Heja,
jak wiadomo dużo graczy ma problemy z BF4 nawet przy dość wydajnych komputerach. Głównie rozchodzi się o dropy, trochę pobuszowałem w internecie i okazuje się że jest na to całkiem niezły fix. Potwierdzone na 2 komputerach - Lenovo Y580 (tutaj dropy występują, ale teraz tylko sporadycznie - głównie spowodowane średnio wydajnym dwujajowym procesorem) i całkiem niezły skok wydajności na leciwym już C2Q Q6600, gdzie dropy wyeliminowałem całkowicie. Fix głównie przeznaczony dla użytkowników Windows 7. Nie wiem czy to działa na Windows 8/8.1.
Zaznaczam z góry, że nie odpowiadam za żadne szkody spowodowane ów fixem.
Do rzeczy:
1. Czego potrzebujemy?Potrzebujemy przede wszystkim procesor który ma co najmniej 2 rdzenie i co najmniej 4 wątki, niestety nie działa to na dwu-jajowych procesorach z jednym wątkiem na rdzeń.
2. Na czym polega problem?Problem nagłych obciążeń CPU okazuje się być po części winą BF4 jak i samego systemu operacyjnego Windows. Microsoft wprowadził coś co nazywa się Core Parking, mniej więcej chodzi o to że "ogranicza taktowanie rdzenia podczas jego działania kiedy ten nie jest potrzebny", niestety niezbyt nadąża z przywracaniem taktowania i stąd nasze dropy. Musimy po prostu "Wyłączyć ograniczenie rdzenia podczas jego bezczynności"
3. Do dzieła!-Dostajemy się do edytora rejestru, czyli uruchom i wklepujemy regedit
-Spoglądamy na opcje przy pasku, szukamy Edycja (rozwijamy), a następnie dajemy opcje "Znajdź"
-Pojawia nam się nowe okienko, tu wklepujemy magiczny klucz! 0cc5b647-c1df-4637-891a-dec35c318583 i klikamy "znajdź następny"
-Teraz powinno nam się pojawić kilka wartości, szukamy wartości "ValueMax" - jej wartość powinna wynosić 64 i "ValueMin"
-Klikamy modyfikuj i zmieniamy wartości tak , aby w obu było po 0.
-Na tym nie koniec! Wracamy do opcji znajdź i klikamy "Znajdź następny" - znowu powinny nam wyskoczyć wartości "ValueMax" i "ValueMin" z wartościami prawdopodobnie 64 dla Max i 0 dla Min. Edytujemy by odpowiednio miały po zero.
-Powyższą czynność powtarzamy, aż przestaną nam się pokazywać w.w. elementy, które mają wartość inną niż zero.
-Po całej operacji resetujemy komputer i odpalamy BF'a ciesząc się lepszą wydajnościąJaki efekt był u mnie (w obu przypadkach na LOW):
Lenovo Y580 i5-3210M, 4GB RAM, GeForce GTX660M
Fpsy przed : około 32 z dość częstymi dropami do jednego
Fpsy po : około 40 ze sporadycznymi dropami do 20
PC C2Q Q6600 2.4GHz@3.6GHz, 3GB ram, Gigabyte GeForce GTX 460 SOC
Fpsy przed: około 40 z dropami do 20
Fpsy po: około 40-50 bez dropów
Patent ściągnięty z forum cakewalk.
Co by nie być gołosłownym, tutaj filmik z youtuba. Wystarczy spojrzeć na wykresy.
http://www.youtube.com/watch?v=ulm-PeZxi0YEdit: Dodałem screeny, mam nadzieje że wszystko jest jasne
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit2: Reupload Screen'ów z pomocą @Mofixil