Teraz jest 25 lis 2024, 14:33

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lip 2005, 09:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2005, 15:30
Posty: 46
Lokalizacja: Wawa - Bielany
Do napisania tego postu skłoniła mnie przytłaczająca ilość (ostatnio napisanych) postów tyczących się porad sprzętowych, odpalania BFa i wogóle. To co rzuca się w oczy to RADA nr 1 na forum (90%) - bierz kase i kupuj pentium 5 i 5 giga Ramu, wtedy będzie ok.
Ręce opadają jak ludziom, niekoniecznie dobrze się znającym "pseudo znawcy" dają takie rady.
Dlatego też wg. mnie fajnie by było napisać kilka postów w których zamieścilibysmy z 4 przykładoiwe konfigi i opcje ustawień battla, Dobrze gdyby wypowiedzieli się ludzie znający sie na sprzecie i systemach, będący pewni że testy wykonują na czystym systemie i dobrze skonfigurowanym sprzecie.

Z moich obserwacji wynika że u większości ludzi gra źle chodzi nie z powodu złego sprzętu lecz zapewne z jego niepoprawnej konfiguracji i "śmieci" znajdujących się w systemie. Dlatego polecałbym najpierw przyjżernie się temu co mamy a dopiero potem chwytanie się/rodziców/znajomych za portfel i wywalanie kasy na upgrady :).

Dla przykładu napiszę iż u mnie na 512MB RAM DDR333, i bartonie 2500+ gra się zasadniczo nie tnie, tzn mapki wczytują się dośc długo lecz w czasie gry ekran skacze pierwsze 10sek po czym jest spokój już do końca gry tzn rundy.
Grafa Radeon 9550 troszkę kręcony na 9600 chodzi ze wszystkim na MEDIUM, a efekty wybuchów na MAX.

Po południu postaram się jakoś to usytematyzować (teraz praca nei pozwala) i jeżeli będą chętni to napisalibyśmy mini recenzje z opisem poprawnej konfiguracji oraz przybliżoną jakością jaką powinien chodzić BF2 na naszych nie zawsze wypasionych kompach.

PS. jak najłatwiej przeczyścić troszke system?? polecam zdalne skanowanie antywirem on-line z http://www.mks.com.pl oraz użycie programiku np. AD-aware
pozdrawiam wszystkich

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2005, 10:29 
Offline

Dołączył(a): 1 lip 2005, 08:34
Posty: 67
Juz raz o tym pisalem ...

Po pierwsze na http://www.tweakguides.com/ jest ladnie opisane jaka opcja co daje. I mozna sobie zobaczyc w ktorym parametrze mozna sobie pozwolic na oszczednosci.

Na sprzecie 1G RAM, amd64@2440 6600gt@550/1200, zoptymalizowanym TuneXP15:


Teren: high
Efekty: mid
Geometria: high
Tekstury: mid
Oświetlenie: mid
Dynamiczne cienie: low
Dynamiczne światła: low
Anty - Aliasing: x4
Filtrowanie tekstur: high
Skala zasięgu widzenia: 100%
rozdzielczosc: 1280x1024
daje 30-38 fps
i co niesamowite to wystarcza ... nie ma przyciec

Z analizy tweakerguild wynika, iz powyzsze mozna by zmienic na geometrie super high, i ewentualnie dynamiczne na wyzsze dla lepszego view - jesli karty starczy.
To samo bez AAx4 podbija fps do 48-58 z terenem i efektami na high i dynamicznymi na mid.

Jak bylo tylko demo mialem 6600 turboforce i mam dziwne skojarzenie ze roznica byla tylko na poziomie 10fps. Wiec doplacajac spora kase mam dodatkowo AAx4 ale na sporo nizszym fps. (Ale z 6600 nawet AAx2 szarpalo!)
Podobno demo bylo szybsze, jesli nie i wydajnosc grafiki jest i w demie i fullu ta sama , to 6600gt jest do tej gry bez sensu. Albo 6600(turboforce!) albo 6800 gt. Poniewaz nie mam porownania to o ati nie pisze.
To co tu naskrobalem dotyczy wydajnosci przy dobrej jakosci.

Jesli ktos jest sklonny is na kompromis z rozdzielczoscia i efektami , to defaultowe ustawienia dema (ale 100% view) na amd64@1800, 1Gram, ati X300SE pozwalaja na to samo co 6600 turboforce - czyli 42-52fps.
Ale roznica w wygladzie jest duza. Jesli wymagania fula sa wieksze , to oczywiscie komplikuje sprawe.


Ostatnio edytowano 13 lip 2005, 09:27 przez Tom0000, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lip 2005, 12:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2005, 15:30
Posty: 46
Lokalizacja: Wawa - Bielany
na sprzęcie: AMD 2500+, 512 DDR 333, Radeon 9550@9600Pro

Teren: mid
Efekty: mid
Geometria: mid
Tekstury: high
Oświetlenie: mid
Dynamiczne cienie: mid
Dynamiczne światła: mid
Anty - Aliasing: -
Filtrowanie tekstur: mid
Skala zasięgu widzenia: 100%
rozdzielczosc: 800x600

Wszystko chodzi płynnie, jedyny minus to długość ładowania map oraz po starcie mapki 10sekundowe rwania (wina małej ilości RAMu), dalej chodzi ok. System format widział pół roku temu, lecz "zadbany" bez wirusów i innych szpiegulców :).

PS> własnie chodziło o takie zestawionko kilku konfiguracji

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL