Teraz jest 26 lut 2025, 19:21

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sty 2012, 17:48 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2011, 00:40
Posty: 195
Ostatnio postanowiłem włączyć opóźniony antyaliasing na MSAAx2 żeby poprawić jakość tekstur drugiego planu i od tego czasu co jakiś czas grafika zmienia się na taką jakby kreskówkową.
Tutaj jest kilka przykładów:

Obrazek

Obrazek

A tu dla porównania normalna grafika i ta kreskówkowa właśnie:

Obrazek Obrazek


Mam ustawiony czat na pojawiający się gdy ktoś napisze i mam wrażenie (co zresztą widać na screenach), że kreski pojawiają się wtedy gdy wyświetla się czat. Trwa to kilka sekund, po czym grafika wraca do normalnej. Sterowniki najnowsze, system aktualny, nic się nie przegrzewa (temp. CPU i GPU maksymalnie 55 stopni podczas grania).
Mój sprzęt:
Intel i5 2500K nie kręcony
GeForce GTX 560 Ti 1GB OC
Płyta ASRock P67 PRO3 B3
Zasiłka OCZ StealthXstream2 600W
System Win7 SP1 64-bit

Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym?

PS: Wybaczcie wysoką rozdzielczość zdjęć. Mam nadzieje, że mimo to będziecie cierpliwi i obejrzycie :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, 18:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
fido2801 napisał(a):
Ostatnio postanowiłem włączyć opóźniony antyaliasing na MSAAx2 żeby poprawić jakość tekstur drugiego planu

Nie mam pojęcia co AntiAliasing ma do jakości odległych tekstur, od tego przeca jest filtr anizotropowy.
I to właśnie jest ten bajzel przez AA, przy krawędziach go szlag trafia i mamy takie jajca.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, 18:19 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2011, 00:40
Posty: 195
Mofixil napisał(a):
fido2801 napisał(a):
Ostatnio postanowiłem włączyć opóźniony antyaliasing na MSAAx2 żeby poprawić jakość tekstur drugiego planu

Nie mam pojęcia co AntiAliasing ma do jakości odległych tekstur, od tego przeca jest filtr anizotropowy.
I to właśnie jest ten bajzel przez AA, przy krawędziach go szlag trafia i mamy takie jajca.

Filtrowanie anizotropowe poprawia tylko jakość samych tekstur. Może źle się wyraziłem, ale chodzi mi właśnie o te krawędzie odległych obiektów. Na przykład drzewa czy budynki stojące gdzieś dalej są mniej wyraźne (rozpikselizowane krawędzie) niż po włączeniu tego MSAAx2 gdzie wszystko wygląda idealnie (nie licząc tych kresek kiedy się pojawiają).
Czyli to nie jest tylko mój problem? Tak po prostu jest?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, 18:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
Wszyscy wiemy jak jest z tym BF3 i polecam zostać jednak na rozpikselowanych krawędziach aniżeli dobijać GPU, zawszę kilka FPS więcej a to się liczy bardziej niż doznania audiowizualne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2012, 22:31 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2011, 00:40
Posty: 195
Szkoda bo drzewka wyglądały wreszcie jak trzeba, a spadek FPS nieznaczny i wciąż powyżej 40/50 wyciągałem. Ale obejdę się bez tego :wink:
Tematu radziłbym nie zamykać. Może ktoś będzie miał podobny problem i się podczepi tutaj.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2012, 12:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2011, 09:17
Posty: 260
Mam ten sam problem na Gulf of Oman. Pojawia się jak włączam widok na zewnętrzny z myśliwca. Na razie nie wiem co na to poradzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2012, 12:45 
Offline

Dołączył(a): 6 gru 2011, 00:40
Posty: 195
A masz włączony opóźniony antyaliasing? U mnie ten problem występuje tylko kiedy jest włączony. Jak masz ustawione resztę rzeczy?

Mnie się wydaję, że to jakiś konflikt pomiędzy parametrami w ustawieniach high, a tym antyaliasingiem, który domyślnie włącza się dopiero przy ustawieniach ultra. Musiałbym dokładniej sprawdzić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2012, 12:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2011, 09:17
Posty: 260
Nie pamiętam dokładnie chyba wyłączony, Sprawdzę ustawienia i odpowiem, ale niestety najpewniej jutro albo pojutrze, bo zalatany jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL