Teraz jest 16 kwi 2024, 09:48

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lis 2009, 16:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2009, 12:00
Posty: 4
Witam,
posiadam mod battlegroup 42 , ale jest on niedopracowany pod względem parametrów pojazdów [ BA-10 niszczy Panzer IV !! :|:|: ]
czy jest jakis program do edycji parametrów pancerza, penetracji czy tam siły rażenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 gru 2009, 18:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
Hey. Sprawa niestety jest trudniejsza, ponieważ do BF1942 nie ma jednolitego edytora który pozwalałby z marszu wszystko zmieniać. Informacje o pojazdach i o pancerzach są zapisane w plikach tekstowych z rozszerzeniem con. Te z kolei są spakowane do paczek rfa. Aby je otworzyć/rozpakować możesz użyć programu WinRFA, jest on częścią oficjalnych narzędzi do modów (Battlefield Mod Development Toolkit, ostatnia wersja 2.75). Żeby go uruchomić odpalasz BF_Tools.exe i klikasz "WinRFA".
Ostrzeżenie: WinRFA jest nie do końca stabilny i od czasu do czasu może bezpowrotnie zniszczyć Twoje archiwum rfa. Rób kopie zapasowe przed każdą edycją.
Paczka którą chcesz edytować znajduje się w katalogu Battlefield 1942\Mods\<folder battlegroup>\Archives\bf1942\Game.rfa
W tymże archiwum masz kilkadziesiąt plików .con, większość z nich odpowiada za pancerze. Interesuje Cię przede wszystkim plik
Bf1942/Game/MaterialManagerdefine.con
W nim są definicje wszystkich pancerzy używanych przez mod. Format definicji jest taki:
MaterialManager.material <pancerz>
MaterialManager.materialAttGroup <pancerz>
MaterialManager.materialDefGroup <pancerz>
MaterialManager.materialDamage <uszkodzenia>
Zmieniając <uszkodzenia> danego pancerza zmieniasz uszkodzenia jakie ten pancerz przyjmuje od wszystkich broni.
Jeśli chcesz zmienić tylko działanie konkretnej broni na pancerz (a nie wszystkich), znajdź w tejże paczce plik
Bf1942/Game/damage_system/<nazwa_broni>.con
W środku takiego pliku jest zapisana skuteczność danej broni wobec wszystkich możliwych pancerzy ( w slangu bf1942 są to "materiały" (Materials) ) Składnia jednego wpisu wygląda tak:
MaterialManager.attGroup <broń>
MaterialManager.defGroup <pancerz>
MaterialManager.damageMod <mnożnik uszkodzeń>
Kiedy trafisz dany <pancerz> z <broni>, Battlefield oblicza zadane uszkodzenie m.in. mnożąc bazowe <uszkodzenia> <materiału> (ustawione w MaterialManagerdefine.con) przez <mnożnik uszkodzeń> <broni> z której trafiłeś. Więc zmieniając <mnożnik uszkodzeń> zmieniasz skuteczność tejże <broni> przeciw danemu <pancerzowi>.
A teraz pytanie: jak się dowiedzieć jakich pancerzy używa pojazd który chcesz zmodować?
Na to są dwie metody:
Po pierwsze możesz spróbować zgadnąć metodą prób i błędów - przeglądając plik uszkodzeń jakiejkolwiek broni masz podane numery wszystkich istniejących pancerzy. W tych plikach czasem są komentarze które określają rodzaj pancerza. Jeśli znajdziesz wpis:
rem * Heavy Vehicle target
To znaczy że wszystkie definicje aż do następnego komentarza to pancerze czołgów. W "czystym" BF są to pancerze od 50 do 54, nie wiem jak w battlegroup.
Druga metoda gwarantuje że dowiesz się dokładnie w jakich miejscach dany pojazd używa jakich pancerzy (np. pancerz 50 z tyłu, 52 na gąsienicach itd.) Niestety, wymaga więcej pracy, ponieważ te informacje są zapisane bezpośrednio w siatkach 3D pojazdów. Aby je otworzyć, potrzebny jest darmowy program GMax (google znajdzie) lub 3D Studio Max w dowolnej wersji między 5 a 8 włącznie. Do programu instalujesz wtyczki z oficjalnych narzędzi do modów (odpalasz BF_Tools.exe, a potem klikasz "install gmax tools" lub "install 3dsmax tools"). Musisz też wypakować siatki 3D z Battlefield 1942\Mods\<katalog battlegroup>\Archives\StandardMesh.rfa . Wypakuj je na pulpit lub do innego dostępnego katalogu. Jeśli w podanym folderze istnieją pliki StandardMesh_00X.rfa, je też musisz wypakować, w kolejności numerowania. W końcu odpalasz 3DS lub GMax'a, z menu "Battlefield Tools" na górze (jak go nie ma, to znaczy że nie zainstalowałeś wtyczek, albo program był włączony podczas ich instalacji) wybierasz Model Import/Export, w nowym oknie klikasz przycisk "import", odznaczasz wszystkie skrzynki po prawej z wyjątkiem "collision" (tylko "collision" jest zaznaczone), klikasz import, idziesz do katalogu gdzie wypakowałeś StandardMesh i tam znajdujesz plik .sm z Twoim pojazdem. Jak się nazywa? Najpewniej na styl <nazwa pojazdu>_Hull_M1.sm, czyli np. PanzerIV_Hull_M1.sm. Na scenie pojawią się dwa obiekty: COL01 i COL02. Nas interesuje tylko COL02, więc ten pierwszy możesz skasować (klikasz na niego i naciskasz klawisz delete, nazwa zaznaczonego obiektu pokazuje się w panelu po prawej.) Już niedaleko: klikasz COL02, w prawym górnym rogu, tam gdzie są zakładki z ikonami, klikasz drugą od lewej o tytule "modify". Pojawi się panel edycji: trochę poniżej przycisku który kliknąłeś będzie biały plus obok napisu "Editable Mesh", kliknij ten plus. Pojawi się lista elementów, wśród nich kliknij "Face". Teraz kliknij gdzieś na siatce pojazdu, trójkątny obszar powinien zaznaczyć się na czerwono. Teraz z powrotem do prawego panelu: Jakieś pół ekranu pod pozycją "Face" którą kliknąłeś jest dużo grup o nazwach "Selection", "Edit Geometry", itd. Klikaj minus przy każdej nazwie, aż tylko "Surface Properties" zostanie otwarte. W tejże grupie będą, w podgrupie "Material" będą dwa pola tekstowe z numerami w środku. W tych skrzynkach wyświetla się pancerz jaki jest na obszarze czołgu który zaznaczyłeś na czerwono.

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2010, 23:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2005, 10:03
Posty: 907
Lokalizacja: Wieliczka
Może nie będę zakładał nowego tematu:

Kolego Archer, orientujesz się może jakim programem otwierać rozpakowane tekstury z .rfa? Myślałem żeby pobawić się w reskin armii czerwonej na lwp, tak po prostu dla przyjemności/sprawdzenia czy dałbym radę. :)
Pozdro.

EDIT:

Już znalazłem to co chciałem :mrgreen:

_________________
a.k.a. MłodyRzyQ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL