Battlefield.pl http://forum.battlefield.pl/ |
|
Medyk - poradnik http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=137&t=37980 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mikolajtr [ 5 maja 2011, 19:59 ] |
Tytuł: | Medyk - poradnik |
Witam. W tym wątku postaram się w miarę krótko i przystępnie przedstawić klasę medyka w Battlefield Play4Free. Medyk, jaki jest, każdy widzi. To dobra postać dla początkujących, jak i już doświadczonych graczy. Ze względu na dość dobre podstawowe wyposażenie medyka, nie będzie trzeba inwestować w niego Battlefunds, aby bawić się komfortowo. Granie medykiem wymaga jednak odrobiny umiejętności i samozaparcia, gdyż trzeba nauczyć się współpracować z drużyną. Preferujący rozgrywkę solową raczej nie będą zbyt zadowoleni. Zacznijmy od wyposażenia. Medyk z Battlefield Play4Free to połączenie sanitariusza i żołnierza wsparcia z Battlefield 2. Po pierwszym odziedziczył umiejętność przywracania rannych kompanów do walki, po drugim dużą siłę ognia. Podstawową bronią medyka jest karabin maszynowy MG3 mieszczący 80 nabojów. Prócz tego może nosić on apteczkę, która przywraca zdrowie jemu i rannym towarzyszom broni. Po zdobyciu odpowiedniej umiejętności otrzymuje on także defibrylator, którym może postawić na nogi poległych towarzyszy. I tutaj dochodzimy do meritum. Dobry medyk może praktycznie w ogóle nie używać broni, lecz skupić się na wspieraniu osłaniającej go drużyny. Oczywiście, możesz pobawić się w Rambo i z pieśnią na ustach ruszyć w stronę wroga, lecz bądź pewien, że nie zdobędziesz tyle punktów doświadczenia, co przy współpracy z drużyną. Bronie: Ogólnie ciężkie karabiny maszynowe , do których dostęp ma medyk w sklepie nie różnią się od siebie za bardzo. Jedyną cechą, którą przewyższają podstawowy karabin MG3 to większa pojemność magazynka i ilość amunicji zapasowej. Jeśli jednak chodzisz w towarzystwie kolegów z drużyny, prawie w ogóle nie będziesz używał broni. Z pistoletu nie będziesz korzystał prawie w ogóle. Przydać za to może się nóż – jeśli wróg jest odwrócony do ciebie plecami lub czeka cię starcie twarzą w twarz, po co marnować amunicję, jeśli można sprawę załatwić szybko i cicho? Wyposażenie mojego medyka: Umiejętności charakterystyczne dla medyka(nazwy piszę po angielsku z polskim opisem): 1.Medic Box - Umiejętność związana z używaniem apteczki. Kolejne poziomy zwiększają obszar działania i szybkość leczenia kolegów z drużyny. Sumuje się z Combat Resilence. 2.Advanced Medical Deployment:Medic Box - Pozwala w tym samym czasie mieć upuszczone dwie apteczki, dzięki czemu możemy leczyć towarzyszy w dwóch różnych miejscach. Wymaga umiejętności Medic Box na max. poziomie i wydanych 5 punktów treningu w Tierze 1. 3.Medivac Vehicle - Pozwala na leczenie pobliskich towarzyszy podczas prowadzenia pojazdu. Wymaga obydwu wyżej wymienionych umiejętności. 4.Defibrillator - Otrzymujemy defibrylator, który pozwala na reanimowanie poległych członków drużyny, którzy są w pobliżu Ciebie. Kolejne poziomy umiejętności zwiększają ilość zdrowia, którą otrzymują reanimowani członkowie drużyny. Poza tym, defibrylator sprawdza się w walce wręcz - jedno wyładowanie natychmiast zabija przeciwnika. Wymaga wydania przynajmniej 5 punktów treningu w Tierze 1. 5.Combat Triage - dzięki tej umiejętności widzimy stan zdrowia członków drużyny i wrogów. Wymaga rozwinięcia umiejętności Improved Threat Awareness i Sniper Combat Awareness. PS: Umiejętność tą posiada również zwiadowca, jednak pozwala ona zobaczyć mu jedynie stan zdrowia wrogów. Drzewko umiejętności medyka: Garść porad ogólnych: - Pamiętaj, twój karabin maszynowy charakteryzuje się bardzo małą celnością, więc jeśli wróg atakuje cię z dystansu, to zostaw go innym członkom drużyny lub spróbuj go obejść. Jeśli już musisz walczyć na odległość, to strzelaj krótkimi seriami po 3-4 pociski. - Podstawowy karabin MG3 nie posiada dużej ilości amunicji, więc staraj się ją oszczędzać lub poszukaj żołnierza, który się z tobą podzieli pociskami. - Lecz towarzyszy broni! Dzięki temu dłużej pożyją, a i ty otrzymasz sporo punktów doświadczenia. - Po tym, kiedy członek twojej drużyny upadnie na ziemię, masz 5-6 sekund na jego reanimację. Ciężko ranni koledzy z oddziału są oznaczeni ikoną pioruna, dzięki czemu możesz łatwo ich namierzyć. - Za postawienie kompana na nogi otrzymujesz tyle samo punktów doświadczenia, co za zabicie przeciwnika, więc szukaj okazji do pomocy. - Defibrylator może nie tylko służyć do ożywiania martwych kumpli z oddziału. Dobrze użyty, jednym doładowaniem może zabić przeciwnika, ratując ci życie. Mam nadzieję, że te kilka porad pomoże ci w grze medykiem w grze Battlefield Play4Free. Powodzenia! Za ewentualne uchybienia w tekście, błędy lub niedopowiedzenia przepraszam. Liczę na konstruktywną krytykę. |
Autor: | pl Szq1 [ 5 maja 2011, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Dotrwałem do "- Po tym, kiedy członek twojej drużyny upadnie na ziemię" ktoś mnie pobije? Ogulnie to poradnik dla mało rozgarniętych graczy, imo medyk to klasa która sobie świetnie radzi sama, dużo amunicji, może sie leczyć, a jego broń wcale nie ma małej celności, nie ma problemu z odstrzeleniem jelenia, który stoi na granicy widoczności. Właśnie gra solo daje tu najwięcej radości, nie ma nic lepszego niż na tyłach wroga wycinać gości którzy zapuścili korzenie przy do murkach itp. Dopóki nie będzie squadów gra drużynowa nie ma większego sensu, chyba że sie zgada z kimś na TSie. Co do korzystania z pistoletu to zgadzam sie w 100%. |
Autor: | Eleanor [ 5 maja 2011, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Daj screeny będzie lepiej czytelne. |
Autor: | mikolajtr [ 6 maja 2011, 08:29 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Opisałem tutaj raczej medyka stworzonego specjalnie pod wspieranie zespołu. Jakoś nie widzę specjalnej przyjemności w wypadach solo. Mój wrodzony altruizm karze mi pomagać członkom drużyny, jak się tylko da Poza tym za uzdrawianie teamu dostaje się całkiem przyzwoite XP. |
Autor: | Krox [ 6 maja 2011, 09:58 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Jak dla mnie w tym jest bardzo mało prawdy, i ktoś kto zastosuje się do Twojej rady, raczej nie osiągnie nic takim medykiem. Po 1, gracz ma 100HP, więc jak go zabijesz dostajesz tyle ile miał hp + 50za zabicie + ewentualnie te inne bonusy. Po 2, moja pomoc drużynie gdy grałem medykiem ograniczała się do rzucania 2 apteczek gdzieś na mapce, i efekty były bardzo widoczne. Oczywiście systematycznie to robiłem, a mam je na tyle rozwinięte że postoisz 3 sekundy i masz pełne HP. Po 3, mówisz że broń się nie przydaje? Ja grałem Veterans m60 i nie wyobrażam sobie jakbym miał znów męczyć się na przeładowywaniu co 80 naboi. Po 4,mówisz że nie można zabić nikogo z daleka? Patrz punkt 3, ja nawet jak grałem mg3 (pierwsze lvle 1-5) nabiłem ranged kill coś koło 70. Oczywiście nie jest to osiągnięcie, bo na m60 miałem już około 90. Dodam też, że nie musiałem się męczyć pół godziny nad zabiciem 1 wroga, tylko w zasadzie było tak, że gdy go widziałem, to rozpoczynałem "ostrzał". Po 5, Nie ma takich graczy (przynajmniej ja się z takimi nie spotkałem), którzy całą rundę biegają i rzucają apteczki. Po 6, IMHO Medyk jest klasą którą gra się najłatwiej. Wiem to z doświadczenia, bo gdy jest on dobrze rozwinięty żadna klasa mu nie dorówna, powtarzam IMHO. Mógłbym jeszcze coś dodać, ale nie chcę już zagłębiać się w tajniki Twojego poradnika. Sam zastanawiałem się czy zrobić, ale nie wiem czy jest sens, bo w tym dziale są prawie ci sami użytkownicy. Pozdrawiam |
Autor: | mikolajtr [ 6 maja 2011, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Cóż, ja po prostu podczas gry medykiem bardziej skupiam się na leczeniu innych, niż na samodzielnym zabijaniu. Rzadko kiedy strzelam, częściej biegam w drużynie z defibrylatorem. Wiem, że to łatwa klasa do grania solo, ale ja po prostu wolę biegać w zespole. |
Autor: | Sasquacz [ 6 maja 2011, 15:09 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
A ja uczepię się słownictwa zawartego w poradniku Jedno z pierwszych zdań dłuższej lektury, i od razu zostaje trafiony przez szlag mikolajtr napisał(a): Witam. W tym wątku postaram się w miarę krótko i przystępnie przedstawić klasę medyka w Battlefield Play4Free. Podstawową bronią medyka jest ciężki karabin maszynowy MG3 Ciężki karabin maszynowy MG3 ;] Poza tym, medyk nie jest klasą stworzoną tylko do pracy zespołowej, jeśli ma być poradnik, rozgranicz te dwa przeznaczenia tej klasy ;] Nie wkurzam swoim narzekaniem? Jak tak to sory ;] |
Autor: | mikolajtr [ 6 maja 2011, 15:41 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Dobrze, rozumiem błąd. Po prostu nie jestem jakimś specem od militariów. Co do narzekania - to nic takiego, po prostu chodzi o wskazanie błędów, które popełniłem przy pisaniu. Wiem, że nikt nie jest idealny i ja też. W każdym razie, podoba mi się pomysł z rozdzieleniem poradnika na dwie części. |
Autor: | Krox [ 6 maja 2011, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Ale żeby rozdzielić go na 2 częsci trzeba mieć doświadczenie w prowadzeniu medyka - rambo... A jak widać Ty takowego nie posiadasz, przynajmniej tak napisałeś. Że nie skupiasz się na strzelaniu. Jeżeli ktoś jest zainteresowany, to mogę zrobić poradnik o medyku z trochę innej strony, czyli nie leczącego, tylko takiego bardziej alternatywnego. Oczywiście jeżeli pomysł nie okaże się dobry to nie będę się nawet za to zabierał. I jakbym miał to zrobić, to poprosisz moderatora o zmienienie nazwy Twojego tematu. |
Autor: | mikolajtr [ 6 maja 2011, 16:48 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Mi to nie przeszkadza. Jeśli uważasz, że sobie z tym poradzisz, to jestem za. Jak miałby być w takim razie temat? |
Autor: | Krox [ 6 maja 2011, 17:36 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
To już zależy od Twojej intencji twórczej, tzn nazwa tematu. I jest jeszcze kwestia tego, czy moderator się zgodzi na zmianę nazwy. Jeżeli chodzi o poradniki, to pisałem je na innych forach, do innych gier w jakie grałem. Jeżeli mam go robić, to od razu mówię, że nie będzie to na poziomie literatury Szekspira, to ma być po prostu poradnik. |
Autor: | pl Szq1 [ 6 maja 2011, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Mój post z tamtego tematu chyba tu pasuje. |
Autor: | mikolajtr [ 6 maja 2011, 17:46 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Na ten temat rozmawiaj już z kolegą Kroxem. Mi się nawet podoba, ale to już wasza sprawa, kto będzie o czym pisał. Może lepiej byłoby utworzyć jeden, wielki wątek, w którym wszyscy opisywaliby swoje wrażenia z gry medykiem? Zamknęłoby się ten temat i otworzyło nowy, czysty. |
Autor: | Krox [ 6 maja 2011, 18:06 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
pl Szq1 napisał(a): Mój post z tamtego tematu chyba tu pasuje. Oczywiście że pasuje, bo wytłumaczone zostały skille. mikolajtr napisał(a): Na ten temat rozmawiaj już z kolegą Kroxem. Mi się nawet podoba, ale to już wasza sprawa, kto będzie o czym pisał. Może lepiej byłoby utworzyć jeden, wielki wątek, w którym wszyscy opisywaliby swoje wrażenia z gry medykiem? Zamknęłoby się ten temat i otworzyło nowy, czysty. Nie wiem jak to by było z tymi wrażeniami. Ludzie zaczęliby pisać o tym jaki mieli ranged kill, jakie staty, a od tego jest temat "Pro screeny p4f". Ja osobiście podam taki przykład. Gdy pobrałem grę, zacząłem medykiem. Na początku ciężko się grało, ale po 1 dni ogarnąłem skille, i było bardzo dobrze. Przeważnie zawsze byłem pierwszy na serwerach itp. Nabiłem 20lv, więc posanowiłem zagrać szturmowcem. Aż do czasu gdy wbiłem 10lv nie potrafiłem prawie nic zrobić. Nie wiedziałem jak nim dokładnie grać. Uczyłem się na własnych błędach i doświadczeniach. Teraz mam prawie 19, i również go ogarniam. Oczywiście nie aż tak jak medyka, ale na koniec rundy jest tak samo jak na medyku (ranking). Czyli ja mogę zrobić ten poradnik o medyku nawet dziś, ale chciałbym żeby ktoś zrobił poradnik o inżynierze, snajperze i szturmowcu. Nie jedna osoba te wszystkie, ale ktoś kto jest w tych klasach doświadczony. Pragnę podkreślić, że poradniki nie są robione dla mnie, tylko dla wszystkich graczy którzy uczęszczają na forum. Łatwiej zacząć grę po przeczytaniu poradnika na temat klasy która nas interesuje. Napiszcie może w tym temacie czy robić, czy nie robić. Mogę go wykonać nawet dziś, oczywiście ze zdjęciami. |
Autor: | mikolajtr [ 6 maja 2011, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: Medyk - poradnik |
Ja na razie gram snajperem na 17 lvl-u, więc jestem nieco ogarnięty w temacie. Spróbuję coś wymyśleć. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |