Battlefield.pl
http://forum.battlefield.pl/

LMG/ Lekkie karabiny maszynowe
http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=133&t=47199
Strona 1 z 1

Autor:  LojtnantYo [ 14 sty 2013, 22:11 ]
Tytuł:  LMG/ Lekkie karabiny maszynowe

Siema,

Co sądzicie o fizyce M249, Pecheng. L-SAT itd. ? Moim zdaniem te bronie są stanowczo za słabe, na średnie dystanse już bardzo trudno kogoś ustrzelić, a z bliska bardzo często przegrywam pojedynki 1-1 z pistoletami i szturmowcami - i to waląc po łbie często:) Nie wiem, czy coś się zmieniło, wydaje mi się, że kiedyś były mocniejsze, ale może to tylko złudzenie.

Poza tym bonus w postaci osłony zapobiega efektowi przygwożdżenia ( ciekawe jak piechota ma uniknąć 'suppresion' z takiego M249 plującego ciągłym ogniem prosto w oddział ), więc w sumie jak dla mnie są to dość toporne bronie. Rozpatruję to wszystko pod względem realizmu. Wiadomo, że to gra, ale to mnie akurat ostatnio bardzo irytuje.

Pozdro

Autor:  Mofixil [ 14 sty 2013, 22:15 ]
Tytuł:  Re: LMG/ Lekkie karabiny maszynowe

LMG to najbardziej underpowered klasa broni w grze która łączy niski ROF, słaby hipspread i jeszcze gorszą celność mierzoną i ostatnią nadzieją dla nich jest bycie kampiącą urwą z bipodem.
Albo makra.
Powinny dostać hardego buffa na celność w bezruchu i DMG.

W BC2 przynajmniej balansowali to pod TTK a nie kaliber, to je absurd.

Btw, jak chcesz realizmu, ArmA zaprasza, BF3 to ma być czysty arcade gdzie wszystko powinno być zbalansowane i każdy ma równe szanse.
Szkoda że karabiny szturmowe dominują pole bitwy, lol.
Ile buffów dostało M416 a ile M27 IAR? To są niemal te same bronie...

Autor:  Krex [ 15 sty 2013, 01:04 ]
Tytuł:  Re: LMG/ Lekkie karabiny maszynowe

Ja uważam, że są bardzo fajnie zbalansowane. Niezbyt celne w stójce z biodra, jeszcze mniej z celowania, bardzo celne z bipodem - to jest ok. Jednak powinni coś zrobić aby akcję położenie się, rozstawienie dwójnogu i rozpoczęcie strzelania można by było wykonać o wiele szybciej, bo w tym momencie nie oszukujmy się nie ma to większego sensu jeśli jest się na wprost wroga. W BF2 coś takiego działało i imo było idealnie zrobione.

Autor:  Mofixil [ 15 sty 2013, 14:52 ]
Tytuł:  Re: LMG/ Lekkie karabiny maszynowe

Krex napisał(a):
Ja uważam, że są bardzo fajnie zbalansowane. Niezbyt celne w stójce z biodra, jeszcze mniej z celowania, bardzo celne z bipodem - to jest ok.

Spójrz na to przez pryzmat innych broni...
AR-Z biodra daje radę, celując niemal nospread, z bipodem, nospread.
Karabinek-Z biodra jeszcze lepsze iż AR, celując jakiś tam rozrzut jest, z bipodem nospread.
Broń kampera-Z biodra dają radę (SV98 chociażby), celując nospread, z bipodem nospread i jeszcze brak idle swaya.
PDW-Z biodra doskonałe, celując są porównywalne z LMG, bipoda nie mają, są nastawione na ciągły ruch.
I nagle LMG...
Z biodra dupa, celując dupa, z bipodem mają akceptowalną celność.
To żaden balans skoro bez kampienia w rogu każdy z tobą może wygrać od strony statystyk.
Każdy LMG powinien mieć HBAR dający redukcje rozrzutu o 90%, i tak kopią jak muł więc dodatkowy odrzut nikomu różnicy nie robi.

Autor:  sidh77 [ 15 sty 2013, 15:22 ]
Tytuł:  Re: LMG/ Lekkie karabiny maszynowe

No tak ale takie dajmy na to AK 47 waży 3.6 kg, a PKP Pecheneg 8.2 kg czyli ponad 4.5 kilo więcej więc nie ma się co dziwić, że prowadzenie ognia z biodra a'la Rambo jest niecelne.

Autor:  Mofixil [ 15 sty 2013, 15:26 ]
Tytuł:  Re: LMG/ Lekkie karabiny maszynowe

sidh77 napisał(a):
No tak ale takie dajmy na to AK 47 waży 3.6 kg, a PKP Pecheneg 8.2 kg czyli ponad 4.5 kilo więcej więc nie ma się co dziwić, że prowadzenie ognia z biodra a'la Rambo jest niecelne.

Odsuńmy realizm od czystego balansu, oke?
LMG nie wygrają nigdzie na hip, nie wygrają na rof, nie wygrają na DPS.
Jest to ogółem przegrana i nadmiernie osłabiona klasa broni bo DICE się zaparło na swój NIESAMOWITY pomysł z przygwożdżeniem i bipodem które nie tyle jest złym pomysłem, co jest źle zrobione.
Nie stwierdzam że LMG powinny snajpić z biodra, to jest nielogiczne, ja marudzę o ich celność mierzoną, jedynym sposobem użycia ich by trafiać w coś powyżej 10 metrów i ZABIĆ jest rozłożenie się z dwójnogiem...
Specem od broni nie jestem ale czy dłuższa i cięższa lufa nie gwarantuje większej celności (i prędkości pocisku ale to inna sprawa) kosztem mobilności?
Bronie w BF3 idą prostym schematem:
PDW-Krótkie, małe, poręczne, niezbyt celne celując, świetne z biodra
Karabinki-dłuższe, trochę większe, lepiej radzą sobie z ogniem mierzonym ale z biodra się nie umywają do PDW (mimo, że dają radę, no, prócz A91 i chyba MTAR21 bo to masakratory są).
Karabiny szturmowe-dłuższe, mniej poręczne, świetna celność mierzona i jakoś tam sobie radzą z biodra ale najlepsze nie są.
Karabiny snajperskie-długie, nieporęczne, niesamowicie celne, z biodra można się zaprzeć (no, SV98 i bullpupowy Type88 są świetne z biodra).
LMG-O kant dupy rozbić, wielkie, nieporęczne, celność mierzoną mają porównywalną (jak nie gorszą) z PDW, z biodra, gorzej od karabinów snajperskich.
Ktoś z DICE był na wojnie i to jest jego osobista zemsta na tej klasie broni.

Autor:  Wierzbin [ 15 sty 2013, 17:45 ]
Tytuł:  Re: LMG/ Lekkie karabiny maszynowe

Jakoś nikt z Was nie wspomina o tym, że LKM'y z założenia nie są do prowadzenia celnego ognia... (tym bardziej, o zgrozo, z biodra)
Nikt też nie wspomina o tym, że niektóre z nich mogą strzelać ciągle przez 200 sztuk amunicji bez przeładowania, a to często przeważa szalę kto stoi żywy (szczególnie w trybie normal).

Z moich obserwacji:
LKM'y zasilane z magazynków (M27, RPK, L86 i QBB95, MG36) jakoś radzą sobie w średnim i bliskim dystansie i ja nie narzekam - zwłaszcza L86.
Wszystkie LKM'y zasilane z taśmy są do tego, żeby przygważdżać przeciwnika ogniem i nie pozwalać na przejście. Są ciężkie jak krowa i przełączenie z innego typu broni, np claye czy c4 w trakcie walki trwa wieki.

Ja klasę i broń wybieram w zależności od mapy i trybu walki; jak nastawiam się na wysadzanie czołgów z C4 (monolith, azadi) to nie biorę tasiemca, bo tam liczy się szybkość zmiany broni i szybkie celowanie, a tego tasiemcom brak.
Jednak jak trzeba pokryć wąski tunel przez dłuższy czas (metro, bazar), to tasiemiec sprawdzi się tam doskonale na bipodzie lub bez. I wcale nie musi być celny, bo w przygwożdżoną sylwetkę z 20-30m trafi się zawsze prędzej lub później.

Także balans moim zdaniem jest zachowany, bo każdy znajdzie coś dla siebie.
W ten sposób gdybać to można cały czas twierdząc, że G3 jest do bani na ciasnych mapach, bo strzela za wolno i kopie jak wół.
No tak, ale na ciasne mapki to dobry jest AEK, albo Famas, a G3 będzie idealny na średni dystans tak samo jak AN94.
Można by tak wymieniać bez końca.

Ot i cała historyja.

Autor:  Zwirbaum [ 16 sty 2013, 00:07 ]
Tytuł:  Re: LMG/ Lekkie karabiny maszynowe

PKP, M60, M240 mają sporego kopa (34-22 DMG) co w przypadku kiedy np. osoba z LMG inicjuje wymianę ogniową oberwanie jednym czy dwoma takimi pociskami może oznaczać że można się już witać z okienkiem respawnu. M249 jest świetne do prowadzenia ognia zaporowego (800 strzałów na minutę) [Nie mówiąc o fakcie że patrząc na szybkostrzelność i model obrażeń to identyko z m16 :P]. Type88, jest dobre dla osób mających problem z utrzymaniem recoila itd. (Jakkolwiek broń nie wygląda biednie na papierze, całkiem z powodzeniem wykorzystywałem to na kanałach :P), poza tym scenariusz podobny do LSATu. QBB, MG36 sprawdzają się całkiem przyjemnie kiedy je ostatnio używałem, M27 przed patchem kwietniowym w standardowej kombinacji chwyt + tłumik + cokolwiek do celowania kosił że chytre panie, RPK celny całkiem - lepiej wychodzi w porównaniu z M27 niż AK74M z M16 :P. L86A2 widzę że dużo ostatnio osób z nim biega, i w sumie jak się zastosuje laser sight to wychodzi całkiem niezła spluwa do strzelania z biodra. LKMy mają zaletę w postaci większego przygważdżania, sporej ilości strzałów między przeładowaniami (od 45 do 200) i przede wszystkim większe premie z rozłożenia bipoda. Np. po rozłożeniu podstawki PKP ma spread 0.04 czyli mniejszy jak AN-94 z HB (odpowiednio 0.05). Nie mówiąc o fakcie że sama nazwa klasy Support/Wsparcie oznacza że klasa jest przeznaczona raczej do wsparcia a nie parcia na bagnety. Część problemów supporta może wynikać z braku apteczki którą znajdujemy u asfalta (ale ciężko to w takim razie zwalić na same bronie, czyż nie?) oraz brak jakiś konkretnych super-mega-op-n00b-m16-m416-aek-friendly-n0-rec0il-autoaim LMG.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/