nie - sam tego nie testowałem ale w momencie wypuszczenia na rynek nowych MoBo z złączem PCIe oraz dostosowanych na nie kart graficznych, na b.dużej ilości portali hardware'owych porównywano wydajność tych samych układów graficznych w wersjach AGPx8 i PCI-Ex16
skok wydajności był w granicy błędu pomiarowego
niewiem jak jest w najnowszych tytułach - być może programiści niektórych gier zaczeli wykorzystywać zalety architektury PCIe
co innego różnica pomiędzy AGPx8 a AGPx4, tyle że o ile pamiętam żadna z kart graficznych na AGPx4 nie uciąga BF2
to zresztą miałem okazję kiedyś przetestować na włąsnej skórze jak mi się niechcący przestawiło na x4

(dla radeona 9800pro spadek wydajności wyniósł ok. 30%)
pozatym tutaj chyba chodzi o początkowe ładowanie tekstur z HDD do ramu a nie o prędkość przesyłu danych pomiędzy ramem a GPU - to już raczej wpływa na płynność grania a nie szybkość ładowania mapy
a co do MoBo posiadającej obie szyny naraz to jest chipset firmy ALI o nazwie ULi M1695 który posiada takie wsparcie (bo Via K8T890 to chyba tylko jedno albo drugie, nigdy oba naraz)
jak narazie jedynie ASROCK pokusił się na wypuszczenie płyty z tym chipsetem, nawet niejest to drogie bo kosztuje ok 250zł, ale ponoć jest z tym sporo problemsów
http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=4241&katid=59&grupa=368