Teraz jest 23 kwi 2024, 21:42

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 588 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 maja 2011, 23:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2003, 11:15
Posty: 1039
archer napisał(a):
... Mam nadzieję że kolega się nie obrazi za tą zbieżność...


Obrazek


Artih napisał(a):
A to jakaś nazwa zastrzeżona jest czy jak ?


Obrazek

_________________
A kto umarł, ten nie żyje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2011, 22:45 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2005, 17:14
Posty: 1116
Lokalizacja: Poznań
archer napisał(a):
mcda napisał(a):
Eeeee, bez sensu. Trzeba po prostu uważać gdzie się naprawia a wprowadzenie zbyt wielu zasad "to wolno a tego nie" komplikuje tylko zabawę.

To dość kontrowersyjny punkt, a racja za nim kryje się taka, że są lepsze czołgi i są gorsze czołgi, więc jeden skradziony czołg może znacząco wpłynąć na przebieg rundy. Wypadki się zdarzają, nawet najlepszemu może się tak zdarzyć że nie zauważy jak ktoś wybiegnie zza ściany i po czołgu. Innymi słowy, przepis jest po to aby zmniejszyć wpływ szczęścia na wynik. Tak przynajmniej ja to widzę, ale jeśli będzie dużo głosów przeciw to go usunę.
.

Z tego co pamiętam ,to można zaznaczyć iż dany sprzęt jest do "użytku" przez dany team czyli axis nie wsiądzie do shermana , a alied do PIV. Wystarczy ustawić :)

Fajnie że ktoś to ciągnie, ja niestety z czasem słabo, ale za sędziego mogę porobić.

_________________
Zwycięstwo nie wymaga tłumaczenia, porażka na nie nie pozwala.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2011, 17:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
Oto PROPOZYCJA numer dwa.
Zgodnie z sugestiami zmieniłem zasady podczas rundy z "wolno/nie wolno" na "możliwe/niemożliwe", a także przestawiłem trochę kolejność zasad dla większej przejrzystości.
Kolorem zaznaczyłem nowe punkty które dodałem od poprzedniej propozycji.

Kwestia czy w szczególnych przypadkach arbiter może być zrzeszony klanowo wymaga dalszej dyskusji. Dodam tylko, że technicznie turniej jest tak urządzony, aby obecność sędziego nie była konieczna na każdym meczu. (Zasady podczas rundy same się wymuszają.)

System szwajcarski pozwoli nam skończyć zawody w rozsądnym czasie i jednocześnie osiągnąć sprawiedliwe wyniki. Zastanawiam się tylko nad liczbą kolejek, na razie ustawiłem ją na połowę liczby drużyn (8 drużyn = 4 kolejki, 4 tygodnie). Teoretycznie można zwiększyć do 3/4, ale raczej nie więcej, bo przy wielu drużynach turniej będzie się ciągnąć przez pół wieczności jak BF-Liga.

Turniej:
Konserwa Cup to turniej czołgistów w Battlefield 1942. Celem turnieju jest dobra zabawa.
Turniej pierwotnie organizowany był przez Trzynastą Kohortę. Obecnie organizacją zajmuje się grupa DZN wraz z pomocą reszty sceny Battlefielda (TODO: wymienić kto pomaga i w czym)

Zasady turnieju:

Drużyny:
Drużyna liczy 3 osoby, dopuszczalna jest 4 osoba w charakterze rezerwy

Mecze:
Wraz z rozpoczęciem zawodów organizator publikuję tabelkę z pierwszą kolejką meczy.
Kiedy wszystkie drużyny rozegrają swój mecz, publikowana jest tabelka z następną kolejką.
Pierwsza kolejka jest uznawana za kwalifikacyjną i jej wynik nie wlicza się do punktacji drużyn.
W przypadku kolejki kwalifikacyjnej, uczestnicy meczów (kto vs kto) wybierani są losowo
W przypadku następnych kolejek, organizator wybiera uczestników zgodnie z zasadami opisanymi na końcu regulaminu.
Jedna kolejka trwa 7 dni i w tym czasie każda drużyna powinna rozegrać mecz z przydzielonym przeciwnikiem
Drużyna oznaczona w danej kolejce przez organizatora jako gospodarz, wybiera mapę. Jej przeciwnik wybiera stronę (allied, axis.)
W razie przesadnego opóźnienia jednej drużyny w rozgrywaniu meczów, organizator może arbitralnie wykluczyć ją z zawodów.
Zawody kończą się po rozegraniu liczby kolejek równej połowie liczby uczestników (8 drużyn = 4 kolejki, czyli 32 mecze)
W przypadku gdy po zakończeniu zawodów dwie drużyny mają tyle samo punktów, możliwe jest rozegranie dodatkowego meczu między nimi.

Mecze są rozgrywane na specjalnych mapach w trybie team deathmatch (TDM)
Mecz składa się z 3 kolejnych rund
Runda zaczyna się wyjazdem wszystkich graczy ze swoich baz na pole bitwy
Runda kończy się kiedy wszyscy gracze z jednej drużyny są wyeliminowani
Przed każdą rundą gracze zajmują wyznaczone na mapie pozycje startowe
Początek rundy obwieszczany jest dzwonkiem słyszanym na całej mapie. Koniec rundy - dwoma dzwonkami.
Po meczu obie strony powiadamiają organizatorów o wyniku potyczki.
Podczas meczu może być obecny arbiter. W takim przypadku arbiter sam powiadamia o wyniku i drużyny są zwolnione z tego obowiązku.

Punktacja:
Za każdy wygrany mecz drużynie przyznawany jest jeden punkt.
Mecz wygrywa drużyna, która w czasie 3 rund zniszczy więcej czołgów.
W razie remisu, obie drużyny zyskują po połowie punktu.
W przypadku walkowera (jedna drużyna nie stawia się na mecz,) "zwycięska" drużyna otrzymuje pół punktu.
Wszystkie drużyny początkowo mają zero punktów.
Punkty zebrane przez drużynę podczas kolejnych meczów kumulują się.
Zawody wygrywa drużyna która podczas trwania zawodów zbierze najwięcej punktów.


Podczas rundy:
Wszelkie zasady obowiązujące podczas rundy wymuszane są za pomocą skryptów
Po śmierci gracz może się odrodzić, ale nie może opuszczać swojej bazy aż do rozpoczęcia następnej rundy (tylko 1 spawn na rundę)
po utracie swojego czołgu, gracz traci życie i odradza się w bazie (utrata czołgu = utrata punktu)
Niemożliwe jest oddalanie się od swojego czołgu dalej niż na 3 metry
Niemożliwe jest zabieranie przeciwnikowi pojazdu, kiedy ten przeprowadza naprawy
Niemożliwe jest uzupełnienie amunicji podczas rundy
Możliwe jest wysiadanie z czołgów w celu naprawienia pojazdu
Możliwa jest wymiana pojazdów w obrębie drużyny, jeśli odległość między pojazdami nie przekroczy 3 metrów
Możliwe jest zabicie przeciwnika naprawiającego pojazd (trzeba uważać gdzie się naprawia)
Friendly Fire jest włączony, śmierci spowodowane przez swoich wliczają się do wyniku.

Arbiter:
Arbiter to niezależny, obiektywny sędzia.
Arbiter pod żadnym pozorem nie może być zrzeszony klanowo. Gracze którzy dawniej grali w klanie, a potem odeszli nadal mogą zostać arbitrami.
Arbiter pod żadnym pozorem nie może brać udziału w turnieju, z wyjątkiem swojej roli jako sędziego.
Arbiter obecny na polu walki obserwuje potyczkę, zapewnia przestrzeganie regulaminu, ogłasza ostateczny wynik meczu.

Zasady kojarzenia przeciwników: (zaadoptowane z systemu szwajcarskiego)
0. jeśli liczba drużyn jest nieparzysta, w każdej kolejce drużyna z najmniejszą liczbą punktów dostaje punkt bez gry;
1. dwie drużyny nie mogą się spotkać więcej niż jeden raz;
2. żadna drużyna nie może otrzymać punktu bez gry dwukrotnie;
3. drużyna może być gospodarzem co najwyżej o dwie kolejki więcej niż gościem;
4. żadna drużyna nie może być gospodarzem trzeci raz;
5. kojarzenie do następnej kolejki odbywa się w ramach grup punktowych z tą samą liczbą punktów, a jeśli to dla niektórych drużyn jest niemożliwe, różnica punktowa pomiędzy kojarzonymi drużynami musi być najmniejsza z możliwych;
6. tak wielu drużynom, jak to tylko możliwe, należy przydzielić rolę gospodarz/gość; jest to rola, z którą rozegrali mniej kolejek niż z drugą, a w przypadku równej liczby kolejek jest to rola odmienna od roli w poprzedniej rundzie (jeśli dwie skojarzone drużyny oczekują na tą samą rolę – musi być spełniony warunek pkt 3, a oczekiwaną rolę otrzyma drużyna, która ma bardziej nierówny przydział ról z poprzednich rund, dodatkowo – jeśli dwie skojarzone drużyny maja identyczną historię przydziału ról z poprzednich rund – oczekiwaną rolę otrzyma drużyna wyżej zaszeregowana na liście);
7. drużyna, która grała w poprzedniej rundzie z drużyną o większej (mniejszej) liczbie punktów nie powinna być ponownie skojarzona z drużyną o większej (mniejszej) liczbie punktów;
8. drużyna, która grała dwie rundy wcześniej z drużyną o większej (mniejszej) liczbie punktów nie powinna być ponownie skojarzona z drużyną o większej (mniejszej) liczbie punktów.


Edit: drobna pomyłka w nazewnictwie.

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 588 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 36, 37, 38, 39, 40

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL