Teraz jest 19 mar 2024, 04:57

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 sty 2013, 22:38 
Offline

Dołączył(a): 1 gru 2008, 18:44
Posty: 8
W związku z renesansem popularności BF1942 za sprawą origina rozpocząłem na nowo swoją przygodę z tą cudowną gierką. Podczas gry "stare" problemy powróciły. Na nowo zacząłem zastanawiać się jak latać aby wygrywać. Niestety w polskiej sieci nie znalazłem żadnego poradnika, zlokalizowałem natomiast tekst niejakiego Caelib'a na PlanetBattlefield.Gamespy.com. W związku z faktem, że został on napisany w języku angielskim postanowiłem połączyć przyjemne z pożytecznym i przełożyłem go na nasz język. Efekty mojej pracy pozwolę sobie umieścić do wspólnego użytku na naszym wspaniałym forum.

Pozdrawiam :)


:arrow: link do oryginału: http://planetbattlefield.gamespy.com/Vi ... =83&game=4


Poradnik lotnika: "Opowieści kolejnego martwego żołnierza" by Caelib.

Więc chcesz być lepszym pilotem,eh? Odkryjmy najpierw kilka ważnych detali. Ten przewodnik kryje w sobie wszystko od podstaw latania do bardziej zaawansowanych koncepcji jak walki powietrzne. Jest tutaj wiele treści więc nawet jeśli jesteś doświadczony prawdopodobnie nauczysz się czegoś nowego. Sporo czasu zabiera aby stać się biegłym pilotem, więc nie oczekuj transformacji w ciągu jednej nocy.

Ten przewodnik wytłumaczy techniki i taktyki które są przydatne dla mnie. Nie wszystko co tu zawarłem będzie użyteczne dla każdego. Będziesz potrzebował sam znaleźć co jest dobre dla ciebie.

KONTROLOWANIE SAMOLOTU.

Pierwszą rzeczą którą będziesz potrzebował jest DOBRY joystick (lub gamepad, w zależności co wolisz). Powód dla którego potrzebujesz joysticka jest taki sam dla którego nie montuje się klawiaturowych kontrolerów lotu w myśliwcach; one zwyczajnie nie działają. Sprzęt za 5.99$ z wal-mart (supermarket w USA) także się do tego nie nadaje. Dodatkowo ja odradzam każdemu kupującemu kupowanie siłowo-sprzężeniowych (force-feedback) joysticków dopóki one ingerują w twoją kontrolę samolotu. Dwie z cech joysticku które dadzą Ci NAJWIĘKSZĄ korzyść to przepustnica i obrotowy drążek sterowania (twist handle rudder control); każda inna funkcjonalność która może być w joysticku i dzięki niej będziesz miał ręce wolne od klawiatury jest dodatkową korzyścią.

Kiedy już znalazłeś wygodny kontroler polecam przyporządkować klawisze tak żebyś nigdy nie musiał zdejmować swoich rąk z joysticka podczas lotu. Mam swoją konfigurację dzięki której mogę wysiąść, rozwinąć mój spadochron i używać różnych widoków do normalnego latania.

PRZEPUSTNICA, DRĄŻEK I STER

Dobrą drogą do rozbicia twojego samolotu jest szybkie zmniejszanie albo wrzucanie wstecznego na przepustnicy. Jeśli zrobisz to zablokujesz samolot i SZYBKO stracisz wysokość. Widzę wielu ludzi obniżających prędkość kiedy wrogi samolot ich ściga; to jest ZŁY pomysł! Osobiście latam z pełną prędkością cały czas jedynym czasem kiedy zmniejszam prędkość jest kiedy lecę nad lotniskiem aby się przezbroić lub kiedy ląduję.

Nie potrzebujesz robić energicznych ruchów na drążku aby manewrować swoim samolotem. Będziesz zazwyczaj przedobrzał na linii celu albo blokował/rozbijał swój samolot. Miłe i płynne ruchy dadzą Ci łagodny lot z małą szansą plaśnięcia w coś nieoczekiwanego.

Ster jest najbardziej wykorzystywaną i najbardziej ocenianą częścią latających samolotów w BF1942. Wielu ludzi używa ich tylko kiedy kołuje. Używaj steru jako swoją przewagę podczas lotu. Pozwoli Ci on skręcać bardziej ostro, robić pomniejsze ustawienia bez przymusu robienia przechyleń i umożliwi bombardowanie i strzelanie celniejsze i prostsze

ENERGIA KINETYCZNA VS. ENERGIA POTENCJALNA

Ważne jest aby zrozumieć różnice pomiędzy energią kinetyczna i potencjalną i jak one wpływają na fizykę latania twojego samolotu. Energia potencjalna jest zmagazynowaną energią pozycji posiadanej przez przedmiot. Przypuszczalnie kiedy leciałeś na wysokości 10,000 kroków miałeś wiele potencjalnej energii. Jeśli byłeś na pasie startowym startując miałeś ujemną albo nie miałeś energii potencjalnej. Kinetyczna energia jest energią ruchu. Obiekt który się rusza nawet jeśli jest to pionowy lub poziomy ruch posiada energię kinetyczną.

Potencjalna energia jest zamieniana w kinetyczną energię. To bardzo ważne aby zrozumieć tą relację podczas latania. Staraj się nie myśleć o prędkości jako energii kinetycznej bo trójwymianowe myślenie w samolocie stanowi różnicę pomiędzy dobrymi pilotami a świetnymi.

Generalnie dobrym pomysłem jest zawsze mieć trochę energii potencjalnej w swojej dyspozycji na wyjątkową sytuację. Oczywiście, nurkowanie wyzwala twoja energię kinetyczną kiedy lecisz w górę obniżasz ją. Przechylanie, beczki i proste skręcanie także wyczerpuje twoją energię kinetyczną. Zarządzanie energią utrzyma Cię przy życiu SZCZEGÓLNIE kiedy walczysz w powietrzu co opisałem dalej w tym artykule.

ZEWNĘTRZNE WIDOKI.

Ważne jest używanie zewnętrznych widoków podczas latania. Jak wspominałem wcześniej, ja polecam przypisać klawisze na twoim joysticku dzięki czemu możesz szybko i prosto zmieniać widoki bez zdejmowania twoich rąk z joysticka. W mojej opinii nosowa kamera jest najlepszą do używania podczas latania. Ten pierwszoosobowy widok z ukrytym kokpitem daje Ci najlepszą widoczność na polu bitwy i ciągle pozwala Ci "czuć" ruch samolotu.

Inne widoki są dobre do trzymania Cię świadomym Twojego otoczenia. Dobrym pomysłem jest sprawdzać swoje sześć widoków od czasu do czasu aby upewnić się że żadna głupia piłka jak Blade_X nie goni Cię strzelając. Także, ja używam widoku z przodu aby zobaczyć gdzie moje bomby uderzają dzięki czemu ja mogę nieustannie robić ustawienia.
Jedną rzeczą która pomoże Ci ogromnie jest mini mapa (albo nawet pełna mapa, domyślnie przycisk M). Mapa nie tylko pomoże Ci ukierunkować twoje bombowe ataki i lądowanie, ona pokazuje Ci nad jaką powierzchnią w tej chwili jesteś. Kiedy ludzie nadają wiadomości chat pokazuje współrzędne pola na mapie skąd są one nadawane. To jest pokazywane na początku ich wiadomości i wyświetla się jako (pole na mapie) nazwa gracza: WIADOMOŚĆ. Oto przykład tego który wygląda jak to:

[F6] CiE_Caelib: Enemy Armor Spotted! Teraz wiesz gdzie jesteś potrzebny !

Poprostu pamiętaj, że widoki służą jako ratunek do Twojej dyspozycji. Ostrzegam przed używaniem ich zbyt długo ponieważ wtedy prawdopodobnie się rozbijesz albo staniesz się kolejną statystyką w napowietrznej książeczce Lumberjack'a.

ZNAJ MAPY.

Dobry pilot jest zawsze świadomy swojego otoczenia. Jeśli chcesz uniknąć rozbicia, potrzebujesz być dobrze obeznany ze środowiskiem w którym latasz. To zawiera znajomość lokacji WSZYSTKICH baz i wielkich przeszkód (mosty, dymiące kominy, budynki etc.).

Kiedy staniesz się zapoznany z mapami poczujesz się bardziej wygodnie kiedy poruszając się po nich będziesz mógł bardziej skoncentrować się na walce zamiast próbować pojąć dokąd zmierzasz i albo gdzie powinieneś być.

ZNAJ SAMOLOTY

Dobry pilot zna możliwości i ograniczenia swojego samolotu tak dobrze jak te samolotów wroga. Każdy samolot ma inne „czucie” i powinieneś poświęcić trochę czasu aby zapoznać się z nimi. Jakkolwiek, ja krótko opiszę podstawowe silne i słabe strony tych samolotów.

P-51 Mustang – P-51 jest nierówny. Ma silne podejście, prędkość i ciasny promień skrętu które są niezrównane przez żaden inny samolot bojowy.
MK I Spitfire – Spitfire jest sprawiedliwie zbalansowanym samolotem ale on niema prawdziwej dominacji na żadnej przestrzeni być może oprócz skręcania
F4U-1 Corsair – Corsair jest uczciwie zwinnym samolotem ale jest nie do porównania przeciw japońskiemu Zero
YAK9 Yakovlev – Przyglądając się może nie byż zbyt piękny, ale ten samolot jest śmiertelnie niebezpieczny w rękach wprawnego pilota. Jego 37mm karabiny maszynowe nadrabiają za jego straszną siłę podejścia i małą prędkość.
A6M Zero – Z niezrównaną manewrowością i szybkością podejścia (na jego teatrach działań), każdy powinien się bać widząc ten samolot za nim.
BF109 Messerschmitt – nigdy nie przestaje mnie rozśmieszać kiedy widzę pilota Messerschmitta w skręcającej wojnie z innym samolotem. Podejście jest specjalnością BF109 i umiejętny pilot może doprowadzić się do świetnej pozycji strzelania za swoim wrogiem jeśli on wie jak latać tym samolotem. Ten samolot może wspinać się, wspinać i wspinać i następnie się wspinać jeszcze więcej.

Bombowce alianckie i te państw osi są prawie takie same w warunkach obsługi, wspinania, siły i promieniu skrętu. Jeśli jest mała różnica nawet nie warto jej opisywać ponieważ jedyną rzeczą która się liczy jest jak TY nim latasz.

ROLA PILOTA

Przeciwnie do popularnego wierzenia, rolą pilota w BF1942 nie jest głównie lecenie do czoła wrogiego lotniska i wałęsanie się po nim cały dzień. Pierwszym priorytetem pilota jest tłumienie wrogiego lotnictwa wstrząsającego oddziałami lądowymi. Pomoc lotnicza wygrywa bitwy. Jeśli wróg nie może postępować naprzód, nie może walczyć i w konsekwencji nie może wygrać.

Latanie dookoła bez celu tylko wyczerpuje cenne zasoby dla Twojego zespołu. Jeśli chcesz latać samolotem rób to dla korzyści Twojego zespołu.

STARTOWANIE I LĄDOWANIE.

Na początku, ja nawet nie polecam wsiadać do samolotu jeśli niebo nie jest czyste dookoła Twojego lotniska lub lotniskowca. Startujące samoloty są łatwym i wrażliwym celem.

Kiedy startuję, ja generalnie ruszam w drogę z przepustnicą ustawioną na ¼ i upewniam się, że niema żadnych przeszkód na moim pasie startowym ustawiam przepustnicę szeroko otwartą i startuje.

Jak przypuszczam, jesteś świadomy, że ster jest jedyną możliwością manewrowania kiedy startujesz więc używaj go mądrze. Wiedz, że ster użyty zbyt mocno przy wysokich prędkościach na ziemi sprawi, że wpadniesz w korkociąg w którym prawdopodobnie rozbijesz się na drzewie albo na budynku. Staraj się nie wpadać w wielki pośpiech kiedy startujesz i będzie dobrze.

Lądowanie w BF1942 jest relatywnie proste jeśli masz umieszczony w bazie pas startowy. Lądowanie na lotniskowcu jest trochę bardziej niebezpieczne i niekoniecznie warte ryzyka. Nie zamierzam nawet opisywać lądowań na lotniskowcu. Zanim wylądujesz proponowałbym przelecieć nad lotniskiem aby rozpoznać je pod kątem przeszkód np. zaparkowanych samolotów, pojazdów lub wrogów.

Kiedy jesteś gotów do lądowania upewnij się, że jesteś nad linią lotniska. Powinieneś zrobić nieco niższe podejście w przybliżeniu 100 stóp nad poziomem ziemi. Następnie zmniejsz swoją przepustnicę do 1/3 kiedy zobaczysz czołową krawędź pasa startowego. Nie zmniejszaj przepustnicy zbyt mocno bo doprowadzi Cię to do lądowania zanim nawet zbliżysz się do lotniska.

Kiedy wszystko wygląda dobrze wyląduj miło i łatwo z twoim dziobem nieznacznie wycelowanym w ziemię. Następnie daj całą w tył na twojej przepustnicy, chwilę przed tym zanim Twoje koła dotkną ziemi i zatrzymaj się nieznacznie. Kiedy Ty zwolnisz wydatnie zwiększ swoją przepustnicę ponownie do około ¼ aby utrzymać prędkość lądowania (chyba, że ty chcesz po prostu zatrzymać się nie właściwie)

Słowo ostrzeżenia: upewnij się, że schodzisz do lądowania wystarczająco wolno, że Twoje koła są wysunięte zanim dotkniesz ziemi! Jeśli nie jesteś w samolocie z nieruchomymi kołami powinieneś usłyszeć kiedy się wysuwają gdy zmniejszasz prędkość.

REPEROWANIE I PRZEZBRAJANIE

Widzę wielu ludzi którzy wybierają klasę inżyniera dzięki czemu mogą wylądować i naprawić swój samolot jeśli zajdzie taka potrzeba. To jest po prostu zwykła głupota. Większość map ma hangar do napraw. Po prostu wyląduj i nakieruj swój samolot na hangar a on go przezbroi i naprawi (to może być wyzwanie jeśli tego nigdy nie robiłeś). Jeśli wybierzesz naprawę swojego samolotu jako inżynier ryzykujesz jego utratę. Podczas naprawy ktoś inny może do niego wsiąść lub możesz zostać zbombardowany/ostrzelany przez wrogi samolot kiedy stoisz kręcąc kluczem.

Jeśli zwyczajnie chcesz się przezbroić, niema potrzeby aby lądować. Wszystko co musisz zrobić to niski i poziomy lot nad Twoim WŁASNYM pasem startowym. Nie możesz się przezbroić nad pasem startowym wroga. Ja zazwyczaj trochę zwalniam dzięki czemu mogę zabrać więcej naboi podczas jednego przelotu. Pełne przezbrajanie może zająć Ci kilka przelotów nad lotniskiem. Bądź także świadom startujących samolotów albo inny przezbrajających się kiedy to robisz.


USZKODENIA VS. POJAZDY

Dobry pilot powinien wiedzieć która metoda ataku jest najbardziej efektywna przeciwko różnym celom. Polecam stworzenie własnej gry i testowanie różnych rzeczy dla siebie. Karabiny maszynowe samolotów są NISZCZYCIELSKIE dla wszystkiego w grze wyłączając czołgi, statki (nie barki desantowe) i artylerie przeciwlotniczą. Nie trać swojej amunicji ani nie zdradzaj swojej pozycji kiedy nie czyni to żadnej różnicy!

Bezpośrednie uderzenie bombą w czubek czołgu zniszczy każdy kompletnie zdrowy czołg. Miej na uwadze, że tył i góra czołgu są najbardziej wrażliwymi na zranienie miejscami. Wszystko w grze ma silne i słabe strony ty musisz po prostu pojąć gdzie i jakie są te słabości.

BOMBARDOWANIE

Większość ludzi naprawdę męczy się z bombardowaniem. Ja przyznaję, że jest to całkiem niełatwe i stanie się w tym dobrym wymaga WIELE praktyki. Dobrym pomysłem na zaczęcie ćwiczeń jest bombardowanie stacjonarnych celów i oglądanie trajektorii bomb za pośrednictwem przedniej kamery (wznieś się pionowo po zrzuceniu bomby aby zobaczyć gdzie uderzyła).

Ważne jest aby zrozumieć, że Twoja energia kinetyczna, kąt ataku, zmiana wysokości bezpośrednio wpływają na trajektorię Twoich bomb. Wyobraź sobie siebie zeskakującego z klifu do wielkiego basenu wody. Im szybciej poruszasz się kiedy opuszczasz krawędź klifu, tym dalej ty polecisz. Jakkolwiek, Twoja trajektoria będzie szybko przechodzić z przedniego momentu do poziomego kiedy lecisz prosto w dół. Bomby działają w ten sam sposób. Spróbuj wyobrazić sobie gdzie uderzą bomby ZANIM je wypuścisz bazując na trzech czynnikach wspomnianych wcześniej.

Te trzy czynniki nie są prawie nigdy takie same w danej sytuacji, musisz wziąć to pod uwagę każdego razu kiedy upuszczasz bombę! Ja myślę że to jest miejsce gdzie najwięcej ludzi ma problemu – oni zwyczajnie spuszczają bombę w oparciu o to GDZIE oni są (dwie współrzędne X & Y) i ignorują dwa pozostałe czynniki.

Prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem w bombardowaniu jest nasz kąt ataku. Jest to kąt pod którym zbliżasz się do swojego celu. Mniejszy kąt ataku (wyobraź sobie lecenie 50 stóp ponad ziemią i dolatywanie do czołgu) wymaga lepiej obliczonej trajektorii lotu bomby. Bardzo duży (albo ostry) kąt ataku (nurkujące bomby, prosto w dół) prawie nie wymaga kalkulacji przeciwko stacjonarnym celom (ta metoda jest bardzo nieefektywna przeciwko poruszającym się celom).

Wiedz o tym, że wysokie kąty ataku są trudne do wyrównania (nawet jeśli nie widzisz ziemi zbliżając się) i one zwiększają energię kinetyczną do niekontrolowanych rozmiarów. Także ja myślę, że niema lepszej drogi do bycia zestrzelonym przez pocisk czołgowy niż lecenie w bombardowaniu 5 stóp nad ziemią.

Widzę także ludzi cofających swoją przepustnicę podczas bombardowania dzięki czemu łatwiej im trafić w cel i bombardowanie staje się prostsze, ale dramatycznie zwiększa to szansę bycia zestrzelonym przez mały ogień z broni albo przez inny samolot.

Ćwiczenie bombardowania pod różnymi kątami ataku i określanie które z nich są najlepsze dla Ciebie jest dobrym pomysłem aby stać się biegłym we wszystkich sytuacjach.

OSTRZELIWANIE

To jest całkiem łatwe, ale połowa pilotów nawet nie próbuje ostrzeliwać nie opancerzonych celów. W ten sposób możesz zebrać dużo punktów, ale ostrzeliwanie wymaga wielu ćwiczeń. Karabiny maszynowe są nieruchomo umocowane na czubku samolotu. To oznacza, że musisz wyrównać Twój samolot na Twoim celu. Uczenie się tego jak to zrobić spowoduje wiele rozbić. Aby być efektywny musisz być na relatywnie bezpiecznej wysokości i być ustawiony na swoim celu zanim go osiągniesz.

Ostrzeliwanie w locie jest trudne ponieważ wymaga precyzyjnego ustawienia się na celu. Aczkolwiek jeśli jesteś biegły w używaniu steru możesz szybko wyrównać lot i zabijać bez rozpoznania.

Jeśli na końcu cokolwiek zapamiętasz pamiętaj, że ster jest kluczem do ostrzelania przeciwnika.

WALKI POWIETRZNE

Tak naprawdę nie może być już powiedziane nic co uczyni Cię lepszym w walkach powietrznych. Walki powietrzne są dynamicznymi doświadczeniami w 3D cokolwiek się w nich wydarzy jest to tak naprawdę wynikiem decyzji Twojej lub Twojego przeciwnika która wpłynie na wynik walki. Jeśli wolisz trzymać się z dala od tego typu sytuacji nigdy nie strzelaj do wrogiego samolotu i nie alarmuj go o swojej obecności – on może Cię nie widzieć. Powinieneś mijać wroga twarzą w twarz, nie odwracaj się zamiast tego, podnoś swoją energię kinetyczną i używaj terenu aby ukryć swoją pozycję. To będzie kosztowało wrogi samolot dużo energii i szybko znajdziesz się prawdopodobnie poza zasięgiem zanim on nawet skończy swój ruch albo zda sobie sprawę, że nie angażujesz się w walkę powietrzną.

Jeśli ktokolwiek jest na Twojej szóstej ciężko jest go zgubić. Używaj zalet Twojego samolotu (lub wad samolotu wroga) do każdej ucieczki lub odwrócenia sytuacji. Nie powinieneś śledzić nigdy samolotu wroga w beczkowym obrocie! Przede wszystkim jest to łatwy trik do zmylenia Cię abyś poleciał w złym kierunki. Po drugie możesz stać się szybko zdezorientowany przez próby pozostania na jego ogonie i trzasnąć w ziemię albo w krawędź góry.

POWIETRZNE MANEWRY

Nie będę wchodził w szczegóły na temat bogactwa podniebnych manewrów bojowych bo jest tego zbyt wiele. Jest dużo przewodników w sieci do dyspozycji. Dobrym punktem zaczepienia jest ten link(patrz na menu na dole strony):

http://members.tripod.com/~F15EEagle/manu.html

Doskonalenie tych elementów poprawi twoje zdolności w walkach powietrznych i kontrolowaniu samolotu w ogóle. Ucz się ich i ćwicz je a zobaczysz rozległą poprawę w Twoich zdolnościach pilotażu.

RADZENIE SOBIE Z ARTYLERIĄ PRZECIWLOTNICZĄ.

Artyleria przeciwlotnicza jest do bani, mimo to jednak jest problemem z którym muszą sobie radzić wszyscy lotnicy. Najlepszym sposobem aby uniknąć bycia zdmuchniętym z nieba przez artylerię przeciwlotniczą jest jej całkowite unikanie. Dobry strzelec nie otworzy ognia z działka dopóki nie nadejdzie moment świetnego strzału kiedy niema ucieczki dla lotnika.

Najlepszą reakcją sprzyjającą wydostaniu się spod ostrzału jest natychmiastowa zmiana kierunku i zmniejszenie wysokości lotu. Należy także zwiększyć swoją energię kinetyczną i wydostać się z zasięgu flak’a (albo pola ostrzału) tak szybko jak to możliwe (oczywiście).

Większość pilotów myśli, że dobrym pomysłem jest próba zdjęcia działek przeciwlotniczych jeśli one strzelają ale zrobienie tego tylko uszkodzi Twój samolot lub sprawi, że zginiesz. Najlepiej jeśli postawisz na zwyczajne pozostawienie strzelców samych sobie, zostań żywy i znajdź nowy obszar docelowy.

Jeśli jednak zdecydowałeś się aby podjąć próbę zniszczenia flaka niska wysokość jest Twoją jedyną możliwością. Większość działek przeciwlotniczych jest otoczona przez worki z piaskiem i trudno im strzelać w Ciebie jeśli jesteś na ich poziomie. Twoja bomba uderzy w worki z piaskiem i tylko pryśnie obrażeniami w kierunku działka przeciwlotniczego. Jeśli masz szczęście zabijesz strzelca ale prawdopodobnie będziesz potrzebował drugiego podejścia aby zniszczyć samą broń. Wiedz, że eksplozja ze zniszczonego działka spowoduje od 1/8 do ¼ obrażeń dla Twojego samolotu jeśli zaatakujesz w ten sposób.

ZASADY NIEBA

Nic nie frustruje mnie bardziej niż zderzanie się z innymi samolotami na niebie. Czasem jest to nieuniknione ale większość razy jest spowodowane przez nieudolność. Zawsze wypatruj innych samolotów kiedy jesteś na niebie (chyba, że lubisz w nie walić). Podstawowe zasady unikania innych samolotów są całkiem przystępne. Kiedy zbliżasz się przodem do innego samolotu, zawsze rób mocny obrót. Wolniejszy samolot ZAWSZE ma pierwszeństwo; ustąp pierwszeństwa samolotom które są pod Tobą jeśli one mają mniej miejsca do manewrowania. Na koniec nigdy nie zmieniaj swojej wysokości jeśli próbujesz uniknąć innego samolotu (to powoduje najwięcej kolizji w powietrzu). Te zasady są jasno intuicyjne i powinny być ćwiczone przez wszystkich pilotów.

Ja często widzę, albo napotykam dwa przyjacielskie samoloty ścigające jeden wrogi samolot. To bardzo zły pomysł. Natura walk powietrznych przewiduje katastrofę jeśli Ty wprowadzisz trzeci samolot do walki.

ŚWIETNA PRAKTYKA CZYNI MISTRZA

Jako pilot możesz poprawić swoje umiejętności jedynie poprzez wiele praktyki. Rozpocznij swoją własną grę albo zagraj w trybie dla samotnego gracza i po prostu lataj. Ćwiczenie podniebnych manewrów, latanie pod mostami i bombardowanie stacjonarnych celów pomoże Ci stać się we wszystkim lepszym. Lataj po prostu bez celu ciesząc się z tego i patrząc co możesz zrobić.



ROZBIJANIE SIĘ I WYSKAKIWANIE

Bez względu na to jak dobry jesteś będziesz się rozbijał często. Jeśli nie będziesz nie popychasz się do próbowania nowych rzeczy wystarczająco często i prawdopodobnie nie będziesz przez to ani trochę lepszy. Jest cienka linia pomiędzy byciem lekkomyślnym a dokładnym pilotem. Zbyt wolne latanie i zbyt chaotyczne spowoduje, że się rozbijesz to gwarantowane.

Jeśli planujesz opuścić swój samolot, jest trzy sekundowe opóźnienie zanim będziesz mógł rozwinąć swój spadochron. Bądź świadom tego faktu, ponieważ jeśli rozwiniesz go zbyt nisko plaśniesz o ziemię. Jeśli wyskoczysz ze swojego samolotu kiedy porusza się z dużą prędkością prawdopodobnie zginiesz od tego.

PODSUMOWANIE

Nie jest trudno być dobrym, po prostu musisz utrzymać kontrolę nad Twoim samolotem. Dobry pilot będzie siał strach w sercach sił wroga na ziemi i będzie zbierał podziw i szacunek całej swojej drużyny. Niema nic bardziej satysfakcjonującego niż widok wroga uciekającego z nieuszkodzonego czołgu kiedy podlatujesz do niego. Do zobaczenia na polu bitwy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2017, 17:46 
Offline

Dołączył(a): 25 lut 2017, 22:47
Posty: 3
Bardzo przydatny poradnik. Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2017, 18:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 sie 2010, 19:03
Posty: 27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Blazkovitz wielkie dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2017, 20:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 maja 2003, 11:35
Posty: 1528
Lokalizacja: G.M.
Do takiego poradnika z podstawami mógł by coś dopisać Vegeta lub Hunterkiller :)

_________________
Michał A.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2020, 00:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2003, 18:00
Posty: 720
Lokalizacja: Warszawa
Tadam, mówisz i masz :)
Tego się nie da nauczyć, z tym się trzeba urodzić ;)

_________________
"The Best There Was, the Best There Ever Will Be"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2020, 22:37 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lis 2003, 12:50
Posty: 2116
Lokalizacja: Bartoszyce i Poznań
Tyle lat minęło a tylu ludzi pamiętam...:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2021, 12:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2021, 12:39
Posty: 2
Lokalizacja: Starachowice
Bardzo dobry poradnik :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL