Teraz jest 22 cze 2025, 21:54

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2009, 21:27 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2009, 18:59
Posty: 21
Ostatni wątek na którym toczyła się dyskusja jak strzelać w samoloty podczas df, został zamknięty bo rozmowa odbiegała od tematu. Dlatego piszę w nowym temacie, bo nadal nie daje mi to spokoju. Ostatnio zostało powiedziane że powinno strzelać się przed samolot, z dość dużym wyprzedzeniem i że hitboxy nie mają tak dużego znaczenia. Jednak dziś latałem na airshow i nieco zwątpiłem w tą teorię... Kto jest zainteresowany i ma jakieś doświadczenie w lataniu niech pobierze krótki 16 sekundowy filmik, który udało mi się dziś nagrać -film może być pobrany tylko 10 razy.

http://rapidshare.com/files/315837764/1.rar.html
Jakość nagrania po konwertowaniu jest niestety bardzo niska i może niczego nie udowadniać ale 200mb nie będę wrzucał. Jednak na nagraniu prosto z frapsa widać jak kule przy strzelaniu lecą za samolot nr.2 a koleś mimo to zaczyna się kopcić. A nawet jak założymy że nie strzela za niego, to czy to można nazwać wyprzedzeniem??? Mam jeszcze drugi film, który być może wrzucę później.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2009, 22:37 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2007, 09:48
Posty: 459
Lokalizacja: Łódź
odległość w jakiej celujesz od samolotu zależy od kąta nachylenia Twojego samolotu wobec samolotu wroga. Wraz ze zwiększaniem konta ataku: kąt 0st. - jesteś idealnie za przeciwnikiem, walisz idealnie w jego ogon; kolejna sytuacja - siedzisz przeciwnikowi na ogonie ale robi on zwroty itp. Walisz dosłownie centymetr [a nawet mniej] przed model jego samolotu; im pod większym kątem atakujesz przeciwnika tym samym większa jest odległość celownika od jego dziobu. Powyżej 90st. kąta natarcia odległość się zmniejsza proporcjonalnie. ot i cała filozofia działka samolotu. Brzmi ciężko i trochę metematyką śmierdzi ale jest tak naprawdę banalne i nadaje smaczku strzelaniu :)

jutro pogram troszkę to Ci screeny wstawię bo nie mogę filmiku nagrać... :evil:

_________________
Obrazek
Popatrz czasem w górę - tam też toczy się bitwa... :arrow: PRGK-42 Air Squad


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2009, 13:47 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2009, 18:59
Posty: 21
No tak to jest prosta i logiczna matematyka i sprawdza się w przypadku kiedy ja strzelam i większość innych pilotów. Ale w takim razie czy ten pilot na filmiku Twoim zdaniem jest ustawiony pod dobrym kątem tak aby kule, które docierają z opóźnieniem trafiały w cel? Mi ten kąt wydaje się za mały, choć ciężko to stwierdzić. Z profilu by to lepiej wyglądało.

http://www.youtube.com/watch?v=tc4TVVr0nwc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2009, 15:25 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2007, 09:48
Posty: 459
Lokalizacja: Łódź
nie, znalazłeś doskonały film - wszystko się zgadza :) kwestia wprawy :)

_________________
Obrazek
Popatrz czasem w górę - tam też toczy się bitwa... :arrow: PRGK-42 Air Squad


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2009, 20:05 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2009, 18:59
Posty: 21
No dobra, temat chyba do zamknięcia - czas na praktyki. Skoro kule na trzeciej kamerze świstają za ogonem to nie znaczy że ktoś strzela za samolot-może to tak po prostu ma wyglądać. Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2009, 16:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2004, 17:07
Posty: 1598
Lokalizacja: Poznan city
Gra nie toczy sie u ciebie na monitorze, tylko na serwerze. Takze musisz ucelowac w obiekt, ktorego tak na prawde nie widzisz, albo inaczej; widzisz z opoznieniem. Samolot wroga, ktory masz przed oczyma byl w tym miejscu kilkadziesiat milisekund temu na serwerze + kiedy oddajesz strzal musisz przewidziec, ze twoj samolot na serwerze zacznie strzelac kilkadziesiat milisekund pozniej. To najczesciej przeszkadza w trafianiu. Byly prowadzone eksperymenty niejednokrotnie, kiedy probowalismy ucelowac w mysliwiec lecacy pod katem 45*+ wzgledem nas w jakies wiekszej odleglosci. Na monitorze widzialem jak kule dochodza celu i na celu pojawial sie odprysk, gdy cel nie tracil wogole hp. Kwestia wyczucia nabytego przez dluuugie miesiace.

_________________
Obrazek
M62 V8 4,4L
///Mcmt BMW Klub Polska member


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2009, 18:16 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2007, 09:48
Posty: 459
Lokalizacja: Łódź
mcmt Ty naprawdę tak rozgryzłes te samoloty? osobiście ze 3 razy z taką sytuacja się spotkałem i nawet na to uwagi nie zwróciłem ;) :D ale nie przy kącie 45 tylko przy gonieniu przeciwnika robiącego kółka.

off: latasz coś jeszcze? cały czas czekam na mój upragniony dogfight z Tobą ;)

_________________
Obrazek
Popatrz czasem w górę - tam też toczy się bitwa... :arrow: PRGK-42 Air Squad


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2009, 03:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2004, 03:12
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
mcmt napisał(a):
Gra nie toczy sie u ciebie na monitorze, tylko na serwerze. Takze musisz ucelowac w obiekt, ktorego tak na prawde nie widzisz, albo inaczej; widzisz z opoznieniem. Samolot wroga, ktory masz przed oczyma byl w tym miejscu kilkadziesiat milisekund temu na serwerze + kiedy oddajesz strzal musisz przewidziec, ze twoj samolot na serwerze zacznie strzelac kilkadziesiat milisekund pozniej. To najczesciej przeszkadza w trafianiu. Byly prowadzone eksperymenty niejednokrotnie, kiedy probowalismy ucelowac w mysliwiec lecacy pod katem 45*+ wzgledem nas w jakies wiekszej odleglosci. Na monitorze widzialem jak kule dochodza celu i na celu pojawial sie odprysk, gdy cel nie tracil wogole hp. Kwestia wyczucia nabytego przez dluuugie miesiace.


Szkoda, że koledzy nie mieli okazji postrzelać z railguna w quake'u 2 na modemie 36000 w latach 90tych :wink:
To dopiero było mistrzostwo celowania. Zmienny ping 150-300, ciągłe monitorowanie laga i dostrajanie do niego wyprzedzenia :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2009, 16:10 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2009, 18:59
Posty: 21
mcmt napisał(a):
Gra nie toczy sie u ciebie na monitorze, tylko na serwerze. Takze musisz ucelowac w obiekt, ktorego tak na prawde nie widzisz, albo inaczej; widzisz z opoznieniem. Samolot wroga, ktory masz przed oczyma byl w tym miejscu kilkadziesiat milisekund temu na serwerze + kiedy oddajesz strzal musisz przewidziec, ze twoj samolot na serwerze zacznie strzelac kilkadziesiat milisekund pozniej. To najczesciej przeszkadza w trafianiu. Byly prowadzone eksperymenty niejednokrotnie, kiedy probowalismy ucelowac w mysliwiec lecacy pod katem 45*+ wzgledem nas w jakies wiekszej odleglosci. Na monitorze widzialem jak kule dochodza celu i na celu pojawial sie odprysk, gdy cel nie tracil wogole hp. Kwestia wyczucia nabytego przez dluuugie miesiace.


Czyli bardzo dużo zależy od pingu, im mniejszy tym mniej powinno być odprysków i celności rakiet też chyba jest większa-tak mi się przynajmniej wydaje. Jeżeli dobrze rozumiem to te wszystkie opóźnienia przemawiają za tym by jednak strzelać przed samolotem :), i że trzeba więcej wyczucia, szczęścia, praktyki niż realistycznego strzelania jeśli chodzi o te odpryski-ale to jest gra i trzeba się dostosować. Dzięki za komentarz.

BTW. Ogólnie to na pubach coś zaczyna mi wychodzi z tym strzelaniem. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2009, 20:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2004, 03:12
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
Od pingu zależy bardzo wiele, ale to co było tu wcześniej pisane o kątach względem wroga też jest istotne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2009, 18:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2004, 17:07
Posty: 1598
Lokalizacja: Poznan city
Fear - juz nie latam. Zobacze co 1943 pokaze.
Zgredd - nie wiedzialem, ze tu zagladasz :P

Chyba wiecie, ze w BF2 do wszystkich samolocikow i helikopterkow celujemy w szybke :!: :?:

_________________
Obrazek
M62 V8 4,4L
///Mcmt BMW Klub Polska member


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2009, 20:34 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2007, 09:48
Posty: 459
Lokalizacja: Łódź
no to mam nadzieję że chociaż tam bedę mógł się z Toba zmierzyć ;) Swoja droga nie mogę się doczekać na Coral Sea ;)

_________________
Obrazek
Popatrz czasem w górę - tam też toczy się bitwa... :arrow: PRGK-42 Air Squad


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2009, 12:55 
Offline

Dołączył(a): 8 sie 2009, 10:58
Posty: 159
anonim.1991 napisał(a):
Czyli bardzo dużo zależy od pingu, im mniejszy tym mniej powinno być odprysków i celności rakiet też chyba jest większa-tak mi się przynajmniej wydaje. Jeżeli dobrze rozumiem to te wszystkie opóźnienia przemawiają za tym by jednak strzelać przed samolotem :), i że trzeba więcej wyczucia, szczęścia, praktyki niż realistycznego strzelania jeśli chodzi o te odpryski-ale to jest gra i trzeba się dostosować. Dzięki za komentarz.


Z ciekawostek nadmienie, ze ta sytuacja, spowodowana pingiem w grze, nadaje jej realizmu - w swiecie rzeczywistym, aby trafic w obiekt, ktory szybko porusza sie po torze prostopadlym do nas (badz pod katem okolo 30 stopni wzwyz), tez nalezy celowac "przed".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2009, 13:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2006, 10:32
Posty: 789
Lokalizacja: 3miasto
@ashlon
Idąc twoim tokiem myślenia na lanie lub w singlu w poruszający się obiekt już nie trzeba celować z wyprzedzeniem? :lol: (bo tam coś takiego jak ping praktycznie nie występuje)
Wiadomo że im większy ping tym większą poprawkę trzeba brać, ale ping realizmu raczej w grach nie dodaje. Miałeś kiedyś np. straty pakietów w prawdziwym życiu? Chociaż jak by się dłużej zastanowić... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 gru 2009, 08:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2004, 03:12
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
mcmt napisał(a):
Zgredd - nie wiedzialem, ze tu zagladasz :P


Tylko raz na 5 lat z okazji Świąt :mrgreen:

1943... chyba trzeba będzie się odprężyć od FSXa i po latach zajrzeć do BFowej młócki. Szkoda tylko, że nie będziemy mogli znów się zapętlić Twoim starym Spitem i moją świszczącą 109tką :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL