Teraz jest 26 lis 2024, 00:44

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2005, 20:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2005, 20:27
Posty: 1080
Lokalizacja: k-lin
Obrazek

bah i masz efekt w postaci 2pkt :) jak ludek ma ze 3-4 mm na celowniku celuje tyleż samo nad nim. zawsze trafiam, ale ajak nie to drugi już w celu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2005, 23:18 
Offline

Dołączył(a): 25 lis 2005, 00:40
Posty: 16
hm... ciekawe wypowiedzi...
Najciekawsze jest to jak niektórzy poddają sie sugestii ze dana broń jest najlepsza choć w rzeczywistgosci nie jest (bo albo inni tak sądzą lub np. jest unlockiem i sporo sie napracowali zeby ja zdobyć... - to musi być super...)
Siła sugestii/autosugestii jest powalajaca ahahahhahahaa
Dowody?
Prosze bardzo:
Jako ze podstawowym kryterium oceny danej broni jest jej celność i moc więc sprawdźmy jak to wyglada w zestawieniu tych parametrów i bezposrednim porównaniu poszczególnych giwer. Aby wyniki porównania były czytelne musze niestety uprosścić zdanie do przypadku w którym bronie sa najcelniejsze czyli:
tryb: pojedyńczy(pierwszy) strzał z zoomem
Parametrem który charakteryzuje w grze celność jest wyliczona Deviation czyli odchylenie a wiec im parametr bezwzglednie mniejszy tym broń celniejsza.
Sprawdźmy zatem jaką Deviatin (odchylenie) mają przykładowe giwery ww. trybie strzelania w postaci zestawienia:
skróty:
Stk/noAr - podaje ile razy trzeba trafić cel nieuzbrojony aby zabić
Stk/Ar - podaje ile razy trzeba trafić cel uzbrojony aby zabić
Dev. Deviation
Dam. Damage
na tłusto najlepsze wyniki - pochyłe - najgorsze
typ - Dev: stojąc/klęcząc/leżąc ---- Dam.- Stk/noAr - Stk/Ar
karabiny najlrzejsze (i najcelniejsze) niestety tylko dla speca...:
G36C ------ 0,108/0,0864/0,072 --- 25 ----- 4----------- 6
QBZ97 ---- 0,135/0,1080/0,063 ---- 25 ----- 4 ---------- 6
AK74 ------ 0,234/0,1820/0,130 ---- 29 ----- 4 ---------- 5
SCAR-L --- 0,247/0,1980/0,1815 --- 27 ----- 4 ---------- 6
pozostałe karabiny godne uwagi:
G36E ----- 0,260/0,2400/0,22 --- 32 ----- 4 ------- 5
AK47 ----- 0,540/0,468/0,3600 ---- 38 ----- 3 ------- 4
F2000 ---- 0,353/0,326/0,2720 ---- 34 ----- 3 ------- 5
G3 ------- 0,600/0,520/0,4000 ---- 40 ------ 3 ------- 4

no i co?
ewidentnie G36C i QBZ97 w kwestii celności rządzą... i to w stopniu który niweluje niedostatki w damage'u bo sa równie celne jak snipy co udowodnie później
ewidentnie również widać, że dwie najgorsze giwery to SCAR-L dla speca (najmniej celny - i słabszy od AK74) oraz G3 dla asfalta (to samo - fatalna celność, brak granatnika, AK sa celniejsze i maja tą samą wartość Stk./**)
Tak czy inaczej widać również, że w kwestii celności druga grupa giwer nie ma porównania do lzejszych kolegów. Dla niej dużo sensowniejszym parametrem oceny przydatności jest wartość Stk./** a więc najlepsze sa moim zdaniem AK jako rozsadne połączenie mocy i celności, F2000 i G36E sa za słabe - oczywiście to się liczy przy średnich i bliskich dystansach bo pomimo iz celniejsze od AK to i tak sa zbyt mało celne aby operować na dalekich dystancach. Ktoś pisał ze G36E to najlepsza broń w grze... prosze porównać np. do AK74 - niestety ale AK74 jest celniejszy i ma tę same wartości Stk./**... (minimalnie mniejsza wartość Damage nie ma tu znaczenia - gościa trzeba potraktować ta sama ilościa pocisków i AK robi to celniej...)
Jeszcze sprawdźmy Snipy w kwestii celności bo to ciekawe a i proste:
typ - Dev: stojąc/klęcząc/leżąc
M24 ---------- 0,1/0,075/0,04
pozostałe --- 0,2/0,150/0,08
teraz widać dlaczego z M24 sie częściej trafia... nie dlatego ze ma lepszy celownik - jest po prostu 2x celniejszy :shock:
i jeszcze jedna uwaga:
sprawdźcie, że G36C (QBZ97 tez blisko) jest na stojaco i klęcząco prawie tak samo celny jak M24 a to znaczy, że jest 2x celniejszy od pozostałych snip(!?!?!?) - na leżąceo tez minimalnie lepszy (celniejszy jest tylko M24 i QBZ97). Strzec sie muszą sniperzy dobrych operatorów G36C (i QBZetów też) i za to ta broń tak lubie... (bo lubie jak pocisk trafia tam gdzie celuje)
:D :shock:

_________________
...pan pułkownik mówi, ze jest ku**a żołnierzem a nie komediantem... (cytat z killerów 2-ch)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2005, 23:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2005, 23:38
Posty: 1197
Lokalizacja: Piaseczno ;)
no wlasnie SCAR-L rzeczywiscie jest bardzo malo celny a SCAR-H wymiata po calosci czym te bronie sie różnią ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2005, 23:47 
Offline

Dołączył(a): 25 lis 2005, 00:40
Posty: 16
niestety ale korzystałem ze statystyk broni które sa na http://www.bf2s.com a tam nie ma jeszcze "growych" parametrów SCAR-H i G36K z SF więc nie mam pojecia co o nich sądzić w kwestii suchych parametrów :?

_________________
...pan pułkownik mówi, ze jest ku**a żołnierzem a nie komediantem... (cytat z killerów 2-ch)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2005, 23:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2005, 22:47
Posty: 49
mglisty-->gra to nie tabele, liczy się też jakość przyrządów celowniczych, a luneta z laserem w SCAR-L podnosi celność wybitnie, analogicznie jak luneta w L85A1, a twój tekst : że SCAR-L dla speca mniej celny od AK74 ubawił mnie niesamowicie, chyba zamiast grać zajmujesz się teorią tylko :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 00:13 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2004, 11:12
Posty: 3384
AK-101/47 + granatnik

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 07:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2005, 06:56
Posty: 1697
Lokalizacja: Burton On Trent
najmocniejsza bronia jest noz,i najwiecej frajdy sprawia:).
co do strzelajacych.to pistolety tez maja duza moc razenia i celnosc.nie wspomne o granatach lub c4 ktore jest na wszystkie zmartwiena.natomiast
najbardziej przereklamowana bornia byla G3.teraz w ogole nie widzialem by nia ktos gral

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 09:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2005, 14:41
Posty: 970
Szwejos napisał(a):
mglisty-->gra to nie tabele, liczy się też jakość przyrządów celowniczych, a luneta z laserem w SCAR-L podnosi celność wybitnie, analogicznie jak luneta w L85A1, a twój tekst : że SCAR-L dla speca mniej celny od AK74 ubawił mnie niesamowicie, chyba zamiast grać zajmujesz się teorią tylko :D

wszystko swietnie, lunety, lasery, kolimatory, gpsy, brakuje jeszcze komputera pokladowego i aimbota ... tyle ze rzeczywistosc jest taka ze stary dobry kalach jest najlepsza bronia w bf2 i potwierdzaja to gracze z kilkusetgodzinnym stazem gry. a analiza mglistego jest imo bardzo dobra.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 09:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sie 2005, 09:01
Posty: 215
Lokalizacja: Radom
Na średnie dystanse G36C. Na dalekie - MR444 - chętnie się zmierzę ze snajperem posiadając normalny pistolecik :D Na bliskie i bardzo bliskie - Jackhammer. Ogólnie jeszcze jestem ciekaw SCAR-L bo jak tu piszą lepszy zamiennik G36C a ta broń mnie zaczarowała.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 10:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2005, 12:50
Posty: 1650
Lokalizacja: Dublin
Jak dla mnie:
1. G36C
2. AK47\101
3. Bronie supporta
4. DAO-12

_________________
There will always be a battlefield...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 11:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2004, 13:19
Posty: 405
Lokalizacja: Bogatynia/Wrocław
Najlepsza broń: F2000. Dlaczego? Bo idealnie się nadaje do ściągania snajperów.
Najgorsza broń: MP5. za całokształt. Znikoma celność i dmg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 12:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2005, 02:34
Posty: 557
Lokalizacja: z miasta Świętej Wieży :P
ulubione bronie mam dwie - kałach i Eryx :) jak nie jedna, to druga :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 13:16 
Offline

Dołączył(a): 25 lis 2005, 00:40
Posty: 16
Szwejos napisał(a):
mglisty-->gra to nie tabele, liczy się też jakość przyrządów celowniczych, a luneta z laserem w SCAR-L podnosi celność wybitnie, analogicznie jak luneta w L85A1, a twój tekst : że SCAR-L dla speca mniej celny od AK74 ubawił mnie niesamowicie, chyba zamiast grać zajmujesz się teorią tylko :D


hahaha a jednak siła sugestii/autosugestii jest wieksza niz myslałem :roll:
Szwejos --> to dobrze że cie ubawiłem bo smiech to zdrowie ale niestety nie ma w tym nic śmiesznego bo w grze pt. BF2 AK74 jest celniejszy od SCAR-L i t o nie moja teoria lecz wyłacznie wynik zaimplementowanych parametrów broni przez autorów gry :D
popatrz:
na tłusto prametry lepsze (czytaj: broń celniejsza):
AK-74U stats
Damage: 28
Accuracy: Medium/High
Min Deviation: 0.2
Deviation Standing/Crouching/Prone: 1.8/1.4/1
Deviation Added per Shot: 0.2(2.5)
Deviation Mod when Zoomed: 0.65

SCAR-L Stats
Damage: 27
Accuracy: High
Min Deviation: 0.22
Deviation Standing/Crouching/Prone: 1.5 / 1.2 / 1.1
Deviation Added per Shot: 0.16
Deviation Mod when Zoomed: 0.75
(Recoil'e obie giwery maja te same)

Deviation kazdy moze sobie wyliczyć:
Deviation Calculations The formula is = (Min Deviation * Stance) + (Additional Shots) * (Zoom Mod) + [(Recoil) * Recoil Zoom Mod].

nie sugeruj sie proszę statusem w charakterystyce Accuracy
pierwszy strzał AK74 jest celniejszy bezapelacyjnie w kazdej pozycji strzelca (drugi w serii strzał ma celniejszy SCAR - ale przypominam ze rozpatrywaliśmy opcje kiedy giwery mają celnośc najlepsza czyli dla trybu strzału pojedyńczego) dodatkow Damage o 1 większy jest w tym przypadku bardzo istotne bo powoduje że gostkowi z Armour wystarczy o jeden pocisk mniej z AK74 (5) do zejscia anizeli ze SCAR'a (6)

Są to oczywiscie tylko dane matematyczne ale ta gra to włanie zwykły program przeliczany przez procesor... na dodatek ten procek potrafi liczyc tylko do dwóch... :D no ale za to robi to bardzo szybko
pozdro

_________________
...pan pułkownik mówi, ze jest ku**a żołnierzem a nie komediantem... (cytat z killerów 2-ch)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 13:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2005, 06:56
Posty: 1697
Lokalizacja: Burton On Trent
mglisty napisał(a):
Szwejos napisał(a):
mglisty-->gra to nie tabele, liczy się też jakość przyrządów celowniczych, a luneta z laserem w SCAR-L podnosi celność wybitnie, analogicznie jak luneta w L85A1, a twój tekst : że SCAR-L dla speca mniej celny od AK74 ubawił mnie niesamowicie, chyba zamiast grać zajmujesz się teorią tylko :D


hahaha a jednak siła sugestii/autosugestii jest wieksza niz myslałem :roll:
Szwejos --> to dobrze że cie ubawiłem bo smiech to zdrowie ale niestety nie ma w tym nic śmiesznego bo w grze pt. BF2 AK74 jest celniejszy od SCAR-L i t o nie moja teoria lecz wyłacznie wynik zaimplementowanych parametrów broni przez autorów gry :D
popatrz:
na tłusto prametry lepsze (czytaj: broń celniejsza):
AK-74U stats
Damage: 28
Accuracy: Medium/High
Min Deviation: 0.2
Deviation Standing/Crouching/Prone: 1.8/1.4/1
Deviation Added per Shot: 0.2(2.5)
Deviation Mod when Zoomed: 0.65

SCAR-L Stats
Damage: 27
Accuracy: High
Min Deviation: 0.22
Deviation Standing/Crouching/Prone: 1.5 / 1.2 / 1.1
Deviation Added per Shot: 0.16
Deviation Mod when Zoomed: 0.75
(Recoil'e obie giwery maja te same)

Deviation kazdy moze sobie wyliczyć:
Deviation Calculations The formula is = (Min Deviation * Stance) + (Additional Shots) * (Zoom Mod) + [(Recoil) * Recoil Zoom Mod].

nie sugeruj sie proszę statusem w charakterystyce Accuracy
pierwszy strzał AK74 jest celniejszy bezapelacyjnie w kazdej pozycji strzelca (drugi w serii strzał ma celniejszy SCAR - ale przypominam ze rozpatrywaliśmy opcje kiedy giwery mają celnośc najlepsza czyli dla trybu strzału pojedyńczego) dodatkow Damage o 1 większy jest w tym przypadku bardzo istotne bo powoduje że gostkowi z Armour wystarczy o jeden pocisk mniej z AK74 (5) do zejscia anizeli ze SCAR'a (6)

Są to oczywiscie tylko dane matematyczne ale ta gra to włanie zwykły program przeliczany przez procesor... na dodatek ten procek potrafi liczyc tylko do dwóch... :D no ale za to robi to bardzo szybko
pozdro


zawsze myslalem ze celnosc zalezy od umiejetnosc gracza.jesli pocisk prosto leci to zawsze gdzies jest punkt na szczerbince ktory jest srodkiem,nie ma tu trajektorii!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 14:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2005, 10:33
Posty: 510
90s napisał(a):
zawsze myslalem ze celnosc zalezy od umiejetnosc gracza.jesli pocisk prosto leci to zawsze gdzies jest punkt na szczerbince ktory jest srodkiem,nie ma tu trajektorii!!


ROTFL :-)

W praktyce wygląda to tak: gracz naciska spust i ta informacja w miarę natychmiast (po paru ms opóźnienia w komputerze plus kilkudziesięciu ms opóźnienia sieciowego) jest przekazywana do serwera. Rodzaj wybranej broni, pozycję gracza i jego zwrot pamięta serwer, więc generalnie strzela się w kierunku i z pozycji, którą się zajmowało jakieś 50 ms przed naciśnięciem spustu. (A konkretnie, to co najmniej tyle wcześniej, ile wynosi "ping" do serwera, plus statystycznie kilkanaście milisekund - czyli jeśli ktoś ma na myszcze 2000 dpi, 100 ms latency i nerwowo tą mychą kręci, to pewnie chybi nawet z odległości 2 metrów). Podobnie, jeśli przeciwnik ma laga (i serwer z dużym opóźnieniem dowiaduje się, gdzie on naprawdę jest), to na ekranie może się wydawać, że się trafia - a hitboxy wroga są już gdzieś obok - typowe zwłaszcza przy strzelaniu z telewizorka w walce nos-w-nos, gdzie oba heli szybko zmieniają pozycje). Jeśli i strzelający i ofiara mają dużego "pinga", to sumaryczne rozsynchronizowanie może być zauważalne i G36C nie pomoże.

Gdy więc serwer dostaje informacje "nacisnąłem spust" to wylicza gdzie pocisk trafia, w sposób losowy odchylając trakejtorię pocisku/pocisków o nie mniej stopni, niż to wynika z min. dewiacji podanej w statystykach mglistego. To jest jeszcze dodatkowo korygowane o to ile czasu upłynęło od momentu ostatniej zmiany pozycji gracza. Serwer nie uwzględnia czasu lotu pocisku; jeśli na przecięciu skorygowanej trajektorii lotu pocisku znajduje się - według bieżącej wiedzy serwera- jakiś gracz, to zalicza trafienie.

Tak więc wszelkie kolimatorowe celowniki i lunetka w L85A1 ma sens ale tylko dla krótkowidzów :-) Bo to, że sie komuś celuje w oko bynajmniej nie oznacza, że tam właśnie pocisk trafi (chyba, że ze SRAWa - który jest wyjątkiem :-)

pozdrawiam,
Ognacy

p.s. Jeśli ktoś chce się dowiedzieć więcej o tym, jak działa engine BF2, to zapraszam do dokumentacji modowania - tam to wszystko jest opisane.

p.s.2. Żeby nie było, że te milisekundy to jakaś teoria: czas reakcji człowieka (normalnego - sportowcy mają lepiej) to min. 140 ms - od momentu zarejestrowania sygnału do chwili uruchomienia mięśni. Porządne myszki komputerowe (np. Razer, Logitech G5) mają odświeżanie 1000 Hz, czyli co 1ms komputer dostaje informacje o zmianie położenia kursora. Standardowe myszki mają jakieś 125Hz, czyli co 8 ms można zmienić położenie. W BF2 nie ma chyba ograniczeń prędkości obrotowej gracza - im się ma czulszą myszkę, tym szybciej można się obracać. Z tego się biorą sytuacje, gdy jeden gracz "widzi" że trafia w drugiego, a drugiemu nic się nie dzieje - bo według serwera był już gdzie indziej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL