FPS - klatki na sekundę - więc im więcej, tym lepiej. To, że ludzkie oko widzi 25-30 nie zmienia faktu, że przy 60 oko się mniej męczy (podczas klatkowania masz nagłe zmiany obrazu), a doświadczeni gracze odczują różnicę. Poza tym, w BC2 istnieje coś takiego jak wybuchy i towarzyszące im spadki FPSów
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dlatego Jak załóżmy masz stałe 30 to przy wybuchu spadnie poniżej 10 i już masz brak komfortu. Przy większej podstawowej ilości działa na tej samej zasadzie, z tym, że masz proporcjonalnie więcej przy tych spadkach.
Hz - odświeżanie się obrazu - można je ustawić tylko i wyłącznie wraz z rozdziałką, a co za tym idzie - zależne od monitora. Im więcej Hz tym mniej męczy się oko, jak w przypadku FPSów.
ms - opóźnienie. Również bardzo ważne. Zależne od monitora. Między 5ms a 2ms jest wielka różnica podczas gdy na ekranie dużo się dzieje.
Reasumując:
Aby przyjemnie sobie pograć, trzeba mieć przyzwoitego kompa, który wyciśnie chociażby te 50 FPSów przy jak najmniejszych skokach, porządny monitor, z dużą ilością Hz i małą ms.
Jeśli chcesz grać jak najprzyjemniej, nie modernizując niczego, to:
- ustaw grafikę na low
- ustaw rozdziałkę na low
- ściągnij stery do karty
Ja osobiście mam procek Q6600 2.4GHz, RAM 2GB, grafę GF 9500 GT oraz monitor SAMSUNG SyncMaster 226BW 22" 1680x1050 75Hz 2ms.
W grze mam wszystko na low, rozdziałkę ustawiłem na 1680x1050 (dużej różnicy na niższych nie widziałem, za to pixeloza była makabryczna) i ściągnąłem najnowsze stery do karty. Podczas normalnej gry gdy stoję mam stałe 60 FPS, na "chodzie" 49-55, przy wybuchach nie mniej niż 20.
Tak jeszcze odnośnie monitora - nie kupujcie większych, niż 19", jeśli Wam na wzroku zależy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Odległość między głową a monitorami jest taka sama, lecz wielkość i pixele nie, co jest niestetyż bardzo szkodliwe. Nie porównujcie tylko monitorów do telewizorów i kina, bo:
- odległość jest znacznie większa
- w kinie obraz jest wyświetlany na płachcie, telewizory mają zazwyczaj szklany ekran, a jak nie to - patrz wyżej
Ufff
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)