dedoha, nie do końca jest tak jak piszesz. Sam system nic nie blokuje, bo dopóki są sterowniki pod sprzęt dla danego systemu, dopóty da się na niego pisać oprogramowanie i gry tak samo dobrze działające jak na inne systemy. Problem w tym, że "zła optymalizacja" wynika głównie z chęci zarobienia na nowym sprzęcie, bo to napędza cały rynek. Najlepszym przykładem jest tutaj technologia PhysX nVidii - jest tak sprytnie "zoptymalizowana", że żeby naprawdę to działało komfortowo, na maksymalnych ustawieniach potrzeba dedykowanej karty, która będzie liczyć tą fizykę. Jeżeli przełączymy na CPU to będzie kupa a nie liczenie, bo ta wspaniała "technologia" obsługuje tylko 1 rdzeń CPU - i to jest celowe. Dobrze, że EA nie podpisało kontraktu z NV na tą ich technologię, bo to by była porażka. (a swoją drogą to Havok, na który jest oparty Frostbite, jest tak samo ciekawy i ma większe możliwości)
W sumie nie ma się co dziwić, ale właśnie takie działania blokują rozwój gier. Równie dobrze producenci gier mogliby wydawać wersje swoich produktów pod Linuksa (czasami, to się nawet zdarza) i inne OS-y, gdyby nie ich niska popularność (bo to się przekłada na mniejszą opłacalność zatrudnienia dodatkowych programistów) i dominacja Windowsa w środowisku graczy.
Wracając do DX - jak już pisałem chyba wcześniej, gdyby Microsoft się na to zgodził to bez problemu można by na XP, a nawet na Win 2000 pograć w gry w DX10 czy nawet DX11. Ale jest inaczej tylko dlatego, żeby ludzie wydali kasę na nowy system.
Windows Vista po ostatnim SP jest tym samym co Windows 7.
(GTA 4 było marnym portem z konsoli i to dodatkowy powód dlaczego na PC tak źle działało, szczególnie na początku, bez patchy)
Ja się osobiście bardzo cieszę, że BF 3 ma być taki jakim go zapowiadają (no może oprócz tego, że nie będzie wersji na starsze systemy
), tylko trochę się obawiam tego, że będzie podobna sytuacja co w BC2, czyli przerost formy nad treścią. No ale zobaczymy jak gra pojawi się w sklepach i serwery wstaną po wcześniejszym ataku graczy zaraz po premierze.
Kiedyś gry były pisane przez graczy dla graczy, dzisiaj są produkowane wyłącznie dla zysków. I przez takie podejście gracze końcowi na tym tracą. Deal with it.
MilkyWayPL, no pomyśl trochę.