Teraz jest 21 lut 2025, 19:50

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, 13:55 
Offline

Dołączył(a): 30 mar 2005, 15:34
Posty: 1988
Lokalizacja: Rzeszów>Woliczka :)
mapki z bf1942 zawsze tyle samo jakies30 sekund no 40 może i tak jest od 512ramu w góre :wink:

_________________
...a jeśli z Nas ktoś padnie wśród szaleńczych jazd, czerwieńszy będzie kwadrat, nasz lotniczy znak"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, 14:59 
Offline

Dołączył(a): 14 paź 2004, 19:45
Posty: 1352
Lokalizacja: Warszawa
No niekoniecznie (ale tutaj przypadek z Desert Combat :) ).
Kiedy przechodziłem z Desert Combat na Battlefield 2 zmieniłem też RAM z 512MB na 1536MB. Dodam tylko, że pod koniec DC byłem jednym z ostatnich, którzy się ładowali na mapę. Kiedy niecały miesiąc temu odpaliłem Battlefield 1942 i wszedłem na serwer DC po każdej zmianie mapy byłem pierwszy :shock: i trwało to... no nie zdąrzyłem wstać z fotela i pójść po coś do picia, a to mi zajmuje naprawdę niewiele... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, 15:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Hynol napisał(a):
Przepustowość AGP (PCI-E) - im wyższa tym szybciej.


Kulą w płot z tym stwierdzeniem 8)
Zobacz sobie przepustowość pamięci nawet dla AGP 2x i oblicz ile trwa wypełnienie nawet 256MB na karcie teksturami. 0,5s ? Pokaż mi dysk który odczytał by 256MB w 0,5s :) Prędkość AGP/PCI-E nie jest tutaj żadnym wyznacznikiem prędkości wczytywania mapy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2005, 15:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2005, 04:04
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
co do uwierzytelniania to lepiej zdefragmentujcie swoje Twardziele :)

ja mialem podobny problem, wieki trwala weryfikacja po zdefragmnetowaniu dysku programem DirmsGUI lub DirmsSerivice o dziwo weryfikacja skrocila sie do max 20 sekund i nie wazne jaki serw, polaczenie ( mam LAN cos kolo 3Mbit/s ) :)
A dodam ze mam stary HDD Caviar 80Gb 8Mb cache 7200 obrotow na IDE :)

pozdrawiam.

_________________
TeamPlay Member
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2005, 12:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2005, 14:24
Posty: 73
Ja zauważyłem tylko jedną przypadłość tej weryfikacji. Jestem na DSLu z TPSA w sieci z 10 userami. Jak wyłacze na serwerze emule i widze że nie ma nikogo czyli mam praktycznie całe łącze (1024/256) dla BF2 to weryfikacja trwa max 30 sek. jezeli jednak łącze jest zawalone co sie pozniej przeklada na max pingi i lagi to optymalizacja trwa czasami i z 1 min...

a ten caviar z 8mb i 80 GB to nie taki stary.. dobry sprzet nei gadaj ;-) cichy i szybki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2005, 19:12 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
PhoeniX napisał(a):
Hynol napisał(a):
Przepustowość AGP (PCI-E) - im wyższa tym szybciej.


Kulą w płot z tym stwierdzeniem 8)
Zobacz sobie przepustowość pamięci nawet dla AGP 2x i oblicz ile trwa wypełnienie nawet 256MB na karcie teksturami. 0,5s ? Pokaż mi dysk który odczytał by 256MB w 0,5s :) Prędkość AGP/PCI-E nie jest tutaj żadnym wyznacznikiem prędkości wczytywania mapy.


Kulą w płot z tym komentarzem. Zrób sobie mały test a zobaczysz że różnica jest i wynosi jakieś 20 procent. Zanim coś sobie policzysz na karteczce - sprawdź praktycznie - może się okazać że różnice są istotne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lis 2005, 13:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
różnica pomiędzy AGPx8 a PCIe jest kompletnie nieistotna

liczy się ilość pamięci na pokładzie oraz jej przepustowść
np.
jak miałem 256MB x2 w dualu DDR266 to ładowanie dowolnej mapy z teksturami na medium trwało niemal wieczność (pomijam już fakt że gra dalej doczytywała podczas gry i cieło ostro)
po zmianie na 512MB x4 w dualu DDR400 nawet przy teksturach na high mapy ładują się poniżej 30s (co dodatkowo się skraca gdy podbijam im taktowanie)
wbudowany kontroler pamięci w A64 też napewno dorzuca tutaj swoje 3 grosze
zato weryfikacja uległa tylko nieznacznemu skróceniu

o ile wcześniej wchodząc do gry zdażało się już że jakaś flaga jest przejęta (np. przez amerykanów na wake island) to teraz zawsze jestem pierwszy (choć trafiają się osoby pojawiające niemal równocześnie ze mną)

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lis 2005, 18:15 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Kolec napisał(a):
różnica pomiędzy AGPx8 a PCIe jest kompletnie nieistotna


Sprawdzałeś? Jako że chyba nie ma płyt z AGP i PCI-E jednocześnie trudno porównać. Ja byłem zdziwiony różnicą w AGP X4 i X8, więc wnioskowanie a priori nie sprawdza się w przypadku szyny karty graficznej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lis 2005, 18:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
nie - sam tego nie testowałem ale w momencie wypuszczenia na rynek nowych MoBo z złączem PCIe oraz dostosowanych na nie kart graficznych, na b.dużej ilości portali hardware'owych porównywano wydajność tych samych układów graficznych w wersjach AGPx8 i PCI-Ex16
skok wydajności był w granicy błędu pomiarowego

niewiem jak jest w najnowszych tytułach - być może programiści niektórych gier zaczeli wykorzystywać zalety architektury PCIe

co innego różnica pomiędzy AGPx8 a AGPx4, tyle że o ile pamiętam żadna z kart graficznych na AGPx4 nie uciąga BF2
to zresztą miałem okazję kiedyś przetestować na włąsnej skórze jak mi się niechcący przestawiło na x4 :P (dla radeona 9800pro spadek wydajności wyniósł ok. 30%)

pozatym tutaj chyba chodzi o początkowe ładowanie tekstur z HDD do ramu a nie o prędkość przesyłu danych pomiędzy ramem a GPU - to już raczej wpływa na płynność grania a nie szybkość ładowania mapy



a co do MoBo posiadającej obie szyny naraz to jest chipset firmy ALI o nazwie ULi M1695 który posiada takie wsparcie (bo Via K8T890 to chyba tylko jedno albo drugie, nigdy oba naraz)
jak narazie jedynie ASROCK pokusił się na wypuszczenie płyty z tym chipsetem, nawet niejest to drogie bo kosztuje ok 250zł, ale ponoć jest z tym sporo problemsów
http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=4241&katid=59&grupa=368

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2005, 11:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2004, 13:19
Posty: 405
Lokalizacja: Bogatynia/Wrocław
Mi się dłużej weryfikują dane niż mapka wczytuje :D

_________________
Acer Aspire 7552G => Phenom II BE x4 X920 2.3GHz, Radeon HD 5850 1GB, 4GB DDR3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Więcej RAM
PostNapisane: 18 lis 2005, 23:46 
Offline

Dołączył(a): 18 lis 2005, 23:11
Posty: 42
Sztywny_pl napisał(a):
Mi się dłużej weryfikują dane niż mapka wczytuje :D

...a wiesz, że u mnie jakoś też... :lol:


Witam Wszystkich,
czas oczekiwania na załadowanie mapy to w 95% kwestia ilości posiadanego RAM. Co prawda w BF2 zacząłem pogrywać regularnie od 2 tygodni i jestem jeszcze "zielony" :lol: jednak od kilku lat bawię się w multiplayer'y i jak do tej pory to wszystkie one miały jedną wspólną cechę : im więcej RAM tym ładuje się szybciej, jakość gry lepsza, lagi mniejsze (zdziwko? ) ano mniejsze bo spora część -ogólnie rzecz ujmując- opóźnienia (ping) powstaje w naszych kompach a nie na łączach...itd.

Więcej RAM poprawi sprawność kompa więc i działanie BF2 zyska na jakości. Nieszukałem dotychczas komend consoli, które określają ilość "używalnego" RAM'u przez BF2 jednak zapewne takie różne parametry można samemu definiować i po kilku testach dobrać wartości najkożystniejsze dla konkretnie zbudowanego kompa :wink: (dla tych mniej konkretnych kompiuterów :lol: też pomoże :wink: :wink: :wink: )

Pozdr. all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Więcej RAM
PostNapisane: 19 lis 2005, 00:08 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
EvilScout napisał(a):
lagi mniejsze (zdziwko? ) ano mniejsze bo spora część -ogólnie rzecz ujmując- opóźnienia (ping) powstaje w naszych kompach a nie na łączach...itd.


A to jest bardzo ciekawa teoria. Szczególnie jak się trace routa albo ping plotera włączy. Pomijam już próby gry w lokalnej sieci - ehh te pingi nie do zniesienia. Zresztą nevermind - świat byłby nudny bez takich teori.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lis 2005, 12:42 
Offline

Dołączył(a): 13 cze 2005, 21:20
Posty: 309
Lokalizacja: Poland[Europe]
Sztywny_pl napisał(a):
Mi się dłużej weryfikują dane niż mapka wczytuje :D


U mnie to samo :lol:
A mi sie cos wydaje ze sama weryfikacja nie trwa az tak dlugo. Mam taką teorie ze gra dalej wczytuje mapke a my na monitorach widzimy juz weryfikację danych. Panowie z EA chcieli uniknąc narzekan userów na długi czas wczytywania mapek i zrobili taki trick.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Więcej RAM
PostNapisane: 18 gru 2005, 19:51 
Offline

Dołączył(a): 18 lis 2005, 23:11
Posty: 42
Hynol napisał(a):
A to jest bardzo ciekawa teoria. Szczególnie jak się trace routa albo ping plotera włączy


Hej,
w temacie pingu (ogólnie opóźnienia gry) dodam jeszcze, że jeśli choci o komp to dla przykładu nawet myszka generuje opóźnienie(klawiatura,itd.). Ping wyświetlany w grze +wydajność naszego kompa+wydajność serwera = ogólne opóźnienie. Badanie tras pakietów ? ok. ja tylko napisałem co wg. mnie ma znaczenie w grze a czy tak nepewno jest to każdy przecież sam widzi w czasie gry. B2 nie pozwala wyraźnie tego zaobserwować bo mapy są duże , potyczek bezpośrednich z piechurami przy minimalnych odległościach stosunkowo mało. Natomiast pojazdy są na tyle duże i łatwe do trafienia, że do pewnego stopnia rekompensuje to różnicę miedzy czasem wystrzału a dotarciem do celu i nie zwraca się na to uwagi (pomijam fakt istnienia charakterystycznych cech każdej broni bo to jest nie do zmienienia przez szanujących się graczy :wink: )
Aby się jeszcze bardziej pogrążyć w temacie to idąc dalej szlakiem opóźnienia :wink: można każdemu z nas zmierzyć czas reakcji (oko=> mózg=>ręka ==>> akcja (np. strzał) i dalej idąc : myszka, komp, łącze,serwer.... oj mamusiu chyba psycha mi siada :roll: :lol:

pozdr all


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 gru 2005, 21:45 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Sportowiec, z dobrym refleksem ma czas reakcji na bodziec około 14 ms. Całość opóźnienia po stronie użytkownika (oko - ręka - myszka - komp - sieciówka) wynosi pewnie około 16-18 ms maximum. Jednak pamiętajmy że mowa tu o reakcji na bodziec (nagle pojawia się przed nami przeciwnik) a nie na akcje ciągłą (śledzenie celu przez krótki czas), w której ludzki mózg jest w stanie kompensować różnice wynikające z "organicznego laga". Inaczej ciężko by się grało w ping-ponga.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL