Teraz jest 28 lis 2020, 22:23

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 wrz 2009, 21:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2008, 22:08
Posty: 164
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam,

Jest to poradnik do klasy snajpera. Będzie ciągle udoskonalany :P

Na wstępie chciałbym powiedzieć, iż snajper jest klasą trudną do opanowania, wymaga mozolnego treningu. Na FFA np. można spotkać dużo snajperów, ale na prawdę nie umieją grać. Przedstawię wszystkie podstawy Wam w moim poradniku.

1. Ogólnie

Snajper jest przydatny i w miastach, jak na dużym mapach typu np. Dalian. Do miast polecam SVD - 10 pestek w magazynku, strzał w głowę oznacza dla przeciwnika kaplica. Do dużych map polecam M24 i L96A1, M95 według własnego uznania :P

2. Karabiny Snajperskie

SVD- mecowski (rosyjski z pochodzenia) półautomatyk, 10 pestek w magazynku, 3 strzały w tors koszą przeciwnika, 1 strzał w głowę zabija. Dobra celność. Przydatna do miast np. Strike at Karkand.

M24- (moja ulubiona:P) amerykańska snajperka typu bolt-action, czyli trzeba przeładować po każdym strzale. 5 pestek w magazynku, duża celność. Zabija 2 strzałami w tors, 1 w głowę.

Typ 88- chińska, bliźniaczo spokrewniona z SVD, 10 pestek w magu, dobra celność i celownik.

Unlocki:

M95- snajperka typu bolt-action, 1 strzał w głowę dead, 2 w tors. Może przebić pancerne szkło w samolotach i śmigłowcach. 5 pestek w magu, gruby celownik co jest jej wadą, celność porównywalna z m24. Wadą też jest to, że jej odgłos jest bardzo charakterystyczny i głośny, więc wzrasta szanska na wykrycie.

L96A1- snajperka typu bolt-action, 1 strzał w głowę dead, 2 w tors. Posiada 5 pestek w magu, jest celna i jej odgłos jest bardziej mniej charakterystyczny.

2. Technika działania

Zauważony snajper- to martwy snajper. Głównym zadaniem snajpera jest walka na odległość i w ukryciu. Grając snajperem pamiętaj, że powinniście poruszać się w cieniu. Każdy zły ruch na polu walki może Cię kosztować życie :P
Gdy usłyszysz np. warkot silnika śmigłowca, pierwsze co masz zrobić to znaleźć ukrycie (jak nie masz). Kiedy się schowasz w cieniu, w pozycji leżącej to szanse wykrycia są niewielkie. Po prostu helikopter poleci dalej, a Ty będziesz mógł wykonać swoją misję. Nie daj się zauważyć! Jeżeli masz gościa na celowniku, a są w pobliżu inni np. nigdy nie strzelaj jak chcesz być niezauważonym! Daj mu przejść, on pójdzie sobie na wojnę, a Ty podbierzesz flagę.

3. Kamuflaż

Wiele osób skarży się, że strój ghille dla snajpera jest bezużyteczny. Wprost przeciwnie. Dobrze zakamuflowany snajper, którego trudno odkryć skąd strzela jest na serwerach rzadkością. Próbuj zakamuflować się wszędzie. Podstawą jest dobre ukrycie w krzakach tak, aby wystawała lufa, ew. nie wystawała :P. Takiego snajpera trudno zaważyć, co pokazuje o jego wysokim doświadczeniu.

4.Kill him quietly or let him pass.

Snajper, który chce zdobyć samotnie flagę, lub z innym snajperem, niekoniecznie musi zabijać. Jeżeli dasz przeciwnikowi przejść, nie będzie wiedział, że Ty w ogóle jesteś w jego zasięgu. Jeżeli musisz go zabić, bo np. zbliża się do Ciebie, zabije on Ciebie lub zaraportuje to załatw go jednym strzałem w głowę. Na czas poszukiwań schowaj się w bezpiecznym miejscu i przeczekaj "obławę". Claymory stawiaj, gdy chcesz zabezpieczyć tyły lub przeciwnik podjął pościg za Tobą. Wtedy gdy wbiegasz za róg, szybko zostaw claymora i szybko się ukryj. Dobry snajper nie da się wykryć.

5. Teamwork snajpera

Snajper działa w pojedynkę, ew. w duecie (lubię taki teamwork, wzajemne osłaniane). Może pomagać kolegom z team'u pomóc w wyeliminowaniu przeciwników np. jak atakują flagę, lub samotnie zdobywać bazy. W duecie powinni porozumiewać się za pomocą mikrofonu. Mogą też najpierw ustalić czy atakować cel, czy dać mu przejść. Dobry duet snajperski jest legendą.

6.Pistolet i nóż.

Wiele początkujących nie docenia zalet pistoletu i noża. Pistolet z tłumikiem pozwala szybko wyeliminować leszcza/leszczów z bliskiej odległości. Dziś np. zabiłem z pistoletu 3 gości za jednym razem, którzy byli z karabinami. 2 strzały w głowę załatwiają sprawę z "niewygodnym świadkiem" :P.

Nożem załatwiaj, gdy chcesz szybko i bez hałasu wyeliminować przeciwnika. 1 kosa w plecy lub w głowę załatwiają sprawę.

7. Uwagi końcowe

Snajper jak pisałem na początku, jest klasą trudną do opanowania, wymaga dużego treningu. Dopiero spotkałem 2 gościu, których śmiało można nazwać prawdziwymi snajperami. Wyciągali średnio staty 20:1 35:2 i 35:3.
Jeżeli masz np. okazję, żeby pograć z dobrym snajperem, przyjmij ją. Zawszę się czegoś poduczysz.


Myślę, że poradnik przyda się nowicjuszom. Będę go ciągle udoskonalał.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2009, 21:19 
Offline

Dołączył(a): 27 wrz 2007, 11:32
Posty: 1028
Lokalizacja: Bartoszyce
Snajper może nie jest zbyt pomocny, ale fajnie się nim gra:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2009, 23:11 
Offline

Dołączył(a): 13 sie 2009, 16:05
Posty: 40
Akurat snajperem staty w czasie rundu rzedu 20:1 to nie jest rzadkosc, a na infantry np. 64 to prawie standard ( i zblizone wyniki ). Dwa strzaly pistoletem w glowe nie zawsze zabijaja, to samo jedno trafienie nozem nie zawsze powoduje smierc. Z tymi trafieniami to juz trzeba przyjac z przymruzeniem oka, wiadomo jak jest w BF2 ( w sumie na 1.5 jakos szczegolnie nie sprawdzalem z pistoletem apropos headshotow, zazwyczaj wystarczaja mi max ze 2-3 strzaly po trafieniu snajperka; gdy wrog sie wystawia strzelam w glowe do czasu az padnie ;P ). Co do noza - zdarza sie czasem wyrznac niemal cala druzynke wroga zwyczajnie wlazac sobie do jego bazy. Ze wszystkich klas akurat snajperow jest najtrudniej rozroznic i czasem bez podswietlenia celownikiem ludzie biora go za swojego gdy przebiega w poblizu. Snajperem mozna grac i ofensywnie, nie tylko czajac sie po krzakach - na infantry bywa bardzo przydatny nawet w pierwszej linii do wypatrywania wroga i szybkiego zdejmowania supportow itd. rzucajacych sie na glebe. Claymory mozna uzywac jako male narzedzie zaglady w punkcie przemieszczania sie wroga, zupelnie nie jako d...pochron - snajper umiejetnie rozrzucajacy miny w przejsciach moze skutecznie spowolnic natarcie wroga na flage. Claymorow NIE powinno sie stawiac zaraz na szczycie drabiny jak to wiekszosc ludzi robi - raz, ze ktos bardziej ogarniety go zobaczy i zrezygnuje, 2 - na jego widok na daszek zaraz leca granaty albo delikwenta zdejmuje inny snajper ( co z wielka radocha czynie :P ). Grajac snajperem powinno sie spotowac jak najwiecej wrogow ( najdalej widzimy ), a nie lezec bezczynnie na dachu jedynego w okolicy wiezowca i czekac az ktos nabiegnie na celownik.

PS. najciemniej jest pod latarnia - czasem ukrycie sie na pozornie otwartej przestrzeni, na wierchu skrzynki jest lepsze niz wlazenie na dach albo w krzaki gdzie sie odruchowo kazdy przyglada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2009, 23:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2005, 09:47
Posty: 457
Lokalizacja: w semestrze Łódź
Słówko ode mnie; Bądź oryginalny. Strzelaj z lokacji których wróg się nie spodziewa. Możesz nawet stać wyprostowany strzelając. Oskrzydlaj. Nie wierz w kamuflaż bo średnio zorientowany wróg cię znajdzie i zdejmie. To już lepiej skakać i strzelać i być szybszym niż on ;)

_________________
http://www.bf2stats.net/player/103956414/ I of the echelon_!
Pacnij w link i załóż najlepsze, bo darmowe!, konto bankowe w mBanku :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2009, 05:35 
Offline

Dołączył(a): 27 sty 2007, 10:58
Posty: 889
Lokalizacja: Ruda Śl
To ja też dodam słówko ^^ , zrobiłem test vid w ramach HighDetails na wilku , moja polityka snipienia polega raczej na strzelaniu z M24 i L9a face tu face . staram się wyskakiwać na przeciwnika i sciągać go z bliskiej odległości staram się używać szybkich strzałow w głowe i dragShotów no ale dopiero się uczę :D jak widzę że mi już zaczyna wchodzić i że reg w miarę to wtedy biorę SVD .
Filmik jest krótki i raczej nie ma tam dragShotów , ale wszystko przede mną .
http://www.youtube.com/watch?v=fnUCkB3tQ84

_________________
Extreme Sniping
Dogfight


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2009, 17:23 
Offline

Dołączył(a): 15 cze 2007, 15:20
Posty: 295
Tylko że te porady może sprawdzą się w jakimś symulatorze/grze bardziej realistycznej od BFa. BF to arcade i możesz spokojnie biec na pierwszą linię snajperem. SWD/Typ88 - prosta sprawa, gdy ktoś ci wyskoczy zza rogu to zazwyczaj się kładzie/kuca więc problemu z strzelaniem w głowę nie ma, zwłaszcza że snajperowi nie rozwala się celownik po położeniu się. M95/L96/M24 - Wyskakujesz, strzał, nieważne gdzie, szybko zmieniasz na pistolet i dobijasz. Snajperem nie masz szans tylko z graczami z dobrych klanów bo tacy zazwyczaj pierwsi strzelą ci bańkę i z grupa przeciwników (chociaż jeżeli są to słabi gracze, możesz się czasem obronić Dragunowem). Co do wspomagania drużyny ostrzałem to nie ma znaczenia zamaskowanie, odgłos broni itp bo już po 2-3 strzałach chociaż jedna osoba wie gdzie jesteś. Zazwyczaj taki gracz wbija ci się na minę na drabince a potem zamiast wchodzić na zaminowaną drabinę zarzuca cie granatami. I nie mów mi tu o zmianie miejsca po 2-3 strzałach bo w tym czasie ktoś cię zauważy lub przegapisz 10 okazji na fraga. Musi być niezły burdel żeby nikt cię nie zauważył bo każda snajpa ma charakterystyczny odgłos który każdy ci rozpozna już po kilku tygodniach grania. No i już po pierwszym strzale wiem z której strony ktoś do mnie strzela chociaż nie używam słuchawek.
Gdzieś masz 50cio stronicowy temat nazwany bodajże "M95 vs L96A1" gdzie zostało już dosłownie WSZYSTKO napisane na temat tej klasy. Oznacza to że temat niepotrzebny ale znając życie za 2 miesiące powstanie identyczny :/

PS Nie jestem kolejnym człowiekiem uważającym że snajper sux, med only forever. Większość czasu mam przegrane właśnie snajperem. I prawie zawsze gram w ten sposób że lecę na pierwsza linię razem z innymi graczami lub trzymam się kilka metrów za nimi i ściągam supportów, snajperów i wszystkich innych którzy się położą, jeśli mi się uda to strzelam bańki, jeśli nie, to dobijam pistoletem lub zostawiam, zaraz go dopadnie jakiś medyk z mojej drużyny i wpakuję 1 kulkę w mały palec u lewej stopy pozbawiając go życia. Czasem kładę się na jakimś dobrym budynku gdzie mam jakieś kominy czy inną osłonę i mam na oku 2-3 flagi i nie schodzę stamtąd dopóki nie zarzucają mnie granatami. Gram podobnie jak EDDIE_PL na swoim filmiku :)
@EDIT
O rzesz ty! Właśnie zauważyłem że zabiłeś mnie na spawnie w 19 sekundzie :D Chyba nawet to pamiętam bo potem omiatałem lunetą ten dach z którego można ostrzeliwać bazarek, przedmieścia i plac. Do tego kiedy skakałem w 35s. To na pewno pamiętam bo rzadko tam wchodzę.

_________________
Jestem zajebisty, a najlepszym na to przykładem jesteś właśnie Ty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2009, 18:22 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2005, 20:16
Posty: 3931
Lokalizacja: Białystok
Nowicjuszom BFowym w ogóle radzę trzymać się z daleka od klasy snajpera, a tym którzy już ogarniają grę, ogólnie mówiąc, też odradzam bo:


- co 3 gracz i tak będzie mógł z zamkniętymi oczami wskazać twoje położenie już po usłyszeniu pierwszego twojego strzału, ja nawet lecąc w heli słyszę i znajduję cwaniaka w 5 sekund, owszem, możesz próbować uciekać w inne miejsce po każdym strzale ale kampiąc w określonym kierunku nie ma to raczej sensu

- taktyka chowania się nie sprawdza, komendant łatwo cię namierzy i zespotuje albo da UAV, strój nie daje żadnego kamuflażu gdy przechodzi obok ktoś kto gra już kilkanaście/dziesiąt godzin, zwłaszcza jeśli nie ma włączonych cieni w ustawieniach graficznych, wszyscy wiedzą że snajpy się chowają na kominach i dachach, a "spryciarze" (wat) którzy kampią np. na zboczu góry na zachodniej stronie karkandu itp itd będą żyć najwyżej minutę dłużej

- jesteś zupełnie bezużyteczny, nie przejmujesz flag, nie spotujesz bo spotowanie patrząc przez lunetę broni snajperskiej jest zabugowane i przypomina raczej walenie głową w mur, nie podnosisz, nie dajesz ammo, nie naprawiasz, nie niszczysz artylerii, czołgów itd

Jeśli już grać snajperem, to tylko 'na rambo', na mapach miejskich, taką snajperką jaką się lubi IMO.
(aha, chyba najważniejsze: nigdy nie grać snajperem gdy drużyna ma już kilku takich)

_________________
Obrazek

I'm as cold as the cold wind blows


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2009, 19:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 kwi 2007, 08:38
Posty: 422
Lokalizacja: >Gdańsk<
Jeden strzal w korpus, automatyczna zmiana z karabinu na pistolet, pew pew koles lezy ;) i tak najlepsza snajpa jest w Cod4 :))

_________________
http://www.esl.eu/de/bf2/player/4440026/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2009, 12:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lip 2008, 22:08
Posty: 164
Lokalizacja: Sosnowiec
_Dominiko_PL napisał(a):
- jesteś zupełnie bezużyteczny, nie przejmujesz flag, nie spotujesz bo spotowanie patrząc przez lunetę broni snajperskiej jest zabugowane i przypomina raczej walenie głową w mur, nie podnosisz, nie dajesz ammo, nie naprawiasz, nie niszczysz artylerii, czołgów itd

Jeśli już grać snajperem, to tylko 'na rambo', na mapach miejskich, taką snajperką jaką się lubi IMO.
(aha, chyba najważniejsze: nigdy nie grać snajperem gdy drużyna ma już kilku takich)


Dominiko może Ty jesteś bezużyteczny jako snajper, ja potrafię przejąć samotnie flagę i wyciągnąć staty 20:1, więc nie mów, że snajper jest do niczego. Lepiej wracaj do swojej helki...

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2009, 15:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2007, 11:32
Posty: 66
Lokalizacja: Masthuur City
Rocki napisał(a):
Dominiko może Ty jesteś bezużyteczny jako snajper, ja potrafię przejąć samotnie flagę...

Tak kocham to jak na servie jest 10 osób i nagle pada ostatnia flaga.

_________________
keczap, wiadomo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2009, 20:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2009, 22:22
Posty: 38
Lokalizacja: "Dżalalabad"
Ja np. wedlug wlasnego uznania nie nadaje sie na snajpera z prawdziwego zdarzenia , wiec czesto robie za mieso armatnie i jesli juz gram ta klasa to wbijam sie w sam srodek walki rzucam 2x Claymory i po chwili mam +5-6 fragow , tez jest to pozyteczne bo padasz raz a przy duzym szczesciu wybijasz wszystkich w okolicy leci do ciebie medyk i cie leczy no i grasz dalej ostatnio tylko w taki sposob , wogole nawet przez chwile nie latalem ze snajpera na duza odleglosc , wiec samymi Claymorami i granatami nabilem 34-11 wiec jak dla mnie to tez jest calkiem uzyteczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2009, 20:51 
Offline

Dołączył(a): 18 lut 2009, 13:11
Posty: 155
Sleepo11 napisał(a):
Ja np. wedlug wlasnego uznania nie nadaje sie na snajpera z prawdziwego zdarzenia , wiec czesto robie za mieso armatnie i jesli juz gram ta klasa to wbijam sie w sam srodek walki rzucam 2x Claymory i po chwili mam +5-6 fragow , tez jest to pozyteczne bo padasz raz a przy duzym szczesciu wybijasz wszystkich w okolicy leci do ciebie medyk i cie leczy no i grasz dalej ostatnio tylko w taki sposob , wogole nawet przez chwile nie latalem ze snajpera na duza odleglosc , wiec samymi Claymorami i granatami nabilem 34-11 wiec jak dla mnie to tez jest calkiem uzyteczne.


:S
Rocki napisał(a):
Dominiko może Ty jesteś bezużyteczny jako snajper, ja potrafię przejąć samotnie flagę i wyciągnąć staty 20:1, więc nie mów, że snajper jest do niczego. Lepiej wracaj do swojej helki...


Chyba flagę na której nikogo nie ma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2009, 23:21 
Offline

Dołączył(a): 27 sty 2007, 10:58
Posty: 889
Lokalizacja: Ruda Śl
Sleepo11 napisał(a):
Ja np. wedlug wlasnego uznania nie nadaje sie na snajpera z prawdziwego zdarzenia , wiec czesto robie za mieso armatnie i jesli juz gram ta klasa to wbijam sie w sam srodek walki rzucam 2x Claymory i po chwili mam +5-6 fragow , tez jest to pozyteczne bo padasz raz a przy duzym szczesciu wybijasz wszystkich w okolicy leci do ciebie medyk i cie leczy no i grasz dalej ostatnio tylko w taki sposob , wogole nawet przez chwile nie latalem ze snajpera na duza odleglosc , wiec samymi Claymorami i granatami nabilem 34-11 wiec jak dla mnie to tez jest calkiem uzyteczne.



Tu akurat powiem że jesteś żałosny :D no ale cóż pewnie grasz unlockami i dlatego nie dziwie się ze napisałes takiego posta :D .
Sniperem mozna grać jak medem czyli wchodzić w walke i strzelać w łeb nie dając nikomu pkt. za asyste i jak nie gracie na plackach to nawet da się być na pierwszym miejscu bez używania clay-ow i bez nad użycia nejdów.
DOMINIKO Też kiedyś mowiłem że sniper to klasa której nie powinno być w tej grze , ale teraz jak już gram dłużej tym kitem uważam że sprawia mi wielką frajde jak koleś wyskakuje z za rogu a tu zonk HS , wyskakuje następny i to samo . Są niestety wyjątki jak ten sleepo czy jak mu tam ^^ którzy nie potrafią zabić z M24 lub svd , jak by nie te claye i granaty to raczej nikt by snajperem nie grał .

_________________
Extreme Sniping
Dogfight


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2009, 00:36 
Offline

Dołączył(a): 13 sie 2009, 16:05
Posty: 40
Osobiscie najbardziej lubie scigac innych snajperow ze "swietnych lokacji" :D Nie ma nic bardziej pociesznego jak obserwowac chaotyczne bieganie ustrzelonej kilka razy kampy w poszukiwaniu tego psujacego mu krew :P Po ktoryms zabiciu tej samej osoby najczesciej albo zmienia miejscowke i zaczyna krazyc szukajac mnie po krzakach, albo bierze supporta i spamuje granatami. Nieraz gram snajperem ofensywnie i ta klasa bywa przydatna dla teamu - zdobywajac flage podrzuca sie claye w okolicznych przejsciach/drogach i jesli nie trafia granatem, bardzo czesto mozna ja podniesc samemu. Druga sprawa, ze grajac dowodca druzyny wystarczy dac znac reszcie, aby sie wstrzymali z respawnowaniem i z dluuugim sprintem snajpy eleganco mozna przeniknac na tyly wroga pod odlegla flage. Nalezy dodac, ze przykladowo braniac flagi ( nie oszukujmy sie, ale snajperka zawsze ma sie celnosc powyzej 50% ) i trafiajac nacierajacych w biegu/podskokach/lezacych/reanimujacych bardzo skutecznie mozna spowolnic szturm i dac czas swoim na odrodzenie. Po trafieniu snajperka wrog pada nawet od pierdniecia i co chwila mamy punkt za asyste, a przedpole sie oczyszcza. Klasa jak kazda inna jest stworzona do pewnych celow i ma charakterystyczne cechy. Podejrzewam, ze najbardziej narzekaja ci, ktorzy nie potrafia nikogo skutecznie ustrzelic kamperka albo sami czesto padaja od snajperow.

Ps. ostatnio gram glownie medykiem, choc w dalszym ciagu karabinem snajperskim mam zabitych mniej wiecej podobna liczbe wrogow, co wszystkimi pozostalymi rodzajami broni lacznie. Staty 20:1, 30:1 na duzych mapach infantry to akurat nie problem, na dobra sprawe jak ktos lubi wystarczy kampic w bazie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2009, 09:22 
Offline

Dołączył(a): 3 sie 2009, 11:07
Posty: 416
a najlepiej tak grac snajperem

http://www.youtube.com/watch?v=8pRm_mvF ... re=related

_________________
RIP: Battlefield Play4Free † 20. Dec. 2011


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL