Teraz jest 16 lut 2025, 20:15

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2007, 10:29 
Offline

Dołączył(a): 1 sie 2006, 17:06
Posty: 639
A czy przy 1GB ramu, i minimalnym zaśmieceniu pamięci, przez antywirusy i inne tego typu programy, FH nie musi już nic sobie doczytywać? Ja jestem głównie pilotem, a sekundowy przestój w wyświetlaniu klatek, najczęściej kończy się katastrofą.

Teraz mam 512 mb, i po załadowaniu się mapy, gdy się po niej poruszam, ciągle doczytuje, przez co obraz wnerwiająco "haczy". Ale jak już oblecę całą mapę, tak że byłem w pobliżu wszystkich obiektów, to potem już nie ścina wogóle. Nie tyczy się to sytuacji, gdy na małej lub średniej wielkości mapie jest powyżej 45 osób. Wtedy to się już nie da grać.

Czy dokupienie drugiego 512 ram, rozwiąże mój problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2007, 10:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
znacznie poprawi ale dogrania też będą oczywiście mniejsze niż na 512mb,jeszcze dużo zależy od mapki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2007, 20:09 
Offline

Dołączył(a): 1 sie 2006, 17:06
Posty: 639
Dzisiaj grałem na hslanie na mapie iwo jima. Na serwerze było 64 osoby. Japońcom została ostatnia baza na wzgórzu, więc tam się kumulowała walka. Gdy byłem na lotnisku, gra chodziła ładnie płynnie, ale gdy zacząłem się zbliżać do wzgórza liczba fpsów spadła poniżej 5, tak że bardzo ciężko było grać. Czy jest to spowodowane tym, że mam za mało ramu, czy za słaby procesor (Athlon 2000 xp)?

_________________
Obrazek
fhsw-europ.ucoz.de - Strona domowa europejskiej społeczności FHSW
FHSW na Facebooku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2007, 20:46 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
To możesz sam ustalić. Gdy zacina się gra uruchom Menadżera Zadań (w Windows XP słynni trzej królowie CTRL+ALT+DELETE) i na karcie wydajność sprawdź w polu "Pamięć zadeklarowana" wartość "Razem" i "Szczyt". Jeżeli podana w niej wartość przekracza posiadaną przez Ciebie wielkość pamięci RAM, system siłą rzeczy musiał korzystać z pliku wymiany na dysku, a zapis do niego jest widoczny jako wzmożona praca dysku i lagi właśnie. Tyle że z RAMem w FH jeszcze nie jest tak tragicznie, z uwagi na kilka możliwości ograniczenia jego użycia redukcja tekstur, lightmaps, próbkowania dźwięku (zajrzyj do mini poradnika na poprzedniej stronie). Gorzej jest z procesorem, tak się składa że mam podobnego Athlona 2200+ (1,8 GHz jądro Thorton) i niestety po wyjściu mappacka miałem z nim sporo problemów (o graniu na nowym Saipanie mogłem zapomnieć...). Odciążyłem procesor od obróbki efektów dźwiękowych, kupując SB Audigy 4 (przy okazji przydała mi się jako pre-amp do gitary itp), lekkie podniesienie magistrali procesora, tak że Athlon @ 2GHz i prócz zamku na Fall Gelb, nie doświadczam jakiś większych problemów na publicznych serwerach. Inaczej w turnieju F|H, gdy na tych przepięknych, bogatych w szczegóły mapach spotka się na jednej fladze 4-5 kompanii (ponad 40 osób), tu już jego mocy obliczeniowej nie starcza. Z moich rozmów z innymi uczestnikami turnieju wynika że przy podobnej konfiguracji komputera jak moja, potrzeba minimum Athlona 3200+. Oczywiście jest także kilka sposobów na odciążenie procesora i tu ponownie odsyłam do mini-poradnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2007, 21:34 
Offline

Dołączył(a): 1 sie 2006, 17:06
Posty: 639
Dzięki WW ze ci sie chciało pisać tyle :). Odkąd kupiłem Audigy 2, grałem z dźwiękiem w systemie 5.1, a w ustawieniach zaznaczyłem opcję Hardware Acceleration, czy jakoś tak. Jednak odkąd gram w klanie, zacząłem używać stereofonicznych słuchawek, jednak nie było w nich slychac wszystkich dźwięków (jedynie te, które w 5.1 miały iść na przednie głośniki). Więc odznaczyłem Hardware Acceleration, co poskutkowało poprawnym odwzorowaniem dźwięku w słuchawkach. Jednak tu się koło zamyka, bo odzaczając tę opcję pozbawiłem się sprzętowego wsparcia dżwięku, i znowu główny procesor musi zajmować się audio. Wiesz może jak zrobić, żeby karta muzyczna zajmowała się dźwiękiem, ale jednocześnie żeby dźwięk był stereo a nie 5.1?

Nawet gdybym zastosował się do tych porad które mają nieco odciążyć główny procesor, to i tak nie zyskam wiele. Właściwie ile mi to da, skoro tak jak pisałem na iwo jimie miałem na oko jakieś 5-10 fps. Zyskam góra 5 fps? To i tak za mało.
Pozostaje mi tylko unikać najlepszych serwerów FH, gdzie przez większość czasu jest full ludzi, bo narazie na zmiane sprzętu nie mogę obie pozwolić. :( :( :( :( chlip :( :( Ostatnio miałem dużo wydatków.

_________________
Obrazek
fhsw-europ.ucoz.de - Strona domowa europejskiej społeczności FHSW
FHSW na Facebooku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2007, 23:15 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Musisz po prostu ustawić w panelu kontrolnym karty, lub panelu sterownia windows (są ze sobą powiązane) głośniki z 5.1 na wolno stojące stereo lub słuchawki przed graniem.

Te 5 klatek na sekundę czasem decydują o życiu i śmierci :wink: Zredukuj efekty na początek (zmiana z High na Medium to znaczna różnica w wydajności a w wyglądzie nie koniecznie), wyłącz cienie, to powinno pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2007, 20:03 
Offline

Dołączył(a): 1 sie 2006, 17:06
Posty: 639
Dałem tekstury najniżej jak się da, ochydnie teraz pojazdy wyglądają, no ale liczy się grywalność nie ładna grafika. Trochę się polepszyło, bo mapy się wczytują szybciej, i gra mniej haczy. Dodam jeszcze że na niektórych mapach da się grać normalnie z 50 graczami a na innych nie ma o tym mowy.

_________________
Obrazek
fhsw-europ.ucoz.de - Strona domowa europejskiej społeczności FHSW
FHSW na Facebooku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwi 2007, 13:49 
Offline

Dołączył(a): 23 gru 2004, 03:24
Posty: 36
Lokalizacja: Ozorków
Kwestia konfiguracji sprzętu i systemu od wersji 0.5 do 0.7 przeszedłem przez 2 wymiany sprzętowe i nigdy nie miałem takich problemow, a zaczynałem od Athlona XP 1600+ @ 1800+ (pierwsze serie XP jakie pojawiły się na rynku) + 384 MB DDR 333 MHz + GF 2 Ti i można było na tym grać bez problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2007, 22:15 
Offline

Dołączył(a): 25 lip 2005, 17:03
Posty: 13
Przełożyłem GFti4200 do mojego lepszego kompa i ...SZOK. Battlefield forgotten hope chodzi dużo lepiej niż na 9800PRO z dobrymi sterownikami. Dlaczego tak jest? (ustawienia grafiki są bez zmian)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2007, 07:49 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2005, 10:20
Posty: 1989
Lokalizacja: Piaseczno
picia89 napisał(a):
Przełożyłem GFti4200 do mojego lepszego kompa i ...SZOK. Battlefield forgotten hope chodzi dużo lepiej niż na 9800PRO z dobrymi sterownikami. Dlaczego tak jest? (ustawienia grafiki są bez zmian)


Bo GeForce 4 Titanium to była kiedyś potęga i teraz przypomniał sobie o swojej mocy :D.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL