Teraz jest 16 cze 2024, 00:34

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 gru 2011, 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2010, 21:53
Posty: 201
Arma realistyczna? Hmm powiedział bym że trudna, ale nie realistyczna. W ogóle czym jest realizm w grach? Ostatnio pojawiła się moda o mówieniu że gra jest "realistyczna", jednak czy gry mają być "realistyczne"? Realizm to tylko w życiu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 18:42 
Offline

Dołączył(a): 24 lis 2011, 14:20
Posty: 10
Drużyna - escape, klikasz Drużyna i Zespół, wybierasz drużynę (od alfa do hotel) i klikasz na nią dwa razy.
Jest to czterech graczy, który (przynajmniej w teorii) powinni ze sobą współpracować. Za leczenie, wykonywanie rozkazów ataku (takie jakby strzałki przy literce oznaczającej flagę) itd. otrzymujesz więcej punktów. Możesz się odradzać na członkach drużyny, co skraca czas dojścia do danego punktu.
Pomaganie drużynie - wykrywanie przeciwników(klawisz q), reanimacje, przejmowanie flag, podkładanie bomb pod mcomy, rzucanie apteczek i skrzynek z amunicją, namierzanie soflamem, naprawianie pojazdów i tym podobne przydatne rzeczy:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 19:01 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2011, 00:40
Posty: 195
Mrufkojat napisał(a):
Jak nazwa wskazuje BATTLEFIELD, wiec oczekuje odwzorowania pola walki. Gdyby nastepny patch dodał gwiezdne miecze i laserowe pistolety to też by ci bylo wszystko jedno ?po co realizm...

Idąc Twoim tokiem rozumowania to respawny też nie są realistyczne, odradzanie na członkach drużyny czy znacznikach znikąd tuż po tym jak zginąłeś... bez sensu. Spadochrony otwierające się spadając z wysokości 50m. - bzdura. Apteczki, które leczą i reanimacja członka drużyny, który chwilę temu dostał headshota za pomocą defibrylatora to już wręcz science-fiction. Idąc dalej tym tropem doszedłbym do wniosku, że tej gry w ogóle nie powinno być, bo jest nierealistyczna. Kto Ci naopowiadał głupot, że FPS'y mają być realistyczne? Owszem mają być, ale w pewnej indywidualnej konwencji, a ta konwencja nie pozwala na kładzenie jednym strzałem każdego kto się nawinie. W innym wypadku nawet postrzał w nogę z byle jakiego karabinu uniemożliwiałby dalszą walkę.

Co do tematu to dodam jeszcze coś apropos tych drużyn. Ludzie, jak już jesteście w drużynie to po pierwsze wybierzcie dla swojego woja jakąś specjalizacje, która pomoże całej drużynie (te perki, które w nazwie mają "drużyna"), a po drugie to zwróćcie uwagę jakie perki mają jej członkowie i wybierzcie inny. Pamiętajcie, że jeśli ktoś wybrał np. bieganie, to na Was też to działa więc nie ma sensu brać tego samego. Niejednokrotnie miałem taką sytuację, że byłem w drużynie z ludźmi 30lvl+ i przykładowo ja miałem perk amunicja, a pozostali 3 mieli przygważdżanie. Nosz... Odrobinę myślenia czasem się przydaje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 19:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2010, 21:33
Posty: 139
fido2801 napisał(a):
Mrufkojat napisał(a):
Jak nazwa wskazuje BATTLEFIELD, wiec oczekuje odwzorowania pola walki. Gdyby nastepny patch dodał gwiezdne miecze i laserowe pistolety to też by ci bylo wszystko jedno ?po co realizm...

Idąc Twoim tokiem rozumowania to respawny też nie są realistyczne, odradzanie na członkach drużyny czy znacznikach znikąd tuż po tym jak zginąłeś... bez sensu. Spadochrony otwierające się spadając z wysokości 50m. - bzdura. Apteczki, które leczą i reanimacja członka drużyny, który chwilę temu dostał headshota za pomocą defibrylatora to już wręcz science-fiction. Idąc dalej tym tropem doszedłbym do wniosku, że tej gry w ogóle nie powinno być, bo jest nierealistyczna. Kto Ci naopowiadał głupot, że FPS'y mają być realistyczne? Owszem mają być, ale w pewnej indywidualnej konwencji, a ta konwencja nie pozwala na kładzenie jednym strzałem każdego kto się nawinie. W innym wypadku nawet postrzał w nogę z byle jakiego karabinu uniemożliwiałby dalszą walkę


Americas Army w pierwszych wersjach mialo coś takiego, padłeś i nie wchodziłes juz do gry. Niestety usuwając naprawiając to co napisałes powyżej gra byłaby piekielknie trudna, a dzieci wychowane na CS czy CoD nie mogły by już biegać jak downy z ADHD, a brak myslenia taktycznego wyniesiony z tych gier uniemożliwiałby im rozgrywke.

_________________
Grupa komunistów chińskich zaatakowała pracujący w polu radziecki traktor. Traktor odpowiedział salwą rakiet po czym odleciał w kierunku Moskwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 19:42 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2011, 00:40
Posty: 195
Mrufkojat napisał(a):
Americas Army w pierwszych wersjach mialo coś takiego, padłeś i nie wchodziłes juz do gry. Niestety usuwając naprawiając to co napisałes powyżej gra byłaby piekielknie trudna, a dzieci wychowane na CS czy CoD nie mogły by już biegać jak downy z ADHD, a brak myslenia taktycznego wyniesiony z tych gier uniemożliwiałby im rozgrywke.

To jest tylko gra i ma służyć rozrywce. Nie popadajmy w paranoję. A America's Army, o którym wspomniałeś, tworzony był jako symulator taktyczny dla amerykańskich żołnierzy co samo za siebie dużo mówi. Dopiero później stał się sieciowym fpsem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 19:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 paź 2010, 21:05
Posty: 41
Lokalizacja: Płock
Mrufkojat napisał(a):
Cytuj:
Samopowtarzalne na normal nie zabijają 1 strzalem w głlowe, co jest smieszne. Taki 7.62 nawet z kilometra robi z czaszki puzzle


Cytuj:
I co z tego? To tylko gra! Chcesz realizmu to pograj w ArmA 2 albo w zabugowaną ArmA 1.


Jak nazwa wskazuje BATTLEFIELD, wiec oczekuje odwzorowania pola walki. Gdyby nastepny patch dodał gwiezdne miecze i laserowe pistolety to też by ci bylo wszystko jedno ?po co realizm...


Ta gra ma tylko wyglądać realistycznie, a nie być realistyczna. Mam na myśli to, że gracz ma mieć wrażenie, że gra jest realistyczna, chociaż w rzeczywistości tak nie jest.

A co do tego, że ArmA jest nie realistyczna to cóż... FAKT!!! Jednak ma te realistyczne elementy, o których jest mowa (zabijanie 1 strzałem). Dlatego poleciłem ją Mrufkojatowi.

PS. Szczęśliwego nowego roku!!! :)

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 20:30 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2011, 00:40
Posty: 195
Gdyby ta gra była realistyczna to byłaby nie tylko trudna, ale też nudna. Wyobraźcie sobie 64 osoby na serwerze i brak respawnów. Biorąc pod uwagę wszystkich kamperów, to można by się było nie doczekać na koniec rundy :D . Poza tym EA nie zarobiłoby zbyt wiele.

Ale ja jestem jak najbardziej za wprowadzeniem takiego skrajnie realistycznego trybu rozgrywki. Czyli wszystko z pełnego trybu HC, a ponadto:
-mecze na zasadzie zespołowego DM
-maksymalnie 32 graczy
-brak respawnu przez cały czas trwania rundy
-brak jakiegokolwiek huda, łącznie z mapką
-brak niebieskich kropek nad głowami żołnierzy naszego zespołu
-brak drużyn i jakichkolwiek perków
-brak apteczek, skrzynek z amunicją, defibrylatorów i palników
-brak spadochronów
-ograniczona ilość amunicji w pojazdach (łącznie z pelotkami)
-brak respawnu pojazdów
-zabicie jednym strzałem z czegokolwiek w tułów i głowę, dwoma strzałami w ręce i nogi.
-zabicie jednym strzałem ze snajperki w cokolwiek
-dobrze by też było gdyby ciała poległych nie znikały z pola walki

To byłoby coś! :)


PS: Szczęśliwego Nowego Roku ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 20:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2010, 21:33
Posty: 139
fido2801 napisał(a):
Gdyby ta gra była realistyczna to byłaby nie tylko trudna, ale też nudna. Wyobraźcie sobie 64 osoby na serwerze i brak respawnów. Biorąc pod uwagę wszystkich kamperów, to można by się było nie doczekać na koniec rundy :D . Poza tym EA nie zarobiłoby zbyt wiele.

Ale ja jestem jak najbardziej za wprowadzeniem takiego skrajnie realistycznego trybu rozgrywki. Czyli wszystko z pełnego trybu HC, a ponadto:
-mecze na zasadzie zespołowego DM
-maksymalnie 32 graczy
-brak respawnu przez cały czas trwania rundy
-brak jakiegokolwiek huda, łącznie z mapką
-brak niebieskich kropek nad głowami żołnierzy naszego zespołu
-brak drużyn i jakichkolwiek perków
-brak apteczek, skrzynek z amunicją, defibrylatorów i palników
-brak spadochronów
-ograniczona ilość amunicji w pojazdach (łącznie z pelotkami)
-brak respawnu pojazdów
-zabicie jednym strzałem z czegokolwiek w tułów i głowę, dwoma strzałami w ręce i nogi.
-zabicie jednym strzałem ze snajperki w cokolwiek
-dobrze by też było gdyby ciała poległych nie znikały z pola walki

To byłoby coś! :)


PS: Szczęśliwego Nowego Roku ;)


Do tego jeszcze 3 strona konfliktu - partyzantka ktorzy nawalili by do wszystkich smigając na swoich tęczowych rumakach :D :D

żartuję, ale mogli by dodac tryb coś ala "zabij generała", ze jeden gracz losowo bylby wybierany generalem mialby inny wygląd , druzyna musi go chronic itp itp

_________________
Grupa komunistów chińskich zaatakowała pracujący w polu radziecki traktor. Traktor odpowiedział salwą rakiet po czym odleciał w kierunku Moskwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 22:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2011, 21:41
Posty: 919
Lokalizacja: Galicja
Cytuj:
żartuję, ale mogli by dodac tryb coś ala "zabij generała", ze jeden gracz losowo bylby wybierany generalem mialby inny wygląd , druzyna musi go chronic itp itp

Tak. Taki generał nie miałby broni podstawowej ani żadnych sprzętów typu C4 czy miny, ani też granatów. Jedyne, co by posiadał to pistolet oraz nóż. Miałby też na sobie kamizelkę kuloodporną, która po części zmniejszała by otrzymywane obrażenia, ale nie chroniła by przed strzałem w głowę lub miną/RPG. Na generała nie działały by żadne perki typu bieg albo przygważdżanie. Drużyna miałaby za zadanie bezpiecznie przeprowadzić generała z punktu A do punktu B. Drużyna przeciwna miałaby za zadanie uniemożliwić to zabijając generała. Jeśli generał bezpiecznie dotarł by do punktu B, wtedy otrzymywałby on odpowiednią premię punktową. Skoro musiał się cały czas chować i siedzieć w tyle, by go przypadkiem ktoś nie zabił, nie miałby zbyt wielu okazji do wbicia punktów, tak więc premia punktowa pod koniec rundy(pod warunkiem, że przeżyje) byłaby idealna. Byłaby też baretka dla drużyny przeciwnej - ten, kto zabije generała, otrzyma tą właśnie baretkę.

Pytanie tylko, ile osób polubiło by ten tryb. Jeśli się dobrze orientuję, to w Counter Strike jest taki tryb(nie grałem nigdy w CSa). Nie wiem jednak, jak to by wyglądało w BFie. EA mogłaby jednak wprowadzić coś takiego eksperymentalnie. Jeśli się nie spodoba, najwyżej nie będzie się grać w tym trybie.

Tylko do tego trybu trzeba by zgranej drużyny. Jeśli nikt nie będzie chciał iść przy generale lub osłaniać tyły za generałem(by przypadkiem ktoś generała od tyłu nie zaszedł), bo z przodu się lepiej zabija i więcej punktów leci, wtedy porażka jest murowana.

Cytuj:
W BF3 drużyna składa się z 4-ch członków. Każdy z członków może lecz nie musi posiadać inną klasę. Ułatwia to walką. Gdy grasz sam czegoś ci tam może zabraknąć a tak masz zawsze jakieś wsparcie. Dołączasz do nich wciskając ESC i wybierasz drużynę, która ciebie interesuję lub sam ja tworzysz. Dodatkowo gdy jesteś w drużynie możesz odradzać się na każdym członku jeżeli tylko ten żyje.

Jeśli mi brakuje amunicji, wtedy piszę na czacie "resupply me". Chyba, że gram na polskich serwerach, co się rzadko zdarza, wtedy piszę po polsku, żeby mi dali amunicję. Gdy potrzebuję apteczki, piszę "heal me". Cóż, czasem pomoże i ktoś z innej drużyny. Jednak współpraca... Jak dla mnie jest ona taka sama pomiędzy członkami jednego Golfa, jak i pomiędzy czterema graczami, gdzie jeden jest z Golfa, drugi z Foxtrota, trzeci z Hotelu, a czwarty z czegoś jeszcze innego. Poza tym, że za wykonanie tej akcji na kimś z drużyny punktów leci więcej. Więcej o 10.

Ale odradzanie się jest pomocne. Tak więc, jeśli gram snajperem, wtedy dołączam do drużyny gdzie jest snajperów najwięcej. Snajper przeważnie będzie siedział w jakieś fajnej miejscówce, gdzie ciężko go dosięgnąć i gdzie widać wrogów, tak więc fajnie się odrodzić koło takiego snajpera(pamiętam, jak raz trafiło się, że było czterech czy pięciu snajperów naraz na antenie na Kaspianie i jak jeden czy dwóch poleciało od bardziej ogarniętego wrogiego snajpera lub pilota, wtedy odradzali się nawzajem na innych członkach drużyny, którzy byli na antenie :D). Tak samo fajnie się odrodzić w samym ogniu walki, gdy się gra szturmowcem. Albo na jakimś balkonie blisko wrogów, gdy się gra żołnierzem wsparcia. Ostatnio znowu powróciłem do supporta, w którym mam najwięcej punktów.

Tak samo pomocne jest widzenie spotów. Szkoda tylko, że widzą je tylko członkowie twojego squadu.

Szkoda tylko, że na serwerach nie ma komunikacji głosowej. Bo lepiej jest krzyknąć przez mikrofon "Sniper in the left window on the third floor in this high building." niż pisać to na czacie, co zwykle skutkuje tym, że się ginie podczas pisania(nie można wtedy zareagować) albo tym, że podczas pisania jakiś cel ucieka. A poza tym, w przypadku komunikacji głosowej ćwiczyło by się nie tylko pisanie, ale też akcent i mówienie. Niby jest spotowanie, ale cóż, komunikacja głosowa jest przydatna. A poza tym, gra nie odwzorowuje czasów drugiej wojny światowej, więc żołnierze mają krótkofalówki.

Byłoby kilka kanałów czatu głosowego - do wszystkich, do twojej strony konfliktu, do twojego squadu, albo do wszystkich(po obu stronach konfliktu), którzy znajdują się w danej chwili obok nas i usłyszeliby nas, gdybyśmy krzyknęli.

I zadam też takie pytanie na offtopie(cały ten post jest na offtopie, bo nie porusza on kwestii zadanej przez autora tematu, ale co tam:D): Klawisz L to jest czat drużynowy(to, co piszesz widzi tylko twoja strona konfliktu). A który przycisk odpowiada za czat ogólny do wszystkich na serwerze?

_________________
!STOP! forumowym nekromantom!

Nie pomagam na pw. Od tego jest forum.

Mój last


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2011, 23:19 
Offline

Dołączył(a): 23 sty 2011, 00:08
Posty: 39
Nie wiem czy to pytanie było na podpuchę ,ale odpowiem.
J do wszystkich czyli też do wrogów się zwracasz.
K Czyli komunikacja w zespole.
L Komunikacja w drużynie.

Co do komunikacji głosowej w zespole to byłby chaos istny , i non stop F*** a na polskich servach K***.W drużynie jak najbardziej.Perki ammo ,granaty i inne na wszystkich w drużynie daje tylko dowódca.Reszta drużyny wybiera tylko dla siebie.A co do pytania autora to powiem tak.Podbój i tylko podbój który jest kwintesencją Bf-a.Wsiada się w czołga i dogina po całej mapie ( czy tam kto co woli).Szturm jest liniowy niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2012, 15:58 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2009, 18:13
Posty: 109
Co do pomysłu na tryb przeprowadzenia generała z pkt. A do pkt. B, ochrona go itp., itd., to w/g mnie nie jest taki zły pomysł ale.....

Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta, że w BF1942 był taki tryb jak Capture The Flag, który może nie w dosłownym, ale w pewnym sensie był nawet podobny do przedstawionego przez Mrufkojat'a. Różnił się on jednak tym, że tam trzeba było ukraść flagę z obozu przeciwnika i sprowadzić ją do swojej bazy. Czejenie się, pościgi, gonitwy, ucieczki, obrona flagi, obrona tego komu udało się ukraść flagę aby spokojnie mógł ją dowieźć do naszej bazy - ogólnie dawało to kupę radochy.

Pamiętam że grywałem, tak dla urozmaicenia gry w ten tryb i nie był on wcale taki zły.
Może warto by było przypomnieć producentom o CTF? - ja czasami chętnie bym pograł i myślę że nie tylko ja.

---------------------------------------------

Komunikacja głosowa - to, też można to rozwiązać tak, aby nie było zamętu na serwerze.
Pomysł oparłem na systemie komunikacji z BF2, w której to grze była możliwa rozmowa pomiędzy członkami drużyny, ale Dowódca miał jeszcze osobną łączność z Komendantem.

Tutaj można by to zrobić w podobny sposób, czyli członkowie danej drużyny mają możliwość komunikowania się między sobą a Dowódca dodatkowo z ...... (i tu byłaby zmiana). Dowódcy drużyn zamiast kontaktu z Komendantem, mieliby możliwość osobnego kontaktu z Dowódcami innych oddziałów.

Myślę że bardzo usprawniłoby to grę zespołowo-drużynową, nie wprowadzając zbytniego zamętu o jakim pisał popolupo.

=============================

Może ktoś już wcześniej wpadł na to o czym napisałem a ja nie zauważyłem, więc jeśli tak to sry.

Dajcie znać czy w/w tryb CTF i pomysł na styl komunikacji przypadłyby Wam do gustu.

Ja osobiście uważam, że CTF mógłby się spodobać wielu BF'owiczom (szczególnie chodzi mi o tych nowych), dzięki czemu może nauczyli by się grać trochę bardziej taktycznie i zespołowo.
Co zaś się tyczy komunikacji to chyba nie trzeba wiele pisać, bo jak na mój rozum, to też miałby on ogromny wpływ na całą rozgrywkę i jej jakość, na dodatek co ważne zrozumienie przez noobków co znaczy gra zespołowa i jak wielką daje ona frajdę.

=============================

Btw. - głównie do zarządzających.
1. Nie zakładałem osobnego tematu ze względu na to, iż chciałem się odwołać do pomysłów kolegów z wcześniejszych postów. Tak zdaję sobie sprawę że moja wypowiedź nie jest zgodna z założeniem autora tematu ale wybaczcie - mam dziś cholernego kaca i nie jestem w stanie w pełni funkcjonować, czyli szukać odpowiedniego miejsca a później dawać odnośniki do wypowiedzi do których chciałem nawiązać.

2. Jak już wybaczycie mi powyższe, to jeżeli spodobałby się ludziom któryś z moich pomysłów, może pasowałoby napisać do EA/Dice i im je zaproponować.
Mógłbym to zrobić sam, ale myślę że gdyby zrobił to któryś z redaktorów (w końcu największej polskiej strony o BF), byłoby to przez nich pewnie inaczej brane pod uwagę - a komunikacja głosowa to w końcu nie w kij dmuchał, co nie? ;)

3. (to już do wszystkich) SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2012, 16:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
2 flagi, jedna wroga i druga nasza, już wyobrażam sobie mur snajperów czających się na każdego kto tą flagę miałby zamiar przejąć.
Imho boty lub strzelnica czy inny podstawowy trening powinny być w tej grze zamiast pseudo kampanii.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2012, 16:28 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2009, 18:13
Posty: 109
W 1942 też byli snajperzy co jednak nie psuło specjalnie tego typu rozgrywki.
Też przecież byli kamperzy, ale kto Ci każe stać jak kołek pod flagą zanim się ona zdejmie. Zdjęcie flagi w CTF jest bardzo podobne do jej przejmowania w CQ - nie musisz wychodzić na maszt, wystarczy że odpowiednią ilość czasu spędzisz w jej obrębie, no i oczywiście są przecież jeszcze pojazdy którymi można podjechać i uciekać. Dodatkowo w przypadku tego trybu, kradzież pojazdu z bazy przeciwnika nie jest żadnym przestępstwem, więc co za problem.

Aha, no i pamiętaj o tym, że w czasie w którym Ty kradniesz flagę, przeciwnik może ukraść Twoją, a jeszcze trzeba ją dowieźć do siebie i w razie "w" odzyskać swoją.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2012, 17:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2011, 21:41
Posty: 919
Lokalizacja: Galicja
Tak. Tylko żeby było bardziej poważnie, to zamiast flag byłyby dokumenty. Wyglądało by to realniej i poważniej - masz dokumenty, które są ważne dla twojej strony konfliktu bo zawierają cośtam, a nie jakaś flaga.

W sumie to dobry pomysł.

_________________
!STOP! forumowym nekromantom!

Nie pomagam na pw. Od tego jest forum.

Mój last


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2012, 17:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
Dokumenty w 2014 roku hehe, już lepiej nośniki danych zamiast pliku kartek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL