Teraz jest 19 mar 2024, 08:07

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lis 2014, 15:08 
Offline

Dołączył(a): 2 cze 2013, 12:19
Posty: 13
Witam!
W Battlefield 3 mam przegrane już ponad 120h i po ludzku mi się nudzi. Patrząc na ceny BF4 w sklepach ( 54zł za pudełko z 3kropki) pomyślałem że warto by było zainwestować w tą grę. Tym bardziej że miną już rok od premiery i z tego co słyszę to poprawiono błędy. Mam więc następujące pytania:

1. Czy rzeczywiście już nie jest tak jak zaraz po premierze? Czy poziom "stabilności" gry jak i serwerów jest choć podobny do BF 3?
2. Co z serwerami? Gra ktoś jeszcze w to w ogóle? Słyszałem że na Battelogu wieje nudą, i jest tylko parę serwerów, reszta 0/64 lub gdzieś w Honolulu i pingi wysokie.
3. Co z mapami? Nie planuje kupować premium, więc zostaje tylko podstawka. Czy mapy są choć tak dobre jak w BF 3? ( dobre pod multi, czy po prostu chała, kiła i mogiła?)
4. Co jest lepsze od BF 3, a co gorsze?
Z góry dziękuje za odpowiedzi:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2014, 15:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2007, 18:14
Posty: 826
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ad1. To co jest teraz, a to co było po premierze, to nie porównując niebo a ziemia.
Teraz (a w zasadzie od września) BF4 jest jako-tako grywalny (piszę jako-tako, bo nadaj jest sporo frustrujących rzeczy), wcześniej to była męka.
Poziom, jak to określasz "stabilności" gry jest podobny do BF3, choć raz na kilkanaście, kilkadziesiąt gier zdarza się błąd, że "coś poszło nie tak".

Ad2. Serwerów jest cała masa, "co ja mówię - rzesza!" (pozdro dla kumatych :wink: ), do wyboru do koloru; małe duże, podboje, gorączki, co się chce. Pingi w Polsce ok 30ms, niemieckie ok 40-60ms, UK, Francja ok 60-80ms.

Ad3. Mapki są ok. W zasadzie te z podstawki są najlepsze + może z dodatku Dragon's Teeth. Second Assault - no jak cię mogę, podobnie China Rising.
Naval Strike, w moim odczuciu bardzo słabe.

Ad4. BF4 jest lepsze pod względem zróżnicowania broni i nie dlatego, że jest ich więcej, tylko można je fajnie dopasować do trybu jaki się gra, a w szczególności mapki. Jest też więcej gadżetów, dodatków do broni i innych mniej przydatnych dupereli.
BF3 ma nadal lepsze kodowanie sieciowe.

_________________
Obrazek
Bored with video games? Try HFT instead
.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2014, 17:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
Wierzbin napisał(a):
BF3 ma nadal lepsze kodowanie sieciowe.

Oba mają netcode jak gówno <3

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2014, 15:45 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2012, 02:56
Posty: 133
Już nie narzekaj na netcode-jest ok i tu i tu.Prędzej sprzęt nie wyrabia.
Gra dział poprawnie i warto kupić po obecnej cenie.Pies gonił to premium.Dla kilku dupereli,moim zdanie nie warto,chyba że trafisz bardzo atrakcyjną cenę.Na podstawce gra bardzo dużo ludzi,nie ma większego problemu by gdzieś się zaczepić.
Co mnie wnerwia,to niemieckie serwery z których można szybko polecieć za nic albo za to że jesteś z Polski http://scr.hu/3ho7/tgmf0 więc to jest problem.

Ogólnie warto mieć i jak masz odpowiedni komputer,nie będziesz się nudził.Znajdziesz jakiś normalny serwer albo wbijesz do jakiegoś klanu i będziesz grał.
Ci co teraz kupują grę,maja przynajmniej pewność.że będzie działać a nie to co przez kilka miesięcy było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2014, 16:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
krolo76 napisał(a):
Już nie narzekaj na netcode-jest ok i tu i tu.Prędzej sprzęt nie wyrabia.

Mój GTX970 i 5ms frametime na CPU i GPU czują się urażone.
Problem jest taki że <30Hz to wciąż żałość, mimo wszystko muszę przyznać że od dnia premiery BF4 zmienił się ze stanu "absolutne gówno, nie warte pieniędzy nawet gdyby dopłacali" na "średnie wykonanie, wziąć na promocji".
Propsy dla DICE LA, pal w rzyć małpom z DICE SE.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2014, 16:54 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2012, 02:56
Posty: 133
Karta dobra ale są mocniejsze.
A te 5m/s-co miałeś na myśli-czas reakcji monitora?
W mnie klatek jak u Chucka Norrisa więc nie ma co narzekać no chyba ze na te celowniki,bo znowu wyglądają jak by 4 letni dzieciak markerem bliny zamiast malutkich kropek postawił :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2014, 18:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2007, 13:12
Posty: 826
Lokalizacja: Poznań
Co ma sprzęt do netcode.... xd
A 30hz starczy, musiało by po prostu dobrze działać a tu kuleje, pociski są źle rejestrowane, dmg się kumuluje, pełno błędów większych lub mniejszych dalej występuje, chociaż jest i tak o wiele lepiej niż rok temu. Ale do poziomu bf3 jeszcze brakuje imo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2014, 18:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
szakal0x napisał(a):
Co ma sprzęt do netcode.... xd
A 30hz starczy, musiało by po prostu dobrze działać a tu kuleje, pociski są źle rejestrowane, dmg się kumuluje, pełno błędów większych lub mniejszych dalej występuje, chociaż jest i tak o wiele lepiej niż rok temu. Ale do poziomu bf3 jeszcze brakuje imo.

W dużo prostszych grach (CS, Insurgency) 66Hz nie jest wystarczające i trafiają się gigantyczne bullshit momenty (oczywiście jeśli się nie jest casualem który uważa że 720p@30fps to szczyt jakości), dlatego każda profesjonalna gra jest rozgrywana na highendowym serwerze który ciśnie stałe 128Hz.
btw.
Netcode w BF3 też ssał i ludzie na niego płakali po premierze, ale genialne DICE wykorzystuje REVERSE PATCHING który tłumaczyłem już wiele razy.
krolo76 napisał(a):
Karta dobra ale są mocniejsze.

Ta, 970 w SLI od 2 do 4, GTX980 i nadciągający Titan II...
krolo76 napisał(a):
A te 5m/s-co miałeś na myśli-czas reakcji monitora?

Obrazek
krolo76 napisał(a):
W mnie klatek jak u Chucka Norrisa więc nie ma co narzekać no chyba ze na te celowniki,bo znowu wyglądają jak by 4 letni dzieciak markerem bliny zamiast malutkich kropek postawił :lol:

UI dla ludzi z kataraktami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2014, 20:23 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2012, 02:56
Posty: 133
Nie kumam tego wykresu.

Masz karty w SLi? To nie za bardzo.
Nie będę chwalił się co ja mam wsadzone,powiem tylko że na 120hZ monitorze bez problemu osiągam 120 fps na włączonej synchronizacji-innego wyjścia nie ma a bez tego to i 200 często zdarza się na liczniku zobaczyć.

Arma 3 spokojnie leci więc taki bf to jak spluniecie.
Na moje ślepio netcode jest ok. ale za to można by się doszukać kilka innych byków ale to pikuś i smiech tylko czasem a nie płacz jak było jeszcze nie dawno.W końcu po prawie roku gra stała się grywalna,więc nie marudźmy panowie.A jak nie pasi to zawiesić na kolek jak ja zrobiłem przez ostatnie miesiące.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2014, 21:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
krolo76 napisał(a):
Nie kumam tego wykresu.

frametime=1000ms/FPS
FPS=1000ms/frametime

krolo76 napisał(a):
Masz karty w SLi? To nie za bardzo.

...co to ma do rzeczy?
Nie stać mnie na bawienie się w SLI, szczególnie że skalowanie rzadko kiedy osiąga 80-90% i zwykle zamula poniżej 70%, za drogie na mnie takie zabawy.


krolo76 napisał(a):
Nie będę chwalił się co ja mam wsadzone,powiem tylko że na 120hZ monitorze bez problemu osiągam 120 fps na włączonej synchronizacji-innego wyjścia nie ma a bez tego to i 200 często zdarza się na liczniku zobaczyć.

Pochwal się <3

krolo76 napisał(a):
Na moje ślepio netcode jest ok. ale za to można by się doszukać kilka innych byków ale to pikuś i smiech tylko czasem a nie płacz jak było jeszcze nie dawno.


Zbadaj wzrok. Poważnie, nie mam tu na myśli tego typowego pyskowania a twoje zdrowie.

krolo76 napisał(a):
W końcu po prawie roku gra stała się grywalna,więc nie marudźmy panowie.A jak nie pasi to zawiesić na kolek jak ja zrobiłem przez ostatnie miesiące.

Te piękne podwójne standardy, EA, Ubi i Acti ładnie sobie pokolenie graczy wychowały :D
Dostanie niedziałającego półproduktu w każdej innej części rynku jest równe ze zwrotem towaru i częściej niż nie, stratą klienta. A w grach? "Naprawią", "da się grać, nie marudź".
To tak jakbyś kupił samochód bez hamulców, szyb i połowy silnika i cieszył się że po roku w końcu możesz pojeździć jak w specyfikacji zamiast konia podpinać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2014, 00:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2007, 13:12
Posty: 826
Lokalizacja: Poznań
@UP: Tak ale rynek gier w porównaniu do innych jest tak na prawdę malutki, na palcach jednej ręki można policzyć popularne fpsy, gracze którzy chcą grać w dany gatunek / rodzaj gier po prostu nie mają gdzie uciec. Nie ma po co walczyć o klienta jak ten i tak nie ma ostatecznie wyboru :D

####

Co do niemożności zauważenia problemów z netcodem, to zwykły niedzielny gracz nie pojmuje mechaniki fpsa na tyle aby coś zauważyć, jak np. pruje na full auto cały czas na każdą odległość no to nie pozna siłą rzeczy że "o, ten pocisk powinien trafić", tak samo jak się nie zna dmg broni to lecą teksty typu "ze scarem nic dziwnego nie jest, dobra broń, szybko zabija, hehe" (cytat jakiegoś randoma miesiąc po premierze).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2014, 01:03 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2012, 02:56
Posty: 133
Nie twierdzę że netcode jest idealny ale idealnego nie ma i nie będzie. Jest taki w "3" i dobrze-tak ktoś tu powiedział.
Porównywanie do samochodu ma się jak piącha do nochala-nijak.Jak by auto miało defekt fabryczny to bym oddał.Miałem jakiś czas temu taki problem z R9 kupionym w sklepie-cóż po dwóch dniach i 47 telefonach pojechał "na zad" do sklepiku i nie było żadnej dyskusji,grosz zwrócili-karta z wadą fabryczną,do wymiany lub zwrot kasy.Dziękuję nie potrzebuję tej firmy.Tak samo było by w przypadku BF-a gdyby była konkurencja i wybór.

Gdyby przyjmowali w sklepach nie działającego BF4 bym pierwszy stał w kolejce do oddania-300zł piechotą nie chodzi a teraz można za 54 zeta kupić i grać.Chwała tym co teraz zaczynają-przynajmniej nie będą się pienić i oglądać tego co my oglądaliśmy-co oczy nie widzą to dusza nie boli :lol:

A co do sprzętu i sli.Kilku moich znajomych bawiło się w to,z różnym skutkiem ale przeważnie gorszym jak nie tragicznym.Ja mam jedna porządną kartę,duży monitor oraz myszkę i zasuwam.Kiedyś pisałem co mam tu na forum.

Wracając do temetu,uważam że warto jest teraz kupić grę-zwłaszcza przy tej cenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2014, 09:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2007, 18:14
Posty: 826
Lokalizacja: Bielsko-Biała
krolo76 napisał(a):
Nie twierdzę że netcode jest idealny ale idealnego nie ma i nie będzie. Jest taki w "3" i dobrze-tak ktoś tu powiedział.

Grałeś ty kiedyś w CS albo chociaż w COD1, 2, 4?
Wystarczy wziąć każdą lepszą starą strzelankę, żeby się dowiedzieć co to znaczy dobre kodowanie sieciowe.
Battlefield od serii BC2 to kodowanie ma bardzo, ale to bardzo skopane.
Ale alternatywy na dzień dzisiejszy nie ma, więc producenci kładą lachę, bo gawiedź i tak ich produkt kupi.

_________________
Obrazek
Bored with video games? Try HFT instead
.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2014, 21:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2010, 11:09
Posty: 219
Wierzbin napisał(a):
Wystarczy wziąć każdą lepszą starą strzelankę, żeby się dowiedzieć co to znaczy dobre kodowanie sieciowe.

Ja sobie myślę, że nie tyle spadła jakość netkodu (czyli wymiana danych jest zrobiona byle jak) co wzrosła ilość wymienianych danych. W CSie miałeś rozgrywki 8vs8, płaskie tekstury bez dziur po kulach, zero dymów, latających po mapie papierów, ptaszków na niebie, ognia itd. A BF masz 32vs32 i całą masę "przeszkadzajek", zmieniający się krajobraz (pogoda, "leveling") o których to informacje trzeba przepchać przez łącza i serwery BF. To IMO spore wyzwanie dla sprzętu serwerowego.

_________________
Pzdr, Tomek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2014, 22:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, 15:04
Posty: 3893
Dusty [PL] napisał(a):
A BF masz 32vs32 i całą masę "przeszkadzajek", zmieniający się krajobraz (pogoda, "leveling") o których to informacje trzeba przepchać przez łącza i serwery BF. To IMO spore wyzwanie dla sprzętu serwerowego.

Problem jest taki że 3/4 z tych przeszkadzajek jest stricte kliencka. Jeśli grasz od początku to większego problemu nie ma, bo każdy śmieć jest z grubsza w tym samym miejscu u każdego, ale u kogoś kto dołączył dopiero w trakcie meczu, spora część rzeczy jest w oryginalnym miejscu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL