Teraz jest 26 lis 2024, 00:43

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 14:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2005, 10:52
Posty: 179
Lokalizacja: Wawa
AK101 + GP30 - najlepszy duecik :)

Przereklamowane - M-95 - taka broń powinna urywać nogę a nie zawadać jakiś dmg ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 14:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2005, 06:56
Posty: 1697
Lokalizacja: Burton On Trent
ognacy napisał(a):
90s napisał(a):
zawsze myslalem ze celnosc zalezy od umiejetnosc gracza.jesli pocisk prosto leci to zawsze gdzies jest punkt na szczerbince ktory jest srodkiem,nie ma tu trajektorii!!


ROTFL :-)

W praktyce wygląda to tak: gracz naciska spust i ta informacja w miarę natychmiast (po paru ms opóźnienia w komputerze plus kilkudziesięciu ms opóźnienia sieciowego) jest przekazywana do serwera. Rodzaj wybranej broni, pozycję gracza i jego zwrot pamięta serwer, więc generalnie strzela się w kierunku i z pozycji, którą się zajmowało jakieś 50 ms przed naciśnięciem spustu. (A konkretnie, to co najmniej tyle wcześniej, ile wynosi "ping" do serwera, plus statystycznie kilkanaście milisekund - czyli jeśli ktoś ma na myszcze 2000 dpi, 100 ms latency i nerwowo tą mychą kręci, to pewnie chybi nawet z odległości 2 metrów). Podobnie, jeśli przeciwnik ma laga (i serwer z dużym opóźnieniem dowiaduje się, gdzie on naprawdę jest), to na ekranie może się wydawać, że się trafia - a hitboxy wroga są już gdzieś obok - typowe zwłaszcza przy strzelaniu z telewizorka w walce nos-w-nos, gdzie oba heli szybko zmieniają pozycje). Jeśli i strzelający i ofiara mają dużego "pinga", to sumaryczne rozsynchronizowanie może być zauważalne i G36C nie pomoże.

Gdy więc serwer dostaje informacje "nacisnąłem spust" to wylicza gdzie pocisk trafia, w sposób losowy odchylając trakejtorię pocisku/pocisków o nie mniej stopni, niż to wynika z min. dewiacji podanej w statystykach mglistego. To jest jeszcze dodatkowo korygowane o to ile czasu upłynęło od momentu ostatniej zmiany pozycji gracza. Serwer nie uwzględnia czasu lotu pocisku; jeśli na przecięciu skorygowanej trajektorii lotu pocisku znajduje się - według bieżącej wiedzy serwera- jakiś gracz, to zalicza trafienie.

Tak więc wszelkie kolimatorowe celowniki i lunetka w L85A1 ma sens ale tylko dla krótkowidzów :-) Bo to, że sie komuś celuje w oko bynajmniej nie oznacza, że tam właśnie pocisk trafi (chyba, że ze SRAWa - który jest wyjątkiem :-)

pozdrawiam,
Ognacy

p.s. Jeśli ktoś chce się dowiedzieć więcej o tym, jak działa engine BF2, to zapraszam do dokumentacji modowania - tam to wszystko jest opisane.

p.s.2. Żeby nie było, że te milisekundy to jakaś teoria: czas reakcji człowieka (normalnego - sportowcy mają lepiej) to min. 140 ms - od momentu zarejestrowania sygnału do chwili uruchomienia mięśni. Porządne myszki komputerowe (np. Razer, Logitech G5) mają odświeżanie 1000 Hz, czyli co 1ms komputer dostaje informacje o zmianie położenia kursora. Standardowe myszki mają jakieś 125Hz, czyli co 8 ms można zmienić położenie. W BF2 nie ma chyba ograniczeń prędkości obrotowej gracza - im się ma czulszą myszkę, tym szybciej można się obracać. Z tego się biorą sytuacje, gdy jeden gracz "widzi" że trafia w drugiego, a drugiemu nic się nie dzieje - bo według serwera był już gdzie indziej.

nie wzioles pod uwage ze klikajac mysze nastepuje zmiana jej ustawienia i kursor nieznacznie moze zmienic swoje polozenie:) ale wyklad niezly:)chyba z tego prace pisales:)

byl tu niedawno filmik gdzie gosciu pokazwywal jak sie trafia nie celujac w przeciwnika.wzorem byl CS i chyba o tym wlasnie mowiles.
tak czy siak duzo zalezy od samego gracza. i masz racje wysokie pingi czyli jak dla mnie powyzej 100 nie nadaja sie do grania.
zreszta gracze ktorzy maja powyzej 200 powinni byc automatycznie usowani bo psuja zabawe

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 15:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2005, 10:33
Posty: 510
90s napisał(a):
ale wyklad niezly:)chyba z tego prace pisales:)


LOL :-) Pisałem :-) Moja magisterka była poświęcona synchronizacji w systemach rozproszonych z dużą ilością hostów - czyli dokładnie temu :)

90s napisał(a):
i masz racje wysokie pingi czyli jak dla mnie powyzej 100 nie nadaja sie do grania. zreszta gracze ktorzy maja powyzej 200 powinni byc automatycznie usowani bo psuja zabawe


Zgadzam się.

pozdrawiam,
Ognacy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 15:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lis 2005, 11:43
Posty: 63
Lokalizacja: Zielona Góra
A ja tam wolę tylko jedną lufę mojego małego blaszanego przyjaciela M1A2 :D:D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 15:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2005, 17:25
Posty: 254
Lokalizacja: Olsztyn
Gram tym co akurat mam w łapce i co by to nie było to da się tym zabić i potrafię to zrobić :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 16:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
ładnie Ognacy

ale zapominasz że celownik oprócz funkcji zwiekszenia celności (w realu bo w grze niema to znaczenia - fakt) może swym wyglądem ułatwiać "uchwycenie celu", dawać ciut większe zbliżenie, większe pole widzenia
jak dlamnie to celownik z L85A1 jest perfekcyjny (sama broń już troszkę mniej)
to przewaga wszystkich broni z celownikami optycznymi/kolimatorowymi - czysto subiektywna dla każdego gracza i absolutnie niemierzalna w żaden sposób


Mglisty
te parametry o ile wiem nigdy niezostały potwierdzone przez EA
pozatym obliczasz to wszystko nieco łopatologicznie
rozrzutu jaki pojawia się w serii widzę że wogóle nie brałeś pod uwagę
co z tego że kałach ma taką duzą moc jerzeli statystycznie średnio po puszczeniu 5-cio pociskowej serii do leżącego na średnim dystancie przeciwnika wejdą tylko 2 pociski (zakładm że strzeanie jest z pozycji stojącej bez zooma)
gdy w tym samym czasie w podobnej sytuacji operator G36C puszcza taką samą serię i mając skupienie 100% trafia każdym wystrzelonym nabojem
37x2=74
25x5=125
74 vs 125
co lepiej mieć w ręce ?

fakt - G36C jest w pojedyńczym na leżaka z zoomem niemal na równi celne z M24 (najcelniejsza broń w grze)
co z tego jeżeli na dystansie snajperskim rozrzut jest już zaduży by strzelać serią a brak zooma powoduje że niewiele widzisz (wrogiego snajpaha raczej niwypatrzysz)


co do G3 to wbrew pozorom broń niejest zła - duża siła robi swoje
ja coprawda wole granatnik ale w Special Forces na mapach gdzie niema granatników i dostepnę są jedynie ruskie bronie (np. MECsf na Iron Gator) biegam właśnie z G3 i musze przyznać że broń jest niezła - a do tego ma "feeling" którego brakuje paru innym giwerom

do przereklamowanych broni zaliczyłbym
wszystkie pistolety maszynowe AT - (zwykły pistolet jest cleniejszy i ma wiekszą siłę - bwahahahahaha)
DAO-12 - (niby huraganowa siła ognia a jednak czasami efekt jest mizerny)
M95 - (wygląda z dupy i tak samo strzela, gówniana celność, gówniany bonus, no i huczy tak że nawet głuchy czołgista wie gdzie jesteś)
M249SAW, Type-95,RPK-74, MG36 - rozrzut tych broni (nawet na leżąco z zoomem) eleiminue je z jakiegokolwiek użycia na serio (przeciwko dobrym graczom)

SCAR-L - takie wypośrodkowanie pomiedzy M4 a AKS-74U, biorąc jednak pod uwagę że nadal potrzeba 4 trafień w gościa bez kamizelki i jest mniej celne od G36C to jest to dlamnie jeden wielki zawód (jak na drugi unlock dla speca), no chyba że ktoś bez kolimatora niechce z domu wyjść)

F2000 - zapowiadała się broń o skuteczności taktycznej głowicy wodorowej a w rzeczywistości ma kiepski celownik, duży rozrzut (nawet w porównaniu do kałacha) i przeciętną siłę - ogólenie to kolejny raz się zawiodłem




do broni z na których mucha nie siada zaliczyłbym:

G36C - dobre na każdą pogodę (z małym wyjątkiem częstych spotkań "Face2Face" z wrogiem)
AK-47/101 - dobre na każdą pogodę (z upodobaniem do częstych spotkań "Face2Face" z wrogiem)
M24 - celna, miła dla oka i trafiająca tam gdzie się celowało snajperka
L85A1 - fenomenalna broń dla "pseudosnajperów z regeneracją" ;)

napomknę jeszcze o shotgunach amerykańskiego i chińskiego inżyniera - mają większy zasięg niż by się początkowo zdawało i przeważnie zabijają pierwszym strzałem
chyba jedyna broń która pozwala zatłuc 7 przeciwników z jednego magazynka


zaś specjalne wyróżnienia należą się dla:
wytłumnikowany pistolet - celny, całkiem silny i szybkostrzelny - potrafi powalić znienacka każdego
nóż - zdecydowany król rankingu - 100% celność, obrażenia=śmierć, no i ta satysfakcja :P

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 18:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2005, 10:33
Posty: 510
Kolec napisał(a):
ładnie Ognacy

ale zapominasz że celownik oprócz funkcji zwiekszenia celności (w realu bo w grze niema to znaczenia - fakt) może swym wyglądem ułatwiać "uchwycenie celu", dawać ciut większe zbliżenie, większe pole widzenia
jak dlamnie to celownik z L85A1 jest perfekcyjny (sama broń już troszkę mniej)
to przewaga wszystkich broni z celownikami optycznymi/kolimatorowymi - czysto subiektywna dla każdego gracza i absolutnie niemierzalna w żaden sposób


Toć pisałem, że dla krótkowidzów ;-) A tak na poważnie to masz rację - co więcej, lunetka w L85A1 de facto zwiększa celność - jeśli gracz jest dobry. Bo jeśli celuje kolesiowi w, powiedzmy, środek korpusu, to ma większe prawdopodobieństwo trafienia niż celując mu w ramię, bez zbliżenia (w takim przypadku prawdopodobieństwo trafienia będzie co najmniej połowę mniejsze w każdym strzale - więc różnica kolosalna). W przypadku L85A1 lunetka jednak nie bardzo kompensuje słaby damage i celność.

pozdrawiam,
Ognacy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 19:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2004, 00:08
Posty: 4910
Cytuj:
i masz racje wysokie pingi czyli jak dla mnie powyzej 100 nie nadaja sie do grania. zreszta gracze ktorzy maja powyzej 200 powinni byc automatycznie usowani bo psuja zabawe


Bardzo dlugo w "karierze" online mialem polaczenie modemowe 56Kb. na takim czyms pingi byly genialne...160 CS (gdy inni 20-40) 400-600 AA(gdy inni 80-150) Tak samo w innych grach. Mimo to gdy jeszcze ja namietnie meczylem :wink: bylem raczej dobrym graczem(nie lubie tak oceniac...) co zaowocowalo graniem w klanach czesto przeciwko bardzo dobrym graczom ze sceny pl,eu i nie bylem zbyt latwym kaskiem ;> Zreszta bardzo czesto ludzie glownie na FFA(logiczne) dziwili sie jak ja z takimi pingami gram i do tego jeszcze sobie radze...

Dlatego bawia mnie teksty, ze od jakiegos pingu sie "grac nie da" Da, da. Jest tylko jeden warunek. Nie gubienie pakietow i ping staly. Jesli ping skacze nawet te 10-80 to gwarantuje, ze bedzie sie wyjatkowo fatalnie gralo.

osoba z wyzszym pingiem musi tez miec lepszy refleks niz przeciwnicy aby nadrabaic strate. A to do pewnego stopnia jest mozliwe ;] Swoja droga nie slyszalem o tym by ktos, kto byl dobry z pingami 200-300 nagle grajac na pingach 50 stawal sie lepszy. To tez oczyms swiadczy ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2005, 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
widywałem pzypadki dobrych graczy z pingiem powyżej 200 gdy swego czasu męczyłem multiplayer'a Jedi Knight 2 : Jedi Outcast
tam przy trybie rozgrywki ustawionym na duel (co w stylu 1on1 na noże - tylko że bardziej rozbudowane) czasami naprawde ciężko było dopaść kogoś z takim pingiem
taka osoba się poprostu teleportowała zamiast biegać i niekiedy ataki nadchodziły z zaskoczenia, pomijając fakt że należało ciąć tam gdzie prawdopodobnie zaraz będzie a to zmieniało rozgrywkę na zabawę w "zagaduj, zgadulę"

i masz rację Lailonn
pamiętam że jedna z osób która wtedy tak miała (modemik telefoniczny TPSA) po poprawieniu znaczącym pingów (przesiadka na neostradę) z początku grała zauważalnie gorzej

jednak kod sieciowy BF2 się chyba zasadniczo różni od tego z Q3
tutaj nawet jak komuś laguje to dla innych wciąż jest widoczny i możliwy do bezproblemowego odstrzelenia

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 gru 2005, 00:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 cze 2005, 01:25
Posty: 150
Lokalizacja: Łorsoł
O kurna, ale macie problemy. Tabelki, wykresy, równania, jeszcze granice ciągów i macierze policzcie dla celności i odrzutów każdej z broni.
Każdy strzela z tego z czego mu się najlepiej strzela. :lol: :lol: :lol:

Buahahaha!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 gru 2005, 12:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
Piokos napisał(a):
Każdy strzela z tego z czego mu się najlepiej strzela.


masz rację
ale ja nic nieporadzę na moje zamiłowanie do śrubkologii stosowanej :twisted:

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 gru 2005, 19:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2005, 09:46
Posty: 500
Lokalizacja: Olsztyn
Podzielę ten post na 2 grupy:

1.Bardzo dobre giwery:

G36C i inne mutacje-wysoka celność i niezy damage
M24-snajpera trafia tam,gdzie patrzymy
kalach + GP30=wiadomo,wszystykich sie z tym wycina
MP7-niezla giwerka,skuteczna nawet na srednie dystanse
PKM-ogromna sila ognia
SCAR-H-spluwka ma niewielki rozrzut

2.Bardzo slabe giwery:
F2000-niezbyt dokladny celownik i ogromny rozrzut sprawiają,że ta broń nadaje się do czyszczenia kibla xD
M95-żeby jeden strzal zabijal.......i przy tym slaba celnosc
DAO-12-dla mnie największa lipa ze wszystkiego.Powód?Mając w reku
pistolet udalo mi sie ubic kolesia majacego DAO-12,ktory zabral mi ledwo
pol zycia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 gru 2005, 23:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 cze 2005, 17:49
Posty: 607
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Crist napisał(a):
2.Bardzo slabe giwery:
F2000-niezbyt dokladny celownik i ogromny rozrzut sprawiają,że ta broń nadaje się do czyszczenia kibla xD
M95-żeby jeden strzal zabijal.......i przy tym slaba celnosc
DAO-12-dla mnie największa lipa ze wszystkiego.Powód?Mając w reku
pistolet udalo mi sie ubic kolesia majacego DAO-12,ktory zabral mi ledwo
pol zycia

Całkowicie odwrotnie u mnie... M95 grałem tylko jak zdobyłem, ale do słabych broni bym jej nie zaliczył. F2000 jak dla mnie jest bardzo dobry, wręcz wymarzona broń dla szturmowca. A DAO-12 :shock: nie wiem dlaczego na podstawie jednego pojedynku mówisz takie rzeczy... troche pograłem tym Shotgunem i 90% pojedynków 1vs1 na krótkich dystansach wygrywam... musiałeś trafic na jakiegoś nooba 8) Jak dla mnie sytuacja jest prosta - każda broń będzie dobra jeśli się wyspecjalizuje w jej używaniu :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2005, 14:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2005, 09:46
Posty: 500
Lokalizacja: Olsztyn
olli napisał(a):
Crist napisał(a):
2.Bardzo slabe giwery:
F2000-niezbyt dokladny celownik i ogromny rozrzut sprawiają,że ta broń nadaje się do czyszczenia kibla xD
M95-żeby jeden strzal zabijal.......i przy tym slaba celnosc
DAO-12-dla mnie największa lipa ze wszystkiego.Powód?Mając w reku
pistolet udalo mi sie ubic kolesia majacego DAO-12,ktory zabral mi ledwo
pol zycia

Całkowicie odwrotnie u mnie... M95 grałem tylko jak zdobyłem, ale do słabych broni bym jej nie zaliczył. F2000 jak dla mnie jest bardzo dobry, wręcz wymarzona broń dla szturmowca. A DAO-12 :shock: nie wiem dlaczego na podstawie jednego pojedynku mówisz takie rzeczy... troche pograłem tym Shotgunem i 90% pojedynków 1vs1 na krótkich dystansach wygrywam... musiałeś trafic na jakiegoś nooba 8) Jak dla mnie sytuacja jest prosta - każda broń będzie dobra jeśli się wyspecjalizuje w jej używaniu :P


kurde.......Gralem sniperem chyba 20h więc chyba wiem trochę o lipnym M95.Z DAO to byla sytuacja inna,gdyż koles mial range First Sergeanta.W moim odczuciu F2000 jest lipną bronią.Podstawa jest taka,że o wiele wiecej fragow potrafie nabic z M16,niz f2000,a gram dosc sporo z tymi spluwkami

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2005, 15:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2004, 22:14
Posty: 505
Lokalizacja: Manchester
ulubiona bron : pistol - ta celnosc :)
przereklamowana : PKM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL