jocker_pl. napisał(a):
ale Ty nerwowy jesteś. Czy spróbowałeś zrobić to co ja w takiej kolejności?
Wogóle to powinieneś zacząć od:
1. Załatwienia sobie wizyty technika od usługodawcy, który zaoferował Tobie to łącze i je nadzoruje
2. Technik ma być wyposażony w laptop aby mógł porównać problem na swoim kompie i ze swoim modemem. Następnie podłącza Twój modem do swojego kompa i sprawdza ponownie. Jeżeli ma te same szopki co u Ciebie tzn, że w kompie masz wsio oki i nikt nie będzie Tobie wmamiał na infolini, że masz coś nie tak z kompem.
3. Zapytaj technika czy z kimś nie dzielisz łącza (nie wiem czy to także dotyczy radiówki, bo takiego łącza nie mam)
4. W czasie wizyty technika sprawdź jakie są te pakiet losty w "dosie" (wiersz poleceń) i windowsie
http://www.noc.gts.pl/ w drugim okienku testujesz ping. Jeżeli ping po testach w windowsie wynosi około 10-25 to w "dosie powinien być od 20-35 max, jeżeli tak nie jest to masz źle skonfigurowane łącze i na 100% jest to wina usługodawcy (tu dopiero zaczynają się biurokratyczne schody i walka z usługodawcą) - oczywiście sprawdź nie tylko na wp.pl tylko np. interia.pl lub o2.pl zazwyczaj na wp.pl wszystko zawsze działa (cwaniaki z TP.SA

) i nie ma paketlostów.
U mnie np. niepoprawność działania wytknął mi technik ponieważ w "dosie" miałęm ping 90/120, a w windowsie 9/15 i sam zasugerował mi, że to jest wina takiego i takiego podwykonawcy i TP.SA w moim przypadku nie może sama osobiście tego naprawić. Podwykonawca oczywiście wszystkie połączenie poupychał gdzie się dało zamiast rozbudować sprzęt związany z portami i swobodnym przesyłem danych. Podobnie jest teraz gdy chcesz mieć neo 6Mb (grandi coś na ten temat wie)
Paket losty z windowsa powinny sie pokrywać z tymi z "dosa". Jeżeli tak nie jest to jest to kolejny argunet dla Ciebie, że coś jest spaprane w konfiguracji portu u usługodawcy). Zapytaj technika, czy korzysta z usług tego samego usługodawcy i czy ma podobne szopki u siebie w chacie (tak dla przełamania pierwszych lodów). Dalej nie musze tłumaczyć w jakim kierunku Twoje prośby pod jego adresem powinny się skierować.
5. Jeżeli jest to radiówka to zazwyczaj są w niej opcje do wyboru, w których jest gwarantowana minimalna przepustowość danych odbiorczych i wysyłowych. Jaką Ty masz? Jeżeli najniższy abonament to zazwyczaj oni za nic nie odpowiadają i będą zwalać na przeciążenie sieci lub burze magnetyczne

.
6. Cały pic polega jeszcze na konfiguracji połączenia, które zazwyczaj ma we władzy podwykonawca firmy, która świadczy Tobie takie usługi. Musisz zaprzyjaźnić się z tehnikiem (ale bez przesady

), po to aby po sprawdzeniu Twojego połączenia napisał stosowne uwagi i zalecenia do kogo trzeba.
7. Ja mam nadal paketlosty i wsio działa (tzn. pakiet losty na innych portalach). Moje łącze zostało dopiero poprawnie skonfigurowane po 6 miechach od założenia neo. Trochę to trwało ale w końcu się udało. Od tam tej pory nie było z nim żadnych problemów (mogę Tobie jedynie podpowiedzieć tyle, że resetowanie ustawień nic nie daje - muszą usługodawcy wyrazić ze swojej strony naprawdę dobrą wolę aby skonfigurować ponownie połączenie i zazwyczaj poprawia się ono u wszystkich w okolicy. Umowy są tak skonstruowane, że usługodawca w sumie odpowiada jedynie za połączenie, nie za jego jakość :/)
8. Jeżeli masz jakiego kumpla lub znasz kogoś kto korzysta z usług tego samego operatora to sprawdź u niego czy ma takie same problemy.
Czy to jest na temat
