Teraz jest 16 lut 2025, 19:53

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 15:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2003, 04:02
Posty: 859
Ragni napisał(a):
aNDY^aND napisał(a):
Określ co według ciebie jest wiarygodnym źródłem :P


Podaj wszystkie co możesz znaleźć a ja już sobie wybiorę ;)

(najlepiej artykuł z jakiegoś pisma komputerowego lub medycznego)

Jeśli nie znajdziesz niczego wartościowego to będę preferował moją wersję na temat FPSów ;).

W sumie nie zalezy mi na tym, w co wierzysz. Przynajmniej moja wersje mozna sprawdzic naocznie: ustaw dwa rozne kompy obok siebie (ja tak sprawdzalem na swoim starym i nowym) i pusc na nich jakis benchmark z gry dla porownania z wyswietlaniem FPS. Zobaczysz na wlasne oczy roznice np. miedzy 40 a 80 fps

----
Frames per second
Z Wikipedii

Niska FPS powoduje u widza wrażenie "skoków" obrazu. Wysoka FPS jest dla widza nieodróżnialna od płynnego ruchu. O ile dzięki przenikaniu się ze sobą kolejnych klatek, dla filmu nagranego kamerą takie wrażenie ma miejsce przy FPS ok. 20 i wyższym, to dla obrazu złożonego z klatek zupełnie oddzielnych (np. w grach komputerowych) potrzebne jest FPS 30-60.
----
http://pl.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second

Pisali tez kiedys o tym w ktoryms ze znanych portali komputerowych. Nie pomne niestety teraz gdzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 16:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2003, 10:35
Posty: 940
Lokalizacja: Watford
aNDY^aND napisał(a):
O ile dzięki przenikaniu się ze sobą kolejnych klatek, dla filmu nagranego kamerą takie wrażenie ma miejsce przy FPS ok. 20 i wyższym, to dla obrazu złożonego z klatek zupełnie oddzielnych (np. w grach komputerowych) potrzebne jest FPS 30-60.


I nic w tym dziwnego.

Wystarczy zrobić mały test. Porównać "stopklatkę" z filmu oglądanego na DVD (najlepiej w jakichś scenach, gdzie jest jakiś ruch na ekranie) i "stopklatkę" (screenshot) w grze.

Różnica widoczna jest od razu, a przecież w czasie oglądania filmu na DVD jakość jest jak "żyleta", czyż nie?

Ale koniec końców - Ragni, preferuj czyjąkolwiek wersję masz ochotę... ;) I, jak to mawiają starsze roczniki, niech ci idzie na zdrowie! 8)

_________________
AGN, CFOG, FIA, ETCS (r.i.p.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 16:55 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
aNDY^aND napisał(a):
ustaw dwa rozne kompy obok siebie (ja tak sprawdzalem na swoim starym i nowym) i pusc na nich jakis benchmark z gry dla porownania z wyswietlaniem FPS. Zobaczysz na wlasne oczy roznice np. miedzy 40 a 80 fps


Oczywiście że widać różnicę, przecież 80 FPSów to dwa razy więcej niż 40 ;)

aNDY^aND napisał(a):
O ile dzięki przenikaniu się ze sobą kolejnych klatek, dla filmu nagranego kamerą takie wrażenie ma miejsce przy FPS ok. 20 i wyższym, to dla obrazu złożonego z klatek zupełnie oddzielnych (np. w grach komputerowych) potrzebne jest FPS 30-60.


Dzięki za cytat z wikipedii, jak wiadomo "najbardziej wiarygodnego źródła".

W sumie wyszło na moje ;) (patrz poniżej)

Cytat z wikipedii:
..."dla obrazu złożonego z klatek zupełnie oddzielnych (np. w grach komputerowych) potrzebne jest FPS 30-60"...

Moja poprzednia wypowiedź na tym forum od której zaczęła się dyskusja między nami:
..."30 klatek na sekundę w zupełności wystarczy do gry"...
(wartość 30 FPSów mieści sie w granicy podanej prze wikipedię)

Dzięki za bardzo pouczającą i ciekawą dyskusję :D Na tym kończę mój offtop ;)

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 17:30 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
A grajcie sobie na 30 fpsach :) Dla mnie nawet lepiej o ile nie gramy w tym samym teamie. Co do obrazu video/cinema to nie dawajcie nieadekwatnych przykładów - obraz rejestrowany w ten sposób jest ciągły niezależnie od ilości klatek - robi się na nim po prostu blur zależny od długości ekspozycji, czego na komputerze nie uświadczysz we współczesnych grach. Ciekaw też jestem jak porównaliście kinowe różnice skoro nie ma filmów w 60 fpsach? Przygotowując materiały które mają być wyświetlane w telewizji zawsze z premedytacją wyłączam wszelkiego typu filtry wyostrzające i dodaje motion blur na elementach o dużej szybkości - zwiększa to doskonale wrażenie płynności ruchu. A w ramach eksperymentu proponuje sobie wyrenderować dwie animacje - z 30 fps i z 60 fps bez bluringu gdzie następuje szybki ruch kamery bądź elementów - różnica jest spora.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 19:39 
Offline

Dołączył(a): 20 kwi 2006, 02:38
Posty: 126
Lokalizacja: wawa
Zupełnie inne wrażenia są z FH2 na pustyni. Praktycznie biega się sprintem od jednego rowu do drugiego. Wszyscy leżą i pełzają. Biegać można tylko na terenie poza obstrzałem przeciwnika. Wrażenia są niesamowite.

Witam wszystkich:).
Nawiazujac do tematu postu,pierwsze wrazenie jest okrutnie radosne :))
Pole walki przypomina mi szkolenia w armii na poligonach,
Dokladnie tak powinno byc,nie wariackie szarze ulanskie z clayem w lapie(Karkand).Brak team playa od razu sie rzuca w oczy na kazdej mapie.Tu potrzebne jest wsparcie i koordynacja tak jak w realu.Krycie sie w okopach ,czolganie i wyszukiwanie przeciwnika to bajka.Strzelanie do swoich rowniez bajka:).Bardzo dobry mod i mysle ze dostarczy mase kapitalnej rozgrywki.

P.S.Po co Wy sie tu klocicie??Zawsze na forum tyle tego najezdzania na siebie a jak na Lanie sie wszyscy spotkaja to cisza jak makiem zasial :))
Pozdrawki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2004, 12:28
Posty: 1445
Lokalizacja: Warszawa Ochota
YEAH OLO! Mam z kim grac;]

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 21:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2002, 02:18
Posty: 423
Lokalizacja: Sosnowiec
Polskie serwery znowu puste... :/ a jest dopiero 20...
Ludzie grajcie cos :P

_________________
DAK- arcy - iG - enclave - POL- g0 - life goes on...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 22:33 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2002, 21:45
Posty: 506
Lokalizacja: malopolska
RaKLeZ napisał(a):
Polskie serwery znowu puste... :/ a jest dopiero 20...
Ludzie grajcie cos :P


nie zmienia sie nic, za czasow swietnosci fh bylo podobnie. dobrze, ze zyjemy w europie a nie w takiej australii, bo bylby dramat :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 22:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2003, 16:56
Posty: 622
Lokalizacja: Ożarów
RaKLeZ napisał(a):
Polskie serwery znowu puste... :/ a jest dopiero 20...
Ludzie grajcie cos :P


Bo to niemiecka gra jest ...

_________________
FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2007, 23:53 
Offline

Dołączył(a): 20 kwi 2006, 02:38
Posty: 126
Lokalizacja: wawa
die_hard napisał(a):
YEAH OLO! Mam z kim grac;]


A co myslales ze juz padlem gdzies ??? :)
Spoko na razie probuje to ogarnac ale powoli robie postepy,wiesz w moim wieku nowosci mi z trudem przychodza:)).Tylko nima gdzie grac tak naprawde,polskie serwery wieja pustka,reszta to z lapanki jedna wielka kampa czolgami,zero wspolpracy,ciezko znalesc jakis logiczny serwer.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2007, 01:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2003, 16:56
Posty: 622
Lokalizacja: Ożarów
A tak przy okazji, to czy ktoś może spojrzał w niebo? Jest bardzo fajne zjawisko którego w podstawce nie ma.

_________________
FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 gru 2007, 01:14 
Offline

Dołączył(a): 3 paź 2006, 17:03
Posty: 275
Lokalizacja: Szczecin
Poruszające się chmurki, ptaszki, mgiełka, piorunki? ; ) (Niepotrzebne skreślić.)

_________________
Obrazek
Stań się obywatelem ePolski, dołącz do walczących Polaków!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 gru 2007, 00:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2006, 17:18
Posty: 1165
Lokalizacja: snikont :-p
Nie tylko w FH takie chmurki sa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 gru 2007, 20:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2003, 16:56
Posty: 622
Lokalizacja: Ożarów
Dokładnie.

Nie wiem czy zauważyliście że mapka "Aberdeen" na 64x64 przy pełnym składzie jest niegrywalna - Niemcy mają za mało sprzętu i jest on za słaby. Brytyjskie Granty wymiatają wszystkie Panzery.

_________________
FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH FH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2007, 03:44 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
jurgens napisał(a):
Dokładnie.

Nie wiem czy zauważyliście że mapka "Aberdeen" na 64x64 przy pełnym składzie jest niegrywalna - Niemcy mają za mało sprzętu i jest on za słaby. Brytyjskie Granty wymiatają wszystkie Panzery.


Może grałem w nieoptymalnych teamach, ale Granty jakoś mnie nie przerażały - czasami jeden strzał ze standardowego AP w bok je unicestwia. Już gorsza Matilda - tej cholerze to można w przód naskoczyć ;). Niemcy mają też dość silna baterie 3 PAKów na wschodniej fladze - praktycznie czyści ona wszystko co wjedzie do "miasta". A na koniec - gra mi się coraz bardziej podoba w miarę oswajania sie z balistyką w czołgach, broniami itd. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL