Zajcek nie obruszaj się za to, że ktoś wyzywa snajperów (choć w rzeczy samej w grze chodzi o zwiadowców) od lamerów i kamp.
Jak już pisałem wcześniej nic nie mam do tej klasy, ale gra zakłada pewne cele.
W trybie gorączki jest to atak lub obrona na przekaźniki, w podboju to zdobywanie i utrzymanie flag.
Nikt nie wymaga od zwiadowcy biegania po całej mapie, jak ktoś musi, to niech sobie siedzi na miejscu, ale przynajmniej niech robi to na tyle umiejętnie, by osłaniać mcomy i nie dopuszczać przeciwnika do flagi.
Znakomita zaś większość graczy zakochanych w klasie recon ma głęboko w... "Poważaniu" to co dzieje się na mapie, z drużyną nie łączy ich nic i zdecydowana jest pykać fragi z daleka od pola walki, bo tam czują się bezpieczniej. Nie są rzadkością nawet takie tumoki, które nie postawią nawet radia, by było bliżej się zrespić, albo w miejscu, które jest istotne taktycznie.
Ok, można powiedzieć, że przychodzą sobie postrzelać, a nie wypełniać zadania w danym trybie. Skoro tak, to tryb drużynowy deathmatch jest dla nich.
Ale nie, przecież w gorączce jest fajniej. Bo tak! I dzięki takim wojakom cały zespół często nie może wyjść nawet ze swojej bazy.
Reszta klas biega i stara się zdobywać cele. Medyk leczy, wsparcie daje amunicję, mechanik eliminuje lub naprawia sprzęt. Gekon siedzi, kampi i dupy nie ruszy, więc nie dziw się, że ta klasa jest najmniej przydatna, a w wielu przypadkach wręcz zbędna, bo do niczego nie służy.
A serwery z ograniczoną ilością snajp mają akurat największe wzięcie.
Co do Twoich pytań.
Celownik sam się nie zmienia w trakcie gry. Zmiany możesz zauważyć po zmianie stron US/RU, kiedy nie masz jeszcze odblokowanych innych karabinów i celowników do nich.
Podstawowym karabinem strony rosyjskiej jest SVD z celownikiem PSO x7 (siadtka balistyczna dragunova z szewronami). Po stronie amerykańskiej masz Mk11 i jakiś celownik z siatką mildot. Jak wejdziesz w battlelog to możesz sobie podpatrzeć ile zabić jest potrzebnych, żeby sobie odblokować to i owo dla danej broni i inne karabiny.
W BF3 karabiny zadają różne obrażenia w zależności od odległości, kalibru, systemu przeładowania.
W trybie normalnym zawodnicy mają po 100hp, w HC dysponują 60hp.
W baniak mnożnik obrażeń masz x2.0; w górną część tułowia mnożnik to 1.25, nogi to 0.9. Reszta ciała 1.0.
Tu masz wszystko pięknie opisane:
http://symthic.com/bf3-weapon-charts?re ... &attc=None