Teraz jest 24 kwi 2024, 08:31

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 wrz 2011, 23:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, 20:08
Posty: 508
ASMODATH napisał(a):
Jeśli uda Ci się uzyskać 80FPS w górę


Tia.. kolejny co uważa, że jest róznica między 40FPS, a 85FPS dla normalnego człowieka. Następny co chce oszukać fizykę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 00:35 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2010, 23:25
Posty: 477
40 fps kampiac na minimalnych, gdy gra wycina 75% obiektow w twoim polu widzenia, to tak jakbys mial 10fps w walce co juz jest roznica.

Wystarczy ze cos blysnie, walnie, przejedzie obok ciebie i mozes sobie kiwnac, nie mowimy o realu tylko o zachowanu gry w okreslonych momentach.

_________________
Obrazek
Zapraszamy do Plutonu forum battlefield.pl !!! <- click


Ostatnio edytowano 21 wrz 2011, 00:40 przez ASMODATH, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 00:39 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2005, 20:16
Posty: 3937
Lokalizacja: Białystok
Krex napisał(a):
ASMODATH napisał(a):
Jeśli uda Ci się uzyskać 80FPS w górę


Tia.. kolejny co uważa, że jest róznica między 40FPS, a 85FPS dla normalnego człowieka. Następny co chce oszukać fizykę.

Nie wspominając o tym, że 95% osób ma odświeżanie w monitorze 60Hz, a 4% 75Hz :lol: szczególiki
ASMODATH napisał(a):
40 fps kampiac, gdy gra wycina 75% obiektow w twoim polu widzenia, to tak jakbys mial 10fps w walce co juz jest roznica.

Obrazek Ping ma w tym wypadku wielokrotnie większe znaczenie niż FPSy. Poza tym gra toczy się na serwerze, nie Twoim komputerze.

_________________
Obrazek

I'm as cold as the cold wind blows


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 00:43 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2010, 23:25
Posty: 477
Nie k@ serwer mi generuje obraz i wysyla na lapka... to nie live. To od sprzetu zalerzy czy to co na serwie zdazy ci sie pokazac wiec nie pieprzcie. Albo zagrajcie na laptopie za 1500 pln a dowiecie sie dlaczego nie da sie nic zabic.

Mowcie co chcecie, konfig ma znaczenie i ilosc klatek chocby dlatego, skoro gra obciaza lacze neta o wartosc stala na ok 20kb/s i przekazuje nam calkowity stan to tylko od naszej maszyny zalezy czy go caly zobaczymy

No chyba ze wy gracie na jakiejs neosradzie 1 kb/s to faktycznie mozecie to inaczej widziec. O pig oczywscie tez gra ogromna role, ale nie o to mi chodzilo. Gdyz serwer nie czeka na odpowiedz od klienta czy ten dostanie paczke danych tylko wali ile trzeba caly czas, dlatego to co piszecie nie ma sensu w odniesienu do tego o czym pisalem.

Nie dalo by sie grac , gdyby na ekranie obiekty zmienialy polozenie 5 - 10 razy w ciagu jedbej sek.

Wystarczy logicznie pomyslec ze irracjonalna byla by gra gdyby paczki z danymi stanu gry wysylane byly w interwale pingu czyli co 100 ms. Mysle ze teraz juz jazycie o co biega.

_________________
Obrazek
Zapraszamy do Plutonu forum battlefield.pl !!! <- click


Ostatnio edytowano 21 wrz 2011, 01:18 przez ASMODATH, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 00:48 
Offline

Dołączył(a): 8 maja 2010, 13:07
Posty: 78
ASMODATH napisał(a):
bądź co bądź mam na jednym adminkę (http://sniperbc2.frbb.net/), ale obecne zasady ograniczaja tam grę do strzałów na max 50m więc praktycznie przestałem tam grywać.

też mam admina na tym serwie i jedynym ograniczeniem jest zakaz kampienia , kampienie na sqdm jest bezsensowne

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 15:56 
Offline

Dołączył(a): 13 wrz 2011, 19:30
Posty: 33
Krex napisał(a):
ASMODATH napisał(a):
Jeśli uda Ci się uzyskać 80FPS w górę


Tia.. kolejny co uważa, że jest róznica między 40FPS, a 85FPS dla normalnego człowieka. Następny co chce oszukać fizykę.



No to chyba masz coś z oczami :roll: Jeśli u mnie jest poniżej 60 FPS juz widzę róznicę, mam komputer który na max detalach z dx11 wyciąga 35-45 FPS, jednak wyłączyłam AA do x1, tekstury na średnie, bez hbao. Teraz mam około 100 FPS, przy większej zadymie spadają do 80 i to dla mnie jest płynna gra, nie żadne 40 fPS

Tak btw, oglądaj sobie film ( 25 FPS) a graj w grę na 25 FPS, nie wiem jak Wy ale ja film widze płynniej, natomiast gra przy 25 to dlamnie pokaz slajdów.


ps.

słyszeliście o modzie SAMP go San Andreas ? tam żeby mieć skila, nie trzeba było mieć skilla...ani internetu 10mega, tylko komputer który był w stanie ogarnąc tę grę. Co potwierdza teze ASMODATH'a.

_________________
"to nie niebiańskie światło , to ogień z lufy chłopcze"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 17:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2011, 19:10
Posty: 83
Same Supermany widzę :shock:

Naukowo - częstotliwość wzroku ludzkiego jest zależna od człowieka jako takiego, ale i od jego wieku. W szczytowym etapie rozwoju oka, potrafi ono rozpoznać około 30 (max 35) FPS. KROPKA!

Większość monitorów obecnie stosowanych w naszych domach na częstotliwość odświeżania równą 60 FPS.

Standardowa kamera filmowa rejestruje 25 FPS.

Ja jestem około 30-tki, nie używam okularów i dla mnie różnica między ilością klatek 25 wzwyż jest nieodczuwalna. Oczywiście przy tak małej ilości FPS, po prostu muszą wystąpić chwilowe spadki, co owocuje odczuciem braku płynności w grze. Dlatego przyjmuje się, że częstotliwość 30-40 FPS jest wystarczająca do grania. A żeby nie było, że jako domorosły spec zacząłem się zajmować tym tematem przed godziną - ilością FPS i jego wpływem na grę zacząłem się interesować młócąc w Unreal Tournament 1, czyli jakiś czas temu 8).

Na odczuwanie dyskomfortu związanego z płynnością w grze mają wpływ także inne czynniki. Jest to np. niesprawny monitor lub sterownik, który nie wprowadza poprawnej synchronizacji między odświeżaniem ekranu, a generowaną klatką. Źle dobrane okulary (ponoć szkło z filtrem niektórym przeszkadza w graniu, ale to może być mit - do sprawdzenia).

Sytuacje sporne które występują w grze (czyli zgon kiedy już się schowaliśmy itp.) wynikają z pingu :!: Popatrzcie na to w ten sposób, jako gracz wykonujesz jakiś ruch, po jego wykonaniu leci on na serwer (przyjmijmy 100ms). Następnie jest on rozsyłany do innych graczy (następne 100 ms). Czyli każdy z grających widzi wszystko z opóźnieniem 200 ms, tylko z powodu spowalniania łącza internetowego. Postawcie się teraz w skórze programisty (którym notabene jestem), który ma napisać aplikację do gry sieciowej. Jak zgrabnie rozwiązać w tej sytuacji problem synchronizacji, który jest nie do obejścia? Gra musi stosować różne sztuczki, domysły, auto aimy i inne nieczyste zagrywki by dało się sensownie grać, trudno więc uniknąć kwiatków :cry:

Zupełnie innym tematem jest to, że gra oglądana na minimalnych detalach jest brzydsza, ale zawsze bardziej przejrzysta, co ułatwia grę. Często można na minimalnych zobaczyć za krzakiem snajpera, podczas gdy na max detalach go nie widać :roll:

Nie chcę żebyście odebrali tego posta jako wymądrzanie się, rozumiem, że subiektywne odczucia niektórych ludzi są jak placebo i tego zmienić się nie da. Starałem się tylko normalnym językiem opisać co o tej sprawie wiem. A trochę jednak wiem, jako że jestem programistą (choć obecnie niepraktykującym), a pracę inżynierską robiłem na temat grafiki 3D (generowania, obróbki, konwersji itd), podpierając się nawet o biologię, budowę oka i sposób postrzegania 3D. Peace.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 18:10 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2010, 23:25
Posty: 477
No to najwyższy czas się douczyć, i wbić do głowy na najbliższe 100 lat, że statyczne Xfps w filmie to co innego niż to samo X w grze, dlatego np: jeśli mamy tylko 2 obrazki biały i czarny i będziemy je wyświetlać na przemian w 30FPS to większość ludzi zauwazy że to są oddzielne obrazy, natomiast jesli będziemy wyświetlać je z 60FPS i więcej to zobaczymy SZARE tło.

Nie wspominam tu już o tym, że trzeba mieć jeszcze tą moc obliczeniową, aby nie było spadków z tych FPS. W bfbc2 nie ma szansy, żeby wyraźnie widzieć lot pocisku ze snajperki w 30 FPS. - jakoś coś tam leci ale czort wie czy trafiło, czy co się stało, to nie jest Wolf 3D - a piszesz tak, jakby był.

One way to demonstrate that the human eye can actually detect differences above 30FPS is to use a small program called FPS Compare (11KB) by Andreas Gustafsson (used here with his permission). To use it, simply extract and launch the FPSCompare.exe file. Make sure to read the instructions in the Readme.txt file, and note that this utility is still in beta form. You may need to force VSync to Off in your graphics card's control panel for it to work properly, but if it doesn't work properly for you, you can try the more basic version of it from here: FPS Compare (old) (106KB).
Download (skopiować do nowej karty (blokada przekierowania)): http://www.tweakguides.com/files/FPSCom ... 5_beta.zip
Najwyraxniejsze jest to na pierwej i drugiej scenie (powyginana elipsa i góry) - przełącza się klawiszami f1/f2.

Gdyby nie ten mały szczegół to bym się zgodził... no i oczywiście literatka:

http://www.tweakguides.com/Graphics_5.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate

Jak byłem mały i rodzice kupili pierwszy TV - CRT-ka to wogóle nie mogłem go ogladać, bo dostawałem epilepsji.

_________________
Obrazek
Zapraszamy do Plutonu forum battlefield.pl !!! <- click


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 18:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2011, 19:10
Posty: 83
ASMODATH napisał(a):
No to najwyższy czas się douczyć, i wbić do głowy na najbliższe 100 lat, że statyczne Xfps w filmie to co innego niż to samo X w grze, dlatego np: jeśli mamy tylko 2 obrazki biały i czarny i będziemy je wyświetlać na przemian w 30FPS to większość ludzi zauwazy że to są oddzielne obrazy, natomiast jesli będziemy wyświetlać je z 60FPS i więcej to zobaczymy SZARE tło.


Rozumiem, że masz na myśli przeplot, który nieco komplikuje sprawę omawianego tematu w kontekście filmu, ale raczej nie podważa tego co napisałem ;).

Natomiast odnoście programu który podałeś, trzeba sprostować pewną nieścisłość. Ty i Tobie podobni twierdzicie, że rozróżniacie częstotliwości 80 i nawet 100 FPS, a teraz sam próbujesz mi udowodnić, że wyświetlając dwa obrazy w 60 FPS ich nie odróżniasz :shock:
Spokojnie jednak, nie musisz wymyślać czegoś żeby swoją tezę obronić, dlatego, że ja z kolei uważam cały ten test z programem za kompletne nieporozumienie. Wiesz jak działa ludzkie oko w połączeniu z mózgiem?

Oko rejestruje światło w 30 - 35 FPS, co jednak robi dalej z tym mózg? Zauważyłeś pewnie, że jak patrzysz z bliska na rzecz poruszającą się bardzo szybko widzisz rozmycie. Np. pomachaj sobie bardzo szybko dłonią przed oczami. Jeśli się postarasz i będziesz machał z w miarę równą częstotliwością zobaczysz, że w pewnych "miejscach" dłoń jest wyraźna, a pomiędzy tymi miejscami są smugi (rozmycia). Właśnie to robi mózg, on przekazuje do Twojej świadomości dany obraz i nie pozwala mu stamtąd zniknąć, dopóki nie prześle kolejnego. Następnie nakłada oba obrazy "na siebie" szukając różnic, a jeśli takie znajdzie, stara się szukać dla nich usprawiedliwienia. Tworzą się w ten sposób w naszej świadomości takie przejścia, które widać jako smugi. Dobrym przykładem jest tutaj tradycyjna taśma filmowa, która pomiędzy klatkami animacji zawiera czarne odstępy, ale przecież ich nie widać oglądając film.

A tak na marginesie, czy wiesz że zwykła "żarówka energooszczędna" gaśnie całkowicie w częstotliwości prądu czyli 50 Hz. Jeśli jesteś w stanie rozróżnić 50 FPS powinieneś więc wyraźnie widzieć mruganie takiej świetlówki. Dyskoteka całą noc.

Dodałeś coś do posta: przykro mi że masz epilepsję :(, ale jakby na to nie patrzeć to jest pewne zaburzenie. Mogę się więc zgodzić, że tobie lepiej służą wyższe częstotliwości, jednak nie każdy ma tą przypadłość, prawda?

A co do spadku FPS, to przecież pisałem o tym wyżej ;). A siedząc w krzakach i waląc ze snajperki raczej spadku nie powinieneś mieć ;). A ja tam widzę gdzie trafiło i mogę nanieść poprawkę i w 25 FPS :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 19:13 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2010, 23:25
Posty: 477
I właśnie posiadanie w grze 25 FPS, oznacza tyle, jesli coś zacznie się dziać i przymulać to już nie będziesz mieć tych 25 tylko 1 FPS. Więc najbezpieczniej jest mieć conajmniej 80, bo mało prawdopodobne, że zejdzie wtedy do mniej niż 15 klatek.

Jeśli mamy np: 32 graczy i kazdy z nich wykona w jednej sekundzie 2 akcje w innym czasie trwania tej sekundy, to mając 30 FPS, nie zobaczysz połowy tego co się działo, a przynajmniej się to nie wyświetli, lub wyświetli już po akcji.

_________________
Obrazek
Zapraszamy do Plutonu forum battlefield.pl !!! <- click


Ostatnio edytowano 21 wrz 2011, 19:30 przez ASMODATH, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 19:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2011, 19:10
Posty: 83
ASMODATH napisał(a):
I właśnie posiadanie w grze 25 FPS, oznacza tyle, jesli coś zacznie się dziać i przymulać to już nie będziesz mieć tych 25 tylko 1 FPS. Więc najbezpieczniej jest mieć conajmniej 80, bo mało prawdopodobne, że zejdzie wtedy do mniej niż 15 klatek.

Właśnie to napisałem wyżej:
Cytuj:
Oczywiście przy tak małej ilości FPS, po prostu muszą wystąpić chwilowe spadki, co owocuje odczuciem braku płynności w grze.

Chyba po prostu temat zszedł aż do offtopu i teraz wszystko się pomieszało :omg:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2009, 17:45
Posty: 585
Lokalizacja: 52.211975N ,21.020908E
No jak nie patrzeć offtop. Ale akurat różnicę 40 a 80 fps JA mogę zaobserwować gołym okiem(nie wiem czy epilepsja ma coś z tym wspólnego). Tak nawiasem w sytuacjach ekstremalnych(prawdopodobnie dzięki adrenalinie) człowiek jest wstanie odczytać znacznie większe częstotliwości obrazu.
Proponuję zakończyć offtop albo założyć temat o fpsach i oku :wink:

_________________
United Legions


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 19:48 
Offline

Dołączył(a): 13 lis 2010, 23:25
Posty: 477
@Diter Skoro jesteś taki dobry z "biologii", to wytłumacz mi jedną prosta prawę, z kąd masz taką pewność, że oko "rejestruje" w tych samych odstepach czasu obraz, czyli wedłóg ciebie 1000 / 30 = 33.3 ms. ?
Moim zdaniem jest to zależne od wielu czynników i raz się odświeza czlowiekowi kilka razy co 15, a zaraz potem co 60ms więc im więcej klatek tym większa szansa na zobaczenie czegoś. Łeb też się męczy i ma zwiechy. Przy 30 klatkach naprawdę można się czasami porzygać... wiem o czym mówię.

_________________
Obrazek
Zapraszamy do Plutonu forum battlefield.pl !!! <- click


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 20:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2011, 19:10
Posty: 83
Jak dla mnie temat jest ciekawy, ale może faktycznie lepiej zakończyć offtop ;).
@Grievous94 - to o tej adrenalinie jest ciekawe, nie wiem czy możliwe, ale ciekawe, gdzie to znalazłeś - podeślij na priv, obczaję.
@ASMODATH - lol, nie jestem dobry z biologii. Pewnych rzeczy kiedyś szukałem w sieci, bo musiałem i coś z tego zostało. Nie mam pewności, że oko rejestruje ze stałą częstotliwością, bo ja tych teorii nie wymyślałem :). Faktem jest przykład z jarzeniówkami - mrugają z "50 FPS", używamy ich wszyscy, a nikt z tego powodu nie rzyga :). Dajmy już temu siana i grajmy :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2011, 22:39 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2005, 20:16
Posty: 3937
Lokalizacja: Białystok
Ktoś kiedyś na tej stronce podawał tego linka: http://www.boallen.com/fps-compare.html

Chyba każdy z was zgodzi się, że widać różnicę między 30 fps a 60 fps (bo inaczej całe to śmianie się z konsolowców z ich 720p i 30fps nie miało by sensu :mrgreen: ). Jednakże mówienie "musisz mieć conajmniej 80fps" to już głupota, bo a) ułamek(promil?) osób gra z odświeżaniem monitora 80hz lub wyższym b) różnicy między ~60fps a 80fps to już raczej na pewno nie widać

_________________
Obrazek

I'm as cold as the cold wind blows


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL