W PR i AA może nie jest w 100% odwzorowany realizm pola bitwy, ale BF2 w porównaniu z nimi to baśniowy świat. Nie jestem twórcą tej gry więc nie wiem czy to tylko błędy, czy programiści nie wiedzieli kilku podstawowych rzeczy. Moim zdanie jest klka rzeczy do poprawienia.
POJAZDY
- Czołg - kierowca, działonowy (z możliwością obsługi karabinu maszynowego), strzelec.
- Transporter - kierowca, działonowy.
- Helikopter - brak możliwości przełączania miejsca w kokpicie będąc w powietrzu.
- samoloty - kolega z zespołu np.USA jadący w T-90 lub transporterze wroga nadal jest widoczny i zaznaczony (w kwadraciku) jako wroga jednostka.
Nawiązując jescze do czołgów i tranporterów jadących obok siebie kierowanych przez mechaników - brak możliwości naprawy.
PIECHOTA
- Snajper- M95 "Wielkokalibrowy karabin wyborowy (ang. "anti-materiel rifle" (ATR) – dosłownie "karabin przeznaczony do niszczenia sprzętu technicznego") to specjalny karabin, zwykle o kalibrze przynajmniej 12,7 mm, w czasie pokoju zazwyczaj używany do niszczenia niewybuchów, a w czasie wojny do niszczenia lekko opancerzonych celów przeciwnika." W BF2 można zabić pilota strzelając przez owiewke, a nie można zabić innego snajpera(brak kamizekli) strzałem w tors. Długość broni 1143 mm ciężar 10,7 kg (trochę ciężka jak na precyzyjne trzelanie z pozycj stojącej).
- Wsparcie - uzupełnianie amunicji czołgom i transporterom.
- Medyk - dlaczego po reanimacji jest 100% życia i nowe magazynaki.
- Grenadier - może przenosić 5 rakiet, ale już na granaty nie ma miejsca (Inżynier posiada 5 min przeciwpancernych i ma miejsce na granaty). W realu 5 rakiet niszczy 5 czołgów (obejżyjcie filmik początkowy z BF2), w BF2 jedna nie niszczy (Humvee,Gaz 39371 Vodnik, Nanjing 2046). Rakietą można zabić innego gracza (100% HP) jedynie bezpośrednim trafieniem (nawet snajpera). Szkoda że po wybraniu grenadiera nie można wybrać czy chcemy wyrzutnie przeciwpancerą czy przeciwlotniczą ("Lekki oraz łatwy w obsłudze, FIM-92 Stinger jest pasywnym naprowadzanym na podczerwień pociskiem ziemia-powietrze. Pocisk odpalany jest z wyrzutni ręcznej przez jednego operatora, ale oficjalnie obsługa wymaga dwóch osób. FIM-92B może atakować samoloty w odległości do 4800 m i lecących na wysokości pomiędzy 180 and 3800 m.")
ALTYLERIA
Stanowczo za małe obrażenia. Obszar ostrzelany powinien być zrównany z ziemią, dotyczy to również czołgów i transporterów.
Jest jeszcze jedna kwestia co do piechoty - np. prawa fizyki bo tu BF2 przechodzi, a może należy napisać PRZESKAKUJE inne gry. W skokach BF2 ma samych rekordzistów zarówno w zwyż jak i w dal. Skok przechodzący w leżenie

. Skok i zmiana kierunku lotu

. Szybkość odwracania się w pozycji leżącej

.