Pozwoliłem sobie zacytować czyjąś wypowiedź (użyłem cudownej funkcji SZUKAJ). Tu masz mini-poradnik jak radzić sobie z samolotem, bo powiedziałeś, że jesteś zielony
Nie jestem zatwardzialym pilotem w PR ale co nieco juz widzialem i czytalem. Pozatym licze na konkretne porady od praktykow walki powietrznej w PR oraz pytania swiezo upieczonych pilotow.
A oto kilka porad na poczatek:
1. Do latania uzywamy joya a nie myszki, niektorzy graja klawiatura ale nie jest to zbyt wygodne.
2. Start polega na dokolowaniu na pas nie uzywajac silnikow glownych tylko odchylajac joy od siebie lub strzalka do przodu.
3. Przy starcie warto wlaczyc dopalacz jesli tylko jest.
4. Aby uzupelnic amunicje nalezy wyladowac(nie tylko przeleciec nad pasem) i w zaleznosci od mapy na Kashan wystarczy stac na pasie a na QinLing trzeba kolowac pod hangar.
5. Do ladowania podchodzimy na minimalnej predkosci (moc ok. 40%) po udanym przyziemieniu wytracamy predkosc (silnik na wstecz) a pod koniec przy juz niewielkiej predkosci hamujemy kolami (joy do siebie).
6. Przepustnica dziala z opoznieniem wiec trzeba uwazac podczas lotu z mala predkoscia na niskim pulapie.
7. Flary czyli ogolnie srodki do obrony przed rakietami sa nieograniczone i przeladuja sie po wyczerpaniu(chyba po 20), trwa to okolo 2 minut w tym czasie lepiej byc nad bezpiecznym terytorium.
8. Flary zabezpieczaja przed namierzeniem przez radary przeciwnika ale gdy juz do niego dojdzie i rakieta jest wystrzelona nie uratuja was wiec nie nalezy czekac na sygnal ostrzegawczy bo kiedy rakieta jest juz tuz za wami tylko gwaltowny zwrot moze ocalic maszyne.
9. Szybkie manewry sa najlepszym sposobem unikniecia zestrzelenia ale przy malych predkosciach zwrotnosc gwaltownie spada. Uwaga przy podejscu do ladowania!
10. Nie lataj prosto tym samym kursem(wyjatek podejscie do ladowania) bo nigdy nie mozesz miec pewnosci czy nie masz na ogonie Miga z dzialkiem 20mm gotowym do strzalu! I miej oczy dookola glowy
11. Przed atakiem na cele naziemne nalezy cierpliwie poczekac na wspolrzedne od Commandera lub SLa, obserwowac czat lub wprost pytac na czacie o informacje.
12. Nie nalezy krazyc nad polem bitwy na niskim pulapie w poszukiwaniu celu bo to jak prosic sie o zestrzelenie.
13. Atak na cel nalezy wykonac szybko nurkujac z pulapu chmur i odpalajac flary jeszcze przed wejsciem nad cel a nastepnie szybko wracac w przyjazny obszar najlepiej tam gdzie sa przejacielskie Anti-Air lub nasze lotnisko.
14. Odpalenie rakiety we wrogi samolot nie znaczy automatycznie jego trafienia wiec lepiej oszedzac je na pewny strzal.
15. Pociski powietrze-ziemia potrzebuja naprowadzania laserem przez Oficera lub SpecOpsa z ziemi.
16. Bomby rowniez sa naprowadzane laserem, jedynie wysokosc minimalna ok. 500 i zrzut przed celem a nie tuz nad nim.
17. Lepiej spudlowac w cel przy pierwszym podejsciu i ponownie zaladowac amunicje niz stracic maszyne w pierwszych 2 minutach gry bo kolejna bedzie dopiero za 20 minut! Respawn jest tak dlugi ze nie warto ryzykowac samotnych akcji w glab terytorium wroga.
18. Czesto widze pilotow zamknietych w 1 lub 2 osobowych squadach a to blad! Trzeba miec ze soba ludzi ktorzy naprowadzaja na cele czyli oficer i specops oraz kierowcow w pojazdach przeciwlotniczych by moc sie z nimi komunikowac bezposrednio w razie zagrozenia.
19. Dzialo w A10 potrafi zniszczyc czolg ale nie przecenialbym jego mozliwosci praktycznych, pewniejsze i szybsze sa rakiety!
20. Jest mozliwosc zrzucania bomb na marker CAS stawiany przez commandera ale celnosc niepewna i chyba szkoda amunicji.