PawelKult napisał(a):
filmy jakie oglądamy mają 24 fps i wydają się super płynne natomiast gra w 24 fps jest słabo grywalna
Ano, dokładnie, raz sobie nagrywałem scenki z bfa i ustawiłem sobie szybkość nagrywania na 30 klatek, czego efektem jest spadek z każdej dowolnej liczby do tej docelowej podczas nagrywania.
Nagrywając nie umiałem wroga trafić, ale patrząc później na nagranie [OT]30s -2,4GB to sie w dupie nie mieści[/OT] wszystko było tak płynne, aż za płynne zdziwiłem się, a w grze czułem się jak przy 15fpsach.
Swoją drogą doszedłem już do takiej perfekcji że jak klatki spadną yno do 40 to już czuję różnicę, aki do 50 to jeszcze tego nie czuję
BTW.
28 lipca 2006 23:50 PC World Komputer Amerykańscy naukowcy wyliczyli, że neurony znajdujące się między okiem a mózgiem są w stanie przesyłać dane z szybkością Ethernetu. Oznacza to przepustowość na poziomie ok. 10 Mb/s.
Co ciekawe, połączenie wcale nie jest nastawione na maksymalną przepustowość - dane o obrazie przesyłane są z taką szybkością, by operacja nie wymagała zbyt wiele energii.
W badaniu podłączono siatkówkę świnki morskiej do elektrod i stymulowano ją obrazami. Mierzono aktywność neuronów biegnących między siatkówką a fragmentem kory mózgowej odpowiedzialnej za obróbkę obrazów. Na tej podstawie wyliczono przepustowość komórek nerwowych - wyniosła ona 875 kb/s.
Jako że ludzie mają mniej więcej 10 razy więcej neuronów, oszacowano, że w ich przypadku pasmo wynosi 8,75 Mb/s (nieco ponad 1 MB/s).
Vijay Balasubramanian, jeden z naukowców, twierdzi, że przepustowość mogłaby być dużo wyższa - wiele neuronów jest w stanie przekazywać sygnał nie cztery, ale nawet tysiąc razy na sekundę! Niestety, wykształcone w trakcie ewolucji mechanizmy nałożyły na nas ograniczenia: nawet niewielkie zwiększenie ilości danych wymagałoby znaczących nakładów energetycznych.
---
Z tego co wyczytałem to szybkość rejestracji zmienia się z czasem życia, szczegółowością, odległością, lecz defakto nie da podać dokładnych fpsów, ale przepustowość da się zbadać
^ temat rzeka ^