Teraz jest 23 lis 2024, 03:56

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sty 2008, 03:29 
Offline

Dołączył(a): 28 wrz 2004, 20:45
Posty: 82
Lokalizacja: Z ciemnej strony Słońca
Mój sprzęt już dość sędziwy i bywa, że biedaczek rzęzi na coniektórych mapach FH2. Gram na średnio-niskich ustawieniach i na średnich odległościach mam już problemy z odróżnianiem piechoty wrogiej od swojej, a zamierzam jeszcze zmienić grafikę na gorszą. Pytania brzmią:
- co jest odpowiedzialne(która z opcji) za wygląd piechoty na większych dystansach?;
- które z ustawień są mocno klatkożerne (tzw. FPS), a przy tym względnie zbędne?
Lub ogółem - jak skonfigurować to cholerstwo, by dało się grać a jednocześnie było widać wyraźnie coś poza czubkiem nosa postaci (tego zresztą też nie widać)?

Może nada się specyfikacja sprzętowa:
Athlon 2600 XP
Radeon 9800 PRO
1 GB RAM w trybie "dual channel"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sty 2008, 08:29 
Offline

Dołączył(a): 23 gru 2004, 03:24
Posty: 36
Lokalizacja: Ozorków
Co byś nie ustawił i tak na Twoim sprzęcie nie poszalejesz, i ze względu na niską rozdzielczość i tak będziesz widział poruszające sie pixelki. Doradzałbym:

800x600 ( max.1024/768 )
Wyłączyć Anti Aliasing, Dynamiczne Oświetlenie i Cienie; Geometria na High, Dystans na 100%, Efects - off/low, Textury i Teren - medium/low, Filtrowanie Textur - medium/low; to by było chyba na tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2008, 14:49 
Offline

Dołączył(a): 28 wrz 2004, 20:45
Posty: 82
Lokalizacja: Z ciemnej strony Słońca
Dzięki, panie Pokrzept. Dziś wieczór potestuję te ustawienia i dam znać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2008, 17:24 
Offline

Dołączył(a): 3 paź 2006, 17:03
Posty: 275
Lokalizacja: Szczecin
1024x768 (800x600 to OSTATECZNOŚĆ - gra wygląda potwornie...)
Odległość rysowania najlepiej na 100%, ale jeżeli grasz piechotą to 75% wystarczy. Geometrie na High (to będzie odpowiadało za kształty). Natomiast reszta tam gdzie się da wyłączyć to wyłącz, a jak nie to Low ustaw.

Powtórzyłem w zasadzie to co Pokrzept, ale trochę dokładniej, więc nie czepiać się....

Pozdrawiam.

_________________
Obrazek
Stań się obywatelem ePolski, dołącz do walczących Polaków!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2008, 20:06 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Hmmm... dziwne. Ja osobiście ustawiam cienie i oświetlenie na co najmniej medium bo inaczej wszystko jest czarne w nieco większej odległości i ciężko rozpoznać czołg i piechotę. Gra niestety nie jest przyjemna na niskich ustawieniach - dopiero na high wszystko powoduje że gra się dobrze - zupełnie odwrotnie niż w vanilliowych wersjach BF42 i BF2.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2008, 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2006, 21:54
Posty: 633
Lokalizacja: 58-506
Ale niestety High pożera prawie 2 GB Ramu, mi przy tych ustawieniach włączył sie alert o zbyt mały rozmiar pamięci wirtualnej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2008, 21:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2005, 17:50
Posty: 485
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
komar(poland) napisał(a):
Ale niestety High pożera prawie 2 GB Ramu, mi przy tych ustawieniach włączył sie alert o zbyt mały rozmiar pamięci wirtualnej.

Z 2GB RAM system tez mi zwiekszal pojemnosc pamieci wirtualnej, co powadowalo dosyc dluga przerwe w dostepie aplikacji do ramu. Wystarczy zwiekszyc domyslna ilosc pamieci wirtualnej i po sprawie ;] FH2 nie wykorzystuje calych 2GB a aplikacjom w tle z powodzeniem wystarczy HDD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2008, 00:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2006, 20:10
Posty: 274
Pamięć wirtualną starajcie się ustawić stałą (tzn. przedział od 2048-2048 na przykład). Unikniecie "zwiechy" w momencie powiększania pamięci jeśli podaliście przedział np. 1024-2048. Istnieje jednak "niebiezpieczeństwo", że dacie za mało pamięci wirtualnej i się całkiem gra wyłączy/zawiesi, dlatego w przykładach podawałem 2GB bo to wystarcza dla BF2/FH2.

_________________
Obrazek last.fm | Obrazek digart.pl | Obrazek portfolio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2008, 17:12 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Hynol napisał(a):
Hmmm... dziwne. Ja osobiście ustawiam cienie i oświetlenie na co najmniej medium bo inaczej wszystko jest czarne w nieco większej odległości i ciężko rozpoznać czołg i piechotę. Gra niestety nie jest przyjemna na niskich ustawieniach - dopiero na high wszystko powoduje że gra się dobrze - zupełnie odwrotnie niż w vanilliowych wersjach BF42 i BF2.


Dzieje się tak ponieważ przy oświetleniu na low, wyłączone są lightmaps. Z drugiej strony ustawienie to zwalnia masę RAMu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sty 2008, 19:06 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Wolę zwolnic przez tekstury na low ;) Bo inaczej to masakra jest. Poza tym oświetlenie i cienie na medium są jeszcze akceptowalnie oszczędne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2008, 00:34 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Niestety na oświetleniu i teksturach kończą się ustawienia mające bezpośredni wpływ na obciążenie pamięci RAM - kiedyś jeszcze dało się obniżyć jakość dźwięku do 22 kHz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2008, 02:19 
Offline

Dołączył(a): 28 wrz 2004, 20:45
Posty: 82
Lokalizacja: Z ciemnej strony Słońca
Sprawdzałem grę ustawiwszy wszystko na minimum (jeśli się dało - wyłączone) oprócz: geometrii - wysoka, tekstur - średnie i widoczności - 100%. Rozdzielczość 1024x768. I powiem, że było nawet gorzej niż wcześniej , najwyraźniej geometria na wysokim jest diabelnie wymagająca. Jutro spróbuję wszytko na minimum prócz oświetlenia i dynamicznych cieni (dam na średnie), jako radzi Hynol.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2008, 16:01 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Pamiętaj że u Ciebie wąskim gardłem systemu jest procesor. Engine gry co prawda w większym stopniu wykorzystuje shadery karty graficznej. Nie zmienia to jednak faktu że wciąż procesor ma co robić, szczególnie gdy w zasięgu widoczności pojawia się masa obiektów. Tym bardziej że kolizje obiektów są liczone nie tylko na serwerze, ale również równolegle u Ciebie. A w tej grze każdy pocisk to też obiekt którego położenie i interakcje z innymi obiektami trzeba na bieżąco obliczać.

Druga sprawą jest to że moderzy nie mogą modyfikować engine gry, więc swoje pomysły muszą realizować przez silnik skryptowy gry. Battlefield 2 używa języka skryptowego opartego na pythonie, bardzo popularnym obecnie języku. Niestety zarządzanie zasobami to nie jest jego najmocniejsza strona. Na to niestety nie mamy już wpływu. Patrząc na to jakie są problemy na niektórych serwerach z mapami pancernymi. Mam tylko nadzieje że twórcy moda powstrzymają się na razie przed dodawaniem kolejnych funkcji, bo niestety jak widzieliśmy w FH 07, mają niezdrowe ciągoty do tworzenia sztuki, dla sztuki.

Wracając do ustawień, to niestety główny wpływ na obciążenie procesora będą miały ustawienia: zasięgu widoczności i geometrii (odpowiada ona także za to z jakiej odległości pojawiają się obiekty). Serwer musi wykonywać obliczenia dla wszystkich obiektów, twoja gra na szczęście tylko dla tych w zasięgu wzroku. Niestety redukcja tych ustawień zdecyduje szanse na przeżycie na polu walki.

Pozostaje jeszcze dźwięk. Zostaw jakość na medium. Jeśli nie masz karty z własnym procesorem DSP wyłącz EAX. Sprawdź także jak gra zachowuje się prze wyborze software, oraz hardware sposobu renderingu dźwięku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2008, 18:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
niestety włączenie EAX nawet na SB live mija się z celem,gra co chwila skacze,zwalnia dzwięk się kaszani,komunikaty radiowe są w zwolnionym tempie wypowiadane tragedia,najlepiej działa software high eax off


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2008, 20:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2004, 12:40
Posty: 174
Lokalizacja: Lublin
MK napisał(a):
niestety włączenie EAX nawet na SB live mija się z celem,gra co chwila skacze,zwalnia dzwięk się kaszani,komunikaty radiowe są w zwolnionym tempie wypowiadane tragedia,najlepiej działa software high eax off


SB Live ?? To już zintegrowane są lepsze ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL