Teraz jest 27 lis 2024, 20:07

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, 04:28 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Masz słaby procesor, a w dodatku za mało RAMu. Najprościej odciążyć RAM, zredukuj jakość tekstur do 40%, wyłącz Lightmaps, zredukuj jakość dźwięku do 22 kHz. Znam ten ból przez prawie pół roku grałem z 512 MB RAMu. Gorzej z odciążeniem procesora. BF1942 to stara gra gdzie procesor wykonuje wiele obliczeń związanych z wyświetlaniem grafiki, wspomagany jedynie przez T&L karty graficznej. Więc nowoczesna karta z jednostkami pixel i vertex shader nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału. Zredukuj jakość efektów do medium, będą widoczne wszystkie efekty, tylko mniej intensywnie (gęstość dymu itp), to ustawienie ma ogromny wpływ na wydajność. Nieco mniejsze znaczenie ma ustawienie szczegółów modeli i cieni w grze. Przejdźmy teraz do ustawień dźwięku. Jakość sampli już zredukowaliśmy do 22 kHz, przede wszystkim dla oszczędzenia pamięci. Po drugie WYŁANCZAMY hardware acceleration. Ustawienie to włącza w grze EAX. Praktycznie wszystkie współczesne karty obsługują EAX 2.0, ale wbudowane w płytę kodeki realizują tą funkcje softwareowo za pośrednictwem sterownika, obciążając dodatkowo procesor, który i tak wykonuje wszystkie obliczenia związane z dźwiękiem. Włączenie EAX na kartach Live! opartych o procesor Emu10k, także nieznacznie obciąża procesor. Dla kart opartych o Emu10k2, jak Audigy2 i Audigy4 nie ma to żadnego znaczenia. Po trzecie redukujemy ilość kanałów dźwięku do 32-24. Warto zredukować do Medium szczegółowość dźwięków, bo przy tak małej liczbie kanałów odtwarzanych jednocześnie możemy nie usłyszeć przeciwnika obok.

Radze Ci przede wszystkim dokupić RAMu. Przydałby Ci się nowy procesor, ale warto pomyśleć nad odciążeniem istniejącego, nową kartą dźwiękową z sprzętową obsługą EAX. Karta dźwiękowa ma duży wpływ na wydajność całej konfiguracji poprzez obciążanie procesora. Przy Realteku ALC655 który mam na płycie, można zapomnieć o grze gdy jest więcej niż 30 osób na serwerze, przy moim Athlonie @ 2 GHz. Pożyczyłem od znajomego SB Live! Value i dopiero mogłem pograć. Obecnie posiadam SB Audigy 4, ale tu już nie ma tak wyraźnego wzrostu wydajności w porównaiu do Liva. Tyle moich obserwacji, jeśli chodzi o testy w RightMarku, to przy zaledwie 16 kanałach odtwarzanych na raz i włączonym EAXie (w grze wykorzystujemy przeważnie 32, lub więcej), Realtek ALC655 obciążał procesor w prawie 13,8% !, SB Live! w 3,6%, a SB Audigy 4 w 2%, włączenie wszystkich 64 kanałów w Audigy zaowocowało obciążeniem procesora w 8% . Wnioski pozostawiam wam.

Tylko mała uwaga przy zakupach. Obecnie sprzedawany Live! 24-bit, choć oferuje ponoć wyższą jakość dźwięku niż Audigy2 Value, nie posiada sprzętowej obsługi EAX, obciążając procesor w podobnym stopniu co wbudowane w płytę główną kodeki. Nie polecam tej karty do gier. Jeśli szukasz czegoś taniego, rozejrzyj się za używanym Livem z procesorem Emu10k, jak Live Value, czy Player – w zupełności wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, 19:24 
Offline

Dołączył(a): 5 lip 2005, 22:31
Posty: 390
Lokalizacja: Szczecinek
Szymas^PL napisał(a):
Może tak jest róźnica jezeli chodzi o jakosc dzwięku owszem ale ja to widze na winampie a nie w BF :wink:


tia, na mojej interga, zamiast dxwięku strzałuw BF'e masz praktycznie samo pierdzenie, w większy lub mniejszym stopniu, zaleznie od zastsowanej broni, a jak ustawie zamiat 44 lub 11 , 22khz, to np> niesłszye czołgu który jedzie za/przed/obok mnie...

_________________
Obrazek

miro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2005, 22:30
Posty: 258
Lokalizacja: Warszawa
WuWu84 napisał(a):
Masz słaby procesor, a w dodatku za mało RAMu. Najprościej odciążyć RAM, zredukuj jakość tekstur do 40%, wyłącz Lightmaps, zredukuj jakość dźwięku do 22 kHz. Znam ten ból przez prawie pół roku grałem z 512 MB RAMu. Gorzej z odciążeniem procesora. BF1942 to stara gra gdzie procesor wykonuje wiele obliczeń związanych z wyświetlaniem grafiki, wspomagany jedynie przez T&L karty graficznej. Więc nowoczesna karta z jednostkami pixel i vertex shader nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału. Zredukuj jakość efektów do medium, będą widoczne wszystkie efekty, tylko mniej intensywnie (gęstość dymu itp), to ustawienie ma ogromny wpływ na wydajność. Nieco mniejsze znaczenie ma ustawienie szczegółów modeli i cieni w grze. Przejdźmy teraz do ustawień dźwięku. Jakość sampli już zredukowaliśmy do 22 kHz, przede wszystkim dla oszczędzenia pamięci. Po drugie WYŁANCZAMY hardware acceleration. Ustawienie to włącza w grze EAX. Praktycznie wszystkie współczesne karty obsługują EAX 2.0, ale wbudowane w płytę kodeki realizują tą funkcje softwareowo za pośrednictwem sterownika, obciążając dodatkowo procesor, który i tak wykonuje wszystkie obliczenia związane z dźwiękiem. Włączenie EAX na kartach Live! opartych o procesor Emu10k, także nieznacznie obciąża procesor. Dla kart opartych o Emu10k2, jak Audigy2 i Audigy4 nie ma to żadnego znaczenia. Po trzecie redukujemy ilość kanałów dźwięku do 32-24. Warto zredukować do Medium szczegółowość dźwięków, bo przy tak małej liczbie kanałów odtwarzanych jednocześnie możemy nie usłyszeć przeciwnika obok.

Radze Ci przede wszystkim dokupić RAMu. Przydałby Ci się nowy procesor, ale warto pomyśleć nad odciążeniem istniejącego, nową kartą dźwiękową z sprzętową obsługą EAX. Karta dźwiękowa ma duży wpływ na wydajność całej konfiguracji poprzez obciążanie procesora. Przy Realteku ALC655 który mam na płycie, można zapomnieć o grze gdy jest więcej niż 30 osób na serwerze, przy moim Athlonie @ 2 GHz. Pożyczyłem od znajomego SB Live! Value i dopiero mogłem pograć. Obecnie posiadam SB Audigy 4, ale tu już nie ma tak wyraźnego wzrostu wydajności w porównaiu do Liva. Tyle moich obserwacji, jeśli chodzi o testy w RightMarku, to przy zaledwie 16 kanałach odtwarzanych na raz i włączonym EAXie (w grze wykorzystujemy przeważnie 32, lub więcej), Realtek ALC655 obciążał procesor w prawie 13,8% !, SB Live! w 3,6%, a SB Audigy 4 w 2%, włączenie wszystkich 64 kanałów w Audigy zaowocowało obciążeniem procesora w 8% . Wnioski pozostawiam wam.

Tylko mała uwaga przy zakupach. Obecnie sprzedawany Live! 24-bit, choć oferuje ponoć wyższą jakość dźwięku niż Audigy2 Value, nie posiada sprzętowej obsługi EAX, obciążając procesor w podobnym stopniu co wbudowane w płytę główną kodeki. Nie polecam tej karty do gier. Jeśli szukasz czegoś taniego, rozejrzyj się za używanym Livem z procesorem Emu10k, jak Live Value, czy Player – w zupełności wystarczy.


Kup to, kup tamto... trzeba miec na to kase a u mnie z kasa narazie kipesko :(, ale wracajac do tych wymagan to mam 2 razy wiecej ramu niz gra ma zalecane, 4x razy szybszy procek i z 20 razy lepsza karte graficzna :P

PS: Może te sciecia w bf'ie sa spowodwane tym ze mam od cholery zainstalowanych jakis gownianych programikow ktore obciazaja procka...
Poza tym taki HL2 i CoD2 chodza u mnie na max ustawieniach przy minimalnych scieciach zreszta hl2 chodzil na moim starym gf 4200 bez sciecia na high bez antyalisngu :D

_________________
Światełko w tunelu — to reflektory nadjeżdżającego pociągu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, 22:09 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
DARK KNIGHT napisał(a):
Kup to, kup tamto... trzeba miec na to kase a u mnie z kasa narazie kipesko :(, ale wracajac do tych wymagan to mam 2 razy wiecej ramu niz gra ma zalecane, 4x razy szybszy procek i z 20 razy lepsza karte graficzna :P

Doskonale Cię rozumiem stąd moja propozycja z używanym Livem - wydasz jakieś 50-70 zł a efekt powinien być znaczny. Dodatkowo możesz nieco przetaktować procesor – koszt żaden. Co do wymagań to podałeś te do BF1942, a wspomniany przez Ciebie FH to zupełnie inna bajka.
Cytuj:
Q:What are the requirements to play Forgotten Hope?
A:We've heard that people can play FH perfectly with a 1,4 P3 BUT you have to get a lot of RAM! Best would be 1024. Getting another 512 MBs if you already have 512 will speed up the maploading speeds so that maps load 3 times quicker than with 512 + make FH run MUCH smoother.

Taka jest bolesna prawda o FH... RAM, RAm i jeszcze raz RAM.
DARK KNIGHT napisał(a):
PS: Może te sciecia w bf'ie sa spowodwane tym ze mam od cholery zainstalowanych jakis gownianych programikow ktore obciazaja procka...

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Wyłączenie ich to pierwsza rzecz która powinieneś zrobić – szczególnie program antywirusowy skanujący pliki w trakcie otwierania. Na czas gry możesz także wyłączyć explorer.exe.
DARK KNIGHT napisał(a):
Poza tym taki HL2 i CoD2 chodza u mnie na max ustawieniach przy minimalnych scieciach zreszta hl2 chodzil na moim starym gf 4200 bez sciecia na high bez antyalisngu :D

W nowych grach procesor nie zajmuje się tyloma obliczeniami związanymi z wyświetlaniem grafiki, co w starym BF1942. O ile granie na wbudowanym w płytę główną realteku w FH to masakra, to w HL2 czy FEAR nie miałem większych problemów, choć i tu wzrost wydajności jest widoczny z kartą dźwiękową.

P.S. Moje rady do konfiguracji gry BF1942, odnoszą się właśnie do FH. Classic powinien Ci śmigać na high


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2006, 23:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2005, 22:30
Posty: 258
Lokalizacja: Warszawa
Boje sie spytac jakie wymagania bedzie mial FH2? :shock:

_________________
Światełko w tunelu — to reflektory nadjeżdżającego pociągu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 01:09 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Pożyjemy, zobaczymy. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 13:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2005, 22:30
Posty: 258
Lokalizacja: Warszawa
Te wymagania są tak duże np. w przypadku bf'a 2, bo programisci nie mieli duzo czasu na udoskonalenie kodu źródłowego, i dopiero teraz wychodza patche... dobra gra powinno juz w dniu premiery byc w jakis 95% procentach sprawna, a w przypadku bf'a 1 to bylo 60% :) i wyszedl patch az do wersji 1.6 :shock:

_________________
Światełko w tunelu — to reflektory nadjeżdżającego pociągu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 14:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2005, 20:28
Posty: 464
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
eeee......... ja czegoś nie rozumiem jak przy 512 ramu FH sie tnie to czemu mnie chodzi płynnie? :shock: Może to ma jakieś powiązanie z prockiem czy grafą :?: Ma ktoś pomysł :?: A odnośnie kodu to nigdy nie będzie on idealnie sprawny tak jak ty tego oczekujesz i to za pierwszym razem. Wiem to z własnego doświadczenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 16:22 
Offline

Dołączył(a): 5 lip 2005, 22:31
Posty: 390
Lokalizacja: Szczecinek
Aj tam , najlepszy sposób, Chuk Norssim kopnie z half-obrotu to ci Fh będzie smigać nawet na TNT2 i 128MB ;)

_________________
Obrazek

miro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 17:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
Fang Dezerter {PL} napisał(a):
eeee......... ja czegoś nie rozumiem jak przy 512 ramu FH sie tnie to czemu mnie chodzi płynnie? :shock: Może to ma jakieś powiązanie z prockiem czy grafą :?: Ma ktoś pomysł :?: A odnośnie kodu to nigdy nie będzie on idealnie sprawny tak jak ty tego oczekujesz i to za pierwszym razem. Wiem to z własnego doświadczenia.


jaką masz rozdzielczośc w grze i jakie detale?na 1024x i wsio na high zapomnij o płynnej grze na 512mb

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 17:52 
Offline

Dołączył(a): 30 mar 2005, 15:34
Posty: 1988
Lokalizacja: Rzeszów>Woliczka :)
MK cos dziwne rzeczy wygadujesz xD ja na Fx5500 przy 512 ramu jade na full i mam spokójnie 80 klatek wiec nie gadajcie glupot ze przy takim procu i przy GF6600 by sie cieło :lol:

_________________
...a jeśli z Nas ktoś padnie wśród szaleńczych jazd, czerwieńszy będzie kwadrat, nasz lotniczy znak"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 18:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2005, 20:28
Posty: 464
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Rozdzielczość na 800x600, Grafike na high textury na high efekty też dźwięk 44 khz 48 kanałów sound details high chyba starczy :roll: A mam radeonka 9600 pro i Semprona 2.8 ghz zintegrowana dźwiękówka. Mam nadzieje że MK ci to starczy :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
Szymas^PL napisał(a):
MK cos dziwne rzeczy wygadujesz xD ja na Fx5500 przy 512 ramu jade na full i mam spokójnie 80 klatek wiec nie gadajcie glupot ze przy takim procu i przy GF6600 by sie cieło :lol:


jassne a co ma karta graficzna do dogrywania textur?przy 512 mb na full jassne że działa płynnie,tylko pierw 5 minut się mapka dogrywa potem faktycznie dobrze działa,chłopaku grałem na 512mb do wersji 0.67 potem na 1gb różnica ogromna,czyli tak dla picu twórcy FH recomendują 768mb lub 1gb ramu do płynnej gry?

Fang starczy,tylko teraz odpowiedz ile jeszcze ci się dogrywa w czasie gry?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 19:01 
Offline

Dołączył(a): 30 mar 2005, 15:34
Posty: 1988
Lokalizacja: Rzeszów>Woliczka :)
Eee my mówimy o Classicu ?? :lol: To proste ze Fh nie ma co odpalac na 512 ramu. Od wersji 0,66 minimum 768 a plynnie to od 1gb.

_________________
...a jeśli z Nas ktoś padnie wśród szaleńczych jazd, czerwieńszy będzie kwadrat, nasz lotniczy znak"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2006, 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lis 2005, 20:28
Posty: 464
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Zazwyczaj od 3 do 7 minut. :roll: ale jak dobrze pójdzie ( tygodniowe modły i ofiara z sąsiada :twisted: ) to większość mapek od 4 do 5 minut.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL