Battlefield.pl
http://forum.battlefield.pl/

Poradnik: Medyk
http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=137&t=38074
Strona 1 z 1

Autor:  Krox [ 19 maja 2011, 18:40 ]
Tytuł:  Poradnik: Medyk

Witam wszystkich.
Jakiś czas temu (po założeniu tego tematu viewtopic.php?f=137&t=37980&start=0 ) postanowiłem że zrobię swój poradnik, również o medyku, bo w tej klasie najlepiej się czuję, a wielu graczy zakłada(ło) tematy dotyczące gry itp. Oczywiście nie jest to poradnik o samym medyku, są w nim również elementy taktyki (czasami pojawia się w grze), skillów (głównie tłumaczenie) itp.
A więc po wstępie przejdźmy do rzeczy.
Medyk wbrew stereotypom nie jest klasą, która tylko leczy i reanimuje - przez większość czasu jest odwrotnie, czyli sprawnie przejmuje jak i broni flagi, zabija wielu przeciwników, i jest trudnym do zabicia celem, pod warunkiem że mamy odpowiednio dobrze wykształconą umiejętność leczenia, ale w szczegóły wejdziemy za jakiś czas.
1.Taktyka
Pierwszą, według mnie najbardziej taktyczną mapą jest Karkand, lecz każdy ma prawo do swojego zdania. Nie chcę byście myśleli że będę tłumaczył jak zabijać itp. po prostu pokaże jak sprawnie dostać się na tyły wroga, i rozpocząć atak od strony, w której nie spodziewa się Ciebie żaden przeciwnik.
Obrazek
Pragnę podkreślić, że nigdy nie zdarzyło mi się grać 2 rund tak samo, więc każdy może wymyślić swoją taktykę, ale według mnie najlepiej "zakraść" się na tyły wroga. Mając dobrą broń (dokładniej broń zostanie omówiona niżej) bez problemu zabijemy przeciwników stojących np. za murem czy w innym miejscu które ich chroni. Zanim którykolwiek z nich Cię zobaczy - będzie już za późno (dla niego).

Teraz czas na Sharqi, według mnie na niej medyk może pokazać pełnię swoich możliwości, ponieważ nie ma tam pojazdów, i jest bardzo mała przestrzeń, po której możemy się bardzo sprawnie poruszać.
Taktyka na tej mapie ograniczona jest do minimum, ponieważ bardzo łatwo niezauważonym przejść pod wrogą flagę, lub w jakiekolwiek inne miejsce, ale dla początkujących graczy może się przyda screen.
Obrazek

Oman, to mapa na której bardzo często królują samoloty, śmigłowce i ciężkie pojazdy, ale nie mogą one być wszędzie, a często osoby zajmujące pojazdy nie potrafią ich dobrze wykorzystać, więc wciąż najważniejszą rolę odgrywa piechota. Nie ma screenów o taktyce, ponieważ Oman jest dużą mapą, i zanim dotrzemy na tył (podróżując na własnych nogach) zostaniemy zauważeni. Każdy tutaj gra jak potrafi, i jak chcę, ja osobiście dużo rund grałem na niej bez ciężkich pojazdów ani również jetów i helek, po prostu piechotą.
2.Broń
Wielu graczy twierdzi, że broń skilla nie daję, i mają oni rację, lecz nie warto grać podstawową bronią. Pierwszym, i zarazem najważniejszym czynnikiem w przypadku medyka, jest liczba naboi. Jeżeli ktoś lubi grać tak jak ja, czyli zabijać wielu przeciwników chowających się przy fladze, czyli typowo pasywnych, to naboje są dla niego bardzo ważnę. Drugim czynnikiem jest DMG jaki broń zadaje, strzelając seriami jest on ważny, ponieważ łatwo zabić wtedy przeciwnika, nie ma takiego rozrzutu jak podczas strzelania na full auto. Trzecią, i zarazem ostatnią kwestią przy wyborze broni jest rozrzut, którego opanowanie jest proste, i jest na to jedna recepta - czas poświęcony na grę. Jak wiadomo rozrzut w broniach z itemshopu jest mniejszy, niż ten w podstawowych. Ja polecam broń Veteran's m60, grałem nią przez około 15lvli, i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście jeżeli ktoś nie lubi przepłacać może kupić zwyczajne m60, ale jak dla mnie Veteran's jest lepszy.
3.Leczenie i reanimowanie
Podczas gry zauważyłem że większość medyków apteczki rzuca tylko dla siebie, jest to przykład bezmyślności i egoizmu. Ja na moim medyku mam do maximum rozwiniętą umiejętność leczenia, a mianowicie przyśpiesza ona czas, jaki muszę/moi kompani muszą stać nad moją apteczką by uzupełnić zdrowie. Gdy gdzieś biegniesz, staraj się rzucać apteczki, tak by Twoi towarzysze mieli pełne życie, co za tym idzie jest mniejsza szansa że zgnią, a co za tym idzie, większa szansa że opanują flagi, i mniejsza szansa że Twoja drużyna przegra (masło maślane).
Polecam ustawienie sobie slotu na apteczkę pod klawiszem "CAPS LOCK" (chyba Eleanor mnie zainsirował), bo trzymając "W" i "Shift" łatwo można rzucić apteczkę w biegu, postaraj się by weszło Ci to w krew, stało się swego rodzaju przyzwyczajeniem.
Mało kto używa defibrylatora, bo jak wiadomo, przy tak krótkim czasie respu ciężko kogoś zreanimować, lecz gdy np. spotka Cię taka sytuacja: przejmujesz flagę na Omanie (długo to trwa) ze swoimi kompaniami, ktoś zabija dwóch z nich, zostajesz tylko Ty i przeciwnik. Nie lecz ich od razu, jeżeli widzi Cię przeciwnik, najpierw go zabij, i od razu reanimuj kolegów. Jeżeli najpierw reanimujesz, stajecie się latwymi celami dla przeciwnika, Ty z defi w rękach, sojusznicy z 60hp.
1 punkt jaki możesz poświęcić na defi, to naprawdę niewiele.
4. Skille
Wielu użytkowników forum zakłada(ło) tematy, że nie wiedzą co daje ten skill itp. więc postanowiłem że to wyjaśnię.
Obrazek
1. Ta umiejętność pozwala nam na rzucanie granatów 1lv - 1 granat, 2lv - 2 granaty, 3lv - 3 granaty, 4lv - 4 granaty
2.Ta umiejętność zmniejsza czas leczenia, czyli musisz krócej stać nad apteczką, by uzupełnić zycie.
3.Ta umiejętność pozwala na użycie rakiety w APC, wraz ze wzrostem lvlu umiejętności, maleje czas przeładowywania naboju.
4.Ta umiejętność pozwala na latanie śmigłowcami, zarówno bojowymi jak i transportowymi.
5.Ta umiejętność pozwala na użycie działka przeciwpiechotnego w czołgu wraz ze wzrostem lvlu umiejętności maleje czas przeładowywania amunicji.
6.Ta umiejętność pozwala na latanie odrzutowcami.
7.Po Twojej śmierci, w miejscu na którym poległeś wyrzuca granat, który może zranić, lub zabić przeciwnika Skala rażenia granatu na poszczególnych poziomach: 1lvl-1m, 2lvl-2m, 3lvl-3m, 4lvl-4m
8.Ta umiejętność pozwala na rzucenie drugiej apteczki.
9.Ta umiejętność zmniejsza obrażenia jakie otrzymujemy będąc w APC Poziom redukcji obrażeń na dany poziom: 1lvl-5%, 2lvl-10%
10.Ta umiejętność pozwala na użycie defibrylatora HP przywracane po zreanimowaniu 1lvl-60%, 2lvl-80%, 3lvl-100%
11.Ta umiejętność pozwala na leczenie sojuszników będących w pojeździe (również musimy w nim być).
12.Ta umiejętność zmniejsza obrażenia jakie otrzymujemy będąc w czołgu Poziom redukcji obrażeń na dany poziom: 1lvl-5%, 2lvl-10%
13.Ta umiejętność pozwala nam na zobaczenie pomarańczowego napisu, który sprawia że latwo go dostrzec Skala zasięgu widzenia 1lvl-2m, 2lvl-4m, 3lvl-6m
14.Ta umiejętność pozwala na zobaczenie pomarańczowego znaku nad przeciwnikiem Ilość przeciwników nad którymi zostanie pokazany znak 1lvl-1, 2lvl-2, 3lvl-3, 4lvl-4
15.Ta umiejętność pokazuje snajperów na mapie, jest bardzo mało przydatna, potrzebna jest do tego, by odblokować następnego skilla.
16.Ta umiejętność pokazuje nad naszymi sojusznikami i przeciwnikami poziom ich HP, bardzo przydatna.
17.Aktualnie nie wiem jakie ma to zastosowanie, prawdopodobnie coś z mortar strike'em, ale to może być w pełnej wersji (nie chcę nikogo wprowadzać w błąd).
18.Ta umiejętność pozwala na to, że gdy jesteśmy w truchcie, i przebiegniemy nad miną, zostanie ona niezdetonowana.
19.Ta umiejętność zmniejsza życie jakie jest nam obierane o spadnięciu z danej wysokości, nazwa polska wszystko nam powie "bezpieczny upadek".
20.Naprawdę bezużyteczna umiejętność, przynajmniej dla mnie. Są to ulepszenia HUD'a, widzimy z której strony dostajemy itp.
21.Ta umiejętność zwiększa szybkość wchodzenia po wszelakich drabinach.
22.Ta umiejętność zwiększa otrzymywane zdrowie z wszystkich środków medycznych, a po ludzku po prostu dostajemy więcej HP gd stoimy nad apteczką swoją, lub kogoś z drużyny.
23.Ta umiejętność zwiększa szybkość chodzenia.
24.Ta umiejętność zwiększa szybkość biegania.
Jeżeli chodzi o najważniejsze skille dla medyka, to (według mnie) są to: 1, 2, (opcjonalnie 4 i 6), 7, 8, 10 (1punkt), 14, 15 (bu móc odblokować 16), 16, 22, 21, 24
Aktualnie poradnik uważam za skończony, ale zawsze może coś dojść. Może się jeszcze czegoś w grze nauczę, może mnie ktoś nauczy, nigdy nie wiadomo. Jeżeli ktoś dotrwał do końca, to dodam jeszcze że konstruktywna krytyka jest bardzo mile widziana. Jeżeli mówicie że się nie podoba, to mówcie dlaczego, jeżeli podoba - również. Po prostu nie lubię, gdy ktoś ocenia subiektywnie, czyli nie lubi mnie, to i poradnika nie lubi.
A i jeżeli wcześniej o tym nie pisałem, to dodam teraz, nazwa tematu to Poradnik:Medyk, ponieważ mam nadzieję że ktoś zajmie się innymi klasami, bo komuś by się to przydało (np. mi).
Mam nadzieję, że komuś się przyda mój poradnik.
Pozdrawiam

Autor:  Lisek_M36 [ 20 maja 2011, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Poradnik: Medyk

Czyli w skrocie
medyk to swego rodzaju ''czolg'' stojacy zwykle na 2 apteczkach z ogrooomnym zapasem amunicji.
Chyba najbardziej przesadzonym karabinem dla medyka jest SAW m249 (chyba) , nawet nie musisz celowac - strzelasz a przeciwnicy sami sie klada ( gralem nia jak byla ta cala promocja ze dostajesz zestaw dla meda, szturmowca,snipera i enga na 24h ).

Jedynym minusem meda jest chyba recoil jego broni bo nie jest tak celny jak u szturmowca.

Autor:  Eleanor [ 20 maja 2011, 14:04 ]
Tytuł:  Re: Poradnik: Medyk

Gratuluję cierpliwości Krox i jednocześnie ubolewam, iż nie zapytałeś o porady tylko napisałeś all z autopsji. :twisted:

Autor:  Krox [ 20 maja 2011, 14:27 ]
Tytuł:  Re: Poradnik: Medyk

Eleanor napisał(a):
Gratuluję cierpliwości Krox i jednocześnie ubolewam, iż nie zapytałeś o porady tylko napisałeś all z autopsji. :twisted:

Pisałem z własnych doświadczeń, bo tak mi się najlepiej gra, i jak dla mnie medyk jest najłatwiejszą klasą, jeżeli go odpowiednio rozwiniemy. Oczywiście jeżeli ktoś grał wcześniej w inne battlefieldy, to mniej mu się przyda poradnik, niż jeżeli rozpoczął swoją przygodę na P4F.

Autor:  makaroniash [ 2 sie 2011, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Poradnik: Medyk

To mam pytanie. Który On wbił lvl? skoro max to 20?

Autor:  Astar12 [ 2 sie 2011, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Poradnik: Medyk

Najbardziej skopana klasa pod względem balansu, a wszyscy krzyczą że snajper to kamper a najczęściej ginę od medyka skampinego na apteczkach.

Autor:  Eleanor [ 3 sie 2011, 13:16 ]
Tytuł:  Re: Poradnik: Medyk

makaroniash napisał(a):
To mam pytanie. Który On wbił lvl? skoro max to 20?

Swego czasu był bug, że cofało LVL'e, ale punkty umiejętności zostawały i cały czas przybywały.

Autor:  Krox [ 3 sie 2011, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Poradnik: Medyk

Astar12 napisał(a):
Najbardziej skopana klasa pod względem balansu, a wszyscy krzyczą że snajper to kamper a najczęściej ginę od medyka skampinego na apteczkach.

Wydaje mi się, że opisałem taki styl grania w którym mało kiedy stoi się w miejscu, ponieważ taki preferowałem, ale fakt, często mi się zdarzało ginąć od medyka kucającego nad dwoma apteczkami.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/