Battlefield.pl
http://forum.battlefield.pl/

Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3
http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?f=152&t=41223
Strona 1 z 1

Autor:  fido2801 [ 8 sty 2012, 17:48 ]
Tytuł:  Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3

Ostatnio postanowiłem włączyć opóźniony antyaliasing na MSAAx2 żeby poprawić jakość tekstur drugiego planu i od tego czasu co jakiś czas grafika zmienia się na taką jakby kreskówkową.
Tutaj jest kilka przykładów:

Obrazek

Obrazek

A tu dla porównania normalna grafika i ta kreskówkowa właśnie:

Obrazek Obrazek


Mam ustawiony czat na pojawiający się gdy ktoś napisze i mam wrażenie (co zresztą widać na screenach), że kreski pojawiają się wtedy gdy wyświetla się czat. Trwa to kilka sekund, po czym grafika wraca do normalnej. Sterowniki najnowsze, system aktualny, nic się nie przegrzewa (temp. CPU i GPU maksymalnie 55 stopni podczas grania).
Mój sprzęt:
Intel i5 2500K nie kręcony
GeForce GTX 560 Ti 1GB OC
Płyta ASRock P67 PRO3 B3
Zasiłka OCZ StealthXstream2 600W
System Win7 SP1 64-bit

Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym?

PS: Wybaczcie wysoką rozdzielczość zdjęć. Mam nadzieje, że mimo to będziecie cierpliwi i obejrzycie :wink:

Autor:  Mofixil [ 8 sty 2012, 18:13 ]
Tytuł:  Re: Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3

fido2801 napisał(a):
Ostatnio postanowiłem włączyć opóźniony antyaliasing na MSAAx2 żeby poprawić jakość tekstur drugiego planu

Nie mam pojęcia co AntiAliasing ma do jakości odległych tekstur, od tego przeca jest filtr anizotropowy.
I to właśnie jest ten bajzel przez AA, przy krawędziach go szlag trafia i mamy takie jajca.

Autor:  fido2801 [ 8 sty 2012, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3

Mofixil napisał(a):
fido2801 napisał(a):
Ostatnio postanowiłem włączyć opóźniony antyaliasing na MSAAx2 żeby poprawić jakość tekstur drugiego planu

Nie mam pojęcia co AntiAliasing ma do jakości odległych tekstur, od tego przeca jest filtr anizotropowy.
I to właśnie jest ten bajzel przez AA, przy krawędziach go szlag trafia i mamy takie jajca.

Filtrowanie anizotropowe poprawia tylko jakość samych tekstur. Może źle się wyraziłem, ale chodzi mi właśnie o te krawędzie odległych obiektów. Na przykład drzewa czy budynki stojące gdzieś dalej są mniej wyraźne (rozpikselizowane krawędzie) niż po włączeniu tego MSAAx2 gdzie wszystko wygląda idealnie (nie licząc tych kresek kiedy się pojawiają).
Czyli to nie jest tylko mój problem? Tak po prostu jest?

Autor:  Mofixil [ 8 sty 2012, 18:24 ]
Tytuł:  Re: Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3

Wszyscy wiemy jak jest z tym BF3 i polecam zostać jednak na rozpikselowanych krawędziach aniżeli dobijać GPU, zawszę kilka FPS więcej a to się liczy bardziej niż doznania audiowizualne.

Autor:  fido2801 [ 8 sty 2012, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3

Szkoda bo drzewka wyglądały wreszcie jak trzeba, a spadek FPS nieznaczny i wciąż powyżej 40/50 wyciągałem. Ale obejdę się bez tego :wink:
Tematu radziłbym nie zamykać. Może ktoś będzie miał podobny problem i się podczepi tutaj.

Autor:  hamsterOne [ 10 sty 2012, 12:35 ]
Tytuł:  Re: Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3

Mam ten sam problem na Gulf of Oman. Pojawia się jak włączam widok na zewnętrzny z myśliwca. Na razie nie wiem co na to poradzić.

Autor:  fido2801 [ 10 sty 2012, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3

A masz włączony opóźniony antyaliasing? U mnie ten problem występuje tylko kiedy jest włączony. Jak masz ustawione resztę rzeczy?

Mnie się wydaję, że to jakiś konflikt pomiędzy parametrami w ustawieniach high, a tym antyaliasingiem, który domyślnie włącza się dopiero przy ustawieniach ultra. Musiałbym dokładniej sprawdzić.

Autor:  hamsterOne [ 10 sty 2012, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Dziwna, kreskówkowa grafika w BF3

Nie pamiętam dokładnie chyba wyłączony, Sprawdzę ustawienia i odpowiem, ale niestety najpewniej jutro albo pojutrze, bo zalatany jestem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/