WuWu84 napisał(a):
Masz słaby procesor, a w dodatku za mało RAMu. Najprościej odciążyć RAM, zredukuj jakość tekstur do 40%, wyłącz Lightmaps, zredukuj jakość dźwięku do 22 kHz. Znam ten ból przez prawie pół roku grałem z 512 MB RAMu. Gorzej z odciążeniem procesora. BF1942 to stara gra gdzie procesor wykonuje wiele obliczeń związanych z wyświetlaniem grafiki, wspomagany jedynie przez T&L karty graficznej. Więc nowoczesna karta z jednostkami pixel i vertex shader nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału. Zredukuj jakość efektów do medium, będą widoczne wszystkie efekty, tylko mniej intensywnie (gęstość dymu itp), to ustawienie ma ogromny wpływ na wydajność. Nieco mniejsze znaczenie ma ustawienie szczegółów modeli i cieni w grze. Przejdźmy teraz do ustawień dźwięku. Jakość sampli już zredukowaliśmy do 22 kHz, przede wszystkim dla oszczędzenia pamięci. Po drugie WYŁANCZAMY hardware acceleration. Ustawienie to włącza w grze EAX. Praktycznie wszystkie współczesne karty obsługują EAX 2.0, ale wbudowane w płytę kodeki realizują tą funkcje softwareowo za pośrednictwem sterownika, obciążając dodatkowo procesor, który i tak wykonuje wszystkie obliczenia związane z dźwiękiem. Włączenie EAX na kartach Live! opartych o procesor Emu10k, także nieznacznie obciąża procesor. Dla kart opartych o Emu10k2, jak Audigy2 i Audigy4 nie ma to żadnego znaczenia. Po trzecie redukujemy ilość kanałów dźwięku do 32-24. Warto zredukować do Medium szczegółowość dźwięków, bo przy tak małej liczbie kanałów odtwarzanych jednocześnie możemy nie usłyszeć przeciwnika obok.
Radze Ci przede wszystkim dokupić RAMu. Przydałby Ci się nowy procesor, ale warto pomyśleć nad odciążeniem istniejącego, nową kartą dźwiękową z sprzętową obsługą EAX. Karta dźwiękowa ma duży wpływ na wydajność całej konfiguracji poprzez obciążanie procesora. Przy Realteku ALC655 który mam na płycie, można zapomnieć o grze gdy jest więcej niż 30 osób na serwerze, przy moim Athlonie @ 2 GHz. Pożyczyłem od znajomego SB Live! Value i dopiero mogłem pograć. Obecnie posiadam SB Audigy 4, ale tu już nie ma tak wyraźnego wzrostu wydajności w porównaiu do Liva. Tyle moich obserwacji, jeśli chodzi o testy w RightMarku, to przy zaledwie 16 kanałach odtwarzanych na raz i włączonym EAXie (w grze wykorzystujemy przeważnie 32, lub więcej), Realtek ALC655 obciążał procesor w prawie 13,8% !, SB Live! w 3,6%, a SB Audigy 4 w 2%, włączenie wszystkich 64 kanałów w Audigy zaowocowało obciążeniem procesora w 8% . Wnioski pozostawiam wam.
Tylko mała uwaga przy zakupach. Obecnie sprzedawany Live! 24-bit, choć oferuje ponoć wyższą jakość dźwięku niż Audigy2 Value, nie posiada sprzętowej obsługi EAX, obciążając procesor w podobnym stopniu co wbudowane w płytę główną kodeki. Nie polecam tej karty do gier. Jeśli szukasz czegoś taniego, rozejrzyj się za używanym Livem z procesorem Emu10k, jak Live Value, czy Player – w zupełności wystarczy.
Kup to, kup tamto... trzeba miec na to kase a u mnie z kasa narazie kipesko

, ale wracajac do tych wymagan to mam 2 razy wiecej ramu niz gra ma zalecane, 4x razy szybszy procek i z 20 razy lepsza karte graficzna
PS: Może te sciecia w bf'ie sa spowodwane tym ze mam od cholery zainstalowanych jakis gownianych programikow ktore obciazaja procka...
Poza tym taki HL2 i CoD2 chodza u mnie na max ustawieniach przy minimalnych scieciach zreszta hl2 chodzil na moim starym gf 4200 bez sciecia na high bez antyalisngu
