Battlefield.pl
http://forum.battlefield.pl/

Poradnik do BC2 : Medic
http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=143&t=32402
Strona 1 z 14

Autor:  Qusso [ 15 mar 2010, 03:10 ]
Tytuł:  Poradnik do BC2 : Medic

Stwierdziłem , że poświece troche swojego czasu na podzielenie sie swoimi spostrzeżeniami w BC2 . Mimo iż uważam , że polskie fora o grach to zbiór hejterów którzy nie zasługuja na jakąkolwiek dyskusje na argumenty , mimo to zobaczymy :
Odrazu zaznaczam , że nie używam polskiej wersji językowej więc przetlumaczenie sobie nawzajem nazw itp zostawiam Wam .

Medic :

To zdecydowanie klasa , która dominuje w moich rozgrywkach ze względu na olbrzymią przydatność ( 90 % gram Rush gametype ) w pierwszej linii ataku lub w pierwszej linii obrony .
Rozgraniczam dwa buildy medyków - Combat i Healer :

- Combat ( polecam bronie XM8 LMG lub M60 ) + red dot + zwiększona celność na każdym dystansie + albo heavy armor , albo improved mounted weapon streaght . Takim buildiem powinniscie sie skupic na zabijaniu i utrzymywaniu samego siebie przy zyciu ( ewentualnie podnoszeniu najblizszych trupów ) najlepiej połączyć przeladowanie z uzywaniem apteczki / zabijacie 1-2-3-4 wrogow w zaleznosci od tego ile jeszcze macie zycia , chowacie sie za jakas przeszkoda , rzucacie apteczke i przeladowujecie , po czym ruszacie dalej w droge . Żeby skutecznie grac takim buildem musicie miec opanowane headshoty do perfekcji , jesli macie to zrobienie 40-60 killi na 20 smierci w rundzie nie powinno byc dla Was przeszkodą . Obie bronie pozwalaja na walke w każdym dystansie jesli umiecie odpowiednio sie nimi poslugiwac , trzeba uwazac na zgrupowania waszych kolegow , żeby w razie spamu granatow lub granatnikow nie poleciec z nimi , jesli zauwazycie spam wybuchow podnosicie zawsze pierwszych najblizej od bariery , maksymalnie 2 po czym albo uciekacie , albo robicie sobie z nich tarcze albo czysicie teren , po czym albo wskreszacie reszte albo czekacie az sie zespawnuja w okreslonej lokalizacji * squad member albo baza , czasem nie jest to oczywisty wobor ale o tym moze wpsomne przy opowiadaniu o taktykach na okreslonych mapach .

- Healer ( najlepsze punkty ) build - ( M60 / Saiga albo inny shotgun ) + dwa ulepszenia apteczek / mniejszy cooldown do rzucania apteczek + wieksza ilosci tickow za kazda apteczke + heavy armor . Taki build pozwala nam z jednej dobrze uzytej apteczki uzyskac nawet 200 xp + ( jeden tick na kazdego squad membera to + 20 xp , tickuje to kolo 6-8 razy )
duzej filzofii tu nie ma , podnosicie kogo sie da , w pierwszej kolejnosci squad memebrsow ( + 80 kazdy ) i zostawiacie apteczki w kluczowych miejscach . Doskonaly rowniez jako Spawn Pointer schowany gdzies w bazie przeciwnika ( jesli ma shotguna to najlepiej w budynkach , bardzo dobrze sobie radzi rowniez z shotgunem jako obronca M-comu w budynkach ) . Bez zabijanai kogokolwiek mozecie uzyskac spokojnie 3000-4000 na runde + conajmniej 1800 - 2000 pkt za piny medyka i obrone M-comow + rozbrajanie itp .

- rady : jesli gracie naprzyklad jako obronca , wezmy sobie mape Nelson Bay i w pierwszej bazie idziecie z reszta zabijac na spawnie pamietajcie ze jak tylko ktos sie przedostanie i uzbroji M-Com przestajecie podnosic ludzi , szybciej oni sie zespawnuja w bazie i rozbroja M-com niz jak wy ich podniesiecie i wrocicie , nie uzywajcie defi padów bezmyślnie .

- Kazdy squad powinien miec conajmniej jednego medyka , nawet jesli jest w nim 3 reaconow to 1 powinien byc medem

- trzymajcie sie z tylu grupy , pozwolcie assaltom / engom ruszac na pierwsza akcje , obserwujcie skad do nich stzrekaja i oslaniajcie ich . jak wy zginiecie pierwsi nikt was nie podniesie , jak zginie
pierwszy assult , to mozecie zabic jego oprawce i podniesc meda , wiec wasz squad zyskuje + 1 lub wiecej ludzi na lini frontu a przeciwnik traci 1 lub wiecej ludzi + kilka sekund do spawnu + kilka
sekund zanim wroci na miejsce smierci zeby was dobic ( to kluczowa strategia podbijania i bronienia ) , jesli macie przy sobie 2 medów lub wiecej oczywiscie przestaje to juz byc tak istotne

- jesli jest walka was 2 kontra 1 przeciwnik i kolega zginie , zabijcie oprawce a dopiero potem podniescie kolege

- jesli macie sytuacje was 2 kontra kilku przeciwnikow , lepiej rzuccie granat , najprawopodobniej i tak zginiecie , wiec lepsze to niz podnoszenie bezsensu , ten kogo podnosicie i tak zginie jesli celuje w niego 3-4 ludzi , a czas leci , lepiej sie wszyscy zespawnowac na innym koledze albo w bazie i razem wrocic , lub zabrac pojazd


jesli cokolwiek zrozumieliscie i wam jakos to pomoglo , dajcie znac , moze napisze Wam cos o reszcie klas . Pozdrawiam .

Autor:  miniux [ 15 mar 2010, 07:59 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Bardzo ladne ;-P Akurat w seriach bf sam zawsze badalem co i jak, ale napewno ludziom sie przyda.

Autor:  falkor81 [ 15 mar 2010, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Mam pytanie do bardziej doświadczonego medyka ;)

Z tego co widzę to polecasz bronie "XM8 LMG" lub "M60" (z tą większość medów biega) i nie dziwie się ponieważ statystycznie mają największy wygar tylko jak sobie radzić z "kopaniem" ? Szczególnie przy "XM8 LMG" na dodatkowej optyce jest to bardzo widoczne że celownik momentalni leci do góry i trzeba się siłować aby utrzymać przeciwnika w celowniku...

PS. osobiście preferuje m249 jako że ma rozsądny dmg oraz nawet na optyce x4 i ciągłym ogniu zachowuje się jakby był w imadle (nie mówiąc już o spójności ognia która też imho jest dużo lepsza niż przy pozostałych maszynkach)

Autor:  exoriou [ 15 mar 2010, 12:32 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

M60 faktycznie ma chyba największe 'kopniecie', jedyny sposób jaki znalazłem na radzenie sobie jako tako z tym problemem to strzelanie krótkimi seriami (dopóki bron nie zacznie odskakiwać) albo strzelanie pojedynczymi strzałami. Tudzież można zadowalający efekt uzyskać klikając LPM w bardzo krótkich odstępach czasu. Wydaje się, że wtedy broń nie kopie już tak mocno i jak gdyby traktuje każdy wystrzał pojedynczo i nie ma takiego odrzutu jak przy serii.

A co do broni, bez dodatkowego celownika na standardowym M60 strasznie ciężko mi się strzela. :) Tą broń najbardziej lubię w połączeniu z 4x optycznym celownikiem na mapki gdzie celność się przydaje - więcej otwartych przestrzeni. Choć jak by nei patrzeć, na każdej mapce można chyba stać bardziej z boku i strzelać na odległość ;)
Dlaczego XM8 LMG? Jest przecież MG36 z identycznymi statystykami broni i w standardzie dostajemy celownik "red dot" za free.
M249 rzeczywiście podczas ognia ciągłego jak już się rozkręci wydaje się być w miarę posłuszny co do kierunku ognia.
Ja jeszcze lubię T88 LMG, ze względu na pojemność magazynka oraz ciekawy balans rof do dmg. Nie wypruwamy się z tej amunicji tak szybko. Nawet dobrze mi się strzela krótką seria z tego, ale to jest pewnie już bardziej przyzwyczajenie niż jakaś uber broń.

Co do ulepszeń dla medyka, ja preferuję zwiększony zasięg apteczek/celownik w zależności od broni + ulepszony pancerz/amunicja magnum. Pierwszy wariant zasięg apteczek + pancerz wydaje się najrozsądniejszy, jeśli chcemy się skupić na medykowaniu. Stosuję go głównie podczas atakowania w trybie RUSH (gorączka). Lepiej leczymy i możemy dłużej wystać na polu bitwy w celu podnoszenia poległych.

Z podnoszeniem medykiem nie można przesadzać, nie jest to enemy territory do którego jestem przyzwyczajony, gdzie grupką medów szło się na przód podnosząc się wzajemnie i używając podniesionych jako osłony. Często łapie się na tym, że podnoszę gościa, ginę i lipa :D Czasem lepiej przeczekać i nie ściągać na siebie ognia przeciwnika, w tym czasie polegli ze składu mogą się na nas zespawnować. Za to nic tak nie cieszy jak wyskok zza osłony i przebiegnięcie pod ostrzałem do zwłok poległego kompana, podniesienie go i powrót za tą samą czy inną osłonę z resztką hp (w takich sytuacjach ten upgrade z pancerza się przydaje). :)

Grając medykiem najbardziej mnie wkurza kiedy znacznik na minimapce nie odpowiada rzeczywistemu położeniu zwłok do podniesienia. Często zostają przesunięte w wyniku wybuchu.

Aha i jeszcze jedna sprawa, która nie została chyba poruszona. Zetknięcie się przeciwnika z aktywny defibrylatorem może być dla niego śmiertelne. :) Choć nie jest chyba aż tak skuteczny jak nóż. :(

Autor:  snipe313 [ 15 mar 2010, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Skorzystam z tego szablonu i zrobię może poradnik dla Recona..
I jeszcze jakby ktoś zrobił dla Assaulta i Engineera byłoby git, bo wszyscy by wiedzieli o co biega i może byłby lepszy teamplay :D

Autor:  falkor81 [ 15 mar 2010, 13:16 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Co do "T88 LMG" to też go lubiłem głownie za celność na średnim i dużym dystansie (do póki nie popatrzyłem na statystyki)... nie mam pod ręką wykresów ani danych ale jak poszukasz to znajdziesz że jest to najsłabsza broń z dostępnych dla medyka broni (albo druga od dołu) licząc średni zadawany dmg mnożąc go przez rof... co śmieszne nawet "najlepsza" giwera medyka wypada bardzo blado w takim zestawieniu (natomiast "M60" ma jakieś 15% przewagi nad pozostałymi z wyjątkiem "XM8 LMG").

PS. z danych jakie znalazłem w sieci wynika że największe kopniecie ma "XM8 LMG" około 2x większe niż pozostałe jednak rzeczywiście sposób na "pojedyncze klikanie" spustu działa bardzo skutecznie i niweluje ten efekt do zera (co jest IMHO bugiem ponieważ powoduje że "M60" jest OP eliminując jej największą wadę).

Autor:  Qusso [ 15 mar 2010, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

mam identycznie . w bf2 gralem 2,5 roku i o wiele bardziej rozgarnieci gracze tam byli . Mam swoja ekipe ( z Q1/2/3 , ET , WoWa , MW1/2 , BF2 )wiec nie mam na co narzekac , ale jak widze ludzi na publicach to czesto mnie krew zalewa ,no coz jest sie z czego posmiac . Mam filmik gdzie biegalem z kolega dobre 3-4 minuty spamujac do niego na team chacie "Ammo !" stzrelajac do niego i zaslaniajac mu cele . Ciesze sie ze wkoncu ogranal i dal paczke ; D a co tu dpiero mowic o bardziej skomplikowanych rzeczach jak np - naprawa czy rozwalenie stanowsika Heavy MG :D , tudzież uzbrojenia Mcomu :D

Autor:  Qusso [ 15 mar 2010, 17:40 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

skypan napisał(a):
Bo to Q to kastrat. Co im szkodziło w wersji PC dać stare dobre Q Pierw muszę szukać gostka który mi coś tam żuci i go Qukować do bólu lub do niego strzelać jak oporny :lol:

mi tez bardzo brakuje / brakowalo spotowania z BF2 , ale sie juz zdarzylem przyzwyczaic

Autor:  miniux [ 15 mar 2010, 17:41 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

M60 z celownikiem przeziernikowym plus dodatek do celnosci i poprostu nie ma mocnych. Recoil zawsze jest, ale duzo latwiej opanowac odrzut z owym celownikiem... az za latwo sie ta bronia gra

Autor:  Luky Luke [ 15 mar 2010, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Cytuj:
I tu jest największa bolączka BC2. Ludzie nie potrafią podnieść kitu.

Ale chyba jak podniosę wyposażenie medyka, a jestem szturmowcem, uzdrawiam gościa i on odradza się z moim kitem szturmowca? W każdym razie ja zauważyłem coś takiego i to jest bardzo denerwujące. Zresztą nieraz gość dednie a ekwipunek odlatuje parę metrów w prawo, a pod ogniem nie ma czasu na szukanie tego jedynego.

Autor:  exoriou [ 16 mar 2010, 01:13 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Pisałem, że MG36 jest taki sam, a nawet lepszy od XM8 LMG sugerując się statystykami z gry. Okazuje się, że te statystyki w grze mają niewiele wspólnego z rzeczywistością.
Zgodnie z tym http://forums.electronicarts.co.uk/batt ... amage.html wychodzi, że XM8 jest rzeczywiście najlepszym LMG po M60 w kwestii dmage'u. I PKM też całkiem nieźle wypada. Moje MG36 kiepskawo wypada w tych statystykach i chyba jedynym plusem tej broni jest celownik w standardzie...

Jeśli te statystyki z linka rzeczywiście są obowiązujące, to nie rozumiem intencji twórców gry...

Autor:  Okruch [ 16 mar 2010, 01:41 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

@ Qusso - czytajac co napisalem, uzmyslowilem sobie ze chyba wczoraj pykalismy razem - szacun za podejscie... jeden z powodow czemu nie za czesto biegam medykiem, jest to ze malo osob mysli taktycznie tak jak opisales.. jak widze 3medykow, i biegna na 1linie frontu, nie leczac nikogo tylko po to zeby za chwile wracam z innymi poleglymi... :lol: mam nadzieje ze teraz szybciej zlapie cie na jakiejs mapie... :wink: Pozdrawiam.

Autor:  XtrAbtar [ 16 mar 2010, 08:28 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Często mi się zdarza, że drę się do medyka żeby mi rzucił apteczkę ale najczęściej mają mnie gdzieś i lecą gdzieś żeby zaraz dostać kulkę. Asfaltowcy jacyś bardziej rozgarnięci bo jeszcze mi się nie zdarzyło żeby prosić o ammo, prawie zawsze jak podlatuję do jakiegoś to paczka już leży na ziemi. Wracając do medyka to jak już trafię na takiego twardogłowego, który ma wszystkie leki dla siebie to po prostu chowam się gdzieś koło niego i czekam aż dostanie kulkę. Potem podnoszę jego kit rzucam sobie apteczkę i zmieniam na swój kit. Nie zawsze się udaje taka akcja ale dużo frajdy mam wtedy z nie uzdrawiania debila.

Autor:  Shen [ 16 mar 2010, 08:31 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Ten poradnik sie przyda, bo jak patrze na gre wiekszosci medykow to rece opadaja. Ostatnia mnie koles 3 razy podniosl, stal schowany za winklem a mnie sciagalo dwoch kolesi po kazdym respawnie. O tym ile razy padalem majac 2-3 medykow obok siebie i zaden mnie nie podniosl nawet nie ma co wspominac.

Autor:  XtrAbtar [ 16 mar 2010, 08:57 ]
Tytuł:  Re: Poradnik do BC2 : Medic

Tak... nie ma to jak kilka razy zostać uzdrowionym przed Bradleyem wroga a potem zostać zwyzywanym od noobów. :omg:

Strona 1 z 14 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/