Teraz jest 19 kwi 2024, 21:32

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 307 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 paź 2013, 20:04 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, 21:27
Posty: 2385
Lokalizacja: Pyrlandia
Skoro nie rozumiesz odpowiedzi to myśle że nie ma sensu z tobą dyskutować. Prościej się da tego wytłumaczyć.

Mofixil napisał(a):
Od jakiegoś czasu jakiekolwiek słowa krytyki wobec czegokolwiek, szczególnie stworzone przez moją osobę, są piętnowane, hejtowane i wyszydzane. To nie ja tu jestem be gimbo hejterem, to wy tu ciągniecie circlejerk wzajemnej adoracji.


Głoszenie głupoty i kretyńskich bredni NIE JEST krytyką. Następny twój post zawierający hejt i teorie z d... gimbusa wzięte będą kasowane a ty będziesz ukarany za spam. Pamiętaj, tutaj nie ma demokracji i tutaj nie popieramy głupoty.

_________________
Nie pomagam przez PW. Od tego jest forum.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 10:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2013, 09:17
Posty: 22
Właśnie się zastanawiam co ta technologia Mantle zmieni? Czy będzie miała aż tak duży wpływ na gry? Czy będzie tylko kolejną wydmuszką (zbędnym bajerem) typu TressFX? Nie powiem, bo celują wysoko chcąc wyprzeć DirectX.

Osobiście wymieniam teraz grafikę i stoję w rozkroku między GTX 770 a R9 280X. Karty są zbliżone wydajnościowo (2% przewagi na korzyść Nvidii) ale cenowo się różnią tzn. będą się różnić jeżeli polskie sklepy będą sprzedawać 280X po sugerowanej cenie 1150 zł (GTX 770 ~ 1400zł). No i jeszcze ta wielka niewiadoma w postaci Mantle...ehhh. Co byście poradzili?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 10:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
FOXU napisał(a):
Właśnie się zastanawiam co ta technologia Mantle zmieni? Czy będzie miała aż tak duży wpływ na gry? Czy będzie tylko kolejną wydmuszką (zbędnym bajerem) typu TressFX? Nie powiem, bo celują wysoko chcąc wyprzeć DirectX.

+1
FOXU napisał(a):
Osobiście wymieniam teraz grafikę i stoję w rozkroku między GTX 770 a R9 280X. Karty są zbliżone wydajnościowo (2% przewagi na korzyść Nvidii) ale cenowo się różnią tzn. będą się różnić jeżeli polskie sklepy będą sprzedawać 280X po sugerowanej cenie 1150 zł (GTX 770 ~ 1400zł). No i jeszcze ta wielka niewiadoma w postaci Mantle...ehhh. Co byście poradzili?

Czysto ekonomicznie patrząc, 2% nie są warte prawie 300zł. Nie zmienia to faktu że jestem dumnym posiadaczem GTX770 i nie mam tej karcie nic do zarzucenia, dostałem to, za co zapłaciłem. Przy R9 trzeba będzie poczekać na tony benchmarków. Aktualnie to jest wybór między tańszym kotem w worku a droższym, sprawdzonym produktem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 12:36 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2010, 17:25
Posty: 61
FOXU napisał(a):
Osobiście wymieniam teraz grafikę i stoję w rozkroku między GTX 770 a R9 280X. Karty są zbliżone wydajnościowo (2% przewagi na korzyść Nvidii) ale cenowo się różnią tzn. będą się różnić jeżeli polskie sklepy będą sprzedawać 280X po sugerowanej cenie 1150 zł (GTX 770 ~ 1400zł). No i jeszcze ta wielka niewiadoma w postaci Mantle...ehhh. Co byście poradzili?


Z tych testów jasno wynika, że Radeon w grach ma albo przewagę nad Geforcem albo stoi z nim na równi:
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/radeon-r7-260x-r9-270x-r9-280x-test.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 13:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2010, 21:26
Posty: 358
Lokalizacja: Białystok
Mofixil napisał(a):
Pierw trzeba naumić się nowego API a później rozpowszechnić je na tyle by wygryzło konkurencje, problem jest taki że nauka wiąże się z popełnianiem błędów a wprowadzenie czegoś nowego... Doskonale wiemy że gatunek ludzki zmiany trudno znosi.
Największy problem portowania na obecnej generacji to PPC na x86, teraz konsolki to hermetyczne pececiki z bardzo magicznym zamkniętym API i fikuśnym systemem.

Tu masz rację że przewagą konsol jest jednolita konstrukcja której programiści uczą się wykorzystywać z czasem. Doskonałym tego przykładem jest GTA V, gra która jak niektórzy twierdzą wyciska wszystkie możliwości obecnie panujących konsol.

Obie nextgenowe konsole będą zbudowane w całości na AMD, tu nie będzie konkurencji, i po to będzie MANTLE, by gry konsolowe przenieść jak najprościej na PC. A jeśli gry nie będą wymagały DirectX to do grania nie będzie potrzeba Windy, możliwe że będziemy grać w BFa na SteamOS, lub OriginOS :wink:

Osobiście nie jestem za AMD czy nVidią. Trzeba kibicować obu firmom bo zdrowa konkurencja wychodzi tylko na dobre klientom i nie mogę się doczekać kiedy w końcu AMD dokopie Intelowi, raz na jakiś czas by mu się należało.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 14:30 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, 21:27
Posty: 2385
Lokalizacja: Pyrlandia
FOXU napisał(a):
Właśnie się zastanawiam co ta technologia Mantle zmieni? Czy będzie miała aż tak duży wpływ na gry? Czy będzie tylko kolejną wydmuszką (zbędnym bajerem) typu TressFX? Nie powiem, bo celują wysoko chcąc wyprzeć DirectX.

Osobiście wymieniam teraz grafikę i stoję w rozkroku między GTX 770 a R9 280X. Karty są zbliżone wydajnościowo (2% przewagi na korzyść Nvidii) ale cenowo się różnią tzn. będą się różnić jeżeli polskie sklepy będą sprzedawać 280X po sugerowanej cenie 1150 zł (GTX 770 ~ 1400zł). No i jeszcze ta wielka niewiadoma w postaci Mantle...ehhh. Co byście poradzili?


Wszystkie Radeony z serii 7XXX oraz Radeony R7 i R9 z silnikami GCN obsługuje sprzętowo DirectX 11.2 a Nvidia jeszcze nie ma takich kart. No i cena.

http://www.agito.pl/karta-graficzna-gig ... 88864.html

http://www.agito.pl/karta-graficzna-asu ... 88509.html

http://www.agito.pl/karta-graficzna-sap ... 88643.html

Z czego dwie pierwsze są fabrycznie podkręcone. Zobaczymy co to Mantle poradzi ale wyniki mówią same za siebie.

Fomas napisał(a):
Osobiście nie jestem za AMD czy nVidią. Trzeba kibicować obu firmom bo zdrowa konkurencja wychodzi tylko na dobre klientom i nie mogę się doczekać kiedy w końcu AMD dokopie Intelowi, raz na jakiś czas by mu się należało.


Święte słowa.

_________________
Nie pomagam przez PW. Od tego jest forum.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 14:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2013, 09:17
Posty: 22
Dzięki Krecik za ten link. Jakoś przeoczyłem te testy. Czyli wychodzi na to, że 280X jest bardziej opłacalny :) a same Mantle API będzie otwarte czyli także Nvidia będzie mogł z niego korzystać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 14:33 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, 21:27
Posty: 2385
Lokalizacja: Pyrlandia
Mantle to rozwiązanie autorskie AMD i nie będzie udostępnione konkurencji.

To z mojej karty MSI R9 280X Gaming OC

Obrazek

_________________
Nie pomagam przez PW. Od tego jest forum.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 14:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 paź 2013, 09:17
Posty: 22
Sokar44 napisał(a):
Mantle to rozwiązanie autorskie AMD i nie będzie udostępnione konkurencji.


Serio? To lipa. Czyli dziennikarze z TechSpot się pomylili, bo jak mówią:

„We've been told at the GPU14 Tech Day Event that the Mantle API is open, so theoretically Nvidia could purpose the technology in their GPUs.”

źródło

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 15:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
FOXU napisał(a):
Serio? To lipa. Czyli dziennikarze z TechSpot się pomylili, bo jak mówią:

„We've been told at the GPU14 Tech Day Event that the Mantle API is open, so theoretically Nvidia could purpose the technology in their GPUs.”

źródło

Nvidia nie dostanie Mantle od AMD ale nie widzę problemu w stworzeniu własnego odpowiednika, o ile jeszcze go nie mają...
btw, Sokar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
770>280X
Najciekawszy z tego jest wynik trzeciego testu.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 paź 2013, 15:31 przez Mofixil, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 15:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2007, 13:12
Posty: 826
Lokalizacja: Poznań
Mofixil napisał(a):
Nvidia nie dostanie Mantle od AMD ale nie widzę problemu w stworzeniu własnego odpowiednika, o ile jeszcze go nie mają...


Oby się nie skończyło na tym że tak jak np. konsolowe pionki teraz patrzą jakie exclusivy mogą sobie kupić pod swoje ps3/xboxa to żeby pctowcy nie mieli takich dylematów z grami jak amd/nvidia zacznie płacić producentą za tworzenie gier pod określone api...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 15:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2010, 21:26
Posty: 358
Lokalizacja: Białystok
Mofixil napisał(a):
Nvidia nie dostanie Mantle od AMD ale nie widzę problemu w stworzeniu własnego odpowiednika, o ile jeszcze go nie mają...

Prędzej zajmują się robieniem swojej konsolki http://pclab.pl/news53856.html

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 15:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
Fomas napisał(a):
Mofixil napisał(a):
Nvidia nie dostanie Mantle od AMD ale nie widzę problemu w stworzeniu własnego odpowiednika, o ile jeszcze go nie mają...

Prędzej zajmują się robieniem swojej konsolki http://pclab.pl/news53856.html

Shield to tam dupa nie konsola, to maszynka do streamowania z PC, bajer i nic więcej. Pograć to na tym można tylko w candycrusha z GooglePlay. Ciekawiej będzie ze SteamBoxem.


szakal0x napisał(a):
Oby się nie skończyło na tym że tak jak np. konsolowe pionki teraz patrzą jakie exclusivy mogą sobie kupić pod swoje ps3/xboxa to żeby pctowcy nie mieli takich dylematów z grami jak amd/nvidia zacznie płacić producentą za tworzenie gier pod określone api...

Skończy się na tym że klienci AMD będą mieli dylemat czy odpalić to po bożemu na DX czy bawić się z magicznym Mantle.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 17:10 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, 21:27
Posty: 2385
Lokalizacja: Pyrlandia
Mofixil, twoje testy wyglądają fajnie ale poczekam na finalne wydanie sterowników do Radeonów R7/R9 i wtedy wyniki moga być inne.

_________________
Nie pomagam przez PW. Od tego jest forum.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2013, 20:57 
Offline

Dołączył(a): 29 wrz 2013, 16:42
Posty: 13
Sorry, to jeszcze raz ja. Sprzęt mi się trochę zmienił. :P

System:
Windows 8 Pro 32-bit (podobno nie będzie problemu, bo full wersja będzie śmigać na 32 bitowym systemie, a procek mam przystosowany do 64bit)

Procesor:
AMD Athlon II X2 255 Processor

RAM:
8 GB Ram

Karta graficzna:
Seria ATI Radeon HD 5700

Dalej chodzi o BF 4 i BF 3 co będzie lepiej chodzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 307 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL