Teraz jest 22 lis 2024, 20:42

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 cze 2005, 07:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2005, 07:39
Posty: 34
Witam wszystkich!
Mam małe pytanko. Czy w BF2demo Wam też wyświetlają się cienie bez wygładzania? Niezabardzo to wygląda przyznam szczerze.... :?
Posiadam 6600GT+1GB RAM, jadę na najnowszych sterach NVidii (77.72).
ustawienia ->wszystko na high(poza teksturami-MED),AAx4.
Gra chodzi płynnie,trochę porzeźbi dyskiem na początku(dziwne-1GB mam przeciez), wygląda ładnie - tylko echh,... te cienie... Czyżby panom z EA coś nie wyszło z kodem?
Napiszcie, też macie takie cienie czy to moga GF NVIDIA daje ciała?
Zastanawiam się też, czy procedura optymalizacyjna pixel-shader gry (po zmianie ustawień przy wczytywaniu mapy) celowo obniżyła jakoś cienia (mimo ustawienia na high).
Pozdrawiam.

_________________
Fight for U'r rights


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 08:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sty 2004, 20:20
Posty: 609
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Ja mam podobnie i to na tej samej karcie-GeForce6600... U mnie cienie wygladaja jak duze kwadraty na ziemi... ze 3 do 4 wieksze od sprzetu czy zolnierzyka ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 08:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2004, 23:29
Posty: 1186
Lokalizacja: Murowana Goślina
morsiwn ponoc zainstalowanie sterów pomaga najnowszych

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 08:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2004, 14:09
Posty: 1446
Lokalizacja: Warszawa
morswin napisał(a):
Ja mam podobnie i to na tej samej karcie-GeForce6600... U mnie cienie wygladaja jak duze kwadraty na ziemi... ze 3 do 4 wieksze od sprzetu czy zolnierzyka ;)

Jesli masz pod zolnierzami kwadratowe cienie wielkosci hammera, to zmien sterowniki do grafy. Pomaga.
Do dema byly dolaczane stery chyba 77.30, nie wiem czy do pelnej wersji tez daja.

_________________
ex MON.BF2, ex eXploit, ex PRGK-42


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2005, 08:57 
Offline

Dołączył(a): 27 cze 2005, 19:36
Posty: 143
TheF napisał(a):
Mam małe pytanko. Czy w BF2demo Wam też wyświetlają się cienie bez wygładzania? Niezabardzo to wygląda przyznam szczerze.... :? .


Tak to normalne, jeden z wielu bugów w tej grze, ten jest chyba najmniej dokuczliwy :D.

TheF napisał(a):
Gra chodzi płynnie,trochę porzeźbi dyskiem na początku(dziwne-1GB mam przeciez)


Tekstury muszą sie dograć do pamięci zwłaszcza jak pierwszy raz grasz daną mape. Druga runda powinna już śmigać :D. Proponuje też przydzielić troche ramu na tekstury programem RivaTuner 2.0 RC 15.6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 10:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2005, 07:39
Posty: 34
Dandi napisał(a):
morsiwn ponoc zainstalowanie sterów pomaga najnowszych

Oj nieuważnie kolega czyta - zainstalowałem najnowsze, inaczej postu bym nie zakładał ;)

_________________
Fight for U'r rights


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 cze 2005, 10:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2005, 07:39
Posty: 34
(...)
Tak to normalne, jeden z wielu bugów w tej grze, ten jest chyba najmniej dokuczliwy :D.

Tekstury muszą sie dograć do pamięci zwłaszcza jak pierwszy raz grasz daną mape. Druga runda powinna już śmigać :D. Proponuje też przydzielić troche ramu na tekstury programem RivaTuner 2.0 RC 15.6.[/quote]


Dzięki, masz rację - potem już leci jakoś :-)
W demie jest plansza rozmiaru średniego. Ciekaw jestem co będzie na największej w pełnej wersji :? Obawiam się, że będzie mało ramu.... :cry:
Normalnie szok, ostatni grosz człowiek wydaje na grafę i pamiątke a tu się okazuje że jeszcze mało...
Ale i tak gra rządzi!!! I nie narzekajce na bugi i wymagania - w grze pożeniono dwa enginy fizyczne (jeden do odziaływania obiektów, drugi do "rzucania ludźmi") - nie jest to jeden engine stąd pewnie brak całkowitej optymalizacji.Trzeba by było napisać od nowa, a na to czasu nie ma. No cóż, zbierać kasę,zbierać kasę. Na ram :-) Dobrze że mam miejsce jeszcze hehe.

_________________
Fight for U'r rights


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 10:26 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5351
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
??
ramu na textury? a co masz grafe na PCI? :shock:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 10:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2005, 07:39
Posty: 34
Okota napisał(a):
??
ramu na textury? a co masz grafe na PCI? :shock:


Hahaha i tyle kółek na forum.... Kolego po pierwsze na MAPY WIELKIE, o tym pisałem.
A po II PCI nie potrafi teksturować przez ram. No chyba że to nowe hehe :lol: bo to właściwie powinno się nazywać AGP-X, nie wiem skąd taka dziwna nazwa... Stare PCI niewiele ma wspólnego z nowym.

_________________
Fight for U'r rights


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 11:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2004, 18:41
Posty: 217
Lokalizacja: Grudziadz
na mapy wielkie ?
popatrz jaka jest roznica miedzy mapami 32 a 64... prawie zadna. Ile dochodzi terenu po ktorym mozna biegac ? 2% ? moze z 5 %.
Na forum juz sie pojawilo pare topikow z linkami do testow jak wplywa na wydajnosc zwiekszanie karty grafiki/procka/ramu. Jednoznacznie pokazywaly, ze zwiekszanie ramu powyzej 1 gb czy mocy procesora nie daje zauwazalnej roznicy.

Edit:
sprawdz linka z tego topiku http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?t=10454

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 11:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2005, 07:39
Posty: 34
salimus napisał(a):
na mapy wielkie ?
popatrz jaka jest roznica miedzy mapami 32 a 64... prawie zadna. Ile dochodzi terenu po ktorym mozna biegac ? 2% ? moze z 5 %.
Na forum juz sie pojawilo pare topikow z linkami do testow jak wplywa na wydajnosc zwiekszanie karty grafiki/procka/ramu. Jednoznacznie pokazywaly, ze zwiekszanie ramu powyzej 1 gb czy mocy procesora nie daje zauwazalnej roznicy.

Edit:
sprawdz linka z tego topiku http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?t=10454


Dzięki za linka ...Poczytałem...
Ale może wpływ ma na to, że za mało pamięci jest na karcie graficznej i system rezerwuje ram (AGP). Hmm.....
Zresztą wystarczy spojrzeć na wymagania rekomendowane
256MB na karcie gfx - AT LEAST!
Pozdrawiam :)

_________________
Fight for U'r rights


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 11:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Okota napisał(a):
??
ramu na textury? a co masz grafe na PCI? :shock:


A co w tym dziwnego ? Każda textura w pamięci karty graficznej posiada bufor w ramie. Więcej textur = więcej zapchanego ramu. Jak nie dowierzasz to wyłącz sobie texturowanie przez AGP a zobaczysz jak odbije się to na wydajności nawet jeśli wielkość textur nie przekroczy wielkości pamięci na karcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 11:35 
Offline

Dołączył(a): 27 cze 2005, 19:36
Posty: 143
Okota napisał(a):
??
ramu na textury? a co masz grafe na PCI? :shock:


PCIe, ale na AGP też działa :D.

Tu masz zużycie pamięci przydzielonej na tekstury przez gre(bf2 zminimalizowany):
Obrazek

A tu pulpit:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 12:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2005, 07:39
Posty: 34
(...)
PCIe, ale na AGP też działa :D.

Tu masz zużycie pamięci przydzielonej na tekstury przez gre(bf2 zminimalizowany):

(...)

No nieźle, 237 MB na tekstury + 122 MB inne graficzne sprawy = razem 359, no 360 zaokrąglijmy - stąd pewnie ta adnotacja EA przy wymaganiach reccomended - 256 at least. Rzeczywiście at least, bo jak widać 256 to i tak będzie o 104 za mało. Haha czyli do ultra płynnego grania najlepiej zakupić
kartę do stacji graficznej z 512 MB DDR ramu na pokładzie :p (najlepiej 1ns)
No cóż, jak kogoś stać....
A założę się, że to nie jest przy ustawieniach na max :?
Haha wiecie co, cieszmy sie tym co mamy a nie tym czego nie mamy ;)

_________________
Fight for U'r rights


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2005, 12:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2005, 14:56
Posty: 202
Lokalizacja: Kraków
Nie jest źle u mnie smiga wszystko na High z AA na 6 i 1280-1024...i tylko na początku przycina (mieli dysk)..a to jakies 4 minuty potem ok..więc źle nie jest.. :wink:

PS: A64 +3000, 1GB Hynix D43, Radek X850 XT... :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL