szakal0x napisał(a):
heee ja myślałem że to po prostu neguje spread z danej broni "cofając" ruchy myszy ^^
Nie myl mi tu pojęć!
Spread w BF3 jest losowy na tyle, na ile pozwala na to dzisiejsza elektronika.
W skrócie mamy stożek z czubkiem czy jakkolwiek się to fachowo zwie umiejscowionym w tuż przed kamerą gracza (bo leniwe DICE nie miało hajsu na przeniesienie tego koło lufy broni).
Z każdym strzałem wzrasta kąt stożka (łapiecie ten skrót myślowy?), aż osiągnie wartość maksymalną.
Gracz nie może negować czegoś tak losowego jak rozrzut broni, może negować 1/3 odrzutu o czym za chwilę.
Odrzut w BF3 jest opisywany przez kilka wartości, lewo, prawo, góra, FSM, trzy pierwsze stosunkowo łatwo pojąć, jest to kąt pod jakim kamera i przyklejona do niej broń odskoczy przy każdym strzale, FSM to mnożnik dla pierwszego strzału w serii, zazwyczaj podbija odrzut do okolic 200%.
Wracając do negowania odrzutu, teoretycznie można negować wyłącznie odrzut pionowy, ponieważ broń jest pchana tylko w górę co łatwo kontrować przyciągając mysz do siebie (chyba że ktoś odwrócił oś y w myszy). Odrzutu poziomego nie można się ani nauczyć ani kontrować ALE! w grze wygląda do to ciut inaczej.
W grze, jak każdy może zauważył, bronie mają tendencję do ciągnięcia w górę oraz w prawo, co stosunkowo łatwo skontrować ciągnąc mysz w przeciwną stronę, spowodowane jest to asymetrycznością odrzutu (chyba połowa broni w BF3 ma odrzut w okolicach 0.1/0.3/0.4). I tutaj można stosunkowo łatwo zrobić całkowicie legalne makro, wystarczy zbindować obrót kamery pod klawirę (a da się!) oraz ustawić odpowiednie odstępy między emulowaniem naciśnięć tych klawiszy.