Teraz jest 25 lut 2025, 04:16

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 kwi 2006, 10:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2005, 06:56
Posty: 1697
Lokalizacja: Burton On Trent
Od kiedy wirtualnym przeciwnikiem stał się drugi człowiek, czyli od czasów Duke Nukem 3D i Quake 1.Gracze rozwinęli nowe zagadnienia,które są podstawą do zdominowania mapy i przeciwnika,za czym idzie do wygrywania.

Pozwoliłem sobie wtrącać cytaty z „Biblia UT” by szerszym kątem móc opisywać odniesienia do battlefield i innych shoterów.

Myślę że te rzeczy choć oczywiste wielu mogą się przydać.


TIMING:

Od czasów "Duke Nukem 3D" przedmioty w pierwszoosobowych strzelankach nie znikają na trwałe, gdy zostały raz zabrane. Wracają po określonym czasie, który jest nazywany respawningiem. Aby uniemożliwić twojemu przeciwnikowi dostęp do tych przedmiotów, najlepiej jest zjawić się dokładnie w momencie respawnu. Ponieważ zawsze jest to ten sam okres czasu nie musisz liczyc na szczęście, aby go zabrać. Możesz mierzyć czas jego respawnu.”….” Jest kilka metod, aby mierzyć przedmioty. Najbardziej oczywistym, ale za to najmniej dokładnym jest timing na wyczucie. Chociaż dokładność tego rodzaju timing'u polepsza się z coraz większym doświadczeniem gracza, to nigdy nie będzie dokładny co do sekundy. Lepszym sposobem jest użycie zegarka przymocowanego do monitora, programu, który co jakiś czas wydaje dźwięk, lub po prostu użycie kolegi. Wszystkie z nich na pewno bardzo ułatwiają życie, ale często nie są dozwolone na turniejach.
Jedynym pozostałym rozwiązaniem jest użycie zegara zawartego w grze..”

Od nosie Battlefilda sprawa polega na timiningu względem pojazdów.
Dzięki timingowi możemy zablokować przeciwnika by nie wystartował co daje naszej drużynie dużą przewagę na polu walki.
Drugim aspektem jest czekanie na sprzęt w ukryciu i w ostatniej chwili wskakiwanie do niego.

Jednak nie jest to takie proste jakby się wydawało,każda mapa ma inne ustawienia czasu respawnów pojazdów „strategicznych”

Poniżej opisałem parę podstawowych informacji zaczynając od tych które powtarzają się na wszystkich.
Opcje Komendanta:

Zaopatrzenie -1min
Artyleria -1min
UAV- 35sek.
Skan -28sek

Wspólne dla wszystkich map:
jeepki/samochody -30sek.
Sprzęt stacjonarny (AA,TOW) -30sek


Strike at Karkand:

Czołgi- 20sek
APC-30sek


Gulf of Oman:

Samoloty -50sek
Śmigłowce -30sek
Pancerne -30sek


Dragon Valley:

Pancerne -30sek.
Śmigłowce -30sek.
Samoloty -50sek


Wake Island 2006:

Czołgi -1,10sek.
Śmigłowce -1,10sek.
Samoloty -30sek.


RESPAWNING:

„Respawning graczy w UT jest przypadkowy, ale w większości zależy od położenia twojego przeciwnika. Prawdopodobnie wiesz z używania teamsay, że każda mapa podzielona jest na różne strefy. Na Tempeście są to: Westwing, DamageAmp, Rocketroom and Shieldbelt.


Lokacje użyte w teamsay nie są jedyną sytuacją w której używane są nazwy stref. Pojawiają się też w kodzie UT. Bardzo prawdopobone jest, że twój przeciwnik pojawi sie w strefie w której aktualnie nie jesteś. Faktycznie, start pomiędzy tobą, a przeciwnikiem jest większy niż 750uu. Przeciwnik nie może pojawić się w strefie, w której aktualnie się znajdujesz (sylwetka gracza jest wysoka na 78 uu, a szeroka na 38uu, porusza się zaś z prędkością 400uu na sekundę).
Jednak od tej zasady jest parę wyjątków:
1. Nie zrespawnujesz się w tym samym miejcu dwa razy pod rząd.
2. Jeśli punkt respawnu jest na lini wzroku twojego przeciwnika, nie zrespawnujesz się tam.
3. Telefragging przy respawnie jest niemożliwy w UT, ale i tak jest to uwarunkowane punktem drugim.

Co zrobić, aby twój przeciwnik zrespawnował się w pewnym miejscu:
1. Zostań w innej strefie.
2. Stań poza zasięgiem wzroku.
3. Stój najdalej jak to możliwe (750uu)”

Sprawdzałem jak sprawa ma się względem BF2,podobnie jak w UT respawn jest przypadkowy albo algorytm jest bardzo skomplikowany na 30 prób jakie przeprowadziłem wynikło
że gracz może się pojawiać parokrotnie w tym samym miejscu a schemat czasem się powtarza jednak nie jest do przewidzenia.

Za obiekt testów wziąłem Karkand i flagę przy Hotelu
I są miejsca w których najczęściej przeciwnik się pojawia,
takie jak duże przejście(brama), przy drabince (bliżej strony USMC) oraz małe przejście(obok dużej bramy).

Tego nie sprawdziłem ale zakładam że są 4-5 respawny przy każdej z flag

Na koniec tego rozdziału dla wielu którzy nie wiedzą gdzie się respanować na lotniskowcu by nie pojawić się przy motorówkach napisze w prosty sposób który respawn odnosi się do płyty lotniskowca:


Gulf of Oman: dolny respawn

Dalian Plant: górny respawn

Dragon Valley: dolny respawn

Zatar Wetlands: górny respawn

Wake Island 2006: tylni respawn



LOCKING:

Blokowanie przeciwnika lub pojazdu mające na celu ograniczenie możliwości walki przy danej fladze lub przez dany pojazd.
Często gracze nazywają to kampieniem co nic nie ma z tym wspólnego.
Jest to połączenie timingu z respawingiem,np. dwóch zgranych pilotów może całkowicie zlockować samoloty i śmigłowiec na wake island.
Dzięki lataniu na zmianę i dobrej komunikacji obaj podają sobie informacje kiedy zniszczono dany sprzęt.i gdy jeden pilnuje resapwnów drugi ładuje amunicje.

Samodzielne lockowanie opiera się już typowo na timingu,gracz niszcząc sprzęt wroga może zając się innymi celami i gdy zbliża się czas pojawienia maszyny wroga znów się zjawia by ją zniszczyć.

Mówiąc locking nie mówie kamping respawna przeciwnika :!:


Kamping:
Z tego co mi wiadomo to słow wzięło się od przyczepy kampingowej,
i taka sama zasada panuje w grze.
Gracz stoi cały czas w jednym miejscu,najczęściej w trudno dostępnym lub przy respawnie.
I jedyne jego zadanie to zabijanie przeciwnika nieświadomego lub nie mogącego nawiązać z nim bezpośredniej walki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 11:55 
Offline

Dołączył(a): 19 lut 2005, 17:21
Posty: 1694
Ci którzy grają w tą grę od dłuższego czasu mają to już opanowane 90s. Raczej przyda się to nowym, lecz nie sądzę aby polecieli od razu lockowac przeciwnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 11:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2003, 22:30
Posty: 528
Lokalizacja: Gdańsk
Nie Kamping :D tylko kampienie :D inaczej kampa :D
Wświecie klasika dotyczy to tylko baz to jest flag nie przejmowalnych :P
W wietnamie nie było baz więc pojęcie kampy było nieaktualne. W BF2 troche się pomieszało i właściwie nie wiadomo za bardzo o co chodzi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:00 
Offline

Dołączył(a): 11 sie 2005, 17:40
Posty: 281
Ale przynajmniej będą wiedzieć co się dzieje, kiedy się regularnie ginie/traci pojazdy. :) Swoją drogą, dobry temat, może rozszerzyć go do poziomu słownika wyrażeń i zwrotów graczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 wrz 2004, 22:37
Posty: 976
Lokalizacja: śląsk
ja kampera widze jak robi jedno i drugie tzn:
1. dotyczy to tylko baz to jest flag nie przejmowalnych
2. Gracz stoi cały czas w jednym miejscu,najczęściej w trudno dostępnym lub przy respawnie. I jedyne jego zadanie to zabijanie przeciwnika nieświadomego lub nie mogącego nawiązać z nim bezpośredniej walki.

edit:
tzn nie 1+2 tylko 1 i 2.

_________________
This user possesses the following skills:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:15 
Offline

Dołączył(a): 11 sie 2005, 17:40
Posty: 281
To napisz, używając słowa "lub" (tak powiada logika). 1 lub 2 oznacza, że może występować przypadek 1, przypadek 2 albo przypadek 1 i 2 łącznie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:22 
Offline

Dołączył(a): 19 lut 2005, 17:21
Posty: 1694
Lockujesz - wygrywasz . Proste.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2005, 06:56
Posty: 1697
Lokalizacja: Burton On Trent
Meewosh47 napisał(a):
Ci którzy grają w tą grę od dłuższego czasu mają to już opanowane 90s. Raczej przyda się to nowym, lecz nie sądzę aby polecieli od razu lockowac przeciwnika.



Zgadza się ale nikt tego głośno nie powiedział
Poza tym nowi często nie zdają sobie z tego sprawy.
Można też napisać temat o przechodzeniu miedzy składami,gdzie i jak tego stosować.
By piana nie leciała gdy się widzi kolesia pod flaga na wake który sam ją przejmuje i składu nie założy a cala reszta nawet z lotniskowca lub z wysepki nie może się wydostać.

spadak napisał(a):
Nie Kamping tylko kampienie inaczej kampa

Na rożnych scenach jest rożne słownictwo
Ale i tak odnosi się do tego samego sformułowania
Tak samo jak są rożne formy kampienia w zależności od gry.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2005, 14:41
Posty: 970
Respawn przedmiotow w multiplayerze byl od czasow DooMa,
Obrazek
a lockowanie lotniska przeciwnika to tradycja z czasow Retaliatora
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 12:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
pozwolę się niezgodzić Aproxymat ;)
okreslenie "lub" wyklucza możliwość wystapienia równoczesnego obu przypadków
właściwym jest "lub i"

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 13:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2005, 06:56
Posty: 1697
Lokalizacja: Burton On Trent
przsoi napisał(a):
Respawn przedmiotow w multiplayerze byl od czasow DooMa,
Obrazek
a lockowanie lotniska przeciwnika to tradycja z czasow Retaliatora
Obrazek



Retaliator :D na amidze się zagrywałem w ten symulator,
chyba pełna nazwa to F-22 Retaliator.

Jak dla mnie prekursorem nowych shoterów jest Q1, możliwości konfiguracji jakie daje są zaskakujące
Moża było zrobić wszystko,wyłączyć tekstury a przeciwnika zrobić np. białym albo by miał na głowie tarcze strzelniczą:) FOV itp
Normalnie Q1 nie miał możliwości poruszania głową
Wszystko wpisywało się w konsoli,albo robiło swojego configa.
Można było zbindować wszystko co się chciało.
To była giera :D
A największy jej plus to prędkość i prostota

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 14:08 
Offline

Dołączył(a): 11 sie 2005, 17:40
Posty: 281
Kolec napisał(a):
pozwolę się niezgodzić Aproxymat ;)
okreslenie "lub" wyklucza możliwość wystapienia równoczesnego obu przypadków
właściwym jest "lub i"


Przepraszam za offtopik :) Używanie oznaczeń logicznych (np. w rachunku zdań) jest troszkę inne niż w języku potocznym.

Mamy m.in. koniunkcję "i" (jest A i jest B [jednocześnie, zarazem zachodzą oba przypadki), alternatywę rozłączną "albo" [jest A albo jest B, nie mogą zajść oba przypadki jednocześnie]) czy też alternatywę łączną "lub" (obejmującą sytuacje gdy:1. jest A albo jest B, 2. jest A i B). Zatem użycie funkcji "lub" pozwala na możliwość wystąpienia obu przypadków jednocześnie. Jeśli chce się taką możliwość wykluczyć, stosuje się słowo "albo". :D Wiem, że to zagmatwane, ale to są dopiero podstawy, potem jest jeszcze dziwniej. W każdym razie, np. jak w przepisach prawnych ktoś użyje słowa "lub" niewłaściwie, to od razu sprytni prawnicy to wykorzystują :D


A wracając do tematu. Czy ktoś kto adminuje serwerem jest w stanie zmienić (i to na serwerach rankingowych) ustawienia respawnu pojazdów? Np. przyspieszyć czy też spowolnić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 14:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2005, 16:13
Posty: 958
Lokalizacja: Aberdeen, Szkocja
Kolec napisał(a):
pozwolę się niezgodzić Aproxymat ;)
okreslenie "lub" wyklucza możliwość wystapienia równoczesnego obu przypadków
właściwym jest "lub i"

Logika:
Fukntor prawdziwościowy "lub" - oznaczany "v" łączy dwa zdania proste w zdanie złożone. Zdanie złożone zbudowane za pomocą funktora prawdziwościoewgo "lub" jest prawdziwe gdy:
1 - zdanie prawdziwe
0 - zdanie fałszywe
p - zdanie składowe a)
q - zdanie składowe b)
pvq - a) lub b)

p q pvq
1 v 1 > 1
1 v 0 > 1
0 v 1 > 1
0 v 0 > 0

"Pójde do kina lub do teatru"

Oznacza to że zdanie złożone zawierające funktor prawdziwościowy "lub" bedzie prawdziwe jeśli choć jedno ze zdań składowych bedzie prawdziwe. Choć jedno zatem oba też mogą być prawdziwe.
Konkluzja:
Kolec - pozwolę się z tobą nie zgodzić :lol:

Spóźniłem się :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 14:43 
Offline

Dołączył(a): 11 sie 2005, 17:40
Posty: 281
:D Pasqdnick, no chciałem ominąć oznaczenia funktorów, żeby nie komplikować. 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwi 2006, 14:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2005, 06:56
Posty: 1697
Lokalizacja: Burton On Trent
Hahahahahaha :D :D :D :!: :!: :!: :!:

najbardziej wyuzdany i psychotropowy spam jaki w życiu widziałem.

Dobre :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL