Teraz jest 22 lis 2024, 23:55

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 wrz 2010, 14:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2005, 21:08
Posty: 64
Witam. Chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych kolegów w pewnej kwestii.
Otóż lubię sobie czasem "potrenować na sucho" na pustej mapie. Problem, który zaraz opiszę zauważyłem już lata temu, do tej pory nikomu nie udało się go rozwiązać.
Chodzi o pustą mapę (opcja "Create game") w FH właśnie. Zauważyłem mianowicie na kilku mapach, że pewnych obiektów brakuje w porównaniu z rozgrywką on-line. I tak dla przykładu:
- największą moją bolączką jest brak samolotu TB-3 na Prochorowce, potężnego, wielkiego bombowca, który notabene nie pokazuje się już od jakiegoś czasu nawet w rozgrywce on-line*; na pustej mapie (albo w trybie co-op z botami, już dokładnie nie pamiętam) samolot pojawia się na lotnisku co kilka (naście) minut, niestety tylko na ułamek sekundy, by po chwili wybuchnąć (jak gdyby spada na ziemię z wysokości kilku metrów); nawet mając świetny refleks, i wsiadając w porę do samolotu, nie można go już odratować kluczem naprawczym; "życie" cały czas spada, mimo iż samolot stoi twardo na ziemi - stąd wnoszę, iż jest to celowy zabieg developerów FH chyba od wersji 0.7 (najnowszej); po jaki grzyb mieliby pozbawiać graczy jednego z najbardziej odlotowych pojazdów w modzie? - to dla mnie nieodgadniona zagadka.
- dalej, kolejną mapą jest Counterattack 1940 i brak samolotów po stronie francuskiej; nie są to szczególnie imponujące maszyny w porównaniu z obecnymi na mapie me109 i me110, w związku z czym dobrze byłoby mieć możliwość potrenowania nimi na pustej mapie; ale devowie znowu się na graczy wypięli;
- kolejną sprawą jest niemożność zapoznania się ze specjalnymi "kitami", jak kit szybowcowy na plaży Omaha, czy kit bombowcowy na Sector 318 czy Ramelle Nueville, ze względu na niemożliwość przejęcia w pojedynkę odpowiednich flag, po zajęciu których te kity się pojawiają; tu przy okazji zajmowania flag chciałbym też nadmienić, iż w przypadku Prochorowki, czy Counterattack próbowałem wszystkich możliwych kombinajci zajętych flag, by żądane pojazdy się pojawiły, niestety ze skutkiem zerowym;

W tym miejscu muszę napisać, że przeczytałem niejeden poradnik do Battlecrafta, ale każda próba edycji Prochorowki była totalnym fiaskiem, i ostatecznie skończyło się na tym, że musiałem re-instalować Battlefielda, co przy moim staruszku trwa naprawdę niemało. Dlatego byłbym bardzo wdzięczny osobie(om) biegłym w sztuce BC za podesłanie mi odpowiednio zmodowanej mapy (map), tudzież wyjaśnienie w jak najprostszych słowach "jak to naprawić" (w której to operacji powodzenie śmiem powątpiewać, bo już to przerabiałem ;). Jeszcze innym rozwiązaniem byłoby podanie mi namiarów na twórców FH1, którzy mogliby mi pomóc (pamiętam, że w ich składzie był jeden Polak, nick'iem bodajże: Omni).

Z góry bardzo uprzejmie dziękuję za przejawy dobrej woli i pozdrawiam polską scenę FH !
-----------------------
* - pod rozgrywką on-linę rozumiem bitwy w trybie conquest rozgrywane na serwerze -=PFC=-, który jest jedynym czynnym, zaludnionym serwerem podstawowego FH (co smutne).

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2010, 19:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2005, 17:50
Posty: 485
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Gdy odpalasz grę lokalna, uzywasz trybu conquest czy coop (ew. single player)? Jesli conquest, i widzisz rozbieznosci pomiedzy gra lokalna i serwerem, odpowiedz jest jedna: server side modding. Jesli cos bylo na serwerze, a potem tego nie ma: server side modding. Słowem placze trzeba kierowac do adminow serwerow.

Nie pamietam szczegolow, ale wiem na pewno ze na sectorze 318 da sie podniesc kit z lornetka "bombowcowa" w lokalnej grze conquest, w pojedynke bez zadnej modyfikacji mapy. Sprawdzalem to organoleptycznie nie dalej jak 2-3 miesiace temu. Tak samo wydaje mi sie jest na Eastern Blitz (z tym, ze tej mapy juz dluzszy czas nawet na oczy nie widzialem).

Jesli chodzi o niemozliwosc zajecia w pojedynke flag: to powinna byc prosta edycja. W pliku rfa mapy szukasz .con definiujacego controlpointy. W tych, ktore wymagaja kilku graczy do rpzejecia, powinna byc linijka w rodzaju: objecttemplate.minnumbertotakecontrol 2 (moze nie byc dokladnie, szukaj w .con'sach "objecttemplate.create controlpoint", same definicje CP nie sa dlugie i jak juz znajdziesz flage jaka cie interesuje, nie powinno ci zajac dluzej niz pare sekund odnalezienie wspomnianej linijki). Numerek 2 (czy jakikolwiek tam bedzie stał) wystarczy zmienic na 1, zapisac .con, spakowac rfa uruchomic FH i mozna przejmowac dana flage :)

Aha, w razie edycji jakiegokolwiek rfa pamietaj by najpierw zrobic backup oryginalnej wersji - oszczedzi ci to wielu reinstalek beefa.

Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2010, 21:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2005, 21:08
Posty: 64
No dobrze, ale co w przypadku Prochorowki? Tutaj też "płacze mam kierować" do adminów serwerów, kiedy na pustej mapie samolot wybucha, cokolwiek byś nie zrobił?
Nie ukrywam, że najbardziej mi zależy właśnie na Prochorowce i TB-3, stąd byłbym wdzięczny, gdyby ktoś życzliwy podesłał mi plik rfa. Sam nie będę się za to brał, gdyż nic nowego nie wykoncypuję, a tylko szkody narobić mogę, jak porzednim razem. Ot, takie chyba ze mnie antytalencie do BattleCrafta. :)
Pozdrawiam

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 wrz 2010, 20:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2004, 11:25
Posty: 38
Plik z mapą jest zmodowany (czytaj: popsuty lub przekombinowany) i ma go tylko admin serwera. Na swoim dysku masz tylko mapki w wersji oryginalnej (czytaj: niepospute lub nieprzekombinowane). Jeśli samolot wybucha po sekundzie, świadczy to tylko o "klasie" moddera (czytaj: psuja lub kombinatora)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 wrz 2010, 22:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2005, 21:08
Posty: 64
Nie, nie. Napiszę jeszcze raz: samolot wybucha na PUSTEJ (a właściwie nie pustej, bo z botami, gdyż spawnuje się tylko w trybie co-op, nie conquest) mapie w opcji 'create game'. Nie chodzi o to, że wybucha na serwerach on-line - tam w ogóle się nie spawnuje.

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 paź 2010, 13:35 
Offline

Dołączył(a): 1 sie 2006, 17:06
Posty: 639
ściągnij FHSW, tam są testowe mapy na których zebrano cały oręż, w tym także bomber kity i twój drewniany tupolew. A propos TB-3, to mi się wydaje, że ciebie on tak fascynuje tylko dlatego, że go nie ma, tak jak zakazany owoc smakuje najlepiej :)

Spróbuję w wolnym czasie zajrzeć do pliku z prochorowką, ale nie wiem czy byłeś grzeczny, więc nie obiecuję nic

_________________
Obrazek
fhsw-europ.ucoz.de - Strona domowa europejskiej społeczności FHSW
FHSW na Facebooku


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2010, 19:49 
Offline

Dołączył(a): 30 wrz 2009, 20:46
Posty: 30
Ja mam trochę inny problem odnośnie FH2 2.3, a zatem:
-jak włączam FH2 to wyskakuje mi WARNING i pisze, aby nacisnąć ALT+F4...
I tu moje pytanie:
-czy to przez to, że mam wersję gry BF 2 1.5
A teraz jak to instalowałem:
-czekałem, aż ściągną się dwa party i wtedy zacząłem instalację...
-folder gdzie miało się zainstalować to tam gdzie BF 2
Mój sprzęt:
-Procesor : Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2160 2.92 GHz
-Pamięć Ram : 2gb
-Karta Graficzna: NVIDIA GeForce 8600 GT
-Windows 7 Ulimate 32bit
Aha...bym zapomniał jakie błędy wyskakują jak włączam FH2:
-Falied to move 'Battlefield 2/mods/bf2' to Battlefield 2/mods/bf2.tmp nie można utworzyć pliku, który już istnieje.
-Falied to move 'Battlefield 2/mods/fh2' to 'Battlefield 2/mods/bf2':Nie można utworzyć pliku, który już istnieje.
-Falied to move 'mods/bf2/shaders_client.zip' to 'mods/bf2/shaders_client.zip-vanilla': You may need to run fh2.exe as a higher-privilege user: Odmowa dostępu.
-falied to move 'mods/fh2/shaders_client.zip' to 'mods/bf2/shaders_client.zip': You may need to run fh2.exe as a higher-privilege user: Odmowa dostępu
-falied to move 'mods/fh2/movies/warning.bik' to ' mods/fh2/movies/warning.bik-disabled': You may need to run fh2.exe as a higher-privilege user:Odmowa dostępu
(tu mi wyskakuję czy chcę wysłać raport z crashem, naciskam NIE, ponieważ mój ang nie jest zbyt dobry)
-falied to move 'mods/fh2/movies/warning.bik' back to 'mods/fh2/movies/warning.bik-disabled': Nie można odnaleźć określonego pliku.
-falied to move 'mods/fh2/shaders_client.zip' back to 'mods/bf2/shaders_client.zip': You may need to run fh2.exe as a higher-privilege user: Odmowa dostępu
-Falied to move 'mods/bf2/shaders_client.zip' back to ''mods/bf2/shaders_client.zip-vanilla': Nie można odnaleźć określonego pliku
-Falied to move 'Battlefield 2/mods/fh2' back to 'Battlefield 2/mods/bf2': Nie można utworzyć pliku, który już istnieje.
-Falied to move 'Battlefield 2/mods/bf2' back to 'Battlefield 2/mods/bf2.tmp': Nie można utworzyć pliku, który już istnieje.

EDIT:
Dobra działa, zapomniałem zobaczyć wcześniejsze tematy.
Przepraszam bardzo...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL