Teraz jest 26 lis 2024, 02:48

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 768 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 52  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 04:51 
Offline

Dołączył(a): 23 lip 2005, 23:16
Posty: 120
Lokalizacja: Holandia
Snajper zawsze strzela z podparcia i nie chodzi tu o wage broni ale o stabilizacje celowania.
Wszak strzela z dystansu.
Skoro strzal ma byc pewny to namierzanie i wybranie wlasciwego momentu musi potrwac.
Inna sprawa ze gdyby jakis chcial ze stojacej walnac z M95 to pewnikiem jest ze fiknal by do tylu,o ile w ogole zdolaby podniesc ta ramte do oka i strzelic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 09:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2005, 14:41
Posty: 970
wiesz hortak tak to jest ze strzelaniem ze kazde strzelanie (nie tylko wyborowe), aby byc skuteczne wymaga 'podparcia', 'stabilizacji celowania', i kazde strzelanie jest 'strzelaniem z dystansu'. Istnieja wyjatki gdzie ograniczona jest kwestia dystansu:
a) samobojstwo
b) egzekucja
8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 10:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2005, 07:07
Posty: 8
Snajper w grze powinien pełnić ciekawą funkcję ale z uwagi na charakter gry ta funkcja według mnie jest nieprzydatna bo kimże jest snajper tak naprawdę? Otóż jest to strzelec wyborowy. To po pierwsze. Tacy są w każdej spec jednostce poczynając od tych policyjnych po wojskowe. Snajperzy w jednostkach wojskowych są też samodzielnymi żołnierzami infiltrującymi. Są przez to mistrzami maskowania, przetrwania w trudnym terenie, śledzenia i tropienia, topografii oraz strategii. To po drugie i najważniejsze. Snajper jest więc samodzielną jednostką bojową, która śledzi, wybiera i likwiduje cele. Przedostaje się tam gdzie przeciętny żołnierz nie jest w stanie nawet dotrzeć. Często bardzo długo obserwuje teren, wybiera punkt operacyjny, zakrada się i czeka. No i tu jest właśnie rozbieżność bo w grze nie da się tak grać. Czajenie się całą rozgrywkę by pacnąć kilku kolesi w głowę jest bez sensu przy założeniach i dynamice akcji. Co do broni to jest różnie. Tak naprawdę ciężko oddać klimat danego karabinu. Trzeba wiedzieć, że każdy taki karabin ma swoje plusy i minusy. Zasada jest taka, że im większa siła tym większy huk. Dla porównania PSG jest bronią słabą ale bardzo cichą. Podobnie przerobiona strzelba M40. Te karabiny nie przebiją lekkich pancerzy. Natomiast M81A lub SR8 to najmocniejsze karabiny wyborowe, są potężne ale huczą jak armata. Przebijają wszystkie rodzaje lekkich pancerzy. Tak wygląda rzeczywistość. W grze jest to bardzo uproszczone. Według mnie jeśli ktoś strzeli z barreta to wszyscy odrazu powinni wiedzieć gdzie snajper jest a tu słychać tylko odgłos na bliższą odległość. To co przedstawiłem powyżej eliminuje dla mnie funkcję snajpera jako przydaną w BF2. Sam jestem zapaleńcem tego typu jednoosobowej formacji i uważam, że lepiej nie wprowadzać było do gry strzelców wyborowych niż zrobić z tego uproszczoną strzelankę bez cienia realizmu czy też przydatności.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 10:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2005, 23:17
Posty: 199
moim zdaniem snajper jest za latwy do namierzenia...
powinien byc CALKOWICIE niewidzialny dla jakiegokolwiek radaru czy skanu wysylanego przez commandera.. ani dla zolnierzy zwyklych ktorzy "spottuja" cele takze nie powiniec byc namierzalny.. zolnierze powinni tylko "przypuszczac" ze snajper jest gdzies w tamtej okolicy ( odglos snajperki i tak juz za bardzo zdradza gdzie snajper sie zaczail )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 11:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2005, 21:33
Posty: 400
Lokalizacja: Rzeszow
Jesli chodzi juz o sama rozgrywke, to powinni wprowadzic rozroznienie min na mapie 3d. Bo nie za bardzo czasu zastanawiac sie czy to claymore czy p.panc. Wiekszosc myslac ze to wlasnie p.panc. biegnie na leb na szyje, a ty tylko zarabiasz -4, bo oczywiscie nie przebaczy.

_________________
Obrazek

A tu mozesz mnie sprawdzic - Veres - http://tiny.pl/xh88 - Bf2 Tracker


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 12:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2005, 11:29
Posty: 58
Lokalizacja: UK
Witam i z miejsca pozdrawiam cala ekipe forum, jako ze to moj pierwszy post.

Gram od czerwca i skupilem sie na antytanku do tej pory, ale wczoraj trafilem na wasze forum i postanowilem sprobowac sie jako snajper. Wczoraj mialem taka sytuacje.

Zaczailem sie na Dalian Plant 32 przy hangarze i pilnowalem AA na wybrzezu. Co jakis czas pukalem tez nadbiegajacych chinoli. Zabawa zaczela sie, a moze raczej skonczyla, jak na tym wysokim dzwigu zaraz przede mna pojawil sie snajper. Widzialem go, on widzial mnie, ale za cholere z tak duzej odleglosci nie moglem go trafic i vice versa.

Jak to jest, duzo wyzej trzeba mierzyc? Trudno cos wyczuc, kiedy nie wiem, czy mam trafienie.

Pozdrawiam. 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 12:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2005, 14:41
Posty: 970
kurde dopiero zaczal snajpic i od razu go lubie-snajperzy kasujcie obsluge AA bede wam bardzo wdzieczny :)
a co do poprawki w snajpie-najlepiej to wyczujesz jak sie z kims umowisz, zeby byl twoim celem "menekinem", i postrzelaj z roznych odleglosci. kolega bedzie ci mowil gdzie pada strzal, i w ten sposob krok po kroku wyczujesz i dojdziesz pomiedzy jego oczy. ja tak zrobilem ze znajomym i w miare dobrze sie czuje ze snajperkami. jeden wyjatek - M95 - karabin loteria :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 12:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2005, 07:07
Posty: 8
Widzisz raspael, w tej grze mocno okrojono profil snajperski. Celowanie to tylko przymierzenie i pac. W innych grach jest lepiej i tak np. w DeltaForce Land Warrior snajper musi odmierzyć odległość i wyregulować przyrządy. Pozatym pozycja na leżaka żeby celowanik nie gonił. To było dobre rozwiązanie i szkoda, że tu tego nie ma. Co do celowania. W grze są rozróżnione siatki celownicze i to jest plus. Są one jednak ozdobą. Niczego nie wnoszą i bynajmniej nie służą do korekcji punktu opadania. Pozatym linie tych siatek są przesadnie grube. Akurat mam z tym do czynienia i wiem jak wyglądają siatki w rzeczywistości przez okular. W BF2 snajper jest raczej jako ciekawostka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 12:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2005, 00:07
Posty: 698
Lokalizacja: Z lufy
Walatch napisał(a):
Jesli chodzi juz o sama rozgrywke, to powinni wprowadzic rozroznienie min na mapie 3d. Bo nie za bardzo czasu zastanawiac sie czy to claymore czy p.panc. Wiekszosc myslac ze to wlasnie p.panc. biegnie na leb na szyje, a ty tylko zarabiasz -4, bo oczywiscie nie przebaczy.
Ja bym poprostu dał snajperowi możliwość zabrania claymore'a i to wystarczy.
Wanderer[Ronin] napisał(a):
Widzisz raspael, w tej grze mocno okrojono profil snajperski. Celowanie to tylko przymierzenie i pac. W innych grach jest lepiej i tak np. w DeltaForce Land Warrior snajper musi odmierzyć odległość i wyregulować przyrządy. Pozatym pozycja na leżaka żeby celowanik nie gonił. To było dobre rozwiązanie i szkoda, że tu tego nie ma. Co do celowania. W grze są rozróżnione siatki celownicze i to jest plus. Są one jednak ozdobą. Niczego nie wnoszą i bynajmniej nie służą do korekcji punktu opadania. Pozatym linie tych siatek są przesadnie grube. Akurat mam z tym do czynienia i wiem jak wyglądają siatki w rzeczywistości przez okular. W BF2 snajper jest raczej jako ciekawostka.
Co to przydatności to wiadomo, że bf jest nastawiony na grywalność a nie realizm. Jasne wkurza mnie wspomniana grubość siatki w optyce i błędy zaliczeń trafień i to iż nie potrafie odróżnić commandera od squadleadera lub zwykłego szeregowca. Ale nie zgodzę się aby klasa snajpera była taka nie potrzebna. Najlepszym przykładem jest akcja kiedy team atakuje jakąś flage. Wtedy snajper który oznacza wszystko co widzi z dalsza i potrafi zdjąć goscia z aa czy ppanc zanim wystrzeli jest na wage złota. Albo ustrzelić komandosa zanim ten wysadzi most albo czołg. Takie sprawy często przesądzają o zdobyciu flagi. Ale nie może być też za dużo snajperów (a raczej strzelców wyborowych) bo wtedy rozgrywka robi się chora. Jasne mógłbym wziąść g3 miałbym kamizelke i wogle fajnie i jasne trafie goscia ze 100m ale nie bede mial pewnosci, że trafie go tak jak chce(ze snajpy też takiej pewności nie ma ale jest więkasza jakby grać bez zooma :)).

_________________
Dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 12:49 
Offline

Dołączył(a): 14 cze 2005, 09:07
Posty: 872
Lokalizacja: Midlands, UK
Ale rozwinela sie dyskusja. Snajperska bron nierealistycznie slaba? A ktora z broni ma moc rowna odpowiednikowi w rzeczywistosci? Zadna. Strzelasz do goscia z karabinu (np. snajpera bez kamizelki), trafiasz go pare razy a on dalej sprintem potrafi biec. Gdzie tu realizm? Albo dzialko w samolocie ktore powinno kosic wszystko, a ile trzeba pociskow z niego ladowac zeby samolot zestrzelic.

Wszystkie bronie zostaly oslabione w jednym celu - poprawienu grywalnosci. Wszystko jest pod tym kontem zrobione, a kosztem tego jest brak realizmu. Mamy snajpera slabszego bo inaczej wszyscy by nim grali i wyobrazcie sobie jak BF2 wygladaloby gdyby wszyscy snajpowali.. bryndza i beznadziejny teamwork.. ograniczona zabawa. Nie narzekajmy bo tak jak jest, gra sie przednie :wink:

_________________
Drunk_Musketeer


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 13:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2005, 07:07
Posty: 8
PotulnY napisał(a):
Co to przydatności to wiadomo, że bf jest nastawiony na grywalność a nie realizm. Jasne wkurza mnie wspomniana grubość siatki w optyce i błędy zaliczeń trafień i to iż nie potrafie odróżnić commandera od squadleadera lub zwykłego szeregowca. Ale nie zgodzę się aby klasa snajpera była taka nie potrzebna. Najlepszym przykładem jest akcja kiedy team atakuje jakąś flage. Wtedy snajper który oznacza wszystko co widzi z dalsza i potrafi zdjąć goscia z aa czy ppanc zanim wystrzeli jest na wage złota. Albo ustrzelić komandosa zanim ten wysadzi most albo czołg. Takie sprawy często przesądzają o zdobyciu flagi. Ale nie może być też za dużo snajperów (a raczej strzelców wyborowych) bo wtedy rozgrywka robi się chora. Jasne mógłbym wziąść g3 miałbym kamizelke i wogle fajnie i jasne trafie goscia ze 100m ale nie bede mial pewnosci, że trafie go tak jak chce(ze snajpy też takiej pewności nie ma ale jest więkasza jakby grać bez zooma :)).


Lubię BF2 ale bardziej mi przypomina DFBlackHawkDown z uwagi na nastawienie na formacje typu Spec. Masz rację, że snajper jest zawsze pomocny ale w tej grze według mnie jest on tak ograniczony, że aż nieskuteczny. Po pierwsze brak regulacji zoom-u co jak wiadomo z dużej odległości lub bardzo niewielkiej staje się bolączką. Chodzi też w tym o to, iż przesunięcie o jeden piksel celownika jest bardzo trudne i zawsze zależne od rozdzielczości. Ja mam 800x600 więc celowanie jest tylko pi razy oko. Lepiej było by wprowadzić inny rodzaj broni z zoomem x2 np. CAR15 bez kolimatora tylko z lunetą x2. Efekt ten sam co opisujesz czyli zwiększać prawdopodobieństwo trafienia. Taka broń byłaby skuteczna tak na mały jak i średni dystans. W tej grze i tak nie ma mowy o dużych dystansach więc snajperka nie jest tu poręczna. Co do tego, że jak już jest 4 snajperów (mapy 16) to jest tłum, to się całkowicie zgadzam. Więcej podchodów jak akcji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 13:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2005, 11:29
Posty: 58
Lokalizacja: UK
przsoi:
Heh, dobry pomysl, postaram sie znalezc kogos - jakby co, moge na ciebie l iczyc? :)

Wanderer[Ronin] napisał(a):
Widzisz raspael, w tej grze mocno okrojono profil snajperski. Celowanie to tylko przymierzenie i pac. [...] W grze są rozróżnione siatki celownicze i to jest plus. Są one jednak ozdobą. Niczego nie wnoszą i bynajmniej nie służą do korekcji punktu opadania. [...] W BF2 snajper jest raczej jako ciekawostka.


Niemniej jednak, snajper wyroznia sie taktyka od innych klas i w ogole ma w sobie taki mily smaczek. 8)

Wracajac do celowania, zastanawiam sie czy poprawki nalezy brac tylko minimalne, w granicach milimetrow? Mowie o takiej odleglosci, powiedzmy, 250-300m. Mniej wiecej wiem jak strzelac do poruszajacych sie celow, ale nie potrafie sobie wyobrazic jak szybko i z jaka trajektoria strzal dociera do celu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 13:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2004, 00:08
Posty: 4910
Cytuj:
m-95, podobnie zreszta jak nieco starsza pani B. M-82 - po trafieniu gostka kladzie go od razu - a w przypadku trafienia w noge - amputacja tejze konczyny. jako tako moc takiej snajperki jest pokazana w AA


wiekszosc graczy w AA woli zwykle m24 bo jest ciche a do tego nie tracisz celu po oddaniu strzalu. W rzeczywistosci tez raczej snajperzy nie chodza na "pole bitwy" z krowa wieksza od siebie i ryczaca jak byk (ot taki zwierzyniec :P)

Juz od dawna uwazalem, ze glownymi "udupieniami" jest mozliwosc spawnowania sie na squad liderze(totalnie zmienilo to rozgrywke i pojedynczy zolnierz juz sie nie liczy tak bardzo bo np wclassicu nie mozna bylo na chama biec bo MOZE sie uda a jak nie to respawn 2 m wczesniej) oraz uav commandera. UAV totalnie przeszkadza w przeprowadzaniu taktyki gdyz wrog zawsze zna nasze poczynania. Dodatkowo nie ma elementu zaskoczenia co jest bardzo wazne dla strzelca wyborowego. Jednak bf2 ma byc grywalny dla kazdego a nie tylko dla elity. Cis za cos. Ja osobiscie wole zabawe nad realizm jesli juz musze wybierac.

Przeciez pojazdy stojace tu i tam to nie realistyczne. Respawn pojazdow to juz w ogole a czym bylby bf bez pojazdow?

Wracajac do sily snajpera to bylby bardziej uzyteczny gdyby mozna bylo rozroznic dowodce oraz gdyby nie respawn. Bo co ci da, ze zdejmiesz 3 ludzi skoro za 15s znowu sie pojawia?

Duza sile snajperka ma w CSie i tam glosy sa tez podzielone. Jedni mowia, ze za mocna inni, ze jest ok. TU na odwrot ale jednak to samo :} Faktem jest, ze w csie z powodu sily snajperki wiele osob uzywa jej rowniez do ataku i skoro snajper wybiegajac na 2-3(moj rekord to 5) ludzi wygrywa to cos tu chyba nie tak...

Najlepiej chyba snajper funkcjonuje w AA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 14:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2005, 00:07
Posty: 698
Lokalizacja: Z lufy
Błagam nie przywołuj snajpy w csie. Bo to porażka że taka broń wogle tam się znalazła. I nie porównuj snajpienia w bfie do aa bo to lata świetlne różnic :) W Bfie jest o tyle dobrze, że snajper dostał namiastke kamuflarzu i naprawde można już na 60m być nie widzialnym. Na ten przykład podam iż raz wyskoczywszy z płonącego latadła nikt nie zauwazył mojego lądowania na pobliskim flagi wzgórzu na Kubra Dam przy budynku w budowie. Zaległem i obserwowałem podając info do teamu i reportując dla ogółu. Gdy po jakiejś minucie nasi zaczeli atakować i udało im się zneutralizować flage starałem się wyłapać przy którym gosciu na piętrze spawnuje się wróg. po 10sek jeden strzał i w nogi powolutku :) Nasi z czolgu i Mi28 zrobili reszte flaga zdobyta a także po kolejnych paru minutach wygrana mapa bo to była ich ostatnia flaga :)

_________________
Dlaczego?


Ostatnio edytowano 29 sie 2005, 15:02 przez PotulnY, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2005, 14:59 
Offline

Dołączył(a): 13 sie 2005, 09:54
Posty: 49
Lokalizacja: Gdansk
Cytuj:
Wracajac do sily snajpera to bylby bardziej uzyteczny gdyby mozna bylo rozroznic dowodce oraz gdyby nie respawn. Bo co ci da, ze zdejmiesz 3 ludzi skoro za 15s znowu sie pojawia?


Otoz da i to duzo. Jesli pilnujesz odpowiednich miejsc jestes w stanie wypelniac zadanie tej postaci, czyli:
- obronic flage
- bronic kolege w czolgu eliminujac "speca" z C4.
- bronic wlasnych UAV, arty i SAT przed "specem" z C4.
- eliminowac obsluge AA i TOW.
- wspomagac kolege strzelajacego sie z przeciwnikiem.
(kilka razy dostalem za to msg. "Thanks" - mile).
- eliminowac wrogich medykow i antitankow
- wstrzymywac ofensywe wroga kiedy dobrze ukryty ostrzeliwuje wroga baze z ktorej wychodza.
- wspomagac znaczaco atak wlasnego zespolu ostrzeliwujac obroncow - zamiast twardo bronic bazy wycofuja sie i traca zapal a poza tym jak koles ma 2 kreski to wystarczy "pacniecie" zeby sobie poszedl ;).
- Wazne zadanie snajpera - eliminowac wrogich snajperow.
- zdejmowac obsluge km na samochodach i heli

To malo zadan i pola do popisu dla tej klasy ? I wcale nie gra sie latwo snajperem. Trzeba dobrze poglowkowac zeby nie ginac co frag.

Jako snajper nie nabija sie duzo fragow ale fun jest naprawde niezly.
W koncu nie o statsy czy fragi chodzi ale o to zeby miec fun.
Dlatego ja np. uparlem sie na kolekcje odznak :))). Zadnej nie zdobylem "czitujac" np. "jako snajper wejdz do APC i wal, jako support wejdz do APC i wal, jako ...".

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 768 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 52  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL