Teraz jest 4 mar 2025, 22:43

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: hitboxy w BFie
PostNapisane: 7 gru 2006, 13:30 
Offline

Dołączył(a): 19 kwi 2004, 09:00
Posty: 95
Lokalizacja: Lublin
Z tego co wyczytalem na forum, to w trakcie strafowania hitboxy są spóżnione w stosunku do widocznej postaci o dobre pół metra :( wiec celowac nalezy ZA biegnacego przeciwnika a nie przed. Jak dla mnie to bez sensu... Ktos dał rozwiazanie polegajace na ustawieniu odpowiedniej wartosci parametru SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime.
Czy modyfikacja tej wartosci jest legalna? z tego co pisza na tym forum:
http://forums.bf2s.com/viewtopic.php?id=47186
punkbuster nie powinien sie przyczepiac, a jak sie przyczepi to wczesniej kilka razy uprzedzi zanim przywali (bana?)
Modyfikował ktos juz ten parametr??

pozdrawiam
marcin

_________________
strzelec wyborowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 14:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2006, 11:49
Posty: 218
Lokalizacja: Chrzanów
to jaka wartosc najlepiej ustawic?

_________________
[PRGK-42] - "Succeed Or Die Trying"
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 14:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2006, 11:49
Posty: 218
Lokalizacja: Chrzanów
malo latam raczej biegam po ziemi:)

_________________
[PRGK-42] - "Succeed Or Die Trying"
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 14:04 
Offline

Dołączył(a): 19 kwi 2004, 09:00
Posty: 95
Lokalizacja: Lublin
i własnie dlatego zalozylem ten temat, zeby sie wiecej osob wypowiedzialo i oceniło. Ja dzisja przetestuje czy to cos u mnie da czy nie. Jezeli PB sie nie bedzie czepiał to chyba tak zostawie, nie lubie jak gra zachowuje sie irracjonalnie, a strzelanie za biegnacego przeciwnika a nie przed niego uwazam za bezsens.

ps - o co chodzi z tym minimalnym oswietleniem?

_________________
strzelec wyborowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 14:25 
Offline

Dołączył(a): 19 kwi 2004, 09:00
Posty: 95
Lokalizacja: Lublin
cytując z forum http://forums.bf2s.com/viewtopic.php?id=47186&p=6

Koroush Ghazi napisał(a):

Usersettings.con

This file is found under your \Program Files\EA Games\Battlefield 2\mods\bf2\Settings directory. There are two particular settings of interest here which are reported to help reduce the inaccurate feel /hit detection of weapons fire in BF2:

SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.100000

This setting controls latency (or 'lag') compensation, which involves the game attempting to offset the delay between information being sent from your machine to the server and back again (as measured in milliseconds by your Ping). In games without client-side latency compensation, you have to lead your target by a certain amount, since whenever you fire a weapon your bullets will actually register in the game world with a delay equal to your Ping. In BF2, whenever you fire a weapon, whatever appears in your crosshairs at that particular moment is registered as being hit, regardless of where they actually are at that point in time. This removes the need to predict where your target will be based on ping delay, and makes the game feel more responsive. However it can also introduce quirks like ducking behind a wall and still being hit.

In any case, this setting controls the default latency compensation applied, and the normal value is 0.100000 = 100ms. Some people claim that by adjusting this value to match your average ping in the servers you play, it can improve hit detection. For example, if you typically have a 50ms Ping, setting this to 0.050000 should improve the feeling of accuracy in the game. To be honest having experimented with this setting in isolation I didn't notice much difference either way. I believe the latency compensation is actually dynamic, only starting at the default value given in this setting, and adjusting to match your average ping over time. However even if it isn't, in general you can try to match your Ping with this setting to see the results. Note that lowering this setting well below or above your average Ping will only add to lag and may decrease your accuracy at best, so stick with keeping it equal to the Ping you get on most servers.

SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 100

Interpolation is a technique used to increase the smoothness of an online game. Basically interpolation is the prediction of where a particular moving object or character is currently located in the game world, based on data received on where they were and where they are. For example if an enemy soldier is running across the screen, interpolation allows their movement to appear fluid, calculating their predicted movement across the screen even though your computer is receiving only periodic updates of where they actually are. So instead of seeing a person jerkily warping from point to point, you see smooth animated motion all the way along. This especially helps to keep things smooth if/when packets are momentarily lost between the server and you; the game knows where the player currently is, where they were a moment ago, and calculates and displays the movements in between.

By default, Battlefield 2 appears to have a 100 millisecond buffer for interpolation. The problem with this is that while making things appear smoother, it also means that when firing upon a fast-moving object you may miss where they actually are as you're effectively facing an additional 100ms delay. At least that's the theory, and in general in my experimentation I found slightly improved hit detection results (and no noticeable increase in jerkiness) by using a lower value of 50 or even 30 for this setting. Note however that this variable should not be set too low (and certainly not a value of 0) as it will result in increased warping/jerky movements, and if you generally have a ping higher than 100 you shouldn't lower this setting. For those who do try this, also remember that the improvement from lowering this setting is not dramatic, since we're talking a difference of say 50ms (1/20th of a second). However particularly in situations where your opponent(s) are moving fast and/or erratically your accuracy should be noticeably improved.

It is important to understand that the generally inaccurate feel of most weapons in BF2 is intentional, as realism has been sacrificed for the sake of gameplay. Techniques to steady your aim such as going prone and using short bursts can help improve hit rates. Furthermore it appears that much of the time the lack of hit registration is due to lost packets. I've noticed the Battlefield series suffers quite a bit from packet loss, often manifesting as serious warping or jerkiness, getting caught against walls or other barriers, and incidents where you can appear to be firing at an unmoving target at point blank range and still somehow miss with most bullets; information is being lost to/from the server.

The key thing to note about both settings above is that unfortunately neither I nor anyone else knows for sure what the real story is - only EA/DICE know the truth about how their netcode works, and they've stated nothing to clarify these settings. What I've written above is based on my own experimentation, understanding and research about these settings. For the most part I haven't found any problems with PunkBuster by using the recommended settings above, though some servers may be very strict and not allow these values to be changed. If altering these values seems to make things worse for you, or you experience more jerkiness, lag or disconnections, reset them to the defaults shown above and leave them be.


zrozumialem to tak: parametr GSInterpolationTime dotyczy bufora. Wartosc po parametrze (domyslnie 100) ustawa wielkosc bufora na 100ms czyli jak mamy opoznienie (ping) 100 ms to jest ok, jak jest wieksze to moze zaczac sie robic kaszana. Jezeli ktos ma pingi nizsze to warto ustawic nizsza wartosc (np 50) , jak ktos ma wyzsze to ustawia sie wartosc wyzsza. Z tego co ludzie pisza ustawienie na 400 znacznie poprawia zgranie hitboxa i postaci dla draczy z wysokimi pingami. Jak cos zle zrozumiałem to mnie poprawcie.

_________________
strzelec wyborowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 16:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, 16:15
Posty: 926
ej, czy to na prawdę ograniczy mięso rzucane na tą grę przeze mnie o połowę? nie wierzę... :wink:

_________________
Obrazek http://jasonpaury.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 17:01 
Offline

Dołączył(a): 5 mar 2004, 00:08
Posty: 819
Lokalizacja: Warszawa
ustawienia te sa stosowane przez wszytskich topowych graczy europy, i to nie tylko te dwa parametry, sam mam zmienione jeszcze kilka komend. Czy to cheat?? Z jednej strony nie bo rownie dobze mozna ta komende wpisac w konsoli podczas gry i tez zadziala. Z drugiej jednak strony komendy te daja przewage nad pozostalymi wiec podchodza w jakims sensie pod cheat. Jest jednak jedna rzecz o ktorej trzeba pamietac, zeby odczuc poprawe w strzelaniu po ustawiniu tych komend to po pierwsze trzeba to umiec dobze zrobic, a po drugie trzeba byc bardzo dobrym aimerem, i znac mechanike gry na wskros zeby umiec wykorzystac to przewage. 99% graczy FFA nie odczuje zadnej poprawy. A dla waszej wiadomosci admini punkbusted uznali zmienianie tych parametrow za oszustwo.

ps. Niestety te dwie komendy to tylko czubek gory lodowej tzw. tweakingu, sam mam zmienione 5 parametrow, a niektorzy bawia sie tez plikach konfiguracyjnych odpowiadajacych za audio i video. Dodam na koniec ze chyba kazdy zawodnik w obecnie toczacym sie nations cupie infantry nie gra juz na podstawowych ustawieniach.

_________________
Kayne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 17:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2005, 23:38
Posty: 1197
Lokalizacja: Piaseczno ;)
Zbawca napisał(a):
ps. Niestety te dwie komendy to tylko czubek gory lodowej tzw. tweakingu, sam mam zmienione 5 parametrow, a niektorzy bawia sie tez plikach konfiguracyjnych odpowiadajacych za audio i video. Dodam na koniec ze chyba kazdy zawodnik w obecnie toczacym sie nations cupie infantry nie gra juz na podstawowych ustawieniach.
zdradz je :wink:

dramich_wwa napisał(a):
To może niech przemówią fakty

http://www.youtube.com/watch?v=A6tph6p- ... ed&search=

hym tylko pytanie czy to dobrze czy to dobrze że przez jakiś czas byli tacy co tak grali a inni jak lemingi...

Dla mnie to dyskfalifikuje tą grę, patrzcie na co się zgadzaliśmy cały czas - żeby np dostawać heady za rogiem pod czas gdy można zaaplikować mechanizmy to naprawiające, wyobraźcie sobie wczoraj NSZ mały ping ustawienie na 400 dostaję z RPK 10 strzałów w głowę - żaden nie wchodzi.
czyli w skrócie ustawiamy SettingsManager.U32 GSInterpolationTime 400 i jazda ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 17:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2005, 14:13
Posty: 1042
---


Ostatnio edytowano 8 gru 2006, 10:39 przez dramich_wwa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 17:42 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Ale pingi nie są zawsze równe. Co do interpolacji, to trzeba pamiętać żeby nie przesadzić bo można mieć problemy z trafieniem kolesia który będzie strafeować na boki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 17:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lip 2005, 11:54
Posty: 653
Lokalizacja: metropolia szczecińska
czyli w bf2142 tez bedzie dzialac?

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa

ale jak to :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 18:20 
Offline

Dołączył(a): 5 mar 2004, 00:08
Posty: 819
Lokalizacja: Warszawa
Hynol napisał(a):
Ale pingi nie są zawsze równe. Co do interpolacji, to trzeba pamiętać żeby nie przesadzić bo można mieć problemy z trafieniem kolesia który będzie strafeować na boki.


owszem pingi nie zawsze sa rowne i wlasnie dlatego norwedzy i szwedzi grali z wlaczonym programem w tle ktory w czasie rzeczywistym w kazdej sekundzie zmienial te ustawienia tak zeby idealnie pasowaly do pinga (od miesiaca pb daje bana za uzywanie tego programu, mimo wszystko dzialal on przez 7 miesiecy). Wlasnie dlatego redux na swoim filmiku strzela tak jak na lanie. Jesli chodzi np o mnie to nie mam tego problemu gdyz mam astera i ping mi skacze gora w granicach 5ms a to nie robi praiwe zadnej roznicy. Co do 3 pozostalych komend to niestety ale ich tu nie napisze.

_________________
Kayne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 18:22 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2005, 10:20
Posty: 1989
Lokalizacja: Piaseczno
Zbawca napisał(a):
Hynol napisał(a):
Ale pingi nie są zawsze równe. Co do interpolacji, to trzeba pamiętać żeby nie przesadzić bo można mieć problemy z trafieniem kolesia który będzie strafeować na boki.


owszem pingi nie zawsze sa rowne i wlasnie dlatego norwedzy i szwedzi grali z wlaczonym programem w tle ktory w czasie rzeczywistym w kazdej sekundzie zmienial te ustawienia tak zeby idealnie pasowaly do pinga (od miesiaca pb daje bana za uzywanie tego programu, mimo wszystko dzialal on przez 7 miesiecy). Wlasnie dlatego redux na swoim filmiku strzela tak jak na lanie. Jesli chodzi np o mnie to nie mam tego problemu gdyz mam astera i ping mi skacze gora w granicach 5ms a to nie robi praiwe zadnej roznicy. Co do 3 pozostalych komend to niestety ale ich tu nie napisze.


Nie napisze, bo zapłacił za nie 20$ - hack ;)

Nie no joke. Ale pewnie Punkbuster niedługo się tym zajmie ;). Może wkrótce będą weryfkować nasze CD-Key'e od Windowsa? :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 18:26 
Offline

Dołączył(a): 5 mar 2004, 00:08
Posty: 819
Lokalizacja: Warszawa
LipToN Earl Grey napisał(a):
czyli w bf2142 tez bedzie dzialac?


w 2142 komendy te z tego co rozmawialem z kilkoma osobami to nic nie daja, a to dlatego ze w nowym bfie wbudowany jest program antylagowy.

_________________
Kayne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2006, 18:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lip 2005, 11:54
Posty: 653
Lokalizacja: metropolia szczecińska
Zbawca napisał(a):
LipToN Earl Grey napisał(a):
czyli w bf2142 tez bedzie dzialac?


w 2142 komendy te z tego co rozmawialem z kilkoma osobami to nic nie daja, a to dlatego ze w nowym bfie wbudowany jest program antylagowy.


nloxo :-|

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa

ale jak to :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL