Podstawki:
SVD - Dostępna w MEC, ma standardowego zooma, 10 pocisków w magazynku, każdy odbiera coś około 1/3 lub 2/5 hp więc na człowieka bez kamizelki (np medyk) potrzeba 3 pocisków a na człowieka opancerzonego (np support) 4 strzały. Jest to karabin samopowtarzalny więc jeśli nie trafisz, zawsze możesz szybko poprawić. Bardzo dobrze sprawuje się w mieście. Ma chyba najbardziej charakterystyczny głos ze wszystkich karabinów snajperskich. Niektórzy narzekają na celownik ale da się przyzwyczaić.
M24 - Dostępna dla USMC, posiada standardowy zoom, 5 pocisków w magazynku, każdy odbiera coś około 3/5 hp co oznacza że na każdego człowieka przypadają 2 pociski. Jest to karabin bolt-action więc po każdym strzale musimy wprowadzić nowy pocisk do lufy co spowalnia strzelanie. Ma zgrabny celownik więc nie ma większych problemów z strzelaniem z tego karabinu. Karabin dobry na miasta i wsie.
Type-88 - Dostępna dla ChRLD, standardowy zoom, 10 pocisków w magazynku, obrażenia takie same jak w Dragunovie więc 3 strzały na człowieka bez kamizelki, 4 na człowieka z kamizelką. Jest to tak jak SWD, karabin samopowtarzalny czyli można nim wykosić kilka osób w zaledwie kilak sekund. Ma bardzo dobry celownik więc strzelanie z niego w głowę to przyjemność. Dobry na mapy miejskie i ze względu na celownik - trochę większe odległości.
Unlocki:
M95 - Pierwszy unlock dla snajpera. Ma zwiększony zoom, 5 pocisków w magazynku. Po strzale z takiego karabinu celowi zostają 2 kreski życia więc można go spokojnie dobić pistoletem. Jest to jedyny karabin snajperski który jest zdolny przebić kokpit samolotu czy helikoptera i zabić siedzącego w nim pilota. Ponadto tym karabinem jesteśmy w stanie dobić uszkodzony helikopter wracający do bazy czy samochód. Istnieje nawet możliwość zniszczenia czołgu lub APC (odsyłam do YouTube'a) ale jest to zupełnie nie przydatne w czasie rozgrywki. Jest to kolejny karabin bolt-action ale tym razem w układzie bullpup. Ma najgrubszą linię celownika przez co najtrudniej jest z niego trafić chociaż są sposoby aby to wykorzystać. Niektórzy mówią że jest mniej celny od pozostałych ale ja nie odczuwam różnicy. Dzięki dużemu zoomowi broń dobra na duże odległości i mapy z helikopterami.
L96A1 - Drugi unlock dla snajpera. Posiada zwiększony zoom (identyczny jak w M95) oraz 5 pocisków w magazynku. Ma takie same obrażenia jak M95 co oznacza że wystarczy strzelić i dobić pistoletem ale nie można nim niszczyć śmigłowców, samolotów itd. Jest to kolejny karabin bolt-action. Ma cudowny celownik co w połączeniu z dużym zoomem jest idealną kombinacją na dalekie dystanse. Broń idealna na wielkie mapy z dużą liczbą piechoty.
Tips:
>to że napisałem że na człowieka potrzeba kilka pocisków to nie znaczy że nie można ich położyć jedną kulą. Headshot = kill
>Zdejmowanie uszkodzonych helikopterów jest opłacalne tylko wtedy gdy dymi. Wtedy wystarczą 2-3 strzały.
>Gdy widzisz helikopter który zaraz uderzy w budynek/drzewo/cokolwiek. Strzel w niego - zaliczy si punkty za zniszczenie go.
>Nigdy nie strzelaj z krawędzi budynku. Zawsze stój wewnątrz, a jesli jestes na dachu tak aby ci lufa nie wystawała. Taki snajper to kaczka na strzelnicy.
>Czasem najciemniej jest pod latarnią
>Zawsze staraj się strzelać w głowę - gdy trafisz niżej, cel wie z którego kierunku do niego strzelano a wtedy będziesz musiał się postarać żeby cie nie wykryto.
>Jeśli masz zamiar zabić coś co się porusza, poczekaj aż będzie biec pod kątem 0-40 stopni do ciebie lub aż się zatrzyma. Bardzo często ludzie kładą się aby coś ustrzelić - nie ma lepszego celu.
>Strzał w potylicę (tył głowy) jest bardzo skuteczny. Czasem gdy strzela się w przednią część, pocisk przelatuje przez głowę nie robiąc szkody).
>Claymore'y najlepiej spisują się na drabinkach do ochraniania tyłka - snajpera patrzącego przez lunetę można bardzo łatwo podejść z nożem. Pamiętajcie że niektóre serwery mają zakaz używania tego cacka.
>Dobrze jest ustawić odpowiednia grafike do grania snajperem - tutaj odsyłam do YouTube lub przewertowania tego tematu.
>Snajper jest dobrym spawn pointem, spoterem oraz nadaje się do osłaniania drużyny lub czołgów od nadbiegających przeciwników. Idealnie nadaje się do ściągania innych snajperów i supportów ale wiele drużyn obejdzie sie bez niego.
>Nigdy nie kamp w jednym miejscu. Co jakiś czas zmieniaj miejsce. Najlepiej jak jesteś kilkadziesiąt metrów od centrum bitwy. Jeśli siedzisz w jednym miejscu wrogi komendant cię zespotuje i albo ktoś po ciebie przyjdzie, albo jak będą z toba problemy, poślą na ciebie artylerię.
>Mniejszy zoom czasem sprawuje się lepiej ponieważ nie ma tego złudzenia że cel porusza się szybciej i łatwiej jest zabijać biegnących wrogów.
Więcej mi się nie chce pisać ale myślę że to na początek wystarczy
Ciach mój post z tematu położonego trochę niżej.
Tak, z Type-88 da się zabijać i to całkiem przyjemnie dzięki ładnemu celownikowi i 10 pociskami bez przeładowania.
Z każdej celuje sie tak samo: starasz się trafić w głowę. Jeśli przeciwnik biegnie pod katem około 90 stopni, czekasz aż się zatrzyma lub będzie biec pod kątem <30 stopni. Jeśli masz trudności z trafieniem w głowę, wybierasz snajperkę powtarzalną np SVD czy Type-88. Strzelaj zawsze w tylną część głowy bo tam zawsze wchodzi. Gdy strzelam czoło zdarza się że pocisk przelatuje nic nie robiąc celowi.