Teraz jest 29 kwi 2025, 05:25

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lut 2006, 00:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2005, 17:13
Posty: 649
No ok, kazda moja kostka to 400 mhz, moge jakos ustawic zeby ta ostatnia dzialala na 333 mhz? Czy ona poprostu musi byc 333?

_________________
A64 2.4 Ghz | 4x512 MB 400 mhz |Galaxy GF7600GS 256 mb 1.2ns 620/1700 |
Nick w grze: X--=Sgt.Lynx=--X (albo jakos tak...)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lut 2006, 00:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2005, 22:32
Posty: 430
Lokalizacja: Gdańsk
PhoeniX napisał(a):
Fast Writes nie polecam włączać. Dodatkowo obciąża to CPU co niekiedy przekłada się na spadek wydajności do tego często FW powoduje problemy ze stabilnością. Szczególnie nie zalecane przy kartach nvidi.


Hm, dziwne, ja slyszalem wrecz zupelnie przeciwne zdania na temat fast writes. Osobiscie mam te opcje wlaczona i wydaja mi sie, ze rafika dziala troche szybciej. Nie mam tez zadnych problemow ze stabilnoscia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lut 2006, 00:58 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Vatzeque napisał(a):
Taka jest specyfikacja AthlonówXP, albo raczej chipsetów płyt. Ograniczenie, że tylko dwa sloty idą na 400MHz.
W A64 mamy komfortową sytuację, bo kontorler pamięci jest zintegrowany z procem, więc 4x1GB chula z FSB 400MHz.


Ani tego, ani tego. Tylko konstrukcji płyty. Jeśli projektant źle rozmieści ścieżki prowadzące od procesora do modułów pamięci to będzie się krzaczyć, a to czy kontroler jest w mostku północnym płyty, czy w rdzeniu nie ma wielkiego znaczenia (choć w tym wypadku długość połączeń jest mniejsza, a więc i ilość zakłuceń mniejsza i to jest plus dla kontrolerów zintegrowanych z procesorem). Mój Gigabyte GA7-VT600, pracuje gdy to pisze z trzema modułami (256 Elixir,256 Goodram,512MB Goodram) z magistralą 147 MHz (bo tyle mam do procesora), CL2 i timingami 3-3-7 (nie żeby to jakiś wyczyn był). Przy 3 modułach płyta automatycznie ustawia tryb 333 MHz (dla wszystkich modułów!), ale po ręcznej zmianie na 400 pracowała stabilnie, przy timingach pobranych przez SPD. Jednak skrócenie timingów jakie mogłem uzyskać, było niższe gdy miałem tylko dwie kości w trybie 400 MHz. Nie mogę tu wypisać jakiejś zasady – tu wszystko zależy od płyty. Jednak generalnie wszyscy producenci zalecają używanie 2 modułów , nawet jeśli płyta nie ma dualchanel. Ewentualnie przy trzech modułach możemy wydłużyć timigi pamięci i także powinna działać stabilnie.
Co do fastwrites to zysk wydajności jest właściwie pomijalny, a spadek stabilności zauważalny szczególnie przy podkręcaniu magistrali systemowej/pamięci. Choć są od tej reguły wyjątki zaleca się jej wyłączenie przy podkręcaniu dla wszystkich kart. Jeśli komputer nie jest podkręcony, lub pracuje przy tym ustawieniu stabilnei, mozna zostawic. U mnei daje to jakieś 50-70 punktów w 3DMarku 2003 - przy ponad 8000. W grach nei odczuwam różnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lut 2006, 01:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2005, 17:13
Posty: 649
Co maszn a mysli mowiac "wydluzyc timingi"? z np. 3-3-7 dac na 4-4-8? Moze ise pobawie cus.

_________________
A64 2.4 Ghz | 4x512 MB 400 mhz |Galaxy GF7600GS 256 mb 1.2ns 620/1700 |
Nick w grze: X--=Sgt.Lynx=--X (albo jakos tak...)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lut 2006, 03:42 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Zuaw_Smierci napisał(a):
Co maszn a mysli mowiac "wydluzyc timingi"? z np. 3-3-7 dac na 4-4-8? Moze ise pobawie cus.


Tak to miałem na myśli - moje goodramy pracowały przy 400 MHz właśnie 4-4-8 i CL3 – ustawienie by SPD. Udało mi się uzyskać stabilne 4-4-7, podczas gdy przy dwóch kościach udało się dojść do 3-3-7. Ale jak mówiłem nie ma zasady. U mnie wszystko współgra, ale wiem np z forum VIAArena że sporo osób miało problemy przy 3 modułach pamięci i z tą sama plyta co moja. Druga sprawa że przy trybie 400 MHz znacznie zwiększa się ilość wydzielanego ciepła przez mostek północny i jeżeli nie zapewnimy mu dostatecznego chłodzenia to także może być przyczyną niestabilności (akurat w tym modelu bardzo widoczne – całkowicie pasywne chłodzenie i mały radiator).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2006, 01:10 
Offline

Dołączył(a): 8 lut 2005, 08:13
Posty: 39
Lokalizacja: usa
no wiec tak:
1)DEFRAGMENTACJA
2)STERY GRAFY Z BF2 PLYTY
3)UPDATE MINI PORTS)
4)UPDATE MODEMU
5)FAST WRITE WYLONCZONE(SPECYFIKACJA NV)
6)JEZELI UZYWASZ ASUS A7V8X-X TO KONIECZNY JEST UPDATE BIOSU(NIE UZYWAJ ASUS UPDATE)
7)POTRZEBNY CI JEST DRIVE CLEANER(CZYSCI STERY GRAFY ,SOUND ITD)
8)JESLI MASZ ZINTEGROWANA SOUND CARD TO USTAW NA MINIMUM W BF2 SOUND OPTION)
9)UPDATE STEROW DO AC97(SOUND CARD)
10)UPDATE CHIPSETU!!!!!!!!! KONIECZNIE
11)WYLACZ ZBEDNE FUNKCJE WINDOWS
12)JESLI UZYWASZ GF6600GT TO NIE UZYWAJ STEROW POWYZEJ 8.0
13)POCZYTAJ SE TROCHE NA TEJ STRONIE SECRETSOFBATTLEFIELD.COM(SWIETNE PORADY)
14)W CZSIE GRANIA W KONSOLI (KLAWISZ ~ NAD TABEM)WPISZ PB_SLEEP 500(REDUKOJE KONTROLE PRZEZ PB CO CZASEM POWODOJE ZMNIEJSZENIE LAG)
JESLI PO TYCH PORADACH GRA BEDZIE SIE CIELA TOWYWAL GO NA SMIETNIK
UPDATE BIOSU JEST BARZDO ISTOTNY!!!!!!!!!!!!
UPDATE CHIPSETU JESZCZE BARDZIEJ!!!!!!!!!!!!!
POWODZENIA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2006, 02:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2003, 18:07
Posty: 561
czarek :wink:...po pierwsze nie pisz dużymi literami...

czarek napisał(a):
UPDATE MODEMU

Wiesz na 56k to raczej nie gra się w BF2 :wink:

czarek napisał(a):
UPDATE CHIPSETU!!!!!!!!! KONIECZNIE

Chyba update sterowników do chipsetu...

czarek napisał(a):
JESLI UZYWASZ GF6600GT TO NIE UZYWAJ STEROW POWYZEJ 8.0

Powyżej 8.0 ? A o jakich sterach piszesz ? Bo chyba nie o Forcewerach (chyba, że zle napisales wersje sterów). I jak wyjaśnisz o jakich sterach mówiłeś to wyjaśnie czemu nie używać od wersji o której pisałeś...
czarek napisał(a):
UPDATE BIOSU JEST BARZDO ISTOTNY!!!!!!!!!!!!

Chyba nie...jeśli jest wszystko OK to nie ma co robić update'u BIOSu (zwłaszcza jak się nie wie jak to zrobić).

_________________
In Soviet Russia, lolis fap to YOU! || Best thing about HD anime? HD boobs. Gives a better definition to the curves.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2006, 02:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2003, 09:59
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
Klobi napisał(a):
Dzięki Panowie (ew. Panie :wink: ) za pomoc - próbowałem już jednak chyba wszystkiego:
- zainstalowałem DEMO - to samo: biegam, hasam - 35-40fps...zaczyna sie ostra zadyma - 17-20fps,
- dzwiek bralem na Low (w BIOSie ma wyłączony) - używam SB Live! (stary, ale jary :roll: ),
- FW mam wyłączony.

Będe musiał poczekać na patch 1.2 (a nóż widelec coś pomoże
:roll: ) lub uzbierać na lepszego proca :|


Stawiam na Live. Ja też miałem starego Live i wydawało mi się że to nie jest element który może ograniczać - okazało się że ograniczał i to okropnie. Mam Athlona 1700 XP+ kręconego na XP 2600 +, Radeona9800 PRO i 1 GB RAM 266 mhz i mam wszystko ustawione na high z wyjątkiem tekstur, 800x600 i 4xAA i nic mi nie tnie.

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2006, 02:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2003, 09:59
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
PhoeniX napisał(a):
Ja bym się tu problemu nie doszukiwał bo to całkowicie normalne w przypadku BF2. GF6600GT to nie jest karta hi-end tylko klasa średnia a BF2 jest mocno niedorobiony pod względem optymalizacji. BF2 należy do tych gier że jaki byś sprzęt nie miał i tak gdy się dużo dzieje na ekranie zdarzy się jakieś przycięcie,spowolnienie.


Nie zgadzam się- BF2 ma niezłą optymalizację, do każdej rozdzielczości inne ustawienia shaderów. To jest po prostu gra z dużymi wymaganiami sprzętowymi, ale nieźle zoptymalizowana.

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2006, 03:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2003, 18:07
Posty: 561
albz74 napisał(a):
Nie zgadzam się- BF2 ma niezłą optymalizację, do każdej rozdzielczości inne ustawienia shaderów. To jest po prostu gra z dużymi wymaganiami sprzętowymi, ale nieźle zoptymalizowana.

To, że shader się "optymalizują" to nie znaczy, że z całą resztą jest tak różowo...

_________________
In Soviet Russia, lolis fap to YOU! || Best thing about HD anime? HD boobs. Gives a better definition to the curves.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2006, 03:45 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
albz74 napisał(a):
Stawiam na Live. Ja też miałem starego Live i wydawało mi się że to nie jest element który może ograniczać - okazało się że ograniczał i to okropnie. Mam Athlona 1700 XP+ kręconego na XP 2600 +, Radeona9800 PRO i 1 GB RAM 266 mhz i mam wszystko ustawione na high z wyjątkiem tekstur, 800x600 i 4xAA i nic mi nie tnie.

Jakiego miałeś Liva?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2006, 03:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2003, 18:07
Posty: 561
WuWu84 napisał(a):
Jakiego miałeś Liva?

Skoro jesteśmy przy kartach muzycznych...to czy AC 97 baardzo zle wpływa na wydajność ?

_________________
In Soviet Russia, lolis fap to YOU! || Best thing about HD anime? HD boobs. Gives a better definition to the curves.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lut 2006, 04:17 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Wiesz AC97 to kodek dźwięku – Audigy 4 ma je nawet dwa… ;) Ale ok. wiem o co Ci chodzi. Większość układów na płytach głównych ma właśnie tylko ten kodek który jest odpowiedzialny za generowanie dźwięku, natomiast nie posiadają układu DSP, bądź ten układ nie realizuje sprzętowi funkcji związanych z obróbką dźwięku przestrzennego i zrzuca te obliczenia na procesor komputera. I jeśli ten procesor ma małą moc obliczeniową, wpływ tego obciążenia jest bardzo widoczny. Tak było u mnie, na Realteku ALC655 i Athlonie 2 GHz praktycznie nie dało się grać w FH gdy na serwerze było ponad 30 osób. Pożyczyłem od znajomego stareńkiego Live! Value i nie miałem żadnych kłopotów. Mam teraz Audigy 4 i jest OK. Z drugiej strony kumpel z klanu ma też wbudowana bez sprzętowej akceleracji, na jakimś wypasionym P4 i nie narzeka. Testy w RightMarku wypadły tak: przy zaledwie 16 kanałach odtwarzanych na raz i włączonym EAXie (w grze wykorzystujemy przeważnie 32, lub więcej), Realtek ALC655 obciążał procesor w prawie 13,8% !, SB Live! w 3,6%, a SB Audigy 4 w niespełna 2%, włączenie wszystkich 64 kanałów w Audigy zaowocowało obciążeniem procesora w 8%. Włączenie EAXa powodowało duży spadek wydajności na Realteku, nieznaczny na Live!, a Audigy jest wszystko jedno czy EAX jest włączony czy nie.
Jak widzisz różnice w obciążeniu procesora są znaczące. Z drugiej strony wszystko zależy od zastosowanego układu. Na płytach z nForce2 może być zainstalowany Soundstorm Nvidi z procesorem DSP w mostku południowym i ten potrafi być minimalnie szybszy od Audigy. A z drugiej strony na karcie dźwiękowej może być układ który nie realizuję wszystkich funkcji sprzętowo tak jak Audigy SE, Audigy Value, czy SB Live! 24bit – te obciążają procesor nie wiele mniej niż układy na wbudowane w płyty główne. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2006, 23:29 
Offline

Dołączył(a): 8 lut 2005, 08:13
Posty: 39
Lokalizacja: usa
tomekdef widze ze jestes malym noobkiem od pouczania.
I tez ze twoja wiedza na ten temat jest troche ograniczona(bf2)
Update chipsetu musi byc ,dlatego ze sie moze okazac ze dana plyta nie jest agp 3.0(oczywiscie stery z windy sa do bani)
bios hmm ..jesli to award to update must be'
a po drogie to moge se pisac jak chce duze male,z bledami lub bez


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2006, 23:53 
Offline

Dołączył(a): 16 sie 2005, 22:00
Posty: 88
Lokalizacja: k/ Łodzi
czarek napisał(a):
12)JESLI UZYWASZ GF6600GT TO NIE UZYWAJ STEROW POWYZEJ 8.0


-Z ciekawości bo sam posiadam Asusa 6600GT TOP. Dlaczego nie nalezy uzywac sterow w wersji 8 tylko 7??
-czy maja jakies znaczenie te dodatkowe sterowniki rozszerzone do karty??

_________________
by tapster 1997-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL