Battlefield.pl
http://forum.battlefield.pl/

M-Com
http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=143&t=34782
Strona 1 z 3

Autor:  Ramka [ 3 sie 2010, 14:48 ]
Tytuł:  M-Com

Zebrane informację z kilku działów w celu ujednolicenia danych tyczących się uszkodzeń m-coma


Wszystkie m-comy maja "12 stopni zniszczenia" czyli w/g mocy ładunku który uszkadza m-com otrzymujemy punkty ( minimalna wartość każdego uszkodzenia m-coma to 50 punktów + 10 punktów za akcję drużynową) oczywiście jeśli wcześniej my lub inny gracz z naszej drużyny wcisnął magiczne "Q" na tym m-comie.
Ostatni strzał/uszkodzenie daje 250 punktów + 10 za akcję drużynową ( dokładnie tyle co rozbicie M-coma przez uzbrojenie)
W przypadku czołgu bez wzmocnionych głowić punktacja wygląda następująco:
11 strzałów po 50 punktów + ostatni strzał za 250 punktów = 800 punktów
(dodatkowa możliwość 12 x 10 = 120 punktów za akcję drużynowe).
Razem 920 punktów za zniszczenie m-coma.
Dodatkowo można uzyskać różnego rodzaju bonusy w postaci zabitych wrogów, adwersarzy itd ale to sa tylko specyficzne dodatki z pola walki.

Każdy materiał wybuchowy ma inne obrażenia w stosunku do graczy / pojazdów / stałych obiektów typu " budynek" / m-comy.
Do tego wszystkie materiały wybuchowe mają obrażenia skalowane względem oddalenia od epicentrum wybuchu ( im dalej tym mniejsze obrażenia).
Dlatego jeden gracz może strzelić w m-coma i dostać 150 + 30 punktów od strzału inny dostanie 100+20 od strzału a jeszcze inny otrzyma tylko 50+10 od strzału. W ekstremalnych warunkach może się zdarzyć że trzeba będzie oddać 2 strzały na jedno uszkodzenie m-coma a wszystko z takiej samej broni.

Największe obrażenia na jeden strzał w m-coma daje:

A1) TOW 6 strzałów z ulepszonymi głowicami
A2) TOW 6 strzałów bez ulepszeń

B1) BRADLEY 7.5 salw z ulepszonymi głowicami
B2) BRADLEY 10 salw bez ulepszeń

C1) Bakhcha AA 8 salw z ulepszonymi głowicami
C2) Bakhcha AA 9,5 salw bez ulepszeń

C1) UAV 9 strzałów z ulepszonymi głowicami
C2) UAV9 strzałów bez ulepszeń

D1) RPG/AT4 9 strzałów ulepszone materiały wybuchowe
D2) RPG/AT4 10 strzałów bez ulepszeń

E1) CZOŁG/MINY/C4 10 strzały / ładunki z ulepszonymi materiałami wybuchowymi
E2) CZOŁG/MINY/C4 12 strzały / ładunki bez ulepszeń

F1) CG 12 strzałów ulepszone materiały wybuchowe
F2) CG 13 strzałów bez ulepszeń

G1) 40MM 20 strzałów ulepszone materiały wybuchowe
G2) 40MM 20 strzałów bez ulepszeń

10 granatów nie zadało żadnych obrażeń na m-comie


Info zgromadzone na podstawie własnych obserwacji / i doświadczeń oraz przy ogromnym zaangażowaniem CMGVoradora :) z podziękowaniami !!

*Test przeprowadzany w znacznej większości wypadków na nie odpalonym serwerze poza czołgiem ( więc nie jestem w stanie dokładnie podać ilości punktów za jednorazowe uszkodzenie z danej broni).


----------------------------------------------------------------------------------
Edit.

po kolejnym teście:

H1) PATROL BOAT 5 salw z ulepszonymi głowicami ( jedna salwa = 6 pocisków)
H2) PATROL BOAT 5,5 salwy bez ulepszonych głowic - // -

I1) Helikopter 11 salw z ulepszonymi głowicami ( MI-24 HIND jedna salwa to 12 pocisków)
I2) Helikopter 14 salw bez ulepszonych głowic - // -

J1) BRADLEY 7 salw + 3 rakiety (z dodatkową bronią na pokładzie)


----------------------------------------------------------------------------------
Edit2

Info o C4 i minach które wcześniej pominąłem przy kompensowaniu wiadomości z forum o m-comach


C4 / miny - 10 ładunków z wzmocnionymi materiałami wybuchowymi
C4 / miny - 12 ładunków bez wzmocnienia materiałów wybuchowych

Autor:  Krex [ 3 sie 2010, 20:36 ]
Tytuł:  Re: M-Com

Fajny poradnik tylko ma jeden duży minus. Jak potrzeba np. 7.5 salw to tak na prawdę powinieneś napisać 8 bo nie można oddać pół strzału :D

@EDIT: A no racja nie pomyślałem xD

Autor:  Radzi0 [ 3 sie 2010, 21:51 ]
Tytuł:  Re: M-Com

Chodzi o to, ze jedna salwa to 4 strzaly granatnikiem z czolgu lekkiego. Polowa salwy to 2 strzaly. Tak mi sie wydaje.

Autor:  ashlon [ 3 sie 2010, 23:03 ]
Tytuł:  Re: M-Com

Dokladnie tak panowie, bradley nie wali tak jak czolg - jeden strzal, tylko leci kilka pociskow, po tym przeladowanie. To jest jedna salwa.

Autor:  frozenB [ 3 sie 2010, 23:15 ]
Tytuł:  Re: M-Com

racja mogles jesszcze dopisac z heli jak i co xD

Autor:  Ramka [ 4 sie 2010, 09:15 ]
Tytuł:  Re: M-Com

frozenB napisał(a):
racja mogles jesszcze dopisac z heli jak i co xD


Np o ile ktos poswięci trochę swojego czasu, ustawi się tak przy m-comie by wszystkie pociski wchodziły idealnie w cel i przetestuje ostrzał z dodatkami i bez:)
Zawsze można wtedy wyedytować i uzupełnić post.

Autor:  CMGVorador [ 4 sie 2010, 10:47 ]
Tytuł:  Re: M-Com

W Bradley'u oraz Bakhcha AA jedna salwa wynosi 6 pocisków/granatów.
A wiec wystrzelenie 1/2, czyli 3 to nie problem.

Autor:  Ramka [ 4 sie 2010, 12:44 ]
Tytuł:  Re: M-Com

Dopisany CD testów.

Autor:  Severius5 [ 12 sie 2010, 12:47 ]
Tytuł:  Re: M-Com

Ramka napisał(a):
W przypadku czołgu bez wzmocnionych głowić punktacja wygląda następująco:
11 strzałów po 50 punktów + ostatni strzał za 250 punktów = 800 punktów
(dodatkowa możliwość 12 x 10 = 120 punktów za akcję drużynowe).
Razem 920 punktów za zniszczenie m-coma.


W takim razie u mnie jest coś źle ponieważ dostaję co 2 strzały 50 + 10 pkt :D (każdy strzał trafia)

Tak poza tym to ładnie tylko, że na youtubie widziałem filmik gdzie gość pokazywał z czego da się rozwalić i ile pocisków/ładunków potrzeba.

@down

Taaa.. Tylko czy to nie dziwne, że z odległości kilku m tak mam...

Autor:  [Yossarian] [ 12 sie 2010, 12:52 ]
Tytuł:  Re: M-Com

@góra
A: nie przeczytales dokladnie nawet pierwszej wypowiedzi Ramki...
B: na yt sa rozne filmiki i rozne wyniki

C: zapomnialem: Dzieki chlopaki za trud i czas wlozony w cykl o trafieniach w mcoma.

Autor:  Ramka [ 12 sie 2010, 14:23 ]
Tytuł:  Re: M-Com

Severius5 napisał(a):
W takim razie u mnie jest coś źle ponieważ dostaję co 2 strzały 50 + 10 pkt :D (każdy strzał trafia)

Tak poza tym to ładnie tylko, że na youtubie widziałem filmik gdzie gość pokazywał z czego da się rozwalić i ile pocisków/ładunków potrzeba.



Cóż mogę dodać?
Z Twojej wypowiedzi wynika że albo gramy w rożne gry albo:
Ja w 99,99% gier na pojazdach używam perka z optyka, nie spotkałem się jeszcze z żadna swoją akcją czy wypowiedzią w necie by dodatkowa optyka dawała mocniejsze ( pierdykniecie ) na pojazdach ale ........ na 100% wspomaga celowanie :D

Jeśli źle celujesz do punkty można dostawać nawet co 3-ci strzał albo co xx strzałów.


edit / PS

Na Arice strzelając do B na pierwszej bazie zawsze pierwszy celny strzał jest za 0 punktów ale m-com zaczyna mrugać z informacją że dostał obrażenia.
Czyli dostał ale siła detonacji była na tyle słaba że nie zadała minimalnych obrażeń niezbędnych do zdobycia pierwszych punktów za uszkodzenie ( m-com "B" jest w baraku więc pierwszy strzał idzie w głównej mierze w barak a nie m-com )
Podobna sytuacja będzie jak zamiast centralnie (od góry) będziemy strzelali blisko niego, m-com będzie mrugał ale punkty będziemy dostawać dopiero wtedy gdy suma uszkodzeń zrówna się ze minimalną jednostką uszkodzeń.

100% na poprawne rozbicie m-coma będziemy mieli jak trafiamy w środkowy "panel wyświetlacza" umieszczony na górze.

Autor:  dafus [ 12 sie 2010, 19:59 ]
Tytuł:  Re: M-Com

Jak dla mnie rozwalanie M-Comow C4 czy minami to wypaczenie sensu tej gry niestety.

Autor:  Krex [ 12 sie 2010, 20:10 ]
Tytuł:  Re: M-Com

@UP: A można wiedzieć dlaczego? Czy po prostu: bo tak.

Autor:  dafus [ 12 sie 2010, 21:26 ]
Tytuł:  Re: M-Com

Bo czesto sie zdarza, ze ekipa broniaca spisuja sie niezle i nie pozwala sobie uzbroic M-COMA, wiec atakujacy biora quada, obladuja C4 i uskuteczniaja kamikaze bezposrednio w M-COMy lub budynki ktore sie z latwoscia zawalaja. O ile z takiego czolgu, trzeba strzelic nascie razy i broniacy moze to powtrzymac to z quadem czy UAVem jest to prawie niemozliwe. Zreszta na takiej Laguna Presa mozna pierwszego M-COMA rozwalic z CG nie wychodzac ze strefy, do ktorej broniacy nie moze wejsc. Niby snajper moze zestrzelic takiego osobnika, ale jak dla mnie jest to zwyczajnie nieprzemyslane zaprojektowanie mapy.

Autor:  Ramka [ 13 sie 2010, 09:40 ]
Tytuł:  Re: M-Com

dafus napisał(a):
Bo czesto sie zdarza, ze ekipa broniaca spisuja sie niezle i nie pozwala sobie uzbroic M-COMA, ......


Co to znaczy ? że utworzyli mur nie do przebicia? że kampią wszędzie łącznie z bazą przeciwnika i nie dają im się odrodzić? że po stronie broniącej akurat zeprała się grupa imba graczy a atakujący to zbieranina randomów którzy z założenia skazani są na klęskę o ile nie wymyśla sposobu na przebicie się dalej.

Rozwalanie m-comow wszelkimi dostępnymi środkami jest zgodne z możliwościami jakie dało nam DICE konfigurując tą grę.
Czy rozwalanie m-com z czołgu czy z chelki czy z C4 itp. wymaga to wysoko pracy, pomysłowości, sprytu, organizacji, szczęścia itd. Uważasz że na wojnie jedna armia nie będzie używała C4 w stosunku do innej bo to wypaczanie wojny?
To na takiej samej zasadzie zakazane powinno być robienie desantu na stronę broniącą i tworzenie respawnu na ich tyłach.
Tego typu przykładów można przytaczać wieje tak samo jak co do reconów, noobGustawów, całych brygad Rambo itd. itp.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/