Teraz jest 18 kwi 2024, 14:37

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lip 2003, 11:39 
Offline

Dołączył(a): 17 gru 2002, 00:48
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Tworzę ten temat ponieważ pojawia sie coraz więcej pytań na temat powyższego programu jak i pojawia sie coraz więcej twórców własnych map do Battlefielda1942 :). Dobrze by było umieszczać tu swoje opinie i doświadczenia z pracą z BattleCraftem, jak i opisy oraz screeny z własnych produkcji :). Tyle tytułem wstępu :).

Thanatos--->nie ma większego sensu tworzenie rzeki po za terenem mapy. Teren tworzenia mapy jest kwadratem, jeżeli wyjedziesz po za niego to "wpadasz" w kolejny identyczny kwadrat (jak twój teren), przylegający do kwadratu -obszaru twojej pracy. Czyli jak zaczynasz leciec od źródła rzeki do jej wylotu to przelatując granicę terenu znów widzisz to samo źródło rzeki. Jeżeli jest to morze to nie trzeba nic robic bo teren jest jednolity ale w przypadku rzeki nie dopuszczaj aby ktos leciał samolotem po za teren twojej pracy, otocz po prostu mape dookoła teksturką OutsideMap wyznaczając w ten sposób "strefę dezerterów".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 16:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 21:36
Posty: 367
Lokalizacja: Krakuff
Znowu sie czegos nauczylem :D . Ale chodzi o to, zeby optycznie dobrze wygladalo. Podpowiem, ze mapka to bedzie Battle_of_Warsaw i beda, oczywiscie, mosty. I tak spogladajac z atkiego mostu sie zobaczy, ze rzeka nagle sie urywa to bedzie glupio wygladalo. :( A jakby to naprawde odziwerciedlalo rzeke, to powinna isc dalej w terenie dezerterow, a tu nic.


Pozdrawiam,
Than

P.S. Wstawilbym pierwsze screeny, ale nie mam miejsca na zadnym serwku. Zna ktos moze dobre darmowe serwy? Gdzies musze swoje rzeczy pakowac :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 16:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2002, 22:43
Posty: 1075
Lokalizacja: z Warszawy
ja ci moge udostepnic troche miejsca na moim serwku, i tak nic tam prawie nie wrzucam
napisz na GG do mnie: 1408815


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 17:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 01:56
Posty: 3138
Lokalizacja: Gorlice
Rady:
- przed rozpoczeciem pracy przeczytajcie sobie: http://www.planetbattlefield.com/battlecraft42/
- poza tym juz z doswiadczenia, nie mozna raczej nagrywac mape na mape, bo sie chyba psuja (i nie mozna zmieniac nazwy mapy w Windowsach - o tym pisze w powyzszym dokumencie).
- robcie archiwum jak najczesciej (ja juz mialem z tym problemy), ale nagrywajcie w roznych katalogach (a nie overwrite)
- przy robieniu muru w jednej lini dobrze jest korzystac z wspolrzednych metoda ctr-c, ctr-v :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 19:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 01:56
Posty: 3138
Lokalizacja: Gorlice
Aha pytanko , czy Wam tez nie dziala Undo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 22:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 21:36
Posty: 367
Lokalizacja: Krakuff
Mi narazie BC wogole kiepsko dziala. Ciagle musze saveowac bo co chwile mi sie zawiesza
Sciagniecie tych dodatkowych 51mb nic nie dalo :(

To z rzeka dziala, aczkolwiek jest meczace bo trza robic na drugiej stronie mapki wode na oko, poczym zrobic test game, sprawdzic, czy sie zgadza i wracac itd.
Najwiecej klopotow mam z robieniem podjazdow do mostow. Strasznie trudno zrobic dlugi gladki podjazd, ktory jeszcze bedzie przylegal od spodu tuz do nawierzchni jezdni na moscie :? . Jest na to jakis sposob?

Ctrl+C i Ctrl+V stosuej dosc czesto:) Rowniez zaznaczanie wielu obiektow przytrzymujac Ctrl ulaatwia zycie.


Pozdrawiam,
Than


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 23:07 
Offline

Dołączył(a): 17 gru 2002, 00:48
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Co do "Undo" to u mnie też nie działa :(, cosik chyba jest skopane.

Podkład pod mosty--->ja chcąc uzyskać płaski teren pod podjazdem mostu robie w ten sposób: określam wysokość na jakiej ma byc podjazd, wciskam ikonkę "flatten tool", przytrzymuję klawisz "ctrl" najeżdżam kwadratem na miejsce określające wysokość podjazdu i naciskam LPM. To zapamiętuje wysokość podjazdu. Teraz za pomocą "flatten tool" wyrównuję teren pod most do wcześniej zaznaczonej wysokości. Problemem jest to że flatten tool obejmuje aż 9 kwadracików (szkoda że nie jeden) i ten teren może czasem wykraczać po za obręb mostu i żeby to w miare ładnie wyglądało niweluję stromiznę za pomocą "Point Manipulation Tool" i klawiszami "+""-" na klawiaturze numerycznej.

Zdaje się że istnieje też problem z obróbką tekstur. Battelcraft obrabia je w słabej dość jakości. Przykład, wystarczy otworzyć mapkę "Wake" i widac że drogi to dwa pasy jasne na ciemniejszym tle, teksturka użyta do tego to Sand Road. Jednak używając tej teksturki i obrabiając Battlecraftem droga będzie rozmyta, nie widać już pasów tylko rozmazaną teksturkę :(.

Thanatos--->co to jest to 51mb do BC co ściągałeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 23:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 01:56
Posty: 3138
Lokalizacja: Gorlice
Do podjazdow mozna uzyc rowania spychaczem. Najpierw robisz brzeg z jednej strony trzymajac wcisniety control kliknieciem podajesz poziom i pozniej mozesz zrobic drugi brzeg na tym samym poziomie juz spychaczem. Troche ulatwi, ale i tak musisz kombinowac podnoszeniem opuszczaniem terenu.

Wlasnie ostro produkuje swoja mape i mam problem z dzialajacym karabinem w bunkrach. Pamietam jak sie bawilem programem na poczatku to dalem karabin na wieze obserwacyjna i dzialal. Teraz probuje umiescic je w bunkrach i kupa. Nie da sie do nich wejsc. Nie wiem czy beda dzialay po wszystkich mapowaniach? I zostawic to narazie czy cos kombinowac. Mapowac mi sie nie chce, bo obiektow przybywa i troche to trwa. Wiec jak zrobic dzilajace?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 23:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 gru 2002, 22:43
Posty: 1075
Lokalizacja: z Warszawy
Clone: Zrób tak zeby dzialalo :D i ladnie wygladalo :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 23:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 01:56
Posty: 3138
Lokalizacja: Gorlice
Podejrzewam ze sciagal "Samples".
Jezeli chodzi o moje tekstury to wygladaja ok, to znaczy narazie dawalem duzo roznych, mam zamiar na koncu poustawiac teksturki. Ale te ktore teraz wcisnalem wychodza jak w grze. Zadaje sie ze ja uruchamiasz cieniowanie to jest do wyboru kilka roznych metod szybkich (gorsza jakosc) i wolnych (lepsza jakosc).

Jak dajesz test map to wykorzystuje ustawienia BFa, wiec mzoe masz ustwaione na Low tekstury :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 23:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 01:56
Posty: 3138
Lokalizacja: Gorlice
Z karabinami juz wiem, po prostu wybralem zly obiekt mg42 zamiast stationary_mg42 :roll:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2003, 23:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 21:36
Posty: 367
Lokalizacja: Krakuff
Dokladnie, samples. Na moim ISDNie sciagalem godzine i nie widze zadnych efektow :x


Pozdrawiam,
Than

P.S. Nie calkiem kapuje o co Wam chodzi z tym robieniem podjazdow, ale tak mniej wiecej mnie naprowadziliscie - pokombinuje troczke :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2003, 01:19 
Offline

Dołączył(a): 17 gru 2002, 00:48
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
Problem w tym że po obróbce w BC czy dam na low czy high detale i tak nie widzę żadnej różnicy, tylko czas obróbki jest inny. Nawet jak obrobie na najwyzszych szczegółach to i tak efekt końcowy nie jest zadawalający :(.

orginalna mapa: Obrazek

moja mapka: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2003, 01:44 
Offline

Dołączył(a): 17 gru 2002, 00:48
Posty: 86
Lokalizacja: Kraków
jak to wygląda w grze, wszystko w najwyższych detalach ustawione:

mapka Wake:Obrazek

moja mapka: Obrazek

ps. Czy macie coś takiego: u mnie obrabiając "Generate Objects Lightmaps" zawsze wyskakuje błąd, ładuje do 100% i zaraz po tym wyskakuje błąd i zamykam komunikat błedu i BC się wyłacza?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2003, 03:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2002, 01:56
Posty: 3138
Lokalizacja: Gorlice
art(zn) napisał(a):
ps. Czy macie coś takiego: u mnie obrabiając "Generate Objects Lightmaps" zawsze wyskakuje błąd, ładuje do 100% i zaraz po tym wyskakuje błąd i zamykam komunikat błedu i BC się wyłacza?


Nie, bo my mamy wlasnie te sample, ktore sluza do cieniowania obietkow. Sciagnij sobie te 50 MB.

Co do drogi sprawdzilem. Nie da sie zrobic takiej jak na Wake. BC ma widocznie uproszczona wersje robienia tekstur. EA zapewne robilo specjalne tekstury dla kazdej mapy. Najlepiej widac to na BotB jak takie gotowe plastry sa polozone na mapie. W bok od flagi przy M10 jest taka zamknieta droga jak pojedziesz do kranca mapy widac jak taki prostokat sie konczy i dalej sa zolte kwadraty.

Podobie jest na Battle Of Britain (duze ciemne plamy - leje po bombach) , tego tez sie nie da tak zrobic w BC. Przy okazji mialem nadzieje ze bedzie mozna uzywac tekstur i nowego bombowca z taj mapy, ale niestety proba jej odpalenia konczy sie wywaleniem BC. Byc moze w nastepnej wersji BC bedzie mozna juz dodac. Oby wyszla jak najszybciej, to aktualna to jak widac jedna wielka prowizorka.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL