pokładowy . Tak przebudowana wersja Ju 87 B-1 nosiła oznaczenie Ju 87 C (Casar). Samolot posiadał wzmocniony kadłub w części ogonowej oraz zamontowany hak , który który skracał dobieg samolotu , gdy lądował on na pokładzie . Zainstalowano także zaczepy do katapult , aby samolot mógł w razie potrzeby być wystrzeliwany z pokładu lotniskowca lub innego okrętu. Rozpiętość płatów skrócono o 60 cm , co było podyktowane potrzebą hangarowania na lotniskowcu (miał to być Graf Zeppelin) Wprowadzono również mechanizm łamania i składania skrzydeł wzdłuż osi głównej samolotu . W przypadku wodowania pilot mógł za pomocą specjalnego mechanizmu odrzucić podwozie (było ono odstrzeliwane).
Zbudowano 10 egzemplarzy serii zerowej Ju 87 C-0 . Samoloty te miały stać się wzorami dla samolotu Ju 87 C-1, którego Kriegsmarine zamówiło 170 egzemplarzy .
Samoloty Ju 87 C-0 weszły w skład specjalnej jednostki lotnictwa marynarki 14/TR.Gr 186, która stacjonowała w Travemunde. Samoloty te jednak nigdy nie zostały zaokrętowane gdyż Graf Zeppelin nie został ukończony.

Już w momencie rozpoczęcia wojny konstrukcja Ju 87 była przestarzała . Jego następcą miał być na początku Ju 88 , jednak praktyka wykazała , że samolot ten nie jest w stanie w pełni zastąpić Ju 87 . Innym samolotem miał być Ju 187 ( jednosilnikowy , silnie opancerzony i uzbrojony samolot ) jednak realizacja tego projekty trwała by kilka lat , a następca Ju 87 potrzebny był natychmiast . W wyniku tego zdecydowano się na kolejne przeróbki Ju 87 , która miała poprawić właściwości samolotu .
Nowy samolot otrzymał oznaczenie Ju 87 D ( Dora ) . Zastosowano w nim mocniejszy silnik Jumo 211 o mocy 1030 KW . Osłonę silnika wydłużono i nadano jej bardziej aerodynamiczny kształt .Górną chłodnicę oleju przeniesiono na dół do tunelu poprzednio zajmowanego przez chłodnicę cieczy chłodzącej . Dzięki temu chłodzenie cieczy odbywało się w dwóch chłodnicach umieszczonych pod przykadłubowymi częściami skrzydła. Chłodnice wyposażone były w regulowane klapy na wlocie i wylocie powietrza , co umożliwiało dostosowanie przepływu do warunków pracy silnika . Chwyt powietrza do sprężarki umieszczony po prawej stronie osłony silnika został przesunięty do przodu i starannie wyprofilowany . Aerodynamicznym zmianom uległa także kabina załogi , której tylna część została znacznie obniżona , co nadało opływowy kształt . Tylne uzbrojenie zostało zastąpione przez podwójny MG 81 Z , który był zamocowany wychylnie w obrotowej wieżyczce . Amunicja ( 2000 naboi ) była podawana z bocznych zasobników w postaci taśmy . W grzbiecie kadłuba za kabiną umieszczono przeniesione z dołu kadłuba antenę radionamiernika Peil G.IV D/F.Podwozie przekonstruowano , zmieniając układ amortyzacji jak i zmniejszając srednicę amortyzatora . Pozwoliło to na zastosowanie innych owiewek o zmniejszonym Cx . Przy próbach prototypów okazało się , że nowe wyszczuplone golenie podwozia sa zbyt słabe . Zanim dokonano odpowiednich poprawek konstrukcyjnych , pierwsze partie nowej wersji były wyposażone w podwozie wersji B-2 . Do innych zmian należy także zaliczyć zastąpienie podwójnego zastrzału usterzenia poziomego pojedyńczym , trójkątnym zastrzałem , mocowanym do kadłuba w dwóch punktach . W istotny sposób zmodernizowano punkty pdwieszenia uzbrojenia bombowego . Przekonstruowany wyrzutnik podkadłubowy mógł teraz unieść bombe o masie 1800 kg. Unowocześniono i wzmocniono również wyrzutniki podskrzydłowe , zwiększając ich nośność do 500 kg.

Junkers K-47

Po pierwszej wojnie światowej na niemcy zostały nałożone sankcje związane z traktatem Wersalskim . Powodowały one trudności w rozwoju prac nad sprzętem wojskowym . Aby ominąć ten problem wiele zakładów zbrojeniowych umieszczało swoje filie poza granicami niemiec i tam prowadziło swoje badania.
W 1928 r w filii Junkersa A.B Flygindustrie w Linharm stworzono protoplaste Ju 87 Stuka , Junkersa K 47 . K 47 był całkowicie metalowym dolnopłatem ze stałym podwoziem i podwójnym usterzeniem ogonowym. W skład załogi samolotu wchodził pilot i tylny strzelec . K 47 mógł zabierać dwie bomby o łącznej masie 50kg . Samolot ten mógł być używany jako myśliwiec , samolot szturmowy lu b bombowiec.



http://www.luftwaffe.piasta.pl/ stronka mmojego kolesia


JEEEE:) To chyba pierwszy sensowny post Miśka! KONGRATULEJSZYNS!
Teraz dla odmiany ja oglaszam nowy konkurs. Zadanie jest proste- nalezy okreslic jaki czolg znajduje sie na zalaczonych obrazkach. Niestety zadanie jest utrudnione poniewaz czolg mi nie za bardzo wyszedl hehe... No to do roboty.

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Powodzenia! Aha zapomnialbym o nagrodach. No wiec do wygrania jest moj autograf+ moj nocnik z lat dzieciecych (mam nadzieje ze bedziecie usatysfakcjonowani :twisted: )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lut 2003, 13:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
Sturmgeshutz?
Po co do cholery zacytowałeś cały tak długi post miśka?
AIV WYTNIJ TEMU GOSCIOWI PODPIS!!! To jakiś rekordzista.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lut 2003, 13:27 
Offline

Dołączył(a): 29 sty 2003, 13:40
Posty: 68
Lokalizacja: Warshafka
Nie, to nie jest Sturmgeshutz. Qna zaplacilem Aiv'owi lapowke zeby mi nie wycinal podpisu a tu lipa;) Oki widze ze bardzo was ten podpis denerwuje wiec sam go wytne. A text miska zacytowalem zeby kazdy wiedzial o ktory post chodzi. Kto jest rekordzista?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lut 2003, 14:13 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2002, 21:45
Posty: 506
Lokalizacja: malopolska
jakas "dziwna" wersja jagdpanther.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lut 2003, 14:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
Ty jesteś rekordzistą jeśli chodzi o wielkość podpisu.
Teraz już jest lepiej.
Ten obrazek możesz wysłać AIVowi aby umieścił w galeri funpic.
Wstawianie go do podpisu powoduje że trzeba przewijać jakieś straszne hektary.
Mogłeś zacytować pierwsze dwa zdania z postu miśka.
To zresztą nie jego tekst tylko jego kumpla prowadzącego stronke. Misiek o tym wspomniał i właściwie to można uznać za najmądrzejsze zdanie jakie napisał do tej pory na forum :D

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lut 2003, 14:24 
Offline

Dołączył(a): 29 sty 2003, 13:40
Posty: 68
Lokalizacja: Warshafka
hmmm napisał(a):
jakas "dziwna" wersja jagdpanther.


To jest dobra odpowiedz. W szczegolnosci zgadam sie z tym ze dziwna:) To co chcesz nagrody? :twisted: Piasecznik- zgadzam sie z twoja opinia o to przewijanie (pamietam jak nie raz sie pieklilem na Arcy'go za jego podpis 8)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL