Teraz jest 25 cze 2024, 09:02

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 mar 2010, 15:19 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 8 lut 2010, 15:27
Posty: 27
dupielos spoko może i masz rację, czym testowałeś, gdzie wyniki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 15:43 
Offline
Zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2009, 08:16
Posty: 83
Panowie, odnośnie fps i ludzkiego oka: żadna ze stron nie ma całkowitej racji z tego powodu, że sprawa możliwości percepcyjnych ludzkiego oka jest o wiele bardziej złożona niż "widzimy 25 klatek". Mianowicie, o ile te 25 klatek jest prawdą to odnosi się tylko w tym kontekście tylko do kina czy telewizji, tj. jest to próg, który dla ludzkiego oka generuje wrażenia płynności, to sprawa ma się zupełnie inaczej w innych warunkach. Dochodzi np. cały wielki filar tzw. powidoków, fundamentalny dla ogarnięcia całości. Dla zainteresowanych tematem więcej o tym:

http://www.100fps.com/how_many_frames_c ... ns_see.htm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 17:07 
Offline

Dołączył(a): 3 wrz 2003, 14:06
Posty: 371
Mega Ataker napisał(a):
Capri powtarzam, do szkoły odebrać słuszne wykształcenie zanim ponownie zechcesz bawić się w nie lada eksperta i wypisywać bzdury pokroju "Człowiek widzi około 25-30fps" . Capri nie wierz we wszystko co wypisują w Internecie, dziękuje za uwagę i serdecznie nie pozdrawiam

dobra, masz racje.
intryguje mnie tyko, czemu producenci gier na konsole (np. Insomniac) odchodza od 60fps na rzecz 30fps.
zrodlo: http://www.shacknews.com/onearticle.x/61066
ale oni tez sie nie znaja i musza isc do szkoly.
oczywiscie moge liczyc na cokolwiek potwierdzajace twoje slowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 17:55 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 8 lut 2010, 15:27
Posty: 27
capri nie chcę Ci wytykać braku doświadczenia, ale nie wszystkie gry potrzebują do płynnej rozgrywki "100FPS", są pozycje którym wystarczy 30FPS aby grało się płynnie, niestety BC2 wymaga stałych 60-70FPS i nic tego nie zmieni.
Doświadczony gracz wyczuje ile FPS potrzeba do komfortowej gry.

Wiem że zawsze znajdzie się ktoś kto powie, że 30FPS jest ok i mu wystarczy.
Dla przykładu, ostatnio kumpel mojego znajomego pokazywał mu jak chodzi na jego lapku Zew Prypeci, gra chodziła strasznie słabo, za chwilę koleś podbił jeszcze rozdziałkę i cieszył się, że tak świetnie mu chodzi.

PS.
Przytoczony przez ciebie news ma się nijak do gier PC, gdybyś nie wiedział zamknięta architektura konsoli pozwala na zoptymalizowanie każdego poziomu aby konsola mogła wygenerować wystarczającą ilość FPS.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 18:54 
Offline

Dołączył(a): 12 kwi 2009, 18:56
Posty: 64
FPS - klatki na sekundę - więc im więcej, tym lepiej. To, że ludzkie oko widzi 25-30 nie zmienia faktu, że przy 60 oko się mniej męczy (podczas klatkowania masz nagłe zmiany obrazu), a doświadczeni gracze odczują różnicę. Poza tym, w BC2 istnieje coś takiego jak wybuchy i towarzyszące im spadki FPSów :) Dlatego Jak załóżmy masz stałe 30 to przy wybuchu spadnie poniżej 10 i już masz brak komfortu. Przy większej podstawowej ilości działa na tej samej zasadzie, z tym, że masz proporcjonalnie więcej przy tych spadkach.
Hz - odświeżanie się obrazu - można je ustawić tylko i wyłącznie wraz z rozdziałką, a co za tym idzie - zależne od monitora. Im więcej Hz tym mniej męczy się oko, jak w przypadku FPSów.
ms - opóźnienie. Również bardzo ważne. Zależne od monitora. Między 5ms a 2ms jest wielka różnica podczas gdy na ekranie dużo się dzieje.

Reasumując:
Aby przyjemnie sobie pograć, trzeba mieć przyzwoitego kompa, który wyciśnie chociażby te 50 FPSów przy jak najmniejszych skokach, porządny monitor, z dużą ilością Hz i małą ms.

Jeśli chcesz grać jak najprzyjemniej, nie modernizując niczego, to:
- ustaw grafikę na low
- ustaw rozdziałkę na low
- ściągnij stery do karty

Ja osobiście mam procek Q6600 2.4GHz, RAM 2GB, grafę GF 9500 GT oraz monitor SAMSUNG SyncMaster 226BW 22" 1680x1050 75Hz 2ms.
W grze mam wszystko na low, rozdziałkę ustawiłem na 1680x1050 (dużej różnicy na niższych nie widziałem, za to pixeloza była makabryczna) i ściągnąłem najnowsze stery do karty. Podczas normalnej gry gdy stoję mam stałe 60 FPS, na "chodzie" 49-55, przy wybuchach nie mniej niż 20.

Tak jeszcze odnośnie monitora - nie kupujcie większych, niż 19", jeśli Wam na wzroku zależy :) Odległość między głową a monitorami jest taka sama, lecz wielkość i pixele nie, co jest niestetyż bardzo szkodliwe. Nie porównujcie tylko monitorów do telewizorów i kina, bo:
- odległość jest znacznie większa
- w kinie obraz jest wyświetlany na płachcie, telewizory mają zazwyczaj szklany ekran, a jak nie to - patrz wyżej

Ufff :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-NhiGUDc2H0


Ostatnio edytowano 12 mar 2010, 21:51 przez mkecip, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 19:20 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2006, 00:39
Posty: 476
Lokalizacja: Łomża
stara dobra poczaciwa anime-Akira- at 23.976 fps wez mi ktory pokaz ze tam cos klatkuje??? widzac po datach rejestracji co nie ktorych z was wcale sie nie dziwie ze piszecie glupoty...capri ma racje ze od 25fps pokazywane obrazy-25 obrazkow na sekunde przedstawione przed ludzkim okiem zamienia sie na animacje,dzieciaczki ktore nie rozumieja tego moga sie tutaj pluc do woli,skonczcie najpierw informatyke jak chcecie pogadac,druga sprawa jest taka...ze w grze fps-30 jest dosc plynna animacja kiedy??? wtedy jak ustawimy sie w jednym punkcie i nie bedziemy poruszac mysza,jadacy powoli czolg bedzie dosc plynnie jechac....jezeli natomast zaczniemy sie obracac zaczynamy wprowadzac troche dynamiki i podczas takich obrotow grafika nie daje rady przedstawic 25 obrazow w ciagu jednej sekundy jako bardzo plynnej animacji...podczas jazdy pojazdem zaobserwujcie otoczenie do 15m od fury....i zacznijcie nagle machac na boki glowa...zajarzyli?? nie to zapraszam do poczytania jakiejs ksiazki zwiazanej z obrobka materialow video,albo ksiazki z multimediow dla studentow???

_________________
xxxxxxxxxxxxxx


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 19:58 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 8 lut 2010, 15:27
Posty: 27
gabcio napisał(a):
stara dobra poczaciwa anime-Akira- at 23.976 fps wez mi ktory pokaz ze tam cos klatkuje??? widzac po datach rejestracji co nie ktorych z was wcale sie nie dziwie ze piszecie glupoty...capri ma racje ze od 25fps pokazywane obrazy-25 obrazkow na sekunde przedstawione przed ludzkim okiem zamienia sie na animacje,dzieciaczki ktore nie rozumieja tego moga sie tutaj pluc do woli,skonczcie najpierw informatyke jak chcecie pogadac,druga sprawa jest taka...ze w grze fps-30 jest dosc plynna animacja kiedy??? wtedy jak ustawimy sie w jednym punkcie i nie bedziemy poruszac mysza,jadacy powoli czolg bedzie dosc plynnie jechac....jezeli natomast zaczniemy sie obracac zaczynamy wprowadzac troche dynamiki i podczas takich obrotow grafika nie daje rady przedstawic 25 obrazow w ciagu jednej sekundy jako bardzo plynnej animacji...podczas jazdy pojazdem zaobserwujcie otoczenie do 15m od fury....i zacznijcie nagle machac na boki glowa...zajarzyli?? nie to zapraszam do poczytania jakiejs ksiazki zwiazanej z obrobka materialow video,albo ksiazki z multimediow dla studentow???


Czytałeś cały wątek kolego?
Po twojej wypowiedzi stwierdzam, że nie.
Jeśli przeczytałbyś go dokładnie dotarłoby do ciebie, że twoja wypowiedź niczego nie wniesie, i oszczędziłbyś mi katorgi w jej czytaniu a co gorsza w pisaniu odpowiedzi.
Sposób w jaki się wypowiedziałeś, dał mi odczuć, jak bardzo wysokie masz mniemanie o sobie, oraz że traktujesz przedmówców z góry.
Dorośnij deczko, bo ktoś ci nosa wreszcie utrze, i to nie będzie forum o głupiej grze!

Załapałeś studenciku co po datach rejestracji ocenia wiedzę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 20:30 
Offline

Dołączył(a): 6 lut 2010, 12:26
Posty: 15
pieprzycie ja mam stale ok 40 FPS i nie mam problemu z graniem i nie muszę siedzieć w krzaczkach . Więc co do optymalnego grania myślę że 35 KAŻDEMU starczy do komfortowej gry

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 20:48 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2006, 00:39
Posty: 476
Lokalizacja: Łomża
dariuszku zyleczki pulsuja?? napinaczu z cs,cod?!?

_________________
xxxxxxxxxxxxxx


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 21:18 
Offline

Dołączył(a): 24 lip 2005, 15:00
Posty: 168
Lokalizacja: Chorzów
_Dariuszek_ => To byl e8200 @ 3,6 ghz i 1-gigowy hd 4850 zalmana (700/2000) na plycie dfi lanparty z czipsetem p35 (nie pamietam juz doklanie jaki model, ale nie ma to znaczenia). Drugi komp to ten sam sprzet poza cpu gdzie zamiast e8200 byl q8300 @ 3ghz (oba na win7).
Sprzet dzis juz dosc nienajnowszy delikatnie mowiac, ale nie powinno miec to wplywu na wyniki testow. Wyniki, znaczy sie wrazenia wyniesione z gry wspomagane wyswietlaniem fpsow przez frapsa, bo w bc2 benchmarka jako takiego nie ma jak zrobic.
Gdzie byly dropy na c2d, tam tez byly na quadzie, ale mniejsze. Ogolnie ilosc fps podczas biegania i strzelania bylo o 20 - 50% wiecej. Biorac pod uwage, ze w 90% strzelanek te 2 rozne cpu by nie daly nawet 5% roznicy, to ja mysle ze to duzo. Obciazenia gpu nie zmierzylem ale widzialem po temp, ze nie za mocno sie meczy (55 stopni - prawie zamarzl ;)).
W tej grze nie tylko efekty powoduja dropy. Wystarczy spojrzec z jednego konca mapy na drugi (tak by bylo widac jak najwiecej) i od razu czuc dropa (nawet kiedy jest jeszcze spokojnie). Wystarczy jednak podejsc troche blizej do linii frontu, by fpsy urosly (mimo rozpoczetej wymiany ognia). Najbardziej jest to zauwazalne na mapce port valdez (ta z bety) po stronie atakujacej, po wysadzeniu 2 pierwszych m-comow i przechodzeniu do nastepnych. Tego problemu na quadzie nie zauwazylem.

Wlasnie mi sie przypomnialo, ze w kompie z quadem siedzial x-fi (w kompie z duo byla standardowa zintegrowana dzwiekowka realtek'a) wiec byc moze to jakos zawazylo, ale nawet jezeli, to bardzo malo prawdopodobne (tzn nierealne) by x-fi powodowal taka roznice. Mozna jednak zalozyc, ze bral jakis tam maly udzial w robieniu tej roznicy.

gabcio => gtfo z takim czyms na pm'a. Gowno wniosles do tematu za to smietnik robisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 21:27 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2006, 00:39
Posty: 476
Lokalizacja: Łomża
temat jest o optymalizacji a wy ciagniecie smietnik z waszymi pro testami itd. zamiast pomoc kolesiowi jedziecie z offtopem i wielkimi teoriami,koles napisal ze oko zlewa obrazy w animacje przy 25 to juz jazdy dostaje,z takimi gownami to osobny temat zaloz bo kogo tutaj obchodza wasze testy sprzetu w temacie o optymalizacji

_________________
xxxxxxxxxxxxxx


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 21:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2004, 19:56
Posty: 764
Co tu dyskutować - dla jednych wystarczy 30, inni chcą minimum 60. Skoro osoba, która założyła temat, w ogóle zadaje takie pytanie, to znaczy, że widzi co najwyżej różną ilość detali. Gdyby występował jakiś dyskomfort w czasie gry, zakładanie tematu w ogóle nie miałoby sensu. W takim razie nie ma także sensu udzielać rad w stylu "lepiej przy 60", bo to trochę jak pytanie "przy jakiej temperaturze otoczenia nie będzie mi zimno?"
A co do optymalizacji - w grze masę rzeczy robi procek. Zamiast PhysXa, mamy Havoka, zamiast większej wydajności w SLI, mamy wielkie G i niewykorzystane zasoby. :? Chyba przydałoby się odświeżyć programistów. :lol:

_________________
Prawdziwy programista wiesza się razem ze swoim programem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 21:51 
Offline

Dołączył(a): 5 mar 2010, 14:44
Posty: 8
gabcio napisał(a):
stara dobra poczaciwa anime-Akira- at 23.976 fps wez mi ktory pokaz ze tam cos klatkuje??? widzac po datach rejestracji co nie ktorych z was wcale sie nie dziwie ze piszecie glupoty...capri ma racje ze od 25fps pokazywane obrazy-25 obrazkow na sekunde przedstawione przed ludzkim okiem zamienia sie na animacje,dzieciaczki ktore nie rozumieja tego moga sie tutaj pluc do woli,skonczcie najpierw informatyke jak chcecie pogadac,druga sprawa jest taka...ze w grze fps-30 jest dosc plynna animacja kiedy??? wtedy jak ustawimy sie w jednym punkcie i nie bedziemy poruszac mysza,jadacy powoli czolg bedzie dosc plynnie jechac....jezeli natomast zaczniemy sie obracac zaczynamy wprowadzac troche dynamiki i podczas takich obrotow grafika nie daje rady przedstawic 25 obrazow w ciagu jednej sekundy jako bardzo plynnej animacji...podczas jazdy pojazdem zaobserwujcie otoczenie do 15m od fury....i zacznijcie nagle machac na boki glowa...zajarzyli?? nie to zapraszam do poczytania jakiejs ksiazki zwiazanej z obrobka materialow video,albo ksiazki z multimediow dla studentow???


Magia internetu wszyscy mogą stać się profesorem, lekarzem, specami od informatyki, dając na forum doskonałe rady wszystkim którzy ich potrzebują lub nie, nie liczy się prawda czy trafność rady ale sama rada i nabicie kolejnego posta, pochwalenie się swoim wirtualnym intelektem co przynajmniej w założeniu powinno zaowocować zwiększeniem respecta w śród innych użytkowników internetu. Jakie życie taki cel. Jednak są i tacy użytkownicy którzy widząc jakie bzdury wypisują rzekomi eksperci starający się sprzedać swoją błędną wirtualną "prawdę" zatruwającą umysły mniej zorientowanych ludzi, piętnują ich okrutnie tak jak i ja piętnuje ludzką głupotę.

Więc drogi gabcio specu od informatyki co ludzkie oko ma wspólnego z ukończeniem Informatyki? Naprawdę bardzo interesują nas twoje akademickie tezy na ten temat. Mam nadziej że się trochę rozwiniesz w tym temacie bo przecież to internet i maż to tego prawo.

Peace & Love


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 21:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2010, 03:28
Posty: 18
Ja mam 30-60 fpsów i i jest mi dobrze, a mam GTX260, AMD Phenom X3 720, 4GB Patrioty RAM-u, i gram na średnich.:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2010, 22:12 
Offline

Dołączył(a): 31 mar 2007, 17:53
Posty: 23
Lokalizacja: Polska
W skrócie, to 25 klatek u oka słyszałem u nauczycielki kilka lat temu. Nie wiem ile w tym prawdy ile nie, dla mnie, typowego gracza tez to jest niepojęte, zwłaszcza przez te różnice.

FPS do płynności każda gra wymaga innych nie ma co dyskutować rzecz oczywista. Jedne gry bardziej ciągna z fps inne mniej (patrz w CoD4 jak masz 125 - 250 - 333 można czasem ciszej biec, to wyżej skakać... Dziwne rzeczy sie tam dzieją). I zapewniam że majac w crysise 25 klatek będzie się grało wygodniej niż już w tego cod4 na 60-70.

I rzucę trochę wiedzy niespercyzowanej, mianowicie coś tam czytałem ale za dawno temu i zbyt mało przykuło moją wuagę bym był 100% pewien tego że wsyzskto nazywam tak jak trzeba, mianowicie:
W telewizji jest 25-30 klatek.. tu sprawa jest głębsza, gdyż to że film ma 25 klatek, nie znaczy ze z takimi fps jest odtwarzany. Tu wchodzą te formaty PAL, NTSC i to one definiują zasadę działania tv, mianowicie by obraz był właśnie "płynny" są stosowane techniki "podwajające" fps, czyli każda klatkę wyświetlają podwójnie. Tych sposobów na radzenie sobie z problemem płynności i klatek jest bodajże 3 (a przynajmniej tyle było jak to czytałem w jakimś czasopisemku). CHodzi o to by zgodne było coś, co my w PC nazywamy vSync, czyli by odświeżanie obrazu (50 Hz dla pal, 60 dla ntsc) było zgodne z fps (25 fps dla PAL 30 dla NTSC)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL