Teraz jest 4 mar 2025, 09:38

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 gru 2005, 17:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
niewiem czy to dobry dział dla tego tematu ale pada tam nazwa battelfield2 więc może zainteresuje to nawet laików w kwestii programowania

to jest link do artykułu na zachodnim serwisie na temat tego czemu gry generalnie wolniej działają na procesorach firmy intel (porównując z równorzednymi CPU od AMD)
wychodzi tu na jaw pewien problem trapiacy środowisko koderów gier komputerowych
zwłaszcza komentarze są ciekawe

WARNING: Język Angielski wymagany na poziomie zaawansowanym
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1895945,00.asp





mnie osobiście najbardziej rozwaliła wypowiedź jednego z koderów w komentarzach który stwierdził że pracował w 3 duzych studiach developerskich i zakażdym razem w finalnym stadium tworzenia gry kod był kompilowany przez ludzi z którymi przez cały proces tworzenia niemiał nic do czynienia i nigdy z nimi nie rozmawiał

Ps. to by obalało również teorię jakoby koderzy tworzący na konsolę się super solidnie przykładali do swojej pracy poprzez szczegółową optymalizację - oni mają poprostu dostarczony przez producenta konsoli bardzo wydajny kompilator do tej platformy (który chciał czy niechciał wykorzysta całą jej moc)

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2005, 17:57 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Jak się chcesz dowiedzieć czegoś to lepiej na http://www.gamasutra.com wejść - tam siedzą ludzie którzy się zajmują profesjonalnie robieniem gier. Twojemu linkowi bym nie ufał - raczej zjawi się tam jakiś frustrat, kórego właśnie nie przyjeli do Codemasters. Albo go właśnie wywalili. A co do konsol i wydajności - to kompletna bzdura co piszesz. Koderzy i graficy w miare oswajania się z nową platformą znajdowali bardzo wiele sposobów poprawienia wydajności której producenct devkita nie brał pod uwage (PS, PS2).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: HYNOL
PostNapisane: 9 gru 2005, 18:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
OK
a zajrzałeś tam chociaż ?


artykuł zapoczątkował mail do redakcji tego servisu który ze swoimi uwagami napisał Igor Levicki który z tego co kojarzę publikuje się równierz na intel developer forum
jak dlamnie to ten człowiek niewygląda na żadnego desperata i ma odpowiednie kwalifikacje by się wypowiadać w tym temacie

a to że gry na PC są słabo optymalizowane to żadna obrazoburcza teoria

strasznie szybki w krytyce jesteś... mógłbyś czasem poświęcić więcej niż 5s na zapoznanie się z linkiem :roll:

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2005, 18:25 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Ja się nie zapoznawałem - przerzuciłem go do koderów. "Weź chłopie - co to za kupe nam dajesz" usłyszałem. Mam do nich spore zaufanie, gdyż znają się na tym co robią i aktywnie działają na wielu forach poświęconych tworzeniu aplikacji 3D oraz gier. Co do reszty - czytaj ze zrozumieniem - napisałeś że koderzy konsolowi słabo się przykładają do pracy i cała optymalizacja jest po stronie producenta konsoli - to właśnie imho były brednie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Hynol
PostNapisane: 9 gru 2005, 20:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
"czytaj ze zrozumieniem" - nienapisałem że koderzy konsolowi się kiepsko przykładają a jedynie iż błąkający się po sieci mit jakoby ślęczeli tam dniami i nocami na kolanach aby było wszystko super zoptymalizowane jest błędny - bo to że ich gry wychodzą lepiej zoptymalizowane od tego co widzimy na platformie PC są głównie wynikiem kompilatorów jakie dostają do platform konsolowych

cytując fragment maila Levickiego:

Cytuj:
It intrigued me why Intel CPUs have inferior performance in some games and in others they are on par with AMD.

Therefore, I have reverse-engineered Battlefield 2 game executable and come to the following conclusions:

1. It was compiled using Visual Studio 2003 C++ compiler.
2. It was compiled in blended mode almost without any optimizations.



jak Ty się odniesiesz do takiej rewelacji ?
a wszystko wskazuje że większość obecnych gier ma podobnie przeprowadzoną finalną kompilację (włącznie z takimi hitami jak FEAR czy włąśnie BF2)

jak dlamnie to są podstawy logiczne w przedstawionej tam tezie a pomysł debaty na szeroko powszechny temat "gry na PC są do dupy zoptymalizowane" wydaje mi się b.ciekawy

BTW - to by też tłumaczyło czemu w testach procesorów obecność większości rozszerzeń listy rozkazów (np. SSE, SSE2, SSE3) ma dokładnie zerowy wpływ na wydajnośc gier


twoim z pracy kumplom też się tego pewnie niechciało czytać bo włącznie z komentarzami (które są najciekawsze) artykuł jest dosyć długi a szata graficzna tej strony woła o pomstę do nieba

wkażdym razie komentarz "Weź chłopie - co to za kupe nam dajesz" - świadczy o ciężkiej intelektualnej pracy nad oceną tego co się przeczytało

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hynol
PostNapisane: 9 gru 2005, 21:14 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Kolec napisał(a):
"czytaj ze zrozumieniem" - nienapisałem że koderzy konsolowi się kiepsko przykładają a jedynie iż błąkający się po sieci mit jakoby ślęczeli tam dniami i nocami na kolanach aby było wszystko super zoptymalizowane jest błędny - bo to że ich gry wychodzą lepiej zoptymalizowane od tego co widzimy na platformie PC są głównie wynikiem kompilatorów jakie dostają do platform konsolowych


Owszem siedzą nad optymalizacjami. Przykład Ci podałem - wiele sposobów optymalizacji nie jest ujętych w dev-kitach i powstaje podczas próby wyciśniecia z konsoli dodatkowych klatek. Konsole są inaczej zaprojektowane od PCtów i wymuszają optymalizacje - dlatego trudniej robi się siatki i mapuje teksturami. PCty do tego nie zmuszają. Gre na konsole nie trzeba testować dla 30 kart graficznych i 10 muzycznych, razy dwa rodzaje procesorów, z uwzględnieniem PVS 1.0 vs 2.2 vs 3.0 - nie zostaje wiele czasu na optymalizacje. Poza tym zawsze znajdzie się maszyna na której to co miało przyspieszać - zwalnia. Porównywanie konsoli i PCta pod względem procesu produkcyjnego i optymalizacji imho nie ma sensu.

Kolec napisał(a):
jak dlamnie to są podstawy logiczne w przedstawionej tam tezie a pomysł debaty na szeroko powszechny temat "gry na PC są do dupy zoptymalizowane" wydaje mi się b.ciekawy

BTW - to by też tłumaczyło czemu w testach procesorów obecność większości rozszerzeń listy rozkazów (np. SSE, SSE2, SSE3) ma dokładnie zerowy wpływ na wydajnośc gier


Jutro dam Ci odpowiedź, bo obecnie nie mam pod ręką kodera :). Zresztą w poniedziałek przeprowadzony zostanie test wydajnościowy naszego kodu skompilowanego pod P4. Zostanie to zrobione pod moim naciskiem, wbrew temu co mówią moi spece. Możliwe że nie chciało im się czytać całości i zlali to, o czym przekonamy się licząc fpsy i sprawdzając stabilność. Bo nie można wykluczyć że pojawią się kłopoty na starszych prockach. W każdym bądź razie dzięki za linka.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hynol
PostNapisane: 12 gru 2005, 15:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
Hynol napisał(a):
Owszem siedzą nad optymalizacjami. Przykład Ci podałem - wiele sposobów optymalizacji nie jest ujętych w dev-kitach i powstaje podczas próby wyciśniecia z konsoli dodatkowych klatek. Konsole są inaczej zaprojektowane od PCtów i wymuszają optymalizacje - dlatego trudniej robi się siatki i mapuje teksturami. PCty do tego nie zmuszają. Gre na konsole nie trzeba testować dla 30 kart graficznych i 10 muzycznych, razy dwa rodzaje procesorów, z uwzględnieniem PVS 1.0 vs 2.2 vs 3.0 - nie zostaje wiele czasu na optymalizacje. Poza tym zawsze znajdzie się maszyna na której to co miało przyspieszać - zwalnia. Porównywanie konsoli i PCta pod względem procesu produkcyjnego i optymalizacji imho nie ma sensu.

Jutro dam Ci odpowiedź, bo obecnie nie mam pod ręką kodera :). Zresztą w poniedziałek przeprowadzony zostanie test wydajnościowy naszego kodu skompilowanego pod P4. Zostanie to zrobione pod moim naciskiem, wbrew temu co mówią moi spece. Możliwe że nie chciało im się czytać całości i zlali to, o czym przekonamy się licząc fpsy i sprawdzając stabilność. Bo nie można wykluczyć że pojawią się kłopoty na starszych prockach. W każdym bądź razie dzięki za linka.


ale ja tego nie neguję - tam tylko poruszony jest ten temat dogłebniej - generalne wnioski są te same
tylko szczegółów mechaniki tego zjawiska nikt nie badał do tej pory

chyba niemiało sensu dawanie tu tego tematu bo widzę że zainteresowanie jest niemalże zerowe :/

BTW - co ty tam Hynol montujesz ? jeżeli to niejest objętę tajemnicą przemysłową to uchyl rąbka tajemnicy :)
domyslam się że jestes jakimś grafikiem or smth

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 gru 2005, 18:43 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
No więc już wiem nieco więcej - optymalizacje na naszym silniku są włączone, ale dają uzysk mocy jedynie podczas rysowania 2D (menu, interface). W 3D bardzo niewielki dopał (związany prawdopodobnie z liczeniem partikli). Niestety optymalizacja pod P4 powoduje lekką niestabilność pracy aplikacji na AMD. Możliwe że uda sie to wyeliminować. Jeżeli jednak będzie to wymagało dużego nakładu pracy - rezygnujemy z tych 2-3 klatek ;).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL