Battlefield.pl http://forum.battlefield.pl/ |
|
HBAO - z czym to się je http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=143&t=32169 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Azakiel [ 9 mar 2010, 12:29 ] |
Tytuł: | HBAO - z czym to się je |
Pełna nazwa to Image-Space Horizon-Based Ambient Occlusion ale zdarza sie ze rozne firmy mają na to własną nazwę a tutaj macie małą prezentację wraz z wieloma wyjasnieniami matematycznymi (dla jajogłowych raczej ) Siggraph 2008: HBAO: Horizon-Based Ambient Occlusion Ale żeby nie zanudzać napiszę po prostu ze jest to graficzny bajer polegający na automatycznym zaciemnianiu powierzchni obiektów w zagłębieniach, czyli jesli mamy 2 sciany i one stykają sie pod jakims kątem to algorytm będzie je cieniował w miejscu gdzie sie stykają w kierunku krawędzi styku. Nie jest to zaden algorytm oswietlający choc moze sparawiac takie wrazenie (tak jak np global illumination) to jest tylko bajer cieniujący (mozna go uzywac rownolegle z innymi technikami). Parę obrazków bez tekstur żeby dobrze pokazać efekt: Ten efekt jest prawie niewidoczny na otwartym terenie, bardziej go widac z małej odległosci (np gdy jestesmy w budynku) ponizej parę porównań: http://img229.yfrog.com/img229/7734/hbao12.png http://img707.yfrog.com/img707/2410/hbao11.png http://img268.yfrog.com/img268/9527/hbao14.png http://img96.yfrog.com/img96/425/hbao13.png Nie mylcie HBAO z cieniami robionymi za pomocą shadow map, to jest dodatkowy efekt, nawet jesli wyłączymy HBAO to obiekty i tak rzucają cienie na siebie same , popatrzcie na ponizsze linki (zwróccie uwagę na skrzynie po prawej stronie, to zaciemnienia na krawędziach to nie jest HBAO tylko shadow mapa to inny bajer) http://img268.yfrog.com/img268/6594/hbao3.png http://img229.yfrog.com/img229/2044/hbao4.png edit: usunięte podglądy do duzych obrazków Podsumowując: HBAO widac najlepiej z bardzo bliskiej odległosci np w pomieszczeniach (porównanie ponizej) HBAO - ON http://images37.fotosik.pl/264/a9929d54e4238ea7.jpg HBAO - OFF http://images40.fotosik.pl/265/e9c2aaefa26a6e58.jpg Na otwartych przestrzeniach jest to prawie nie do zauwazenia i nie ma co tracic tych paru klatek w multi dla tego efektu |
Autor: | crun [ 9 mar 2010, 13:14 ] |
Tytuł: | Re: HBAO - z czym to się je |
Cytuj: Na otwartych przestrzeniach jest to prawie nie do zauwazenia i nie ma co tracic tych paru klatek w multi dla tego efektu male sprostowanie. nie wiem, jak w retailu, ale w becie tracilo sie nawet kilkadziesiat klatek. roznica jest widoczna, ale zdecydowanie nie warto. fajnie opisane btw ;p |
Autor: | brajanpl [ 9 mar 2010, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: HBAO - z czym to się je |
Świetnie opisane. Plusior za temat! |
Autor: | Radieth [ 9 mar 2010, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: HBAO - z czym to się je |
Ja mam włączone wszystko na maksa i gra chodzi płynnie. Dzięki za opis tej funkcji, bo nie wiedziałem co to jest |
Autor: | Terapuls [ 8 gru 2013, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: HBAO - z czym to się je |
Jest jeszcze HBAO+, o którym warto wspomnieć i poczytać, jeśli ktoś ma ochotę. Może dla trybu gry wieloosobowej jest to zbędny bajer, tym niemniej fajna opcja. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |