Battlefield.pl http://forum.battlefield.pl/ |
|
Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=143&t=35113 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | JOY [ 27 sie 2010, 15:17 ] |
Tytuł: | Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
Na stronie nvision.pl przeczytałem fajny arykuł który wyjaśni w liczbach dlaczego warto mieć taki a nie inny procesor do gier link http://nvision.pl/Ile-rdzeni-procesora-potrzebuja-najnowsze-gry--Articles-354-ndetails-5.html Cytuj: Że zacytuje Zgodnie z oczekiwaniami, 4 rdzenie wyprzedzają identycznie taktowane dwa rdzenie nawet o kilkadziesiąt procent. Różnica jest z całą pewnością odczuwalna w grze i trudno ją dyskredytować. W zasadzie nawet na mocnych 2-rdzeniowcach trudno jest mówić o pełnej płynności wystarczającej do prawdziwie komfortowej rozgrywki. Co ciekawe przyrost wydajności widoczny jest również po przejściu z trzech na cztery rdzenie. Daje się też zauważyć spory wzrost wydajności wynikający z pojemniejszej pamięci podręcznej. Nadzwyczaj dobrze radzi sobie Core i5 650 – pomimo 2 rdzeni, technologia HyperThreading „daje radę”. W teście graficznym różnice w pewnym stopniu się zacierają, ale trzeba pamiętać, że Battlefield to przede wszystkim walka. Warto też zwrócić uwagę na różnice między DX10 a DX11. Oprócz tego, że obserwujemy pewien spadek wydajności, trudno się dopatrzeć jakiegoś konkretniejszego zysku z procesorów wielordzeniowych, co było obiecywane przez AMD jeszcze przed premierą kart HD 5000 – Phenom II X6 jak nie błyszczał w DX10, tak w DX11 wciąż nie błyszczy. Założyłem nowy wątek aby nie zniknął on w temacie który już ma 10 stron i kolejny wpis byłby nie zauważony przez nowych użytkowników. Mam więc nadzieje że rozwiązałem dylemat jaki procesor kupić ![]() |
Autor: | Satyr [ 27 sie 2010, 15:35 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
2 jajowiec nawet podkrecony do czerwonosci i chlodzony azotem nie postoi przy 4 jadrach z duzo mniejszym taktowaniem. |
Autor: | PavloZ [ 27 sie 2010, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
wielkie dzięki za linka Miałem ochotę podmienić mojego C2D na taniego Quada ale jak widać - tanie quady (podsumowanie artykułu) mogą być nawet wolniejsze od dobrych C2D - czyli tak jak przypuszczałem. Jezli wymieniać to na coś dobrego czyli a'la Q94xx które są już bardzo trudno dostępne a Q96xx są po prostu koszmarnie drogie. Lepiej dozbierać na wymianę platformy na I-coś plus LGA1156. |
Autor: | ponton [ 27 sie 2010, 16:01 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
Ja to juz pisałem, ale powtórze. Zmieniłem E2160@3,15GHz na Q6600@stock i różnica jest kolosalna, oczywiście na korzyść tego drugiego. |
Autor: | PavloZ [ 27 sie 2010, 16:07 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
E2160 to nie C2D tylko Pentium Dual Core - wiec nic dziwnego, ze odczuwasz kolosalną różnicę Ja po podmiance na coś w stylu Q8300 lub Q8400 - może dostałbym kopa w okolicach 3-4 % A może wprost przeciwnie Coś lepszego i drogiego pod LGA775 po prostu nie ma już, jak dla mnie, sensu kupować. Po prostu szkoda kasy. Nowa platforma na horyzoncie ![]() |
Autor: | P4V3l [ 27 sie 2010, 17:41 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
Jeśli ktoś posiada dobrego C2D ( np. E8400 jak ja ![]() ![]() Jestem ciekaw jakie mają wyniki fps w grze wyznawcy quadów i na jakich detalach śmigają, głosząc śmiałe teorie, że dwa jajka nawet nie postoją przy czterech. ![]() |
Autor: | NoAim [ 27 sie 2010, 17:52 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
P4V3l napisał(a): Jestem ciekaw jakie mają wyniki fps w grze wyznawcy quadów i na jakich detalach śmigają, głosząc śmiałe teorie, że dwa jajka nawet nie postoją przy czterech. No właśnie, to tylko teorie ![]() ![]() PS. Cytat z ostatniej strony ww. artykułu: Cytuj: Niestety wciąż ważna jest wydajność pojedynczego rdzenia. Widać to np. podczas gry w Crysis’a czy S.T.A.L.K.E.R.’a. Zakup słabego 4-rdzeniowca (np. Core 2 Quad Q8200) w miejsce mocnego 2-rdzeniowca (np. Core 2 Duo E8500) wcale nie musi być korzystny. Finalnie okaże się, że 4-rdzeniowy procesor będzie po prostu wolniejszy, nawet w grach wykorzystujących wiele rdzeni.
|
Autor: | JOY [ 27 sie 2010, 18:09 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
P4V3l napisał(a): Jestem ciekaw jakie mają wyniki fps w grze wyznawcy quadów i na jakich detalach śmigają, głosząc śmiałe teorie, że dwa jajka nawet nie postoją przy czterech. ![]() Uspokój się nie chce aby ten temat przerodził się w coś typu ja mam Atari ty masz C64 a Amiga to zło albo Depesze kontra metale, w wersji dla młodszych hmm Just 5 kontra Kelly Family ![]() |
Autor: | P4V3l [ 27 sie 2010, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
Do czego pijesz kolego z tym uspokojeniem się, skoro napisałem swojego posta zgodnie z tematem a także poprosiłem o argumentację użytkowników, którzy piszą o tych kolosalnych różnicach w grze pomiędzy dwoma a czterema rdzeniami? Chyba temat jest właśnie o tym jakiego procesora potrzebuje BC2, więc nie wiem do czego zmierzasz a fpsy w grze u quadów dużo nam powiedzą czy faktycznie jest taka przepaść. ![]() |
Autor: | PavloZ [ 27 sie 2010, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
oj dajcie spokój - widomo że BFBC2 ma duży apetyt na wielo hehe jajowość. Wiecej można zyskać wymianą procesora niż podmianką niezłej grafiki na jeszcze lepszą. Cały widz polega na tym czy w niektórych rozwiązaniach modernizacja sprzętu związana z wymianą jakiegoś C2D na jakiegoś C2Q ma sens. IMO od serii E7xxx - nie, przy E6xxx już bym się zastanawiał. Natomiast jeden z przedmówców który zamienił Pentium Dual Cora 1,8GHz na quada dokonał bardzo trafnego wyboru. Co prawda niektórzy piszą że te procki to C2D tylko z mniejszym cachem jednak zapominają już o dużo mniejszym FSB, braku instrukcji SSE 4 i 4,1 i Intel Virtualization Technology. A i cachu na jajo maja tylko 512Kb - żałośnie mało. |
Autor: | KeFaS [ 27 sie 2010, 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
Ale bzdury, już raz pisałem, że BF BC2 jest słabo zoptymalizowany pod 4 rdzenie i że na E5200 @ 4.4GHz chodzi tak samo dobrze jak na Q9300 @ 3.4GHz, więc takie, sponsorowane artykuły można sobie wsadzić... ![]() Oczywiście wiadomo, że najlepiej jest mieć wysoko taktowany, 4-rdzeniowy procesor i nie twierdzę, że teraz jest sens kupować 2-rdzeniowce, bo właśnie nie ma już sensu, ale nie można też na starcie dyskwalifikować szybkich 2-rdzeniowców, które cały czas dają radę, szczególnie w grach tak słabo zoptymalizowanych pod procesor jak BF BC2, która wymaga solidnej karty graficznej i szybkich rdzeni. PavloZ napisał(a): braku instrukcji SSE 4 i 4,1 i Intel Virtualization Technology. Jakby wirtualizacja akurat była potrzebna do gier. ![]() Nowe wersje SSE też w sumie praktycznie nic nie dają w grach, są to instrukcje do innych zastosowań. |
Autor: | PavloZ [ 27 sie 2010, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
VT - a kto pisał że do gier - wyrywałeś zdanie z kontekstu Za to SSE -jak najbardziej tak (D3DX jest wspierane przez SSE) |
Autor: | KeFaS [ 28 sie 2010, 02:38 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
No a temat jest o czym, jaki nie o grach? Jakbym miał pisać o procesorach serwerowych czy do obróbki video to by się zrobił niezły OT, ale temat jest o grach, a konkretnie o BF BC2. ![]() SSE4 się najbardziej przydaje przy różnego rodzaju kompilacjach i renderingu i kompresją video. To, że jest obsługiwany przez D3DX nie znaczy, że to dużo zmienia w wydajności. |
Autor: | byczek [ 28 sie 2010, 11:17 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
Nie radzę zmieniać procka na 1156 albo 1366, bo nie długo będzie nowy 1155. Premiera w tym roku podobno, ma to byś odpowiednik 1156. Jak wyjdzie to może i ceny spadną tych i5, i7 i i3. |
Autor: | TomekDeF [ 28 sie 2010, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Ile rdzeni procesora potrzebuje BF BC2 czyli poradnik |
PavloZ napisał(a): VT - a kto pisał że do gier - wyrywałeś zdanie z kontekstu Za to SSE -jak najbardziej tak (D3DX jest wspierane przez SSE) Pierwsze SSE to na pewno wspierają. SSE2 bodajże robi za standard. A nowsze cuda typu SSE4.1/4.2 nie mówiąc już o śmiesznym SSE4a? Z tego co mi wiadomo, nie ma specjalnego pożytku w grach...no chyba, że korzystamy z WARP. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |