Teraz jest 3 mar 2025, 23:13

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 15:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
salimus napisał(a):
Hynol napisał(a):
Więc jeżeli nie posiada się routera, to dupa zbita.

To, że nie wala się gdzieś w kącie nie oznacza, że kilku ich nie ma 'po drodze'


Zgoda, tyle że nie od klienta zależy czy dany pakiet bedzie miał priorytet czy nie (to byłoby bez sensu).
Chyba zgodzisz się więc że szansa iż twój mac adres jest wpisany do tablicy reguł QoS w innych niż twoje routery jest bardzo nilkła.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 15:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2003, 11:49
Posty: 1712
Lokalizacja: Warszawa
Poczytalem sobie na TechNecie. Nie znalazlem informacji, ze to musi byc domena.

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/library/TechRef/1c1f53a6-da9e-496f-be84-b91e2763dbeb.mspx

_________________
Marcin A.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 15:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2005, 10:21
Posty: 147
Lokalizacja: Legionowo
Nie mogłem sie powstrzymać bo koledzy bzdury piszecie.

QoS jest systemem nadawania pakietom IP odpowiedniego priorytetu. Ze względu na wymagania można ustawić jak mają się zachowywać pakiety dla danych usług:
- największa przepustowość
- najmniejsze opóźnienia
- najmniejsze wahania opóźnień
- pewność transmisji

Pole QoS jest dodatkowym polem i standardowo nie występuję w pakietach protokołu IPv4 - dopiero w IPv6 jest w standardzie.
Pole to jest nadawane przez urządzenie wysyłające dany pakiet. Aby system priorytetów został zachowany muszą go wspierać urządzenia znajdujące sie na drodze pakietu (karty sieciowe, routery, switche itd.).

Zmniejszenie się wartości ping-a po wyłączeniu tej opcji na pewno nie jest spowodowane zwiększeniem "przepustowości" windowsowego interfejsu (żadnego rezerwowania pasma nie ma).
Może to być spowodowane (nie jestem tego pewien ale takie jest najrozsądniejsze wytłumaczenie) tym, iż standardowo pakiet ping-a ma 64 bity i dodanie do niego dodatkowych 2 (bity QoS) może powodować dłuższe podróżowanie większego pakietu po sieci.
IMO kompletnie jednak nie będzie to miało wpływu na dużo większe pakiety (granie, ściąganie plików itp.) - tak więc grzebanie w tych ustawieniach nie przyniesie żadnych korzyści w grze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 16:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2004, 16:11
Posty: 212
Lokalizacja: Szczecin
Ogon napisał(a):
IMO kompletnie jednak nie będzie to miało wpływu na dużo większe pakiety (granie, ściąganie plików itp.) - tak więc grzebanie w tych ustawieniach nie przyniesie żadnych korzyści w grze.


To trzeba jeszcze tylko powiadomić o tym pakiety i ich czas odpowiedzi (ping). Bo wygląda na to że żyją w nieświadomości ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 16:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2005, 10:21
Posty: 147
Lokalizacja: Legionowo
nGc.pl napisał(a):
Ogon napisał(a):
IMO kompletnie jednak nie będzie to miało wpływu na dużo większe pakiety (granie, ściąganie plików itp.) - tak więc grzebanie w tych ustawieniach nie przyniesie żadnych korzyści w grze.


To trzeba jeszcze tylko powiadomić o tym pakiety i ich czas odpowiedzi (ping). Bo wygląda na to że żyją w nieświadomości ;)


W grze chyba też występuje rozróżnienie na rodzaj pakietów, standardowe pakety ICMP do sprawdzania szybkości połączenia, i osobno pakiety TCP (dużo większe) do realizacji transmisji serwer-klient.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 17:10 
Offline

Dołączył(a): 8 mar 2005, 15:07
Posty: 528
Lokalizacja: Świnoujście
Znam sie troche na komputerach ale z waszych wyowiedzi Nic nie czaje :P
U mnie bylo tak:
Zmiana laczy i pingi na wp 50 - 60 ms a w grze 50 - 70
bo zrobieniu tego czegos na wp do 30ms a w grze 30-40ms :P widac rozniece bo mam na routerze i moj brat jak pinguje ma wlasnie takie pingi :P mam mniejsze od niego :D - moze to tylko przypadek, ja sie na tym nie znam

_________________
Ahhh te czasy Desert Combat....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 17:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
Ogon, kto pisze bzdury? Wszyscy? Możesz mi pokazać gdzie napisałem bzdurę?

Marcinek: QoS w Windows XP działa dla QoS aware software, pierwszym i pewnie nielicznym software jaki jest QoS aware to procesy systemu Windows do komunikacji z serwerami Microsoft Networks.
Zarządzanie priorytetami transmisji pakietów przez samych clientów bez żadnej kontroli ani centralnej tablicy priorytetów mija się z celem.
Nie do tego QoS został w Windows zaimplementowany.
BF2 raczej do QoS aware software nie należy.

Tyle teoria, w praktyce jak widać może to działaś różnie.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 17:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2005, 10:21
Posty: 147
Lokalizacja: Legionowo
Piasecznik napisał(a):
Ogon, kto pisze bzdury? Wszyscy? Możesz mi pokazać gdzie napisałem bzdurę?


Nie, nie wszyscy piszą bzdury i jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam - nie takie byly moje intencje.
Niestety większość osób wypowiada się w temacie o którym nie ma zielonego pojęcia - tak na prawdę to ja także nie mam pojęcia jak QoS został zaimplementowany w windowsie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 17:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 wrz 2003, 18:53
Posty: 94
Lokalizacja: Poznan
Dawno temu "w trawie" (era modemow) ustawialo sie wielkosc pakietu, czas jego zycia i cos tam jeszcze dla konkretnogo polaczenia zeby zoptymalizowac polaczenie, w sieci mozna znalesc jak to zrobic -
dla przecietnego gracza to pikus ale dla profesjonalnego te ustawienia to
fragnoc czy nie fragnac !. Przy naszej kochanej BF2 strzelasz przypuscmy seria a dolatuje np 90 % pociskow i co - te dziesiec bylO w celu ale nie dolecialy JEDNYM SLOWEM>>> PLECY ot co!!!
OFF TOPIC
Ciekaw jestem czy w naszej "kochanej" beefce mozna ustwiec cos takiego jak kont widzenia (sztuczka z UT) czyli widzisz jak alien np srodek ostry, brzegi rozmyte ale kont widzenia mozna bylo ustawic nawet na 360 stopni !!! Optimum z tego co pamietam to 75 stopni !!!

_________________
"...szczesliwy jestem ze Ciebie mam
chociaz nie jestes teraz przy mnie
ogrzewa nie twoja przyjazn
nawet gdy jestes daleko..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2002, 05:20
Posty: 2918
Lokalizacja: Piaseczno
FOV można było ustawiac w BF1942 i BFV
W BF2 to jest zablokowane.

_________________
Może usta że każ moż mie obrazk 1px/1px i wysy po jed poscie na mie?
Przecie tyle jest modem 14kbyt :) no i podp max 2 znaki ;>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2005, 23:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2004, 19:59
Posty: 1546
Lokalizacja: Polish Beer's Republic
Ogon napisał(a):
nGc.pl napisał(a):
Ogon napisał(a):
IMO kompletnie jednak nie będzie to miało wpływu na dużo większe pakiety (granie, ściąganie plików itp.) - tak więc grzebanie w tych ustawieniach nie przyniesie żadnych korzyści w grze.


To trzeba jeszcze tylko powiadomić o tym pakiety i ich czas odpowiedzi (ping). Bo wygląda na to że żyją w nieświadomości ;)


W grze chyba też występuje rozróżnienie na rodzaj pakietów, standardowe pakety ICMP do sprawdzania szybkości połączenia, i osobno pakiety TCP (dużo większe) do realizacji transmisji serwer-klient.

Tia, tylko że do tej pory wszystkie BFy używają protokolu UDP a nie TCP, z prostej przyczny braku konieczności dbania o pewność połączenia i jego pełnej autoryzacji (jak to jest w protokole TCP - three-way handshake )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lip 2005, 00:15 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2005, 22:42
Posty: 695
Lokalizacja: Białystok
eh a u mnie sie nic nie zmienilo :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lip 2005, 16:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2005, 10:21
Posty: 147
Lokalizacja: Legionowo
dedido napisał(a):
Ogon napisał(a):
nGc.pl napisał(a):
Ogon napisał(a):
IMO kompletnie jednak nie będzie to miało wpływu na dużo większe pakiety (granie, ściąganie plików itp.) - tak więc grzebanie w tych ustawieniach nie przyniesie żadnych korzyści w grze.


To trzeba jeszcze tylko powiadomić o tym pakiety i ich czas odpowiedzi (ping). Bo wygląda na to że żyją w nieświadomości ;)


W grze chyba też występuje rozróżnienie na rodzaj pakietów, standardowe pakety ICMP do sprawdzania szybkości połączenia, i osobno pakiety TCP (dużo większe) do realizacji transmisji serwer-klient.

Tia, tylko że do tej pory wszystkie BFy używają protokolu UDP a nie TCP, z prostej przyczny braku konieczności dbania o pewność połączenia i jego pełnej autoryzacji (jak to jest w protokole TCP - three-way handshake )


Tak fakt mój błąd większośc aplikacji gdzie liczy sie szybkość przesyłania informacji używa protokołu UDP - w tym także gry online. Ale nie zmienia to faktu, że są to dosyć duże pakiety i nie mają ona nic wspólnego z pingiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lip 2005, 17:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2004, 13:19
Posty: 405
Lokalizacja: Bogatynia/Wrocław
Zmiana tego czegoś na 0% nie ma jakichś negatywnych następstw?

_________________
Acer Aspire 7552G => Phenom II BE x4 X920 2.3GHz, Radeon HD 5850 1GB, 4GB DDR3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sie 2005, 10:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2005, 20:27
Posty: 1080
Lokalizacja: k-lin
Mi się włączyło normalnie. Jeszcze nie testowałem. Pzdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL