Teraz jest 12 kwi 2025, 14:40

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 cze 2003, 23:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Zb0y napisał(a):
Mam pytanko czy ktoś to stosuje i czy napotkał na jakieś problemy w związku z tym.
Osobiście posiadam 73W ogniwo i mam zamiar je zastosować. Główna obawa dotyczy skraplania się powietrza. Poprostu czy tej mocy Pletier będzie "produkował" wodę ???


Skraplanie to największy problem. Ogólnie mówiąc używanie Peltiera jest ryzykowną zabawą. Jak już chcesz się za to brać to przygotuj sie w gąbke z tworzywa sztucznego co nie przepuszcza powietrza, powycinaj ją w plasterki i dokładnie pobkładaj miejsce w podstawce procesora. Potem trzeba użyć silikonu (ale nie kleju silikonowego !) do wysmarowania nim płytki drukowanej z drugiej strony Soketa. Na tak zasilikowaną płytke nakładasz gąbke. Pozatym jak masz Durona, Athlona albo innego proca z małym core to musisz zrobić sobie z gąbki ramke dokoła core coś na styl CoperShima tak aby powietrze nie dochodziło do boków chłodzonej czesci procesora. Całość musi być ultra szczelna. Najmniejsza przerwa w izolacji i zaczną tworzyć się kropelki które po paru godzinach załatwią Twój sprzet.
Inna sprawa to że będziesz musiał wydajnie chłodzić tego Peltiera bo moc cieplna na nim będzie około dwukrotnie (lub więcej) większa od mocy ciepła samego procesora.

ps. Zobacz jak to wygląda w praktyce http://www.overclockers.pl/txt.php?id=peltier_install


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 cze 2003, 19:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2003, 19:13
Posty: 95
===Tomy===[PL] napisał(a):
NaYReL napisał(a):
no i gry szybciej chodzą


Nie do końca. Mocne GPU klasy R9500/9700/9800 potrafią w pełni wykorzystać swoje możliwości j..............


A po co lepsze GPU -> też żeby gry szybciej chodziły

( goście z http://www.overclockers.ru przekręcili Radeona 9500 128 MB na Radeona 9700 PRO przelutowując jeden opornik i zmieniając bios -> poczytaj na http://www.overclockers.pl )

żeby gry lepiej chodziły

P.S. bo nie okłamujmy się -> po to zmieniamy komputery na szybsze ........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 cze 2003, 19:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2003, 19:13
Posty: 95
===Tomy===[PL] napisał(a):
NaYReL napisał(a):
no i gry szybciej chodzą


Nie do końca. Mocne GPU klasy R9500/9700/9800 potrafią w pełni wykorzystać swoje możliwości j..............


A po co lepsze GPU -> też żeby gry szybciej chodziły

( goście z http://www.overclockers.ru przekręcili Radeona 9500 128 MB na Radeona 9700 PRO przelutowując jeden opornik i zmieniając bios -> poczytaj na http://www.overclockers.pl )

żeby gry lepiej chodziły

P.S. bo nie okłamujmy się -> po to zmieniamy komputery na szybsze ........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 cze 2003, 13:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
===Tomy===[PL] napisał(a):
Nie do końca. Mocne GPU klasy R9500/9700/9800 potrafią w pełni wykorzystać swoje możliwości już przy procesorach zaopatrzonych w zegar 1600 Mhz.


Coś Ci się chyba pomyliło z radeonami klasy 7500/9000.
Zobacz dla przykładu jak skaluje sie "marny" GF4 z CPU a ty piszesz o znacznie wydajniejszych kartach
http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/GeForce4_4600/GeForce4_4600-2.html
Weź też pod uwage że mocy obliczeniowej nigdy za wiele. Przy dużym jej nadmiarze można korzystać z FSAA i filtrowania anizotropowego a to znacząco podnosi jakość obrazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2003, 21:43 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
NaYReL napisał(a):

A po co lepsze GPU -> też żeby gry szybciej chodziły
( goście z http://www.overclockers.ru przekręcili Radeona 9500 128 MB na Radeona 9700 PRO przelutowując jeden opornik i zmieniając bios -> poczytaj na http://www.overclockers.pl )

żeby gry lepiej chodziły

P.S. bo nie okłamujmy się -> po to zmieniamy komputery na szybsze ........


1. Zasadność mocnego GPU w kwestii wykorzystania przy procesorze mniejszym niż 1.6Ghz mija się z celem.

2. Przy procesorach pow 1.6Ghz różnice w kwestii zastosowania tym samych układów są "kosmetyczne".

3. Kwestie opornika oraz software-owej modyfikacji R9500 na wersję R9700 są mi doskonale znane. Szkoda tylko, że już tych wersji Radeonów nie uświadczysz.

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2003, 21:56 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
PhoeniX napisał(a):

Coś Ci się chyba pomyliło z radeonami klasy 7500/9000.


Nie, nic nie pomyliłem.
Mam do czynienia z GPU 9500/9700 na różnej klasie CPU.
Mam praktyczne porównanie.
Skalowalność na pewnym etapie się kończy.
Z Krisem (na pewno Ci znanym) konsultowałem wiele razy ciekawych pomysłów, na zróżnicowanie różnych wyników pomiarów, słabszych mocniejszych Radeonów w konfiguracjach z różnej mocy CPU.
Stąd moje wnioski.

PhoeniX napisał(a):
Zobacz dla przykładu jak skaluje sie "marny" GF4 z CPU a ty piszesz o znacznie wydajniejszych kartach
http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/GeForce4_4600/GeForce4_4600-2.html
Weź też pod uwage że mocy obliczeniowej nigdy za wiele. Przy dużym jej nadmiarze można korzystać z FSAA i filtrowania anizotropowego a to znacząco podnosi jakość obrazu.


Zgadzam się. Mocy obliczeniowej nigdy za wiele. Jednakże granice 2Ghz jest w 100% i w pełni wystarczająca - o to mi chodzi od samego początku. Powyżej różnice wręcz numerologiczne w kwestii FPSów. Nie dającym zupełnie nic .. poza zaspokojoniem własnego morale. Osobiście nie należę do numerologów. W wielu kwestiach, związanych z działaniem grafiki tudzież R9500/R9700 nie zauważam znaczących, powalających różnic, które z powodzeniem usprawiedliwiałyby w niektórych przypadkach stosowanie wręcz spec-patentów na wyskanie z "CPU 7-ch potów". Dalsze rozważania co do zasadności wyższych układów można rozpatrywać pod specyficznym wykorzystaniem, do ścieśle określonych celów, zadań. Na codzień, wręcz zbędnych.

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2003, 22:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
===Tomy===[PL] napisał(a):
Zgadzam się. Mocy obliczeniowej nigdy za wiele. Jednakże granice 2Ghz jest w 100% i w pełni wystarczająca


2Ghz owszem przy kartach średniej klasy. Ale na pewno nie 1.6Ghzi to na pewno nie dla kart klasy 9500pro-9800pro.
Całkiem inna sprawa że Ghz nie są jedynym wyznacznikiem wydajności. Taki Celeron 1.7 to straszny muł poruwnywalny wydajnościowo z Cel. Tualatinem 1.1-1.2Ghz. Inaczej będzie wyglądać sprawa przy Duronie a jeszcze inaczej przy Athlonie czy P4 :)

Cytuj:
- o to mi chodzi od samego początku. Powyżej różnice wręcz numerologiczne w kwestii FPSów. Nie dającym zupełnie nic .. poza zaspokojoniem własnego morale.


Więc jak wytłumaczysz różnice w przykładowym teście GF4 jaki Ci podałem na Comanche 4 gdzie na P4 1.9Ghz mamy 33fps (1024x768) a na P4 2.4Ghz 50fps. Różnica ponad 50% i to bez audio ! Jak to wytłumaczysz ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2003, 22:37 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
PhoeniX napisał(a):
Więc jak wytłumaczysz różnice w przykładowym teście GF4 jaki Ci podałem na Comanche 4 gdzie na P4 1.9Ghz mamy 33fps (1024x768) a na P4 2.4Ghz 50fps. Różnica ponad 50% i to bez audio ! Jak to wytłumaczysz ???


Wiedziałem, że oprzesz się o te "rewalacje".
Tu masz całkowitą rację.
Jak dla mnie silnik w większości oparty o wyznacznik CPU.
Sądziłem, że nie będziesz stosować praktyk poniżej pasa ;-(
Comanche 4 w wielu kwestiach został stworzony bez 100% skalowalności z API dla GPU. Doświadczyło tego już wielu recenzentów.
Wielu się też zdziwiło tak dysproporcją wyników.
Jest na rynku wiele "różnych" gier, które potrafią w niektórych, tych samych momentach na pewnym poziomie mocno przyciąć nawet na maszynach R9800 + P4 2.4Ghz.
Dokononując głębokich analiz, takich czy owych "informacji" zessanych ze stron WWW, weź pod uwagę kwestie optimalizacji sterownika. W wielu sytuacjach .. wyniki są od siebie różne.

Pamiętaj też, że nie staram się tworzyć nowych stereotypów.
Owszem, przyznaję mocne CPU jest przydatne.
Jednakże w MOJEJ kwestii, w wielu przypadkach mi znanych, spraktykowanych, podsłyszanych, skonsultowanych twierdzę jasno .. należy wypośrodkować to co się uważa za w 100% satysfakcjonujące.
Ci, którzy lubią posiadać więcej kosztem zaspokojenia potrzeb i własnej moralnej dumy z posiadania x000 Mhz, mogą to przyjąć lub też nie ;-)
Sam wyznaję także zasadę, że nie wolno marnować potencjału jakim dysponuje dobrze podkręcalny (co ważne "łatwopodkręcalny") procesor. Jednakże poza wpadaniem w numerologiczną euforię .. nic więcej praktycznego nie otrzymuję/otrzymam.

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2003, 23:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
===Tomy===[PL] napisał(a):
PhoeniX napisał(a):
Wiedziałem, że oprzesz się o te "rewalacje".
Tu masz całkowitą rację.
Jak dla mnie silnik w większości oparty o wyznacznik CPU.
Sądziłem, że nie będziesz stosować praktyk poniżej pasa ;-(
Comanche 4 w wielu kwestiach został stworzony bez 100% skalowalności z API dla GPU. Doświadczyło tego już wielu recenzentów.


Zgadzam się że rewelacja z ponad 50% wzrostem wydajności przy Comanche 4 to ewenement. Jednak nie można wykluczyć że takich ewenementów nie będzie powstawało więcej. Przykładem mogą tu być gry na silniku Comancha czyli na przykład seria Delta Force gdzie najprawdopodobnie różnica wydajności na tych 2 różnych procesorach była by tak samo "dziwnie" wysoka.
Zobacz jednak że tak mało wymagająca co do CPU gra jak RTCW daje różnice 9fps (80 i 89fps @1024x768) przy szybszym procesorze.
Różnica między 1.6Ghz a 1.9 była by jeszcze większa (IMHO ok.~15fps).
Dodając jeszcze że przykład podałem na GF4 który jest znacznie słabszy od R9700 nie mówiąc już o potworze zwanym R9800pro :)

Cytuj:
Dokononując głębokich analiz, takich czy owych "informacji" zessanych ze stron WWW, weź pod uwagę kwestie optimalizacji sterownika. W wielu sytuacjach .. wyniki są od siebie różne.


Ale co ma optymalizacja sterownika do skalowania z CPU ?
Wszystko to samo tylko taktowanie CPU inne.

Cytuj:
Pamiętaj też, że nie staram się tworzyć nowych stereotypów.


A jednak je tworzysz :)
Pisząc że 1.6Ghz wystarczy w zupełności do R9700-R9800 przeczysz wynikom wszelkich testów. Te karty są baaaardzo powerne i wymagają do 100% swojej wydajności tak samo powernego procka.
Kiedyś się o tym sam przekonałem na wiekowej już karcie GF2 MX 400. Na Celeronie Coppermine 600Mhz gry chodziły o wieeele wolniej niż na C600@927Mhz. Taki Black&White pokazał wzrost wydajności około 30% a powszechna opinja mówia niemal to samo co Nvidia o swojim sprzetowym T&L i "uwolnieniem się" gpu od cpu :)

Cytuj:
Owszem, przyznaję mocne CPU jest przydatne.
Jednakże w MOJEJ kwestii, w wielu przypadkach mi znanych, spraktykowanych, podsłyszanych, skonsultowanych twierdzę jasno .. należy wypośrodkować to co się uważa za w 100% satysfakcjonujące.
Ci, którzy lubią posiadać więcej kosztem zaspokojenia potrzeb i własnej moralnej dumy z posiadania x000 Mhz, mogą to przyjąć lub też nie ;-)


Zgadzam się że podkręcanie wszystkiego tylko dla podkręcania jest chore :) A kompletną głupotą jest kupno nowego sprzetu tylko po to aby "być na topie". Co do podkręcania to jeszcze można zrozumieć jak ktoś wydusza ile się da z procesora czy gpu ale bez żadnego ryzyka. Głuptą jest jednak podkręcanie procesora o kilka % kosztem niestandardowego taktowania PCI co pociąga za sobą zwiększone ryzyko uszkodzenia np. HDD.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2003, 23:30 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
PhoeniX napisał(a):
Zgadzam się że rewelacja z ponad 50% wzrostem wydajności przy Comanche 4 to ewenement.

<ciach>

Zobacz jednak że tak mało wymagająca co do CPU gra jak RTCW daje różnice 9fps (80 i 89fps @1024x768) przy szybszym procesorze.
Różnica między 1.6Ghz a 1.9 była by jeszcze większa (IMHO ok.~15fps).


Nareszcie .. konkretny przykład.

PhoeniX napisał(a):
A jednak je tworzysz :)
Pisząc że 1.6Ghz wystarczy w zupełności do R9700-R9800 przeczysz wynikom wszelkich testów. Te karty są baaaardzo powerne i wymagają do 100% swojej wydajności tak samo powernego procka.


Inaczej. Źle to ująłem. Zależało mi na fizycznych, mocno zauważalnych różnicach. Dla mnie, nie ma to za wiele do powiedzenia. Nie sugeruję się wynikami testów. Należy też zadać sobie pytanie co dla kogo jest ewentualnym wyznacznikiem tolerancji. Temat .. rzeka.

PhoeniX napisał(a):
Kiedyś się o tym sam przekonałem na wiekowej już karcie GF2 MX 400. Na Celeronie Coppermine 600Mhz gry chodziły o wieeele wolniej niż na C600@927Mhz. Taki Black&White pokazał wzrost wydajności około 30% a powszechna opinja mówia niemal to samo co Nvidia o swojim sprzetowym T&L i "uwolnieniem się" gpu od cpu :)


Zagolopowałeś się. Tu samo DirectX wspierało funkcje CPU.
Mowa o GPU .. inna kategoria .. nie pasuje między zakąskę a zapitkę ;D
Jednak załapałem co chcesz przekazać ;D

<ciach>
PhoeniX napisał(a):
kosztem niestandardowego taktowania PCI co pociąga za sobą zwiększone ryzyko uszkodzenia np. HDD.


Amen ;D

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 cze 2003, 23:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Cytuj:
Zagolopowałeś się. Tu samo DirectX wspierało funkcje CPU.
Mowa o GPU .. inna kategoria .. nie pasuje między zakąskę a zapitkę ;D
Jednak załapałem co chcesz przekazać ;D


Nie za bardzo rozumie co chciałeś powiedzieć przez "Tu samo DirectX wspierało funkcje CPU" ???
Jeśli chodziło ci o funkcje procesora SEE czy MMX to w podanym przezemnie przykładzie oba procesory pod tym względem nie różniły sie ani troche.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2003, 00:31 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
PhoeniX napisał(a):
Nie za bardzo rozumie co chciałeś powiedzieć przez "Tu samo DirectX wspierało funkcje CPU" ???
Jeśli chodziło ci o funkcje procesora SEE czy MMX to w podanym przezemnie przykładzie oba procesory pod tym względem nie różniły sie ani troche.


Chodziło mi o wartość GPU. Tutaj jest kolosalna różnica co do starszej generecji układów, które swoje możliwości opierając się w dużej części o biblioteki DX. Tam, gdzie nie radził sobie Twój GF2MX400 musialo być nadrabiane szybszym (znaczący wpływ >Mhz CPU) w przetwarzanie grafiki. Dalej .. gdzie wiadomym jest wsparcie i wyższe osiągi wyżej taktowanego CPU.

Po prostu nie pasuje mi to porównanie, które byłoby na miejscu (jak najbardziej) gdyby nie sprzętowe odciążenie głównej jednostki.

Co do wartości multimedialnych rozszerzeń procesora, zgadzam się.

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2003, 01:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
>Chodziło mi o wartość GPU. Tutaj jest kolosalna różnica co do starszej >generecji układów, które swoje możliwości opierając się w dużej części o >biblioteki DX.

A nowe GPU niby na czym opierają swoje możliwości jak nie na DX i OpenGL ??? Jak sobie wyobrażasz obsługe sprzetu przez aplikacje bez API ?

>Tam, gdzie nie radził sobie Twój GF2MX400 musialo być nadrabiane >szybszym (znaczący wpływ >Mhz CPU) w przetwarzanie grafiki.

Gdzie ty o czymś takim się dowiedziałeś ? :)
Od kiedy to renderowanie grafiki za pośrednictwem API wspierającego sprzętowe przyspieszenie działa na zasadzie "co nie może GPU nadrabia CPU" ??? To jakieś bajki :)
Pomyliłeś chyba tryb RGB Emulation z HAL w D3D :)
Chodz przy emulacji RGB emulowane jest wszystko przez CPU a nie tylko to co nie umie GPU więc i tutaj twoje założenie jest błedne.

> Dalej .. gdzie wiadomym jest wsparcie i wyższe osiągi wyżej >taktowanego CPU.

Tyle tylko że czegoś takiego nigdy nie było i nie ma.
DX 7 zawierał już obsługe sprzetowego T&L więc kompletnie nie wiem o co Ci chodzi. A przykład podałem na karcie pod DX 7 i grze pod DX 7. Jak by ktoś nie wiedział to BF jest również grą pod DX 7 jak znaczna większość innych teraźniejszych gier. To co piszesz miało by sens przy porównaniu karty na DX 6 gdzie tranformacje i oświetlenie liczył CPU.

>Po prostu nie pasuje mi to porównanie, które byłoby na miejscu (jak >najbardziej) gdyby nie sprzętowe odciążenie głównej jednostki.

Hmm... możesz rozwinąć myśl ? Bo prawde mówiąc nie za bardzo wiem o co Ci chodzi. Sądzisz że GF2 były więcej zależne od CPU niż GF3 albo GF4 ??? Jeśli tak to dlaczego ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2003, 07:03 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
PhoeniX napisał(a):
A nowe GPU niby na czym opierają swoje możliwości jak nie na DX i OpenGL ??? Jak sobie wyobrażasz obsługe sprzetu przez aplikacje bez API ?


Nie twierdzę, że nie. Poruszam kwestię w pełni, 100% wsparcia sprzętowego .. funcji, które do momentu pojawienia się GPU były wpomagane przez w pełni przez procesor.

Za bardzo brniemy dalej. Hmn .. nie wiem jak Ci to prościej rozpisać.

PhoeniX napisał(a):
Gdzie ty o czymś takim się dowiedziałeś ? :)


j.w :D
Wyczuj różnicę programowo a sprzętowo.

PhoeniX napisał(a):
Od kiedy to renderowanie grafiki za pośrednictwem API wspierającego sprzętowe przyspieszenie działa na zasadzie "co nie może GPU nadrabia CPU" ??? To jakieś bajki :)


Nadal źle odbierasz myśl, albo ja nie potrafię rzeczowo Ci przedstawić wyraźnej różnicy. Owszem bez DirectX żadna karta nie będzie działać. Mogłem tak od razu napisać. Jednak sądząc, że nie będziemy "łapać się za słówka" szybko i jasno przekażemy różniące nas poglądy.

Moglibyśmy także zacząć w inny sposób. Rozpoczynając od budowy bibliotek DX, kończąc na metodzie pracy układu graficznego. Jednakże, w tym celu względne laboraty uważam za mocno zbyteczne.

PhoeniX napisał(a):
Pomyliłeś chyba tryb RGB Emulation z HAL w D3D :)
Chodz przy emulacji RGB emulowane jest wszystko przez CPU a nie tylko to co nie umie GPU więc i tutaj twoje założenie jest błedne.


No kurcze .. nareszcie.

PhoeniX napisał(a):
Tyle tylko że czegoś takiego nigdy nie było i nie ma.
DX 7 zawierał już obsługe sprzetowego T&L więc kompletnie nie wiem o co Ci chodzi. A przykład podałem na karcie pod DX 7 i grze pod DX 7. Jak by ktoś nie wiedział to BF jest również grą pod DX 7 jak znaczna większość innych teraźniejszych gier. To co piszesz miało by sens przy porównaniu karty na DX 6 gdzie tranformacje i oświetlenie liczył CPU.


Phoenix. Powtórzę .. zasadność działania DX jest wiadoma i dobrze znana. Przecież cała budowa i renderowania dzisiejszej grafiki D3D na naszych maszynach jest o nią oparta. Różniącą kwestią jest wsparcie sprzętowe, tym bardziej o te funkcje, które starsze układy nie potrafią ich obsłużyć poza emulacją.

PhoeniX napisał(a):
Hmm... możesz rozwinąć myśl ? Bo prawde mówiąc nie za bardzo wiem o co Ci chodzi. Sądzisz że GF2 były więcej zależne od CPU niż GF3 albo GF4 ??? Jeśli tak to dlaczego ???


Nie, nie twierdzę tak. Dziwną masz interpretację.
Przecież wiadomym jest, że nawet przy GPU jest ścisły i określony podział ról odpowiedzialnych przy tworzeniu grafiki. Zresztą taka jego rola, aby biblioteka, która w danym obszarze swojego adresu jest wspierana sprzętowo przez układ graficzny, nie była przerzucana na procesor główny.

Ze słabymi osiągami danego chipsetu graficznego, który nie dysponuje odpowiednim supportem dla np. szybkiego wypełniania wierzchołków (co jest podstawą dla wektrowego budowania sceny), odpowiednim transferze wewnątrz szyny; nawet i z potężnym CPU .. wiele nie zwojujesz. Nie wspomnę o funkcjach sprzętowego T&L, bump mapping czy ówczesny nowy Shader 2.0

Dla przykładu zobacz wyniki testów chociażby R9000 w połączeniu z DX 9.0, gdzie obeność tego drugiego jest w sensie różnicy pomiędzy wersją 8.0a wręcz .. zerowa. W czym różnica ? Support funkcji ... sprzętowych.
Tutaj nawet z mocnym CPU nie przeskodzysz bariery i więcej nie wyciśniesz.

Nie wiem już jak mam dalej toczyć z Tobą batalię.

BTW: widziałeś kiedykolwiek fizyczną różnicę w posiadaniu mocniejszego CPU pomiędzy 1.5 a 2.0 Ghz, co ważne na własnym sprzęcie, gdzie na prawdę dostrzegasz różnice ?

Wiesz dla mnie możemy tutaj sobie teoretyzować do woli, zależnie od nastawienia danej ze stron, ale opieranie się na kolejnych argumentach typu "to jest mocniejsze, tamto wydajniejsze, tak piszą w testach" .. jest jak dla praktykanta ... mało ważne, tym bardziej że swoje początkowe myśli, które zapragnąłeś zavetować oparłem na własnej praktyce do czego mam nadzieję "mam prawo ;-)"

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2003, 11:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
===Tomy===[PL] napisał(a):
Nie twierdzę, że nie. Poruszam kwestię w pełni, 100% wsparcia sprzętowego .. funcji, które do momentu pojawienia się GPU były wpomagane przez w pełni przez procesor.


Ale jak to się ma do tego co napisałeś poprzednio ?
Pisałeś że moje porównanie jest złe. Ja się tylko chciałem dowiedzieć dlaczego. Nie ma sensu wglębiać się w szczegóły jak możesz jasno napisać co jest takiego w DX 7 i GF2 MX że nie można ich porównać do skalowania z cpu kart klasy R9700 ?

Cytuj:
Za bardzo brniemy dalej. Hmn .. nie wiem jak Ci to prościej rozpisać.


Nie musi być prościej, byle było konkretnie a nie ogólnikowo.

Cytuj:
j.w :D
Wyczuj różnicę programowo a sprzętowo.


Masło maślane. Programowo czyli emulowane przez procesor, na jedno wychodzi. Więc co ja złego napisałem ?
I gdzie ty masz taką funkcje w DX że co nie może być sprzętowe jest emulowane programowo ? Takiego czegoś nie ma.

Cytuj:
Nadal źle odbierasz myśl, albo ja nie potrafię rzeczowo Ci przedstawić wyraźnej różnicy. Owszem bez DirectX żadna karta nie będzie działać. Mogłem tak od razu napisać. Jednak sądząc, że nie będziemy "łapać się za słówka" szybko i jasno przekażemy różniące nas poglądy.


No wiesz jak piszesz że "kiedyś karty opierały swoje możliwości o DX" to ciężko żeby się nie przyczepić bo i dzisiaj każda karta opiera swoje możliwości o DX czy jakiekolwiek inne API.
Gdybyś to samo napisał na b3d to był by wątek chyba ze 50 postami :)

Cytuj:
Phoenix. Powtórzę .. zasadność działania DX jest wiadoma i dobrze znana. Przecież cała budowa i renderowania dzisiejszej grafiki D3D na naszych maszynach jest o nią oparta. Różniącą kwestią jest wsparcie sprzętowe, tym bardziej o te funkcje, które starsze układy nie potrafią ich obsłużyć poza emulacją.


Emulacją czego ? Co niby GF2 ma emulować i jak to się ma do przykładu który podałem (DX7,GF2MX,Black&White,Celeron) ?

Cytuj:
Nie, nie twierdzę tak. Dziwną masz interpretację.
Przecież wiadomym jest, że nawet przy GPU jest ścisły i określony podział ról odpowiedzialnych przy tworzeniu grafiki. Zresztą taka jego rola, aby biblioteka, która w danym obszarze swojego adresu jest wspierana sprzętowo przez układ graficzny, nie była przerzucana na procesor główny.


Nic sie nie przerzuca na CPU i tu chyba właśnie tkwi sedno naszej dysputy.
Nie wiem jak Ci mam to udowodnić. Moge dać linka do tego wątku paru osobą z b3d aby wyraziły się jako osoby postronne czy tak faktycznie jest :) (a na 100% jestem pewny że tak nie jest)

Cytuj:
Ze słabymi osiągami danego chipsetu graficznego, który nie dysponuje odpowiednim supportem dla np. szybkiego wypełniania wierzchołków (co jest podstawą dla wektrowego budowania sceny), odpowiednim transferze wewnątrz szyny; nawet i z potężnym CPU .. wiele nie zwojujesz. Nie wspomnę o funkcjach sprzętowego T&L, bump mapping czy ówczesny nowy Shader 2.0


Zgadza się no ale chyba nie w tym tkwi nasz różnica zdań i chyba nie o tym toczy się końcówka tego przydługawego wątku :)

Cytuj:
Dla przykładu zobacz wyniki testów chociażby R9000 w połączeniu z DX 9.0, gdzie obeność tego drugiego jest w sensie różnicy pomiędzy wersją 8.0a wręcz .. zerowa. W czym różnica ? Support funkcji ... sprzętowych.
Tutaj nawet z mocnym CPU nie przeskodzysz bariery i więcej nie wyciśniesz.


A niby czemu miała by być jaka kolwiek różnica skoro R9000 jest kartą DX 8.1 ? Tak samo różnicy nie doszukasz się między DX 3 a DX 9 na kartach klasy S3 Virge.

Cytuj:
Nie wiem już jak mam dalej toczyć z Tobą batalię.


Pisz konkretnie podając jakieś przykłady. Przykład... piszesz o emulacji to napisz czego ona dotyczyła bez zbędnego komplikowania tekstu.

Cytuj:
BTW: widziałeś kiedykolwiek fizyczną różnicę w posiadaniu mocniejszego CPU pomiędzy 1.5 a 2.0 Ghz, co ważne na własnym sprzęcie, gdzie na prawdę dostrzegasz różnice ?


Zapomniałeś zapytać w czym tą różnice mam widzieć :)
W samym windowsie: oczywiście że nie.
W wymagających grach: oczywiście ze tak. Gry pracują ze stabilniejszą prędkością. Taki BF na kompie z procem 1.4Ghz potrafi czasammi przyciąć podobnie do przycięć jakie występują przy grze z botami. Na P4 2Ghz tego już sie nie zaówarzy.

Cytuj:
Wiesz dla mnie możemy tutaj sobie teoretyzować do woli, zależnie od nastawienia danej ze stron, ale opieranie się na kolejnych argumentach typu "to jest mocniejsze, tamto wydajniejsze, tak piszą w testach" .. jest jak dla praktykanta ... mało ważne, tym bardziej że swoje początkowe myśli, które zapragnąłeś zavetować oparłem na własnej praktyce do czego mam nadzieję "mam prawo ;-)


Pewnie że masz prawo ja Cię przeciez nie wyzywam od $%^&* bo masz inne zdanie ;) Dyskusja chyba nie jest niczym złym.
Rozmowy o sprzęcie to jak by nie było nauka ścisła. Opiera się głównie na cyferkach. Jeśli coś jest to jedyny sposób żeby Ci to pokazać mam przez tabelki z wynikami. Nie przyniose Ci przecież do domu 2 kompów żeby sprawdzić skalowanie GPU z CPU ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL