"czytaj ze zrozumieniem" - nienapisałem że koderzy konsolowi się kiepsko przykładają a jedynie iż błąkający się po sieci mit jakoby ślęczeli tam dniami i nocami na kolanach aby było wszystko super zoptymalizowane jest błędny - bo to że ich gry wychodzą lepiej zoptymalizowane od tego co widzimy na platformie PC są głównie wynikiem kompilatorów jakie dostają do platform konsolowych
cytując fragment maila Levickiego:
Cytuj:
It intrigued me why Intel CPUs have inferior performance in some games and in others they are on par with AMD.
Therefore, I have reverse-engineered Battlefield 2 game executable and come to the following conclusions:
1. It was compiled using Visual Studio 2003 C++ compiler.
2. It was compiled in blended mode almost without any optimizations.
jak Ty się odniesiesz do takiej rewelacji ?
a wszystko wskazuje że większość obecnych gier ma podobnie przeprowadzoną finalną kompilację (włącznie z takimi hitami jak FEAR czy włąśnie BF2)
jak dlamnie to są podstawy logiczne w przedstawionej tam tezie a pomysł debaty na szeroko powszechny temat "gry na PC są do dupy zoptymalizowane" wydaje mi się b.ciekawy
BTW - to by też tłumaczyło czemu w testach procesorów obecność większości rozszerzeń listy rozkazów (np. SSE, SSE2, SSE3) ma dokładnie zerowy wpływ na wydajnośc gier
twoim z pracy kumplom też się tego pewnie niechciało czytać bo włącznie z komentarzami (które są najciekawsze) artykuł jest dosyć długi a szata graficzna tej strony woła o pomstę do nieba
wkażdym razie komentarz "Weź chłopie - co to za kupe nam dajesz" - świadczy o ciężkiej intelektualnej pracy nad oceną tego co się przeczytało