Jako że jestem nowym redaktorem portalu battlefield.pl postanowiłem, z prośby Uapy stworzyć poradnik dla wszystkich klas Bad Company 2. Na pewno nie ustrzegł się on od błędów, dlatego proszę - jeśli takowy znajdziecie - o zgłoszenie go mi.
Stary temat "Poradnik do BC2 Recon" zostanie usunięty.
Zapraszam do lektury PORADNIK DO BC2Recon:Klasa ta jest przez wszystkich nazywana "nieprzydatnymi kamperami grającymi dla k/d ratio". Zaznaczam, że wszyscy którzy tak myślą są w błędzie. Reconi nie grają dla k/d ratio. Po prostu reconi nie są do walki na małe i średnie dystanse, a na duże i wielkie. To że nikt ich nie potrafi zdjąć - nie mój problem
Recon dzieli się na 2 typy: Snajper/Zwiadowca.
1. Snajper:I. Swoje cele likwiduje na odległość, często bardzo dużą, za pomocą karabinów snajperskich. Od samego początku kierujemy się zasadą "One Shot One Kill" ( Jeden Strzał Jeden Trup ). Pozwoli to nam dążyć do perfekcji w zabijaniu na odległość.
Trzema najlepszymi karabinami są: (wg mnie) M24, GOL Magnum i M95. Ze względu na ich celność i zadawane obrażenia są najczęściej wybieranymi karabinami snajperskimi przez większość snajperów w grze. Dodatkowo snajperzy nie chcąc wyłaniać się ze swoich kryjówek używają ostrzału moździerzowego
do osłony mcoma bądź do zniszczenia wrogiego pojazdu.
Różnica między M24 a GOL'em jest niewielka (celność i zadawane obrażenia - w małym stopniu), oprócz tego, że luneta tego drugiego jest pozbawiona "swing effect'u" (efekt huśtania się celownika). Różnica między powyższymi dwoma karabinami, a M95 jest nieco większa, ponieważ za pomocą M95 możemy zapewniać pilotom awaryjne lądowanie. ( Zadawane obrażenia: ok. 79/ z amunicją magnum: ok. 99 )
II. Grając jako Snajper na dużych mapach wybieramy którąkolwiek broń z trzech wyżej wymienionych i znajdujemy sobie jakiś spot ( miejsce gdzie jesteśmy niewidoczni lub mało widoczni, a zarazem mamy duży zasięg widzenia ). Należy pamiętać, że w grze ( jak już pewnie zdążyliście zauważyć ) rządzi grawitacja.
Dlatego też mając na celowniku wroga ( zależnie od odległości ) musimy wziąć na nią poprawkę:
( 1. Jeśli cel stoi - kilka pikseli nad nim. 2. Jeśli jest w ruchu - kilka pikseli w górę i kilka pikseli przed żołnierza - zależnie od kierunku w którym biegnie ).
Wymaga to regularnych ćwiczeń i uczeniu się na swoich błędach. Pamiętać trzeba także o trzymaniu przycisku strzału po jego oddaniu - widzimy wtedy gdzie pocisk trafia i za drugim razem, jeśli pierwszy strzał był chybiony, trafiamy.
III. Żeby nie dać się zajść od tyłu i być nazywanym "dogtagiem" rzucamy jeden sensor ruchu
pod swoje nogi (obserwujemy wtedy minimapę) lub jeden gdzieś w pole bitwy żeby drużyna mogła łatwiej radzić sobie z przeciwnikami. Należy pamiętać, że jeśli rzucimy drugi sensor ruchu zaraz po pierwszym - ten pierwszy się dezaktywuje.
IV. Spotujemy ( naciskamy Q ile się da ) - jest to podstawą dobrego snajpera - pomagamy w ten sposób drużynie i nic nie tracimy ( dostajemy punkty za dostrzeżenie).
V. Najważniejsze to działać szybko i po cichu wtedy przy odrobinie szczęścia nie zostaniemy zauważeni.
2. Zwiadowca:I. Zwiadowca to drugi typ recona, nienazywany kamperem, działający często za linią wroga. Wyposażony w M14, strzelbę Saiga lub też czasami karabin snajperski na małe dystanse - SWU czy VSS. Jest bardzo zabójczy tam, gdzie nikt się go nie spodziewa. Jest to pewien rodzaj sabotażysty, ponieważ po cichu, niezauważenie może przekraść się do stacji przekaźnikowej zdając się na swój ghillie suit ( w krzakach jest małe prawdopodobieństwo że ktoś go zobaczy ).
II. Kiedy rozpoczyna się strzelanina nie jest - jak w przypadku snajpera - "bezbronny". Karabiny których może używać zwiadowca są dobre do walki na mały i średni dystans i równają się nawet z niektórymi broniami Assaulta czy Engineera. Używa także C4 do likwidacji pojazdów opancerzonych ( najlepiej podkładać ładunek po bokach i z tyłu pojazdu, ponieważ tam pojazd jest mniej chroniony przez swój pancerz niż z przodu).
III. Sensory ruchu jak w przypadku snajpera przydają się reszcie drużyny, dlatego trzeba je rozrzucać po polu bitwy.
IV. Spotowanie.
Medic:Medyk jest najczęściej wybieraną klasą przez graczy, z uwagi na jego możliwości bojowe. To takie połączenie Wsparcia i Medyka z Battlefield 2. Moja ulubiona klasa zaraz po Reconie.
Tak samo, jak w przypadku Recona, dzieli się na 2 typy: Sanitariusz/Wsparcie.
1. Sanitariusz:I. Jego głównym zadaniem na polu bitwy jest pomoc rannym czy poległym w walce. Dzięki przenośnemu zestawowi "Mały Doktor"
może błyskawicznie odrobić straty wyrządzone przez wroga. W skład wyżej wymienionego zestawu wchodzi przenośny defibrylator ( do podnoszenia zmarłych )
oraz apteczka ( do opatrywania ran ).
Ważne jest, aby czynności mające na celu pomoc naszym kompanom, były wykonane szybko i sprawnie. Wróg obserwujący ciała poległych tylko czeka, aby wśród trupów zjawił się medyk. Po reanimacji członka drużyny należy go osłaniać, dopóki nie znajdzie jakiejś osłony.
II. Grając jako Sanitariusz, po załadowaniu mapy ze specjalizacji wybieramy ulepszenia apteczek. Resztę dobieramy według własnych upodobań.
III. Apteczki należy rozrzucać mądrze, żeby nie marnować czasu potrzebnego na załadowanie kolejnej. Przykładowo, jeśli widzimy 2 grupy żołnierzy walczących po naszej stronie - jedną większą, drugą mniejszą - apteczkę rzucamy pod nogi tej większej, następnie obserwujemy mniejszą, która prawdopodobnie będzie potrzebowała reanimacji.
IV. Spotowanie przeciwnika - podstawowa zasada dobrego żołnierza.
2. Wsparcie:I. Jego głównym zadaniem jest pomoc ogniowa. Osłaniając kolegów z drużyny uzbrajających/rozbrajających stacje przekaźnikowe lub Medyka reanimującego kompanów, jest niczym ściana nie do przebicia.
II. Grając jako Wsparcie, ze specjalizacji wybieramy te pozycje, które zwiększą naszą przydatność oraz siłę ognia na polu bitwy. Trzema najlepszymi, ciężkimi karabinami maszynowymi są: (wg mnie) M249, MG3 oraz M60.
M249 jest pierwszym poważniejszym karabinem dla Medyka. Nie ma dużego rozrzutu, jednak zaleca się - jak w przypadku wszystkich karabinów - strzelanie seriami, dzięki czemu częściej trafiamy. W oczekiwaniu na M60 najlepiej używać właśnie M249.
M60
ze względu na zadawane obrażenia jest najczęściej wybieraną bronią przez graczy grających klasą Medic. W połączeniu z odpowiednimi specjalizacjami takimi jak: Magnum Ammo i zwiększenie celności na większym dystansie, daje nam najbardziej śmiercionośną broń w grze.
III. Apteczki rzucamy tylko kiedy sami będziemy ranni, a defibrylatora używamy tylko wtedy, gdy polegli koledzy nie są dalej niż 10 - 15 metrów.
IV. Spotowanie.
Engineer:Mechaników na serwerach nie jest dużo, ale też nie jest ich mało. Bardzo przydaje się na mapach z dużą ilością pojazdów.
Nie dzieli się jak w przypadku powyższych klas na 2 typy - ma jasno określony cel.
I. Celem Mechanika, jak sama nazwa wskazuje, jest dbanie o pojazdy naziemne oraz powietrzne. Wyposażony w elektronarzędzie,
czyli małą podręczną wiertarkę zdolny jest naprawić sprzęt każdego rodzaju. Stan pojazdów możemy zobaczyć po skierowaniu celownika na dany pojazd. Pojawi się wtedy pasek "zdrowia" pojazdu. Jeśli jest cały biały, oznacza to, że pojazd jest w pełni sprawny, jeśli w połowie biały, znaczy że potrzebuje napraw.
II. Biegając po polu bitwy musimy uważnie słuchać komunikatów nadawanych przez radio. Kiedy usłyszymy prośbę czołgisty lub pilota śmigłowca, rozglądamy się wokoło, by zlokalizować cel do naprawy. Przystępując do naprawy najlepiej schować się za pojazdem. Unikniemy wtedy niepotrzebnego ostrzału i odciążymy medyka, który pomoże w tym czasie innym.
III. Mechanik wyposażony jest w karabinki szturmowe z tłumikiem, do cichej likwidacji przeciwnków na mały i średni dystans. Najlepszymi broniami Mechanika są: (wg mnie) XM8 Compact, AKS-74U oraz UMP-45. Ponadto, gadżetami dostępnymi właśnie dla tej klasy są miny przeciwpancerne oraz wyrzutnie rakiet.
Pierwsze dwie z nich (RPG-7, Carl Gustav) mogą być używane przeciwko piechocie jak i pojazdom. Trzecia wyrzutnia (M136 AT4) ma wbudowny mechanizm samonaprowadzający przez co po oddaniu strzału, nadal trzymamy przyisk strzału i kierujemy odpaloną rakietą. Przydaje się do zestrzeliwania manewrujących helikopterów, na piechotę jest prawie bezużyteczna.
IV. Grając jako Mechanik najlepiej wybrać jedną z wyżej podanych broni, a także miny przeciwpancerne lub jedną z trzech wyrzutni rakiet. Osobiście polecam Carl Gustav'a (widoczny na powyższym screenie). Ze specjalizacji wybieramy wg własnych upodobań.
V. Spotowanie.
Assault:Szturmowiec sławą dorównuje, a może nawet przewyższa Medyka. Wszystko za sprawą możliwości podwieszenia pod karabin granatnika strzelającego 40 milimetrowymi granatami.
I. Główną wytyczną Szturmowca jest atak na froncie. Dzięki magicznym pudełkom
zawierającym amunicję do wszystkich rodzai broni, jest w stanie pomóc drużynie zapewniając dostawy magazynków.
II.Wyposażony w karabin,
Szturmowiec jest nieoceniony na polu bitwy. Najlepszymi karabinami są: (wg mnie) XM8, AN-94 Abakan oraz M16A2 (widoczny powyżej).
Dodatkami do karabinów są: wyżej wspomniany granatnik, granatnik z granatami dymnymi oraz podwieszany shotgun.
Granaty dymne przydają się na małe mapy, gdzie dym jest w stanie zasłonić większą część pola walki oraz na średnie i duże, gdzie przydają się do osłony mcoma. Podwieszany shotgun jest przydatny na małych mapach i w pomieszczeniach.
Granatnik 40MM
jest najczęściej wybierany przez graczy. Dlaczego ? Ze względu na zadawane obrażenia i zasięg granatu.Przydatny jest również do celów taktycznych ( zrobienia dziury w ścianie lub oczyszczania pomieszczeń z karabinem stacjonarnym). Jednakże zbyt częste używanie 40MMGL psuje zabawę graczy na serwerze jak i efekt całościowy ( strzelając ciągle z granatnika pokazujemy, że tak naprawdę nie potrafimy grać niczym innym - już na niektórych serwerach możemy zobaczyć zakaz używania właśnie 40MMGL.
III. Grając jako Szturmowiec najlepiej wybrać jedną z powyższych broni, a ze specjalizacji wg własnych upodobań. Dodatkowo, wybierając broń dostępną dla każdej klasy np. M1A1 Thompson, Saiga 20k SEMI czy G3, zamiast granatnika dostajemy ładunki C4 przydatne w walce z opancerzonymi pojazdami wroga.
IV. Spotowanie.
Za pomoc w udoskonalaniu poradnika dziękuję użytkownikom:
No Aim, Szynszyl, G-deck, Ozovich Zakaz kopiowania bez zgody autora - snipe313.